Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 21:33 |
FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić |
Autor |
Wiadomość |
Rkalitka
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo
|
Wysłany: 17 Gru 2009, 14:56 FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
|
|
|
ZAczęła temperatura spadać poniżej zera. Czyli Zima już przyszła.
W związku z tym 90% fiest z dieslem szczególnie 1.8d ma problemy z odpalaniem.
Wysyp jak widać po tym dziale standardowych pytań się już zaczął
Żebyście nie musieli zadawać takich samych pytań jak co roku - bo po co czegoś poszukać w wyszukiwarce - i pytać innych o te same rzeczy zaśmiecając forum - piszę dlaczego wam nie chce odpalić silnik 1.8D:
1. Bo jest zima
2. silnik ten nie lubi zimy
3. jest zapowietrzony układ paliwowy - przez noc się zapowietrza a pompa paliwa w fordzie ma problemy aby szybko "zaciągnąć paliwo" zpowrotem - i trzeba długo kręcić
4. macie słabą kompresję na tłokach - poniżej 30
5. lejecie szajsowate paliwo - choć akurat ciężko znaleźć nie szajsowate
6. nie grzeją świece, jedna, dwie, wszystkie lub grzeją ale nie prawidłowo
7. jest słaby aku i choć kręci to nie daję silnego "strzała elektryczności"
8. przerywa, ciężko chodzi rozrusznik
9. macie stare filtry: paliwa, powietrza
10. bo jest zima.
Jeśli wasz diesel ciężko pali - najpierw sobie wydrukujcie te 10 spraw na kartkę, potem do garażu i sprawdzamy
Pomogę, że 1, 2, 10 nie musicie sprawdzać bo to już sprawdziłem za Was
jeżeli macie problem 3, 5, 6, 7, 8, 9 - to poprostu wymieniamy naprawiamy te elementy za stosunkowo nie duże pieniądze - są to części eksploatacyjne.
Jeśli macie problem z 4 - to idziecie do lasu wyciąć kilka drzew i każdego ranka rozpalacie małe ognisko pod silnikiem - wtedy szybciej odpali - tak na serio jest to lepsza metoda niż ciąganie samochodu na lince po osiedlu - chyba, że chcecie być niezłą rozrywką przedświąteczną dla sąsiadów i zepsuć jeszcze bardziej silnik.
Można moje wypociny umieścić jako FAQ - będzie mniej tych samych tematów w tym roku, za rok, za dwa, trzy.......choć pewnie i tak ktoś go nie "zauważy" i zapyta - "czemu jak jest - 10 to mi ford nie chce odpalić - diesel.....
Zyczę powodzenia w zimnych garażach |
_________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
|
Ostatnio zmieniony przez szynszyl 26 Mar 2014, 21:32, w całości zmieniany 4 razy |
|
|
|
|
DziDzia
vel DziaDzia
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 17 Gru 2009, 16:56
|
|
|
|
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 17 Gru 2009, 19:37
|
|
|
A mi praktycznie pali od strzała przy -10 przynajmniej dziś |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
Miły
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
Wysłany: 17 Gru 2009, 23:49
|
|
|
mnie dzisiaj zaskoczyła Fiestka... przed chwilą -12 u kumpla na termometrze w aucie, a Fofi 3 x przekręciła i pach... odpaliła... i dodatkowo jeszcze pomogła kablami 4 inne auta odpalić... |
_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 18 Gru 2009, 14:53
|
|
|
Miły, bo macie oboje zdrowe i dobrze utrzymane silniki, tak samo Kamil, ja odpalalem starego diesla przy -25*C i pozniej uzyczalem bezyniakom pradu. a z 1.8TD nigdy nie bylo jaj zeby odpalil nawet z odpietym termostatem woskowym.... |
_________________
|
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 18 Gru 2009, 15:35
|
|
|
Ale ropa gęstnieje w filtrach masakrycznie Nie wiem czy wiecie jak wygląda miód w ostatnim procesie krystalizacji? Tak wyglądała u mnie dzisiaj ropa w filtrze . Ale przytrzymałem go chwilę na rozruchu, odpalił i chodził równiutko |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
Miły
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
Wysłany: 19 Gru 2009, 22:19
|
|
|
dzisiaj miałem problemy z odpaleniem... ale to wina chyba rozrusznika... aku naładowany a kręcił strasznie wolno... no i odpalić nie chciał... dopiero po 6 próbach kręcenia... dodatkowo zatankowałem ch****e paliwo i po prostu przerywał... tak jakby paliwa nie dostawał... potrafił się zadławić... po przepaleniu tego było ok... ale przepalałem chyba z 15 min... |
_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" |
|
|
|
|
szczupak
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 33 Dołączył: 11 Paź 2009 Posty: 18 Skąd: Wożuczyn
|
Wysłany: 20 Gru 2009, 07:53
|
|
|
a ja po wczorajszej walce nadal nic nie wiem co robić świece sprawdzałem to wszystkie działają ale gdzieś tak po 8 sekundach, akumulator jest nowy auto parta 75 ah więc nie powinno być problemów. Zastanawiam się nad tym zaworkiem zwrotnym tylko gdzie go się wstawia? I czy to może być wina zapowietrzenia układu paliwowego? Wam chociaż odpala a mi
nie pozwala na to aku ponieważ szybko siada. |
|
|
|
|
grzesiek09873
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 32 Dołączył: 24 Paź 2009 Posty: 28 Skąd: Gołymin
|
Wysłany: 20 Gru 2009, 10:15
|
|
|
załatw sobie taka kuchenkę na jeden palnik lub na 2 ale na prąd wsadzasz pod misę do kontaktu idziesz na herbatę wracasz przekręcasz kluczyk i chodzi.. ja tak robię i pomaga trzymaj tak ze 30min |
_________________ Czerwony najładniejszy...
|
|
|
|
|
SCOPY [Usunięty]
|
Wysłany: 20 Gru 2009, 11:18
|
|
|
nie martw się mój kurwik[courier] stanoł po 2 dniu mrozu ładowanie aka nic nie daje kręciłem nawet 5 minut i nic ,chociasz silnik mam po remoncie widac to samochody tylko na lato?Podobno przyspieszenie zapłonu na pompie coś daje ale ja mam niestety imobilaiser wie ktos jak to ominąc |
|
|
|
|
szczupak
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 33 Dołączył: 11 Paź 2009 Posty: 18 Skąd: Wożuczyn
|
Wysłany: 21 Gru 2009, 18:40
|
|
|
dzięki za radę to rzeczywiście pomaga. Ale teraz mam pytanie co musze zrobić żeby go tak nie grzać? co jest do niczego? może olej? |
|
|
|
|
grzesiek09873
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 32 Dołączył: 24 Paź 2009 Posty: 28 Skąd: Gołymin
|
Wysłany: 22 Gru 2009, 09:45
|
|
|
no ja nie wiem właśnie co można zrobić.. ja mam zamiar założyć pompke z grzałką do nagrzewnicy i grzać układ.. albo ciepły garaż.... |
_________________ Czerwony najładniejszy...
|
|
|
|
|
ramses123
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 334 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: 26 Gru 2009, 20:23
|
|
|
Siema !
Słuchajcie koledzy, takie pytanie
Dzisiaj było +4 rano jak jechałem. Zimowe paliwo wlane, filtr nowy, podgrzewacz wyrzucony, plastikowe przewody gumowymi zastąpione. Świece grzeją, akumulator prawie nowy. No i sprawa wygląda tak:
Grzeje dwa razy. Przekręcam dalej i ... silnik kręci, tak jakby łapał ale nie zapala. Silnik drga, trzęsie się ale nie pali. Tak jakby nie miał czego złapać żeby zapalić ... Więc słuchajcie, co to może być ?? Czy to normalne zachowanie dla tego silnika kiedy zimno ??
P.S
Urwał mi się przewód idący od plusowej klemy akumulatora do skrzynki z bezpiecznikami. Jest to cienki czerwony przewodzik z dużym bezpiecznikiem tuż przy klemie. Czy ktoś wie co to jest ? Możecie zajrzeć pod maskę, czy u Was też to jest ?? |
|
|
|
|
Crick
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Wiek: 33 Dołączył: 12 Lis 2009 Posty: 62 Skąd: Ścisłe Południe
|
Wysłany: 26 Gru 2009, 21:39
|
|
|
ramses123 napisał/a: | Zimowe paliwo wlane, filtr nowy (..). Świece grzeją, akumulator prawie nowy. No i sprawa wygląda tak:
Grzeje dwa razy. Przekręcam dalej i ... silnik kręci, tak jakby łapał ale nie zapala. Silnik drga, trzęsie się ale nie pali. Tak jakby nie miał czego złapać żeby zapalić ... Więc słuchajcie, co to może być ?? Czy to normalne zachowanie dla tego silnika kiedy zimno ?? |
Miałem to samo jak próbowałem odpalać w te mrozy wielkie co niedawno nawiedziły Polskę :/ |
_________________ Pozdrawiam
|
|
|
|
|
Kadzax
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 34 Dołączył: 01 Gru 2008 Posty: 224 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 28 Gru 2009, 19:54
|
|
|
Prawda jest taka, że sprawny diesel musi zapalić max za 3 razem.
Mało kto wie, że podstawa to sprawne świece żarowe(sądząc po większości postów).
Cytat: | kręciłem nawet 5 minut i nic |
Kręcenie diesla podczas -20 po pięć minut nie ma sensu, bo po pięciu sekundach ''komora spalania'' jest zimna i nie ma prawa zapalić. |
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 28 Gru 2009, 20:59
|
|
|
Kadzax napisał/a: | Kręcenie diesla podczas -20 po pięć minut nie ma sensu, bo po pięciu sekundach ''komora spalania'' jest zimna i nie ma prawa zapalić. | no ale... http://pl.wikipedia.org/wiki/Diesel - a konkretnie:
Zasada działania [edytuj]
Ssanie [edytuj]
Do cylindra, w wyniku przesuwania się tłoka i wystąpienia dzięki temu podciśnienia, zasysane jest z otoczenia czyste powietrze. Suw ssania kończy się zamknięciem zaworu ssącego (silnik czterosuwowy) lub przesłonięciem kanału dolotowego (silnik dwusuwowy).
Sprężanie [edytuj]
Zassane do cylindra powietrze (o temperaturze zbliżonej do temperatury otoczenia) jest następnie sprężane w wyniku ruchu tłoka w stronę głowicy przy zamkniętych zaworach. Podczas sprężania rośnie intensywnie temperatura powietrza do bardzo wysokiej wartości.
Praca (ekspansja) [edytuj]
Temperatura powietrza pod koniec sprężania jest tak wysoka, że możliwy jest zapłon wtryśniętej dawki paliwa do przestrzeni nad tłokiem znajdującym się w pobliżu górnego martwego położenia. Paliwo wtryskiwane jest pod wysokim ciśnieniem (zob. hydrauliczny system wtrysku paliwa), dzięki czemu uzyskuje się dobre rozpylenie paliwa. Bardzo małe krople paliwa otoczone gorącym powietrzem szybko odparowują, a pary paliwa, dzięki dużej turbulencji, dobrze mieszają się z powietrzem tworząc jednorodny gaz palny. Gaz ten ulega samozapłonowi wywołanemu wysoką temperaturą. W wyniku spalania silnie rośnie temperatura gazu. Spalanie rozpoczyna się, gdy tłok znajduje się w pobliżu górnego położenia zwrotnego tłoka. Jest to początek ekspansji czynnika roboczego i wykonywania pracy. Początkowo, wraz ze wzrostem temperatury, rośnie także ciśnienie czynnika, lecz wzrost prędkości poruszania się tłoka powoduje, że ciśnienie zaczyna maleć, a rośnie objętość właściwa gazu. Spalanie kończy się jeszcze w czasie ruchu tłoka w stronę DMP.
Wydech [edytuj]
Gdy tłok znajduje się w pobliżu dolnego martwego położenia, następuje otwarcie zaworu wylotowego. Ponieważ ciśnienie gazu w cylindrze jest wyższe od ciśnienia otoczenia, następuje wylot gazu do otoczenia. Zawór ten jest otwarty także podczas ruchu tłoka w kierunku głowicy i prawie wszystkie gazy spalinowe zostają wydalone z cylindra.
wniosek prosty - póki starczy "sił" w akumulatorze i rozruszniku można kręcić do upadłęgo pod jednym warunkiem: że silnk ma dobrą kompresję a wtryski nie leją - wtedy świece żarowe są raczej zbędne. |
_________________
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 28 Gru 2009, 21:17
|
|
|
Lokmen napisał/a: | wniosek prosty - póki starczy "sił" w akumulatorze i rozruszniku można kręcić do upadłęgo pod jednym warunkiem: że silnk ma dobrą kompresję a wtryski nie leją - wtedy świece żarowe są raczej zbędne. | No nie do końca nawet nowoczesne jednostki mają świece które grzeją zimny silnik i nie piszcie że latem kontrolka się nie zapala bo to wcale nie znaczy że świece się załączają,,,
Cytat: | W powszechnie stosowanych silnikach paliwo wtryskiwane jest do komory wstępnej, komory wirowej lub bezpośrednio do cylindra. W silnikach z komorą wstępną i wirową stosuje się zwykle świece żarowe, których żarzenie (rozgrzanie do czerwoności) wspomaga wystąpienie samozapłonu w zimnym silniku. Występuje tu bowiem silniejsze chłodzenie sprężanego powietrza od chłodnych ścianek cylindra i głowicy, niż w przypadku silnika z wtryskiem bezpośrednim. |
Cytat: | Użycie świecy żarowej jest szczególnie istotne w silniku z wtryskiem pośrednim (np. 4C90), gdzie występują większe straty ciepła w komorze wstępnej, sterownik do świec żarowych podtrzymuje jej pracę jeszcze przez jakiś czas po uruchomieniu silnika. Ma to na celu zapewnienie stabilności obrotów biegu jałowego i uniknięciu drgań. Jedynie w przypadku gorącego silnika użycie świecy żarowej jest zbędne i sterownik wyłącza układ elektryczny świecy w takiej sytuacji. Silniki z wtryskiem bezpośrednim wymagają użycia świec żarowych w trudniejszych warunkach rozruchu (np. w czasie mrozu, po silnym wychłodzeniu silnika). |
|
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Kadzax
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 34 Dołączył: 01 Gru 2008 Posty: 224 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 28 Gru 2009, 22:44
|
|
|
Świeca to podstawa.
Za każdym razem się załącza-w nowoczesnych silnikach wysokoprężnych z zapłonem samoczynnym możliwa jest różnica w czasie grzania świecy...
Proponuje ci zrobić test, aby zobaczyć czym jest opis wikipedi.
Sprobuj w temp np. -8.37 stopnia celcjusza uruchomić diesla bez podgrzewania ''komory spalania''.
Możesz kręcić tydzień a nie zapali.
Pyzatym opis z wikipedi przytoczony przez Ciebie jest naprawde bardzo powierzchowny i bardzo niedokładny-autor nawet nie wspomniał o takiej rzeczy jak pokrycie faz rozrządu co w praktyce jest naprawdę ważne(pozostałe zresztą opisy też są do...).
Fakt, że na ciepłym to zapali nawet jak zamiast świec będą korki-i o tym jest opis.
Fascynuje się silnikami diesla od wielu lat i jestem pełen podziwu dla dzisiejszej techniki wykorzystywanej w tych jednostkach napędowych. |
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 28 Gru 2009, 23:48
|
|
|
Kadzax napisał/a: | Fascynuje się silnikami diesla od wielu lat |
Od ilu z ciekawości? I czemu nie jeździsz dieslem? |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
|