Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: trzeci
5 Sty 2010, 19:22
[MK3] Problem po swapie silnika z 1.1 na 1.3
Autor Wiadomość
szpecu14 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.3/66KM
Imię: Michał
Wiek: 33
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 17
Skąd: Poborszów
Wysłany: 25 Gru 2009, 12:19   [MK3] Problem po swapie silnika z 1.1 na 1.3

witam jak w temacie mam problem z silnikiem 1.3 a dokładnie silnik jest na elektryce z 1.1 i kompem od 1.3 i nie chce zapalić nie wiem co się stało bo na kompie od 1.1 działa ale mółowato silnik wyciągłem z fiesty z roku 1995
_________________

Ostatnio zmieniony przez trzeci 5 Sty 2010, 19:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 25 Gru 2009, 14:19   

na kompie z 1,3 ci nie będzie palił bo masz w nim immobiliser... skoro jest z 95r
z tego co pamiętam to SpiderMAN wrzucał u siebie słupek 1,3 ma osprzęcie 1,1 i nie narzekał.
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
dday 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 43
Dołączył: 29 Gru 2004
Posty: 390
Skąd: wawa-anin
Wysłany: 25 Gru 2009, 14:44   

luki86 napisał/a:
na kompie z 1,3 ci nie będzie palił bo masz w nim immobiliser...

bo może mieć immobiliser - ja mam 96 i nie mam :D
_________________
 
 
 
Allmag 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 24
Skąd: Opole
Wysłany: 25 Gru 2009, 16:37   

Robiłem taką przekładke w wakacje. Cała instalacja została i komp też został z 1.1, jeździ bez problemów nie muli ani nic. Więc nie było sensu przekładki kompa z 1.3 ;)
 
 
 
szpecu14 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.3/66KM
Imię: Michał
Wiek: 33
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 17
Skąd: Poborszów
Wysłany: 25 Gru 2009, 19:21   

jak słupek wystarczy to super
Allmag na zimnym silniku idzie jak burza ale jak się podniesie temperatura to go muli i to mi się nie podoba no ale nic jak słupek wystarczy to ok.
Dzięki za pomoc
Życzę Wesołych Świąt
_________________

 
 
 
maciek172
[Usunięty]

Wysłany: 25 Gru 2009, 19:22   

Allmag napisał/a:
Robiłem taką przekładke w wakacje. Cała instalacja została i komp też został z 1.1, jeździ bez problemów nie muli ani nic. Więc nie było sensu przekładki kompa z 1.3 ;)


Jeśli jest na elektronice z 1.1 to silnik ma cały czas zbyt ubogą mieszankę...nie chciałbym widzieć AFR... Dlatego też będzie "zamulał", na ori elektronice na pewno będzie lepiej.

Tak jak koledzy wcześniej wspomnieli, nie odpali bo ma immo i komp nie będzie podawał sygnału na wtryskiwacz.
 
 
szpecu14 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.3/66KM
Imię: Michał
Wiek: 33
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 17
Skąd: Poborszów
Wysłany: 25 Gru 2009, 20:09   

troszke zapóźno zaczaiłem z tym słupkiem że tu chodzi o blok silnika a co zrobić żeby to działało nie zminieniając osprzęt czy przełożenie stacyjki wystarczy
_________________

 
 
 
anjko 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 43
Dołączył: 25 Lis 2006
Posty: 421
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 26 Gru 2009, 11:25   

Kup komputer od 1.3 taki bez immo z przed 93r. Wtedy będziesz miał pewność że nie ma w nim immo.
Koszt takiego komputera to ze 30-40 zł a jest tego masa.
_________________
GALERIA ZE SPOTÓW TZ
były: MK2 1.1C 87r.-> MK3 1.8D 91r.-> MK3 1.4i 90r.-> MK3 1.8 16V 93r. (obecnie by Dawidek)-> MK3 1.8 16V 93r.
obecnie są: MK3 1.3i 91r. (Easy by Sysia) i MK3 1.8 16V 93r.
strach pomyśleć co będzie dalej ??? :)
 
 
 
maciek172
[Usunięty]

Wysłany: 26 Gru 2009, 12:07   

albo daj kompa do odkodowania. Chociaż to może drożej wyjść,skoro kompy z 1.3 bez immo chodzą po 30-40zł.
 
 
Allmag 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 24
Skąd: Opole
Wysłany: 26 Gru 2009, 12:20   

Jak bd chciał wymienić tego kompa to moge ci oddać za free mojego z tamtego silnika tylko że jest z 94 i nie wiem czy ma immo czy nie :hihihi:
 
 
 
gilmaly1 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 11
Skąd: warszawa
Wysłany: 1 Sty 2010, 16:13   

Nie bardzo rozumiem w czym problem.Ja zrobiłem tak:kompletny silnik 1,3 ,z 1.1 przełozyłem kolektor ssący i na to włożyłem monowtrysk.Trzeba jeszcze było zaslepić otwór po pompie paliwowej.Komputer z 1.1.Odpaliłem i do dzisiaj chodzi jak żyleta.Pali ok.5-5,5(równiutko 100 km/h na piątce) na trasie przy spokojnej jeździe.Pojechałem na niej na autostradzie(wg.licznika 170 km/h i chyba jeszcze ciutek by się dało,ale się bałem na zwykłym zawieszeniu i starych oponach.muszę zaznaczyć,że silnik 1.3 był gaźnikowy.On do takich manian jest lepszy bo ma ostrzejszy wałek rozrządu.plus wywalony katalizator.Razem parę koni więcej.I wychodzi malina.Może jeszcze zmiana skrzyni biegów,bo ta od 1.1 jakby trochę wolna.
 
 
szpecu14 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.3/66KM
Imię: Michał
Wiek: 33
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 17
Skąd: Poborszów
Wysłany: 1 Sty 2010, 19:50   

no po prostu przełożenie samego słupka z 1.3 i osprzęt z 1.1 nic nie daje nie wiem kto to wymyślił za mądry człowiek :hahaha: do tego tylko można silnik uszkodzić bo dostaje zbyt ubogą mieszankę a ja miałem problem z elektryką ale już się z tym uporałem ale jak by mi ktoś od razu powiedział że elektryka silnika jest dzielona i nie ma najmniejszego problemu ją przełożyć to był bym bardzo wdzięczny no ale nikt taki się nie znalazł, trudno bywa i tak szkoda tylko że fiesta na tym ucierpiała
_________________

 
 
 
Przemekbalagan 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: RST
Silnik: Inny
Dołączył: 02 Paź 2008
Posty: 62
Skąd: OPALENICA
Wysłany: 2 Sty 2010, 11:00   

Po 94 roku wszystkie fiesty mk3,5 miały immobilizer, ponieważ już były z grubym kluczykiem. Prawdą jest to że nie wszystkie wykorzystywały ten system. Lecz sterownik ECC IV mógł, mieć immobilizer aktywny lub nie. Można to modyfikować programowo.
Nie wszystkie fiesty posiadały przy stacyjce pierścień indukcyjny, który czytał wkład w kluczyku, po tym rozpoznać czy miał immobilizer czy też nie. No i jeszcze w zegarku modułowym występowała dioda LED czerwona informująca uaktywnienie immobilizera.
Sterownik idzie zablokować, by funkcja immobilizera była nie aktywna, potrzebny jest do tego program, w którego jestem posiadaniu lecz nie da się go kopiować z powodu zabezpieczenia kluczem zewnętrznym w postaci COM LPT. Próba ominięcia tego czyli skrakowania programu kończy się uszkodzeniem procesora sterownika ECC IV, i działa on później niepoprawnie, firma tworząca te sterowniki zrobiła to celowo. I często nie mamy świadomości ,że jeździmy samochodem z uszkodzonym centralnym systemem sterowania.
Najprościej w takim przypadku udać się do serwisu lub szukać warsztatu który to opanuje. Lub tak jak koledzy radzą kupić system ECC IV od wersji roczikowej 93, będzie taniej.
_________________
Przemekbalagan
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 2 Sty 2010, 11:08   

szpecu14 napisał/a:
no po prostu przełożenie samego słupka z 1.3 i osprzęt z 1.1 nic nie daje nie wiem kto to wymyślił za mądry człowiek :hahaha: do tego tylko można silnik uszkodzić bo dostaje zbyt ubogą mieszankę
po to w układzie sterowania silnika jest m.in. sonda w sprzężeniu zwrotnym, żeby takiej sytuacji uniknąć. różnica między 1.1 a 1.3 nie jest taka duża żeby osprzęt z 1.1 nie wyrobił.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
szpecu14 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.3/66KM
Imię: Michał
Wiek: 33
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 17
Skąd: Poborszów
Wysłany: 3 Sty 2010, 08:44   

u mnie nie wyrabiał i auto było takie mułowate że fiesta z1.1 brała mnie jak chciała na przyśpiecho i prędkość to ja za takie coś dziękuje
_________________

 
 
 
Mafios 
Junior Admin




Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 41
Dołączył: 28 Cze 2004
Posty: 2809
Skąd: Łódź
Wysłany: 3 Sty 2010, 09:33   

a sparawdzales najprosciej czujnik polozenia walu ?

kreci rozrusznkiem ? ma iskire ? dostaje paliwo ?

sprawdzales te rzeczy ? to jest prosty swap
_________________
RS TURBO
Profil Facebook
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 3 Sty 2010, 11:39   

szpecu14, coś skasztaniłeś albo silnik miałeś dziadowski :-P
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
szpecu14 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.3/66KM
Imię: Michał
Wiek: 33
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 17
Skąd: Poborszów
Wysłany: 3 Sty 2010, 18:07   

wszystko sprawdziłem a silnik jest git i teraz nieźle idzie
tylko się zastanawiam do czego są takie dwie kostki które mi zostały co d jednej to wiem ale co do drugiej nie mam pojęcia mała kostka na 2 piny
_________________

 
 
 
Darekmk3 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 39
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 917
Skąd: Żory
Wysłany: 3 Sty 2010, 18:20   

napisz albo najlepiej zrob zdjecie tej malej kostki a 2 piny... , ogolnie to powinno wszystko byc ok... bo zasadniczo to te same silniki rozniace sie tylko pojemnoscia i podparciem wału...
_________________
mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
www.fiesta-squad.prv.pl
www.fiesta-squad.forum.prv.pl
cos dla grupy jebax teoretix
fiesta rs 1300 w akcji
 
 
 
maciek172
[Usunięty]

Wysłany: 3 Sty 2010, 18:38   

bidżej napisał/a:
szpecu14 napisał/a:
no po prostu przełożenie samego słupka z 1.3 i osprzęt z 1.1 nic nie daje nie wiem kto to wymyślił za mądry człowiek :hahaha: do tego tylko można silnik uszkodzić bo dostaje zbyt ubogą mieszankę
po to w układzie sterowania silnika jest m.in. sonda w sprzężeniu zwrotnym, żeby takiej sytuacji uniknąć. różnica między 1.1 a 1.3 nie jest taka duża żeby osprzęt z 1.1 nie wyrobił.


głupoty gadasz kolego. Mapy w oryginalnym ECU nie mają na tyle rezerw żeby podać o tyle większą dawkę. Więc tak czy tak 1.3 z elektroniką 1.1 nie jest dobrze zaopatrywane w paliwo,a co za tym idzie masz do d*** AFR. I nikt mi nie wmówi, że swap z 1.1 na 1.3 samego słupka to dobre rozwiązanie :yyy:

Proponuję wszystkim co maja sam słupek 1.3 zmienić elektornikę na tę z 1.3 i poczuć różnicę,może wtedy się przekonacie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.