Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 21:33 |
FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić |
Autor |
Wiadomość |
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1089 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 30 Sty 2012, 20:05
|
|
|
Przyśpieszenie wtrysku na pompie może zdziałać cuda. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
marek_zegarek
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Patryk
Wiek: 31 Dołączył: 16 Mar 2011 Posty: 81 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 30 Sty 2012, 21:07
|
|
|
moj escort 1.8 TD endura. ma cięzko w mrozy. musze podgrzac ze 4 razy świece.wciskam sprzęgło i kręce rozrusznikiem. po czym zaczyna łapać,ale nie odpala. i tak krece, trzymam go na rozruszniku z 15 sekund po czym zaczyna chodzic na dwóch garach, potem na trzech i wkońcu załapuje na 4 gary, a stuka niemiłosiernie. po kilku minutach obudzony klekot jest gotowy do pracy |
|
|
|
|
ramses123
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 334 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: 30 Sty 2012, 21:36
|
|
|
marek_zegarek napisał/a: | wciskam sprzęgło i kręce rozrusznikiem |
ja bym proponaował jeszcze wcisnąć pedał gazu do oporu, to taka stara szkoła odpalania diesla w zimie. nawet swego czasu czytałem o tym w instrukcji obsługi swojej fiesty.
myśle że musisz troche popracowac nad swoim "klekotem". Takie odpalanie na pewno nie jest dobre dla rozrusznika |
|
|
|
|
Roach
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Courier
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 11 Sie 2011 Posty: 33 Skąd: Poland
|
Wysłany: 31 Sty 2012, 04:59
|
|
|
ramses123 napisał/a: | Roach napisał/a: | Czy te silniki tak mają, czy to jakaś usterka? |
fordowskie diesle dość ćiężko odpalają w mrozy ... :(
Na początek musisz odpowiedzieć Nam na parę pytań, taka klasyczna wejściówka :
Jaka jest kondycja silnika ?
Świece w jakim stanie ? Może któraś nie grzeje, albo wszystkie już słabo działają ?
Jest kompresja ?
Probelmów z kątem wtrysku nie było ? Czecto po wymianie rozrządu zaczyna wychodzić ten problem.
Filtry zmienione ( zwłaszcza paliwa ) ? Zalegający w nim brud, łatwo zamarza i zmniejsza przepływ paliwa.
Paliwo może jakieś lipne zalane było i teraz kasza w baku ? Używasz STP antyżel ?
Ewentualnie może trzeba będzie zregenerować rozrusznik.
A powiedz jeszcze czy przy odpalaniu nie kopci jakoś nadmiernie
Musisz to wszystko powoli sprawdzać i eliminować, na pewno czeka Cię z tym silnikiem trochę zabawy, Wszystko zalezy od tego w jakim stanie go kupiłeś bo niestety 90 % oferowanych 1.8D to już padaczka (bez urazy Panowie, ale taka prawda, sami przyznacie) i o tej porze roku głównie stoją. Jeśli jest ogromny przebieg a auto było intensywnie eksploatowane i nie zawsze nalezycie ktoś o nie dbał, to teraz mogą właśnie wychodzić tego typu problmy.
Ale głowa do góry, ja walczyłem ze swoim 1.8D "tylko" przez 2 lata
Roach napisał/a: | miedzy pompą a filtrem jest zawór zwrotny |
jeśli jest przed filtrem to tam też może gromadzić się brud |
Więc tak, przy zapalaniu w ogóle nie kopci, a paliwa jest w baku ok. 10 l.Mam wrażenie , że paliwa nie dostaje.Co do reszty to nie wiem, ale świece są nowe, napięcie na nich 10,8V. |
|
|
|
|
Rkalitka
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo
|
Wysłany: 31 Sty 2012, 17:53
|
|
|
Roach napisał/a: | Mam wrażenie , że paliwa nie dostaje.Co do reszty to nie wiem |
Prosty sposób - daj paliwo bezpośrednio z banki do pompy wtryskowej z ominięciem filtrów, podgrzewaczy itp.
Jeśli pompa jest zapowietrzona to poluźnij śruby przewodów wysokiego ciśnienia przy wtryskach i jedna osoba niech kręci rozrusznikiem a druga obserwuje czy tryska przy poluźnionych przewodach wysokiego ciśnienia.
Jeśli tak - to podczas kręcenia dokręcaj szybko po kolei wszystkie rurki
Jeśli nie to odkręć śrubę przelewu na pompie i albo kręć tak długo aż się pojawi ropa lub nalej strzykawką do pełna.
Potem znów próba czy tryska z pod wtrysków.
W takim wypadku powinien odpalić - jeśli tryska paliwo pod wtryskami - jeśli nie to do sprawdzenia kompresja |
_________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
|
|
|
|
|
Roach
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Courier
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 11 Sie 2011 Posty: 33 Skąd: Poland
|
Wysłany: 6 Lut 2012, 15:50
|
|
|
No i tak:Podczas kręcenia tryska paliwo z przewodów wysokiego ciśnienia, a raczej tak sobie kapie sekwencyjnie, w każdym przewodzie w innym momencie.Lecz jak odkręciłem śrubkę przelewu, to nic tam nie cieknie.
Na dziś na razie pozamiatane, bo aku powiedział nara i muszę je podładować.
W ogóle co to za pompa Bosch czy Lucas?
|
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1089 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 6 Lut 2012, 15:55
|
|
|
Bosch. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
Roach
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Courier
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 11 Sie 2011 Posty: 33 Skąd: Poland
|
Wysłany: 6 Lut 2012, 16:12
|
|
|
W takim razie jak ją poprawnie odpowietrzyć?Jest tam jakiś odpowietrznik?Jak dziś próbowałem, to z przewodów leci paliwo, ale pod małym ciśnieniem.
Pomijając kwestią paska rozrządu, to dałoby się odpalić na linkę/hol taki samochód z zapowietrzonym układem? |
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1089 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 6 Lut 2012, 16:21
|
|
|
Nigdy nie musiałem swojego boscha tak odpowietrzać. Zawsze wystarczyło po prostu przesunąć cięgno gazu jak przy wciśniętym pedale, i podpompować paliwo ręczną pompką/gruchą (którą sobie sam zainstalowałem). |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
Roach
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Courier
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 11 Sie 2011 Posty: 33 Skąd: Poland
|
Wysłany: 6 Lut 2012, 20:14
|
|
|
Dobra, ok dzięki.A teraz tak:podczas kręcenia rozrusznikiem, kabel Aku-Rozr dymi, tzn.nagrzewa się.O co kaman?Dlaczego tak się dzieje? |
|
|
|
|
Sztandi
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Grzesiek
Wiek: 33 Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 350 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 6 Lut 2012, 20:16
|
|
|
Sprawdź rozrusznik, u mnie tulejka miała dosyć, nowa kosztowała całe 4zł... ale roboty żeby to wymienić jednak troche jest...
P.S.
Czasami może być to kwestia samego przewodu pomiedzy aku a rozrusznikiem, ale w moim przypadku akurat tak nie było. |
_________________ Była: Fiesta 1.1i C "ćwierćfutro"
Potem: Fiesta 1.8D C "Ale widać, że była malowana" |
|
|
|
|
Roach
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Courier
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 11 Sie 2011 Posty: 33 Skąd: Poland
|
Wysłany: 11 Lut 2012, 22:26
|
|
|
ministerq napisał/a: | Nigdy nie musiałem swojego boscha tak odpowietrzać. Zawsze wystarczyło po prostu przesunąć cięgno gazu jak przy wciśniętym pedale, i podpompować paliwo ręczną pompką/gruchą (którą sobie sam zainstalowałem). |
Przepompowałem paliwo gruszką, zarówno przy wciśniętym pedale gazu jak i otwarty zaworze na pompie.I po włożeniu akusia zaczął żwawiej kręcić i zaczynał stukać czyli paliwo docierało, jednak aku padł , naładowałem raz i drugi i znowu kręciłem i pompowałem, i znowu jutro i pojutrze.Za każdym razem coraz większa częstotliwość stukania, i coraz żwawiej kręcił.Dzisiaj miałem wrażenie ,że już zapali
Lecz ja sobie powiedziałem, że nie mam czasu dzień w dzień się z nim bawić, wzięliśmy go na linkę i dawaj..Najpierw przy puszczaniu sprzęgła tak jakby bulgotało w silniku(chyba musiało przedmuchać, odpowietrzyć wtryski i pompę), w końcu za którymś razem zaskoczył i pochodził.Na razie jest ok, silnik pochodził pół godzinki, zrobił 10km, zobaczymy co będzie jutro. |
|
|
|
|
Roach
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Courier
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 11 Sie 2011 Posty: 33 Skąd: Poland
|
Wysłany: 12 Lut 2012, 23:05
|
|
|
Czy układ paliwowy może się zapowietrzać przez przewody przelewowe?
Pytam, bo po jednej nocy znów nie mogę tego autka zapalić, ino na linę zapala. |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 12 Lut 2012, 23:13
|
|
|
Roach napisał/a: | Czy układ paliwowy może się zapowietrzać przez przewody przelewowe? |
Może się zapowietrzać przez cokolwiek, co puszcza powietrze. Przelewówki (czy jak kto woli "węże powrotne") tak samo łączą się z filtrem paliwa i jeśli po drodze jest nieszczelność, to paliwo, ściągane siłą grawitacji, może uciekać z powrotem do baku. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
Roach
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Courier
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 11 Sie 2011 Posty: 33 Skąd: Poland
|
Wysłany: 14 Lut 2012, 20:44
|
|
|
No ja już nie wiem.Pompowałem ręczną pompką, pompką na filtrze paliwa też.Nic to nie daje.Niby jest poprawa, ale tak jakby dalej gdzieś powietrze siedziało.Zapala tylko na linkę, i to i tak nie od razu.Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 14 Lut 2012, 21:06
|
|
|
Roach napisał/a: | Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? |
Zapewne nieszczelność. Wracasz do punktu wyjścia. Nie sprawdzisz szczelności układu paliwowego dokładnie (podkreślam: dokładnie), to niewiele wymyślisz. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
Roach
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Courier
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 11 Sie 2011 Posty: 33 Skąd: Poland
|
Wysłany: 17 Lut 2012, 21:20
|
|
|
Nie wiem o co kaman z tym autem, po ciągnięciu na lince zapala, lecz nie od razu.I potem chodzi i można jeździć, nie przerywa i nie gaśnie, po wyłączeniu i ponownym zapaleniu zapala od pierwszego obrotu.Po wyłączeniu i odczekaniu 40 minutach jak temp spadło poniżej norm, normalnie zapalił, a po nocy dupa i nie zapala, kręci , kręci i nic.Ida jutro do sklepu kupić przeźroczyste przewody.Czy jeśli pompa byłaby do kitu, to zapalałby na gorącym, czy w ogóle by nie zapalał niezależnie od temp.?
Do czego służy w ogóle konik gazu czy jakoś tak, to zamontowane na pompie co ma dwa węże.? |
|
|
|
|
Seb0l
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Sebastian
Wiek: 38 Dołączył: 17 Maj 2007 Posty: 83 Skąd: SMY ....
|
Wysłany: 17 Lut 2012, 22:03
|
|
|
Roach napisał/a: | Do czego służy w ogóle konik gazu czy jakoś tak, to zamontowane na pompie co ma dwa węże.? |
Zobacz dokąd idą te wężyki - jeden idzie z pompy podciśnienia, drugi idzie do EGR-a. A dźwigienka gazu tylko mechanicznie steruje przepływem ciśnienia do zaworu EGR. To nie ma nic wspólnego z paliwem.
aha... jeżeli nie pali na ciepłym silniku, spróbuj polać pompę wtryskową zimną wodą - jak zapali po ochłodzeniu - pompa do regeneracji lub wymiany. |
|
|
|
|
Roach
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Courier
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 11 Sie 2011 Posty: 33 Skąd: Poland
|
Wysłany: 17 Lut 2012, 22:55
|
|
|
Odwrotnie, na ciepłym i niedługo po zgaszeniu pali ok.Nawet po 40 minutach od zgaszenia zapala, ale po parunastu godzinach(po nocy) już nie zapala. |
|
|
|
|
Roach
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Courier
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 11 Sie 2011 Posty: 33 Skąd: Poland
|
Wysłany: 18 Lut 2012, 00:58
|
|
|
Dobra, a kto wie jak działa hydrauliczny korektor wyprzedzenia wtrysku zimnego silnika?
Czy ma jakiś związek z cieczą chłodzącą?
Wg schematów na pompie jest zawór elektromagnetyczny urządzenia rozruchowego zimnego silnika, jak się może objawiać jego uszkodzenie? |
|
|
|
|
|