Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 20:44 |
[MK3] 1.8D Dziwnie odpala |
Autor |
Wiadomość |
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 31 Gru 2009, 11:56
|
|
|
Mogą lać wtryski, może termostat puszczać i się nie dogrzewać... za mało wiemy. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
adik_zory [Usunięty]
|
Wysłany: 31 Gru 2009, 14:25
|
|
|
no pytałem i nie wiedzieli co to może być.
Ty a z tym spalaniem to może masz zbyt duża dawkę paliwa puszczoną na pompę ?? Spróbuj trochę zmniejszyć dawkę na pompie wtryskowej, ale licz się z tym że już takiego kopa może nie mieć.
Cytat: | Mogą lać wtryski, może termostat puszczać i się nie dogrzewać... za mało wiemy. |
z tym się też mogę zgodzić a konkretniej z wtryskami. Nie kopci Ci czasem ?? |
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 31 Gru 2009, 14:26
|
|
|
adik_zory napisał/a: | no pytałem i nie wiedzieli co to może być.
Ty a z tym spalaniem to może masz zbyt duża dawkę paliwa puszczoną na pompę ?? Spróbuj trochę zmniejszyć dawkę na pompie wtryskowej, ale licz się z tym że już takiego kopa może nie mieć. |
Raczej problemy najpierw się rozwiązuje szukając awarii - samo z siebie się raczej nic nie przestawiło z dawkami ... |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
Sztandi
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Grzesiek
Wiek: 33 Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 350 Skąd: Katowice
|
|
|
|
|
bodziobsz [Usunięty]
|
Wysłany: 1 Sty 2010, 13:03
|
|
|
Nie właśnie nie kopci nic, tylko przy odpaleniu na białawo-szaro. Troche się silnik rozgrzeje i ani dymka. dopiero przy pełnym bucie minimalnie (niekiedy nawet nie widać) na leciutko czarno.
adik_zory napisał/a: | y a z tym spalaniem to może masz zbyt duża dawkę paliwa puszczoną na pompę ?? Spróbuj trochę zmniejszyć dawkę na pompie wtryskowej, ale licz się z tym że już takiego kopa może nie mieć. |
O to mi chodzi niech będzie muł tylko niech tyle nie pali. Tą fiestą moja żona jeździ do pracy tylko i jej nie potrzebna taka moc. Jak mi tylko powiesz jak tą dawkę zmniejszyć to się za to wezmę. (Tylko nie wiem jak to zrobić właśnie) |
|
|
|
|
adik_zory [Usunięty]
|
Wysłany: 1 Sty 2010, 13:34
|
|
|
To w takim układzie mi się wydaje że to jest wina dawki, bo jeżeli nie kopci przy jeździe to wtryski masz w porządku
Zrób mi zdjęcie pompy wtryskowej z góry to postaram Ci się pomóc z tą dawką |
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 1 Sty 2010, 13:40
|
|
|
Cytat: | To w takim układzie mi się wydaje że to jest wina dawki, bo jeżeli nie kopci przy jeździe to wtryski masz w porządku |
A jakby dawka była za duża to by nie kopcił czasami?
A ja zadam pytanie za milion punktów - rozrząd kiedy był robiony i czy na pewno dobrze jest ustawiony? |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
adik_zory [Usunięty]
|
Wysłany: 1 Sty 2010, 19:37
|
|
|
mi się osobiście wydaje że jak by rozrząd był źle ustawiony to by miał taki charakterystyczny klank, taki inny jak inne fiestki z silnikiem 1.8D , no i też by mogła kopcić a jak by się zużył to przecież i tak by się auto zachowywało tak samo jak wcześniej. A z dawką jest tak że dostaje więcej paliwa i go całkowicie spala, przy czym jest ładne kopyto, ale zaś jak by była zbyt duża dawka to wtedy by kopcił. Takie jest moje odczucie |
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 1 Sty 2010, 20:38
|
|
|
Ja się nie znam, i może gadam głupoty ale jeśli mamy do czynienia z silnikiem zasilanym powietrzem atmosferycznym, to raczej jego ilość wpadająca do silnika jest mniej więcej stała, więc zachowując odpowiedni stosunek paliwa do powietrza wychodzi jaka dawka powinna być. Jeśli zaś dawka jest zwiększona, i to znacznie - bo przecież mówimy o spalaniu 10l ON zamiast 5l to nie wydaje mi się, że silnik poradziłby sobie z wypaleniem tego w POPRAWNY sposób. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
adik_zory [Usunięty]
|
Wysłany: 3 Sty 2010, 22:10
|
|
|
Nie wiem, może masz racje ale może to też dużo zależy od wtrysków i od pompy wtryskowej. Ja mam pompę wtryskową i wtryski boscha z turbo, i jak miałem duża dawkę ustawioną to miała kopyto ale kopciła mi tylko przy wysokich obrotach, teraz jak mam dawkę zmniejszoną to już się nie kula jak kiedyś tylko tutaj nie mogę tego porównywać bo ja to mam z turbo a kolega pewnie ma zwykłe |
|
|
|
|
megabajt
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: FX
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 128 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 4 Sty 2010, 11:49
|
|
|
1. nie macie kompresji <30
2. po wymianie rozrządu może się okazać że pompa wymaga ustawienia, koło pompy ma groszki na których można i trzeba ustawić kąt wyprzedzenia wtrysku, aby to zrobić trzeba mieć miernik (na ucho chłop w szpitalu umarł)
3. 10 litrów on na pełnej petardzie po mieście to nic nadzwyczajnego zważywszy że na średnim ogniu we Wrocławiu to 8 litrów
Dopiero wtedy można szukać zapowietrzania i innych pierdół.Jak będziesz ten swój aku rżnoł po 40 sekund to ja mu daje 7 miesięcy działania max zanim masa czynna opadnie na spód aku;/ |
|
|
|
|
adik_zory [Usunięty]
|
Wysłany: 5 Sty 2010, 20:34
|
|
|
1. Ja akurat kompresje w swojej Fofi mam, więc to odpada
2. z tym się zgadzam
3. 10 litrów to może za dużo ale 8 litrów w mieście jak się depta to, to jest normalne
a co chodzi o kręcenie, to nikt tu nie pisał ze trzyma 40sek. na rozruszniku, bo akumulator to wytrzyma ale szybko trafi szlag rozrusznik. Ale my tu nie mówimy teraz o rozruchu tylko o problemie wysokiego spalania
Ja czekam cały czas na to zdjęcie pompy wtryskowej |
|
|
|
|
bodziobsz [Usunięty]
|
Wysłany: 9 Sty 2010, 10:03
|
|
|
Zamieszczam zdjęcia tej pompy. (Przepraszam za długą nieobecność)
|
|
|
|
|
skola
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Wiek: 37 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 111 Skąd: Siemianowice
|
Wysłany: 9 Sty 2010, 21:48
|
|
|
Pompa lucasa Gdzieś czytałem na forum ze 1,8 d już tak ma że nie lubi zimy ale jak to ma się do kupna samochodu :yyy: gdy kupowałem tez była zima z jakieś -5 i efekt gościu wszedł do samochodu zagrzał świece zwrócił (uwagę że należy to robić) i z pierwszego bez niczego go odpalił. Oczka mi sie zaświeciły i go kupiłem A instrukcja obsłógi mówi że świece trzeba zagrzać sprzęgło wciśnięte i gaz na max. Raczej tak się nie robi bo silnik moze dostać dziwnego szoku ale tak pisze w instrukcji |
_________________
|
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 9 Sty 2010, 21:57
|
|
|
skola napisał/a: | silnik moze dostać dziwnego szoku |
Jakiego szoku?
skola napisał/a: | Gdzieś czytałem na forum ze 1,8 d już tak ma że nie lubi zimy |
Nie, tak nie ma. Poczytaj FAQ rhkalitki czy jakoś tak - ładnie opisał problem. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
skola
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Wiek: 37 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 111 Skąd: Siemianowice
|
Wysłany: 9 Sty 2010, 22:09
|
|
|
Pisząc o szoku miałem na myśli to że jak stoi na mrozie całą noc i nagle przy odpaleniu go przegazujesz to chyba najlepiej nie jest |
_________________
|
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 9 Sty 2010, 22:13
|
|
|
skola napisał/a: | Pisząc o szoku miałem na myśli to że jak stoi na mrozie całą noc i nagle przy odpaleniu go przegazujesz to chyba najlepiej nie jest |
Ale ty nie masz trzymać tej nogi z gazem w podłodze jak już odpali . |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
skola
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Wiek: 37 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 111 Skąd: Siemianowice
|
Wysłany: 9 Sty 2010, 22:26
|
|
|
tak wiadomo ale trochę obrotów dostanie bo nie wiesz kiedy odpali więc tą chwilkę na zwiększonych obrotach będzie
[ Dodano: Sob Sty 09, 2010 22:32 ]
No to wytłumacz to Jest sobie fordzik 1,8 d 97 rok ma wszystkie nowe filtry, nowy akumulator (2 miesiące) napięcie 12,75V, nowe świece żarowe (2 miesiace) nowy kabel zasilający od świec żarowych, wtryski zrobione, pompa wtryskowa wyregulowana, wszystkie styki przeczyszczone, rozrusznik otwierany przeczyszczony przesmarowany i w ogóle cacy paliwo bp, dodane dodatki do diesla efekt łutu łutu dopiero po 3 grzaniu świec coś się dzieje aaa i jeszcze dodam sprawdzony przewód paliwowy czy nie ma lewego powietrza i założony zawór zwrotny i dlaczego nie chcę palić ?? |
_________________
|
|
|
|
|
Darekmk3
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 39 Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 917 Skąd: Żory
|
Wysłany: 10 Sty 2010, 13:00
|
|
|
skola napisał/a: | tak wiadomo ale trochę obrotów dostanie bo nie wiesz kiedy odpali więc tą chwilkę na zwiększonych obrotach będzie
[ Dodano: Sob Sty 09, 2010 22:32 ]
i dlaczego nie chcę palić ?? |
toj a nim bym zaczął to wszystko robic to zmierzylbym kompresje.... bo moze sie okazac ze zrobiles wszystko na obkoło a serce nie wydala...
pozdro |
_________________ mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
www.fiesta-squad.prv.pl
www.fiesta-squad.forum.prv.pl
cos dla grupy jebax teoretix
fiesta rs 1300 w akcji |
|
|
|
|
skola
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Wiek: 37 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 111 Skąd: Siemianowice
|
Wysłany: 10 Sty 2010, 15:14
|
|
|
Więc jakie sa sposoby aby ją zmierzyć bo faktycznie możesz mieć racje wszystko dookoła zrobione a serce ledwo pyka |
_________________
|
|
|
|
|
|