Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 21:33
FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Autor Wiadomość
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 22 Sty 2010, 20:28   

Daje to, że jak wymienisz filtr paliwa, i z połowy węży ucieknie Ci paliwo, to taką pompką pompujesz je i masz auto odpowietrzone, a nie potrzebujesz drugiej osoby, by kręciła rozrusznikiem gdy ty odpowietrzasz auto na wtryskiwaczach ;) .
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
jaco11 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jacek
Wiek: 49
Dołączył: 07 Wrz 2005
Posty: 1256
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 22 Sty 2010, 20:31   

kamil wolski ale to jest chyba zbędny wydatek ?
owszem na łódke bedzie git
_________________
Córcia JOA11
 
 
 
ramses123 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 334
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 22 Sty 2010, 20:40   

eee to nie !
ja mam już zwykły zaworek i bede go monotować
 
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 22 Sty 2010, 20:42   

Cytat:
kamil wolski ale to jest chyba zbędny wydatek ?
owszem na łódke bedzie git


Czy ja wiem czy taki zbędny? ;) Mi się nie chciało wołać do pomocy ludzi żeby odpowietrzyć mojego diesla. Mam pompkę i nie żałuję ;)
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
Sztandi 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Grzesiek
Wiek: 33
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 350
Skąd: Katowice
Wysłany: 22 Sty 2010, 21:13   

kamil wolski napisał/a:
Cytat:
kamil wolski ale to jest chyba zbędny wydatek ?
owszem na łódke bedzie git


Czy ja wiem czy taki zbędny? ;) Mi się nie chciało wołać do pomocy ludzi żeby odpowietrzyć mojego diesla. Mam pompkę i nie żałuję ;)


A ja taką pompkę mam zamontowaną w filtrze paliwa. To w TD takich nie dawali? :D
_________________
Była: Fiesta 1.1i C "ćwierćfutro"
Potem: Fiesta 1.8D C "Ale widać, że była malowana"
Profil Facebook
 
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 22 Sty 2010, 21:18   

Sztandi napisał/a:
kamil wolski napisał/a:
Cytat:
kamil wolski ale to jest chyba zbędny wydatek ?
owszem na łódke bedzie git


Czy ja wiem czy taki zbędny? ;) Mi się nie chciało wołać do pomocy ludzi żeby odpowietrzyć mojego diesla. Mam pompkę i nie żałuję ;)


A ja taką pompkę mam zamontowaną w filtrze paliwa. To w TD takich nie dawali? :D


Dawali taką która się psuła, i która jest w fabrycznych 1.8TD a nie w tych po swapach ;)
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
bimladentoja
[Usunięty]

Wysłany: 22 Sty 2010, 22:16   

Mieszanina ON + Pb to nie wymysł wiejskich tunerów,jest to opublikowane w ksiązce *układy wtryskowe silników wysokoprężnych* nie pamiętam autora,oraz w instrukcji obsługi silników perkins z 1990 roku,proporcje zależą od temperatury otoczenia
Ostatnio zmieniony przez bimladentoja 22 Sty 2010, 22:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 22 Sty 2010, 22:25   

bimladentoja napisał/a:
*układy wtryskowe silników wysokoprężnych* nie pamiętam autora,oraz w instrukcji obsługi silników perkins z 1990 roku,


A mamy rok 2010. Zakładam że pewne parametry zarówno ON jak i PB od tamtego roku się zmieniły, i skoro powstały środki jak SKYD czy STP to wolę je stosować, tym bardziej że tam dolewam ~250ml na 50l a nie kilka litrów PB które może niekoniecznie się dobrze przepali.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 22 Sty 2010, 22:49   

bimladentoja napisał/a:
a co niektórego nadpobudliwego i aroganckiego właściciela forda zawsze swędzi morda jak usunąć swoje konto z tego forum moderatorze proszę zadziałaj ja naprawdę nie chciałem trafiłem tu przez przypadek


To jak?? Jakiś Mod spełni tę prośbę??

bimladentoja - myślę jak pewnie i inni, że zawartość Twoich postów nie wnosi nic co by się mogło przydać użytkownikom forum.
My ogólnie jak chcemy sobie popitolić o głupotach, jakieś opowieści dziwnej treści itp. to piszemy w hyde parku - może tam napisz coś o czym razem się pośmiejemy??


Kamil - tłumaczenie w koło tego samego jest nudne, jeśli ktoś jest naiwny, lub lubi robić wszystko odwrotnie jak radzą - to jego sprawa.... :|
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
bimladentoja
[Usunięty]

Wysłany: 22 Sty 2010, 22:57   

Kolego na jakiej stacji?Ostatnie mrozy Shell do pełna zamarzł po 350 km ,Orlen co 20 km pompowanie żadne depresatory nie pomagały,na Lukoil w szkiełku dystrybutora zamarznięta parafina przejechałem ok 1500 km z lawetą termostat sprawny nawet chłodnica sie nie zagrzała ,spryskiwacze ponoć do-33 zamarzły mało kur... nie doznałem niestety wieżę w Pb i dyktę ,przelej trochę swój cudowny środek zobaczymy jak ci pompa i nie tylko pocieknie,poza tym większość autek na forum to nie 2010 rocznik,no i zapytaj pompiarza jaka jest różnica przy ustawianiu wtrysków na współczesnej ropce a inniejszej a nawet orężadce?Denaterat widzę tak--Trochę wiecej o alkoholu etylowym w paliwie

Etanol jest to bezbarwna ciecz mieszająca się w każdym stosunku z wodą i prawie wszystkimi rozpuszczalnikami organicznymi. Etanol jest nieco lżejszy od wody, wrze w temperaturze 78.3oC a krzepnie dopiero w bardzo niskiej temperaturze -114oC.
Alkohol tworzy bowiem z wodą mieszaninę azeotropową, to jest taką, której nie można zwyczajnie rozdestylować na czyste składniki (procentowy skład pary jest identyczny jak skład wrzącej cieczy). Nie jest to bynajmniej jakiś wyjątek: podobne mieszaniny z wodą tworzy kwas azotowy, kwas siarkowy, octan etylu i wiele innych substancji.

Mieszanina azeotropowa zawiera 95,5% obj. EtOH i 4,5% obj. H2O. Rozdziału tej mieszaniny na składniki można dokonać na dwa sposoby: chemicznie i fizycznie. Sposób chemiczny jest łatwiejszy w wykonaniu i polega na chemicznym związaniu wody za pomocą CaO, BaO, wodorku wapnia CaH2 i innych środków odwadniających. Zachodzą tu reakcje:

CaO + H2O --> Ca(OH)2
BaO + H2O --> Ba(OH)2
CaH2 + H2O --> Ca(OH)2 + H2
Nie można natomiast stosować bezwodnego CaCl2, gdyż reaguje on z alkoholem podobnie jak z wodą tworząc krystaliczne solwaty:


CaCl2 + 5H2O --> CaCl2*5H2
CaCl2 + 5C2H5OH --> CaCl2*5C2H5OH
Sposób fizyczny ma dwa warianty:

* destylacja pod zwiększonym ciśnieniem (okazuje się, że pod ciśnieniem większym od 3atm etanol nie tworzy azeotropu z wodą!)
* destylacja azeotropowa. Polega ona na dodaniu do alkoholu pewnej ilości np. benzenu.

Tworzy się wtedy potrójny azeotrop woda-etanol-benzen wrzący w temp. 69oC. Oddestylowuje on jako pierwszy, usuwając z mieszaniny wodę. Następnie wrze azeotrop etanol - benzen w temp. 72oC (usunięciu ulega benzen) i wreszcie bezwodny etanol w 78,3oC.


--------
100% alkohol etylowy (etanol) nazywany jest alkoholem absolutnym.
=============================

Nie jest możliwe otrzymanie go poprzez rektyfikacje (destylacje rektyfikacyjną), ponieważ etanol z wodą tworzy azeotrop woda-etanol o składzie 5,6%:96,4% i wrze w temp. 78,2oC. Resztek wody można się pozbyć dodając do rektyfikatu benzenu. Mieszanina etanol-benzen-woda tworzy potrójny azeotrop o temp. wrzenia 64,86oC i składzie 7,4% wody, 18,5% etanolu i 74,1% benzenu. W ten sposób zostaje usunięta woda, następnie tworzony jest podwójny azeotrop etanol-benzen. Na koniec destyluje czysty etanol. śladowych ilości wody pozbywamy się wiążąc ją chemicznie, poprzez ogrzewanie etanolu z tlenkiem wapnia. W laboratorium często śladowe ilości wody wiąże się ogrzewając absolutny etanol z magnezem. Absolutny etanol łatwo reaguje z magnezem:

Mg + 2C2H5OH → (C2H5O)2Mg + H2

Etanolan magnezu w wyniku hydrolizy wiąże śladowe ilości wody:

(C2H5O)2Mg + 2H2O → 2C2H5OH + Mg(OH)2

Etanol absolutny (100%): t.t=-114,5oC, t.w.=78,3oC, d=0,7894g/cm3, nD20=1,3614 (współczynnik załamania światła) -------------------teoria i praktyka,nie wszystko należy negować to działa i naprawdę nie szkodzi idę się kimnąć jutro napiszę o ropce+Pb jeśli coś jest nie tak według kolegi proszę wskazać ustosunkuję się.
Kolegę powyżej również zapraszam po polemiki myślę ze nie jest reklamą fajek-Mocny w gębie-?
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 22 Sty 2010, 23:33   

bimladentoja napisał/a:
Kolego na jakiej stacji?Ostatnie mrozy Shell do pełna zamarzł po 350 km ,Orlen co 20 km pompowanie żadne depresatory nie pomagały,na Lukoil w szkiełku dystrybutora zamarznięta parafina przejechałem ok 1500 km z lawetą termostat sprawny nawet chłodnica sie nie zagrzała ,spryskiwacze ponoć do-33 zamarzły mało kur... nie doznałem niestety wieżę w Pb i dyktę


to srogie mrozy u Ciebie, że masz takie problemy na każdej stacji.... :fox:

W tym roku była już temperatura w okolicach -20 stopni. Ford ma silnik (1.8D/TD) niestety nie idiotoodporny, zaniedbany nie będzie odpalał. jest kilka osób na forum, którym odpala w te mrozy - bez benzyny w ropie.

Nie ma sensu dalsza rozmowa - dla mnie silnik wysokoprężny jest zasilany ropą, dla ciebie - zmieszanym szambem co w cudowny sposób działa na gładkość cery i brak trądziku na skórze - niech tak będzie.

Zgadzam się z Tobą, że zatankowana ropa może być do dupy i nie da się na niej odpalać i jeździć.
Sam ostatnio to przeszedłem....ale zmuszony byłem do zatankowania na stacyjce w jakiś zacipkach dolnych.....
Tankuję na schelu, orlenie, verwę czy racing i nie mam problemu z odpalaniem, jazdą.

Jeśli mam problem z odpalaniem, to szukam przyczyny, usterki i ją usuwam.

Tobie życzę jak najlepiej i szerokiej drogi.

PS: zrób filmik jak tankujesz ropę i dolewasz benzyny, oraz minę pracownika stacji.... :rotfl:
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
bimladentoja
[Usunięty]

Wysłany: 23 Sty 2010, 02:08   

Spraw sobie lepsze bryle,gdzie widzisz że mam kłopoty z odpaleniem?Weż sobie podpałkę do grila kopnij się pod chmurkę i zobacz za kilka minut jak ci się ta płynna parafina w świeczkę zmieni,jestem b. dobry z chemii i powiem tobie wrzuć skan składu chemicznego dodatku cudownego do paliwa jesli się znasz to zobaczysz ze w tanich jest nafta,w renomowanych co cię zdziwi skład jest taki sam jak w środku wspomagającym niektóre opryski chemiczne , kosztuje 8-16 zł za litr.oblej sobie skrawek skóry na ciele zobacz jak długo wytrzymasz bez zmycia tego świństwa niestety jest to na bazie lekkich rozpuszczalników rozpuszcza parafinę i zmniejszając napięcie powierzchniowe z wody robi emulsję,w sumie również działa każdy leje to do czego ma przekonanie ,jako ciekawostkę dodam że kolesie w tirach lutują do żarówki 21W przewody wrzucają w zbiornik i też im się sprawdza.Napadanie na innych by przekonać ich do swojej racji to brak kultury po to jest forum żeby podyskutować,chyba kolega nie wychował się w chlewie i niema zaburzeń emocjonalnych?pozdrawiam ,a i jeszcze co do ON+Pb http://img715.imageshack.us/img715/3143/onpb.jpg
 
 
portier 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mateusz
Wiek: 34
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 309
Skąd: Gdynia
Wysłany: 23 Sty 2010, 03:44   

-12 za oknem, 2letni aku 44AH 360A, mineralny olej, ale nowe swiece i aku podladowany przyniesiony prosto z domu, 2 grzania swiec i w czasie trzeciego odpalam... kilka obrotow rozrusznika i radosc z uslyszanego klekotu, ropa z lotosu...
nie jest zle pomijajac codzienne noszenie aku w ta i spowrotem..

znajomy ktory jezdzi na tirze mowi ze nigdy nie wlalby benzyny do ropy, woli dolac 6 buteleczek specyfiku scani na zbiornik i miec spokoj, a facet jezdzi az pod kolo podbiegunowe wiec gdyby lanie benzyny bylo bezpieczne i tak samo dzialajace to z pewnoscia by to robil bo nie tylko by zaoszczedzil ale nie musialby sie tez piep... z buteleczkami;]

to czy ktos z chemi jest lepszy czy gorszy to mysle ze powinni oceniac nauczyciele, ale skoro bimladentoja posiadasz tak ogromna wiedze to uwazam, ze powinienes napisac doktorat z chemii.

Mysle ze dla wiekszosci wlascicieli fiest liczy sie nie suche chemiczne wyliczenie ale sposob dzialania bo klekotka latwo zepsuc a nie kazdego stac na powazne naprawy.
pozdro
 
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 23 Sty 2010, 07:51   

Bimladentoja - tak masz rację :)

Portier - :ok:
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 23 Sty 2010, 08:53   

Daje Ci combo że 1) paliwo się nie będzie cofać za pompkę do zbiornika (chyba ze układ za pompką będzie nieszczelny) 2) będzie można sobie ręcznie podpompować paliwo do pompy,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 23 Sty 2010, 10:39   

....Dobra jako, że to jest forum internetowe i zawsze można się czegoś nauczyć od innych.....
Popytałem od wczoraj kilka osób odnośnie benzyny/denaturatu do ropy.

Nie dam tutaj żadnych porównań, wzorów chemicznych, najogólniej powiedziano mi, że dolewa się żeby paliwo nie zamarzało - później wytracała się parafina.

Mamy wspaniały moment na to żeby to sprawdzić....

Jako, żeby się o czymś przekonać, trzeba najpierw to sprawdzić dlatego dzisiaj doleje dykty do gnojówki w fiestolu i zobaczymy czy jutro będzie różnica w odpalaniu.

Doleje ok. pół litra dykty na 30l ropy.

Spostrzeżeniami się podzielę jutro.
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 23 Sty 2010, 10:51   

Nie wiem czy nie lepciejszym rozwiązaniem są specjalne płyny dostępne w handlu, denaturat to środek z lat 70-80,,, TIRowcy leją do baku zwykłą benzynę jakieś 30 litrów na zbiornik,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 23 Sty 2010, 11:37   

bimladentoja napisał/a:
Pb i dyktę


A czy miałeś okazję zrobić test. Wlać do butelki/słoika ON i dolać nieco dykty?! Z ciekawości zrób. Zobaczysz jaka fajna galareta się tworzy :rotfl:

Rkalitka napisał/a:
W tym roku była już temperatura w okolicach -20 stopni. Ford ma silnik (1.8D/TD) niestety nie idiotoodporny, zaniedbany nie będzie odpalał. jest kilka osób na forum, którym odpala w te mrozy - bez benzyny w ropie.


Niektórym przy -15 zapala z jedna niesprawną świecą ;)

bimladentoja napisał/a:
Jako, żeby się o czymś przekonać, trzeba najpierw to sprawdzić dlatego dzisiaj doleje dykty do gnojówki w fiestolu i zobaczymy czy jutro będzie różnica w odpalaniu.


Dolej to w butelce a nie w baku bo możesz się zdziwić ;)

Denaturat dolany do Oleju Opałowego:


Denaturat dolany do Oleju Napędowego:


W drugim widać gorzej, ale wyszło praktycznie to samo :)
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
portier 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mateusz
Wiek: 34
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 309
Skąd: Gdynia
Wysłany: 23 Sty 2010, 11:46   

z tego co wiem to 6 tirowcow ktorych znam leja dodatki shella/scani(ale to tez jakiejs firmy jest) do ropy..
pb omijaja szerokim lukiem
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 23 Sty 2010, 11:59   

portier, nie mówię ze nie, ale Ty znasz 6 a jai widział ze 60 dziennie jak nie więcej przez 2 zimy jak robiłem na stacji,,, byli tacy co lali specjalne preparaty ale większość PB,,, inna sprawa ze to było kilka lat temu, od tego czasu silnik też się mocno zmieniły,,,

kamil wolski, świetny test, :ok:
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ o ubezpieczeniach aut
i innych kwestiach z tym związanych.
trzeci Ubezpieczenia i rejestracja aut 1 30 Sty 2011, 10:30
trzeci
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - RDZA / KOROZJA
LOY Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 13 2 Lut 2019, 00:44
semimatt
Brak nowych postów Ogłoszenie: Car Audio - FAQ
Czyli zanim zapytasz - zajrzyj !
molu Car Audio i CB 11 6 Lis 2023, 11:05
Wizja
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - regulacja instalacji gazowej
Lokmen LPG 0 15 Cze 2008, 21:32
Lokmen
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - REPERATURKA WLEWU/NADKOLA czyli spawanie
LOY Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 54 28 Lut 2014, 18:11
deejay


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.