Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 21:33
FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Autor Wiadomość
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 30 Sty 2012, 20:05   

Przyśpieszenie wtrysku na pompie może zdziałać cuda.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
marek_zegarek 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Patryk
Wiek: 31
Dołączył: 16 Mar 2011
Posty: 81
Skąd: warszawa
Wysłany: 30 Sty 2012, 21:07   

moj escort 1.8 TD endura. ma cięzko w mrozy. musze podgrzac ze 4 razy świece.wciskam sprzęgło i kręce rozrusznikiem. po czym zaczyna łapać,ale nie odpala. i tak krece, trzymam go na rozruszniku z 15 sekund po czym zaczyna chodzic na dwóch garach, potem na trzech i wkońcu załapuje na 4 gary, a stuka niemiłosiernie. po kilku minutach obudzony klekot jest gotowy do pracy :)
 
 
ramses123 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 334
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 30 Sty 2012, 21:36   

marek_zegarek napisał/a:
wciskam sprzęgło i kręce rozrusznikiem


ja bym proponaował jeszcze wcisnąć pedał gazu do oporu, to taka stara szkoła odpalania diesla w zimie. nawet swego czasu czytałem o tym w instrukcji obsługi swojej fiesty.

myśle że musisz troche popracowac nad swoim "klekotem". Takie odpalanie na pewno nie jest dobre dla rozrusznika :)
 
 
 
Roach 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Courier
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 33
Skąd: Poland
Wysłany: 31 Sty 2012, 04:59   

ramses123 napisał/a:
Roach napisał/a:
Czy te silniki tak mają, czy to jakaś usterka?


fordowskie diesle dość ćiężko odpalają w mrozy ... :(

Na początek musisz odpowiedzieć Nam na parę pytań, taka klasyczna wejściówka :) :

Jaka jest kondycja silnika ?
Świece w jakim stanie ? Może któraś nie grzeje, albo wszystkie już słabo działają ?
Jest kompresja ?
Probelmów z kątem wtrysku nie było ? Czecto po wymianie rozrządu zaczyna wychodzić ten problem.
Filtry zmienione ( zwłaszcza paliwa ) ? Zalegający w nim brud, łatwo zamarza i zmniejsza przepływ paliwa.
Paliwo może jakieś lipne zalane było i teraz kasza w baku ? Używasz STP antyżel ?
Ewentualnie może trzeba będzie zregenerować rozrusznik.
A powiedz jeszcze czy przy odpalaniu nie kopci jakoś nadmiernie

Musisz to wszystko powoli sprawdzać i eliminować, na pewno czeka Cię z tym silnikiem trochę zabawy, Wszystko zalezy od tego w jakim stanie go kupiłeś bo niestety 90 % oferowanych 1.8D to już padaczka (bez urazy Panowie, ale taka prawda, sami przyznacie) i o tej porze roku głównie stoją. Jeśli jest ogromny przebieg a auto było intensywnie eksploatowane i nie zawsze nalezycie ktoś o nie dbał, to teraz mogą właśnie wychodzić tego typu problmy.
Ale głowa do góry, ja walczyłem ze swoim 1.8D "tylko" przez 2 lata :)

Roach napisał/a:
miedzy pompą a filtrem jest zawór zwrotny


jeśli jest przed filtrem to tam też może gromadzić się brud


Więc tak, przy zapalaniu w ogóle nie kopci, a paliwa jest w baku ok. 10 l.Mam wrażenie , że paliwa nie dostaje.Co do reszty to nie wiem, ale świece są nowe, napięcie na nich 10,8V.
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 31 Sty 2012, 17:53   

Roach napisał/a:
Mam wrażenie , że paliwa nie dostaje.Co do reszty to nie wiem


Prosty sposób - daj paliwo bezpośrednio z banki do pompy wtryskowej z ominięciem filtrów, podgrzewaczy itp.

Jeśli pompa jest zapowietrzona to poluźnij śruby przewodów wysokiego ciśnienia przy wtryskach i jedna osoba niech kręci rozrusznikiem a druga obserwuje czy tryska przy poluźnionych przewodach wysokiego ciśnienia.
Jeśli tak - to podczas kręcenia dokręcaj szybko po kolei wszystkie rurki
Jeśli nie to odkręć śrubę przelewu na pompie i albo kręć tak długo aż się pojawi ropa lub nalej strzykawką do pełna.
Potem znów próba czy tryska z pod wtrysków.

W takim wypadku powinien odpalić - jeśli tryska paliwo pod wtryskami - jeśli nie to do sprawdzenia kompresja
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
Roach 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Courier
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 33
Skąd: Poland
Wysłany: 6 Lut 2012, 15:50   

No i tak:Podczas kręcenia tryska paliwo z przewodów wysokiego ciśnienia, a raczej tak sobie kapie sekwencyjnie, w każdym przewodzie w innym momencie.Lecz jak odkręciłem śrubkę przelewu, to nic tam nie cieknie.
Na dziś na razie pozamiatane, bo aku powiedział nara i muszę je podładować.

W ogóle co to za pompa Bosch czy Lucas?
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 6 Lut 2012, 15:55   

Bosch.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
Roach 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Courier
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 33
Skąd: Poland
Wysłany: 6 Lut 2012, 16:12   

W takim razie jak ją poprawnie odpowietrzyć?Jest tam jakiś odpowietrznik?Jak dziś próbowałem, to z przewodów leci paliwo, ale pod małym ciśnieniem.
Pomijając kwestią paska rozrządu, to dałoby się odpalić na linkę/hol taki samochód z zapowietrzonym układem?
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 6 Lut 2012, 16:21   

Nigdy nie musiałem swojego boscha tak odpowietrzać. Zawsze wystarczyło po prostu przesunąć cięgno gazu jak przy wciśniętym pedale, i podpompować paliwo ręczną pompką/gruchą (którą sobie sam zainstalowałem).
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
Roach 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Courier
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 33
Skąd: Poland
Wysłany: 6 Lut 2012, 20:14   

Dobra, ok dzięki.A teraz tak:podczas kręcenia rozrusznikiem, kabel Aku-Rozr dymi, tzn.nagrzewa się.O co kaman?Dlaczego tak się dzieje?
 
 
Sztandi 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Grzesiek
Wiek: 33
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 350
Skąd: Katowice
Wysłany: 6 Lut 2012, 20:16   

Sprawdź rozrusznik, u mnie tulejka miała dosyć, nowa kosztowała całe 4zł... ale roboty żeby to wymienić jednak troche jest... ;-|

P.S.
Czasami może być to kwestia samego przewodu pomiedzy aku a rozrusznikiem, ale w moim przypadku akurat tak nie było.
_________________
Była: Fiesta 1.1i C "ćwierćfutro"
Potem: Fiesta 1.8D C "Ale widać, że była malowana"
Profil Facebook
 
 
 
Roach 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Courier
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 33
Skąd: Poland
Wysłany: 11 Lut 2012, 22:26   

ministerq napisał/a:
Nigdy nie musiałem swojego boscha tak odpowietrzać. Zawsze wystarczyło po prostu przesunąć cięgno gazu jak przy wciśniętym pedale, i podpompować paliwo ręczną pompką/gruchą (którą sobie sam zainstalowałem).


Przepompowałem paliwo gruszką, zarówno przy wciśniętym pedale gazu jak i otwarty zaworze na pompie.I po włożeniu akusia zaczął żwawiej kręcić i zaczynał stukać czyli paliwo docierało, jednak aku padł , naładowałem raz i drugi i znowu kręciłem i pompowałem, i znowu jutro i pojutrze.Za każdym razem coraz większa częstotliwość stukania, i coraz żwawiej kręcił.Dzisiaj miałem wrażenie ,że już zapali
Lecz ja sobie powiedziałem, że nie mam czasu dzień w dzień się z nim bawić, wzięliśmy go na linkę i dawaj..Najpierw przy puszczaniu sprzęgła tak jakby bulgotało w silniku(chyba musiało przedmuchać, odpowietrzyć wtryski i pompę), w końcu za którymś razem zaskoczył i pochodził.Na razie jest ok, silnik pochodził pół godzinki, zrobił 10km, zobaczymy co będzie jutro.
 
 
Roach 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Courier
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 33
Skąd: Poland
Wysłany: 12 Lut 2012, 23:05   

Czy układ paliwowy może się zapowietrzać przez przewody przelewowe?
Pytam, bo po jednej nocy znów nie mogę tego autka zapalić, ino na linę zapala.
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 12 Lut 2012, 23:13   

Roach napisał/a:
Czy układ paliwowy może się zapowietrzać przez przewody przelewowe?

Może się zapowietrzać przez cokolwiek, co puszcza powietrze. Przelewówki (czy jak kto woli "węże powrotne") tak samo łączą się z filtrem paliwa i jeśli po drodze jest nieszczelność, to paliwo, ściągane siłą grawitacji, może uciekać z powrotem do baku.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Roach 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Courier
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 33
Skąd: Poland
Wysłany: 14 Lut 2012, 20:44   

No ja już nie wiem.Pompowałem ręczną pompką, pompką na filtrze paliwa też.Nic to nie daje.Niby jest poprawa, ale tak jakby dalej gdzieś powietrze siedziało.Zapala tylko na linkę, i to i tak nie od razu.Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 14 Lut 2012, 21:06   

Roach napisał/a:
Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?

Zapewne nieszczelność. Wracasz do punktu wyjścia. Nie sprawdzisz szczelności układu paliwowego dokładnie (podkreślam: dokładnie), to niewiele wymyślisz.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Roach 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Courier
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 33
Skąd: Poland
Wysłany: 17 Lut 2012, 21:20   

Nie wiem o co kaman z tym autem, po ciągnięciu na lince zapala, lecz nie od razu.I potem chodzi i można jeździć, nie przerywa i nie gaśnie, po wyłączeniu i ponownym zapaleniu zapala od pierwszego obrotu.Po wyłączeniu i odczekaniu 40 minutach jak temp spadło poniżej norm, normalnie zapalił, a po nocy dupa i nie zapala, kręci , kręci i nic.Ida jutro do sklepu kupić przeźroczyste przewody.Czy jeśli pompa byłaby do kitu, to zapalałby na gorącym, czy w ogóle by nie zapalał niezależnie od temp.?

Do czego służy w ogóle konik gazu czy jakoś tak, to zamontowane na pompie co ma dwa węże.?
 
 
Seb0l 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Sebastian
Wiek: 38
Dołączył: 17 Maj 2007
Posty: 83
Skąd: SMY ....
Wysłany: 17 Lut 2012, 22:03   

Roach napisał/a:
Do czego służy w ogóle konik gazu czy jakoś tak, to zamontowane na pompie co ma dwa węże.?


Zobacz dokąd idą te wężyki - jeden idzie z pompy podciśnienia, drugi idzie do EGR-a. A dźwigienka gazu tylko mechanicznie steruje przepływem ciśnienia do zaworu EGR. To nie ma nic wspólnego z paliwem.

aha... jeżeli nie pali na ciepłym silniku, spróbuj polać pompę wtryskową zimną wodą - jak zapali po ochłodzeniu - pompa do regeneracji lub wymiany.
 
 
 
Roach 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Courier
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 33
Skąd: Poland
Wysłany: 17 Lut 2012, 22:55   

Odwrotnie, na ciepłym i niedługo po zgaszeniu pali ok.Nawet po 40 minutach od zgaszenia zapala, ale po parunastu godzinach(po nocy) już nie zapala.
 
 
Roach 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Courier
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 33
Skąd: Poland
Wysłany: 18 Lut 2012, 00:58   

Dobra, a kto wie jak działa hydrauliczny korektor wyprzedzenia wtrysku zimnego silnika?
Czy ma jakiś związek z cieczą chłodzącą?
Wg schematów na pompie jest zawór elektromagnetyczny urządzenia rozruchowego zimnego silnika, jak się może objawiać jego uszkodzenie?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ o ubezpieczeniach aut
i innych kwestiach z tym związanych.
trzeci Ubezpieczenia i rejestracja aut 1 30 Sty 2011, 10:30
trzeci
Brak nowych postów Ogłoszenie: Car Audio - FAQ
Czyli zanim zapytasz - zajrzyj !
molu Car Audio i CB 11 6 Lis 2023, 11:05
Wizja
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - RDZA / KOROZJA
LOY Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 13 2 Lut 2019, 00:44
semimatt
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - regulacja instalacji gazowej
Lokmen LPG 0 15 Cze 2008, 22:32
Lokmen
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - REPERATURKA WLEWU/NADKOLA czyli spawanie
LOY Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 54 28 Lut 2014, 18:11
deejay


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.