Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 21:33
FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Autor Wiadomość
KyRy 


Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Krystian i Basia
Wiek: 32
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 15
Skąd: Kotlina Kłodzka
Wysłany: 21 Kwi 2012, 16:02   

ktoś może podpowiedzieć co to za pompa?



_________________
121 ze znaczkiem forda ;)
 
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 21 Kwi 2012, 21:16   

bosch
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 34
Dołączył: 01 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 22 Kwi 2012, 00:10   

Bosch i to ten najprostrzy z konca fiesty mk3... W zlym miejscu masz zawor zwrotny... nie wiem kto ci to doradzil tu ale, pozdrow go od nas :)
_________________

 
 
 
KyRy 


Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Krystian i Basia
Wiek: 32
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 15
Skąd: Kotlina Kłodzka
Wysłany: 22 Kwi 2012, 11:27   

ok. Dzięki za podpowiedź :)
w takim razie szukam takiej 'nowej' pompy bo ta zaczęła cieknąć ;-(

czyli zaworek powinien być na tym drugim przewodzie?
_________________
121 ze znaczkiem forda ;)
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 34
Dołączył: 01 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 22 Kwi 2012, 11:44   

KyRy, zaworek umieszczamy przed filtrem paliwa na przewodzie doprowadzajacym paliwo ze zbiornika :)
_________________

 
 
 
KyRy 


Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Krystian i Basia
Wiek: 32
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 15
Skąd: Kotlina Kłodzka
Wysłany: 22 Kwi 2012, 11:59   

Fordon napisał/a:
zaworek umieszczamy przed filtrem paliwa na przewodzie doprowadzajacym paliwo ze zbiornika

ok, wszystko jasne :)

A jak mam teraz dobrać odpowiednią pompę do siebie?
Dzięki Wam wiem już, że to jest Bosch a nie Lucas ;)
Skoro ta w aucie jest tą 'najprostszą' to rozumiem, że są jeszcze jakieś inne rodzaje Boscha. Jak je rozróżnić? Po jakimś nr seryjnym czy po rocznikach aut?
_________________
121 ze znaczkiem forda ;)
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 34
Dołączył: 01 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 23 Kwi 2012, 15:07   

KyRy, po demontazu zobaczysz na korpusie tabliczke znamionowa tam jest numer i tu dobierasz takowa pompe o identycznym oznaczeniu... tak sa inne pod MK5, inne pod TD... tak ze jest sie w czym zakrecic... :) ale spokojnie sobie poradzisz...
_________________

 
 
 
KyRy 


Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Krystian i Basia
Wiek: 32
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 15
Skąd: Kotlina Kłodzka
Wysłany: 23 Kwi 2012, 20:00   

Dzięki wielkie Fordon!

Szkoda, że nie można tego sprawdzić bez demontażu bo jakby nie patrzeć to jednak autko jest w sumie ciągle w ruchu...
_________________
121 ze znaczkiem forda ;)
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 34
Dołączył: 01 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 23 Kwi 2012, 21:01   

Mozna tylko trzeba lusterkiem tam podejsc zeby dobrze odczytac numer z tabliczki ...
_________________

 
 
 
Grax 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 2.0 16V
Imię: Mariusz
Wiek: 35
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 359
Skąd: Gloskow
Wysłany: 31 Paź 2012, 18:48   

Ostatnio miałem słaby akumulator nie chciał odpalić i tak dalej winą był jak się okazało samostart PRESTONE!!!!!! Zamiast parować ( podobno jest tam eter...) to się osadzał w dolocie i po 12 godzinach został nadal . Efekt rano wylałem akumulator doładowany i odpalił za strzałem. Olej profilaktycznie wymieniłem razem z filtrem .
_________________
Wejdz i zostaw komentarz rady pomysły co robić dalej.....
Profil Facebook
 
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 31 Paź 2012, 18:52   

bo to sie psika całej puszki :rotfl:
 
 
Grax 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 2.0 16V
Imię: Mariusz
Wiek: 35
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 359
Skąd: Gloskow
Wysłany: 31 Paź 2012, 18:55   

wiadra nie wlałem spokojnie :P P tylko DWA hahahaha a tak na poważnie to pozostało z 20 mililitrów w dolocie więc gówno nie samostart...


Wymiana Oleju 10w40 plus filtr oleju dodatkowe koszty ale przestał kopcić przy odpalaniu :D
Profil Facebook
 
 
 
drajcyss 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Dawid
Wiek: 25
Dołączył: 16 Paź 2012
Posty: 9
Skąd: Zarzecze
Wysłany: 26 Sty 2013, 14:04   

może mi ktoś powiedzieć dlaczego mam na zimnym silniku bardzo niskie obroty, ledwo się utrzymuje, a gdy silnik się rozgrzeje to obroty są ok 1100 ? z paleniem nie ma problemów
_________________
POWER OF DIESEL!
 
 
 
sajmon8 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Basic
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Tomasz
Wiek: 37
Dołączył: 17 Kwi 2012
Posty: 54
Skąd: Głuchołazy
Wysłany: 8 Kwi 2013, 17:35   Alternator czy rozrusznik a może coś innego.

Dzisiaj rano jak odpalałem, to dziwnie wolno zakręciło, ale zapalił. Później jeszcze w trakcie dnia dwa razy zapalałem i spokojnie odpalał. Przyjechałem po synka do przedszkola i jak już mieliśmy wyjeżdżać to nie odpalił. Po przekręceniu kluczyka zapalają się kontrolki tak jak zawsze, ale w ogóle nie kręci. Spróbowałem przez kable, ale bez skutku. Żadnej reakcji. Akumulator jest sprawny i naładowany. Czy to może wina alternatora czy rozrusznika? Czytałem gdzieś, że to może wina IMO, ale do tej pory nie miałem z nim problemów. Jak można to sprawdzić?
_________________

 
 
ReCaro 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 06 Wrz 2013
Posty: 3
Skąd: Głogów
Wysłany: 30 Wrz 2013, 19:29   

Rkalitka napisał/a:
3. jest zapowietrzony układ paliwowy - przez noc się zapowietrza a pompa paliwa w fordzie ma problemy aby szybko "zaciągnąć paliwo" zpowrotem - i trzeba długo kręcić


A co może być przyczyną zapowietrzenia ?
Ja muszę po dłuższym postoju trochę pokręcić, ale zapali, tylko szkoda aku.
Może być to wina zaworu zwrotnego w pompie paliwa ?? O ile taki wogóle istnieje.

Pozdrawiam
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 31
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5576
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 30 Wrz 2013, 21:12   

ReCaro napisał/a:
A co może być przyczyną zapowietrzenia ?

Nieszczelność.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
jpl 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Kamil
Wiek: 27
Dołączył: 11 Lis 2013
Posty: 6
Skąd: Katowice
Wysłany: 11 Lis 2013, 19:07   

Witam wszystkich


Mój problem jest nieco inny jest 10 Stopni na plusie a on coraz gorzej mi zapala
Wymieniałem nim swiece założone Febi
akumulator Bosh Silver 74AH 680A
Wymieniłem w nim rozrusznik na 2.1 Kw
założyłem zaworek zwrotny przed pompą
poprostu jak na Forda przystało przygotowywałem sie do zimy

Silnik nie ma przedmuchów nie pluje olejem z bagnetu jak zapali to ładnie sie zbiera ciągnie równo a zakopci jak każdy diesel(przed zaśłepieniem Egr i czyszczeniem kolektora ssacego bylo gorszej)

miłaem 3 takie silniki i miały słabą kompresją ale wyżej wymienione sposoby działały i zapalały przy -20 stopniach i znacznie lepiej kręciły w takich temperaturach

w linku przesyłał krótkie video moje zapalanie

i dlatego proszę was o jakieś nakierowanie

- napiecie na listwie od świec wynosi od 8V-12V
- ładowanie wynosi 13.5V nie zależnie od obrotów
- spalanie z Klimą w mieście 6l
- Silnik Endura DE

samochód 2 tygodnie tempu (podobna temperatura) Lepiej zapalał
 
 
przemo_rsr 


Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 28
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 916
Skąd: Markuszowa(RSR)
Wysłany: 11 Lis 2013, 21:36   

jpl, słabo Ci to kolego kręci trochę :)
_________________
 
 
 
Seb0l 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Sebastian
Wiek: 33
Dołączył: 17 Maj 2007
Posty: 83
Skąd: SMY ....
Wysłany: 11 Lis 2013, 22:29   

A filtr paliwa masz ten z pompką ręczną? Zanim zaczniesz odpalać podpompuj trochę i sprawdź czy lepiej zapali. Kiedy filtr był wymieniany?
_________________
Ford Fiesta MK3 1.8D
Ford Fusion 1.4 TDCi
Ford Mondeo MK2 1.8TD
 
 
 
jpl 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Kamil
Wiek: 27
Dołączył: 11 Lis 2013
Posty: 6
Skąd: Katowice
Wysłany: 11 Lis 2013, 23:39   

Na Filtrze niestety nie mam pompki jest to ten cały Filtr.Dziś dałem akumulator na prostownik w miedzy czasie zmieniłem na 72ah 680A Z centry po naładowaniu akumulator pokazywał 13V czyli wyniik bardzo dobry mierzyłem dziś pobór prądu i pokazuje 0.2 A troche chyba za duży powinno być raczej 0.02A??

Ponownie zmierzyłem ładowanie dziś pokazywało 13.8V
po dokręcałem cybanty na przewodach paliwowych pompa zaworek zwrotny zobaczymy jak zapali jutro :)

Niestety nie wymieniłem jeszcze tego filtra paliwa
ale czy jeśli bym miał zapchany filtr paliwa to czy auto nie powinno być słabsze szarpać przerwać itp?? Bo o wytrącaniu parafiny raczej nie ma mowy przy tych temperaturach
głupie usprawiedliwienie :rotfl:

oczywiście jak najprędzej wymienię go

P.S. Też mi się wydaje że za wolno kręcił jak na 2.1 Kw jeśli jutro nie będzie szybciej kręcił to pozostanie tylko przeczyści jeszcze styki na rozruszniku. Jak to nie pomoże i ten filtr paliwa to niestety ale raczej chyba będzie to droższa naprawa typu pompa

Panowie w którym miejscu znajduje się elektrozawór na pompie bosch??
Mam jeszcze jedno pytanie od góry pompy tuż koło linki z gazu jest hmmm taki jakby taki sterownik jest on koloru czarnego i jest on bardzo płaski nie mam pojęcia co to jest

Czy przypadkiem nie jest to jakiś sterownik od sterowania pompy ???
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - RDZA / KOROZJA
LOY Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 12 6 Paź 2013, 21:24
proton
Brak nowych postów Ogłoszenie: Car Audio - FAQ
Czyli zanim zapytasz - zajrzyj !
molu Car Audio i CB 10 28 Maj 2018, 01:39
slawomirro
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ o ubezpieczeniach aut
i innych kwestiach z tym związanych.
trzeci Ubezpieczenia i rejestracja aut 1 30 Sty 2011, 10:30
trzeci
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - regulacja instalacji gazowej
Lokmen LPG 0 15 Cze 2008, 21:32
Lokmen
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - REPERATURKA WLEWU/NADKOLA czyli spawanie
LOY Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 54 28 Lut 2014, 18:11
deejay


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.