Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 20:44
[MK3] 1.8D Dziwnie odpala
Autor Wiadomość
bodziobsz
[Usunięty]

Wysłany: 16 Gru 2009, 19:29   [MK3] 1.8D Dziwnie odpala

Witam!
Niedawno kupiłem fieścinke 1.8d za niewielkie pieniążki. Trochę do wymiany było więc tak zrobiłem. Wymieniłem
-Aku na nowy
-Świece żarowe (Beru)
-Filtr Paliwa
-(I pare mniej istotnych pierdółek)
I teraz tak: Jak jest zimno to trzeba go trzymać na rozruszniku okolo 40sec. nawet, łapie na 1gar już po okolo 3-4 sec ale trzeba trzymać dalej. Potem na 2gary, i tak coraz częściej chyta. Całe odpalanie właśnie trwa tak z 30-40sec. Po odpaleniu biało - szara chmura dymu i jak jest zimny jeszcze przez okolo 3min. to kopci na taki białawy kolor. Potem zero dymku.

Obstawiam na wtryskiwacze ale wolę się upewnić.
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 16 Gru 2009, 19:40   

zapowietrza sie posprawdzaj dokecenie wszystkich połaczen w ukł paliwowym
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
bodziobsz
[Usunięty]

Wysłany: 16 Gru 2009, 20:09   

Układ paliwowy raczej ok, ale mam dosyć duże wycieki oleju spod dekla i spod tych gumowych podkładek na tym deklu (konkretnie z 1), może to być powodem zapowietrzenia też?
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 16 Gru 2009, 20:11   

nie tylko olej bedzie Ci uciekał
wtryski tez sprawdz tzn dokrecenie i poleciłbym wymiane podkładek pod wtryskami
dokrec przewody paliwowe na pompie i wtryskach sprawdz przewody do i z filtra oraz pompy i wezyki przelewowe załoz nowe
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
rapet 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 132
Skąd: Łaziska G
Wysłany: 16 Gru 2009, 20:39   

u mnie to wyglada tak cały układ paliwowy ok ,świece nowe, filtry nowe, itd i tak samo zapala wiec robie tak ,jak sie świece zagrzeją to odpalam silnik przekręci ze 2-3 razy nie odpali i gasze zapalam drugi raz i od szczału odpala i też dymu kupa z tyłu ,narazie zimno , bedzie cieplej to sie za to złapie ;/
_________________
"Codziennie rano, zaraz po przebudzeniu, sprawdzam, czy nie ma mnie na liscie najbogatszych ludzi swiata.
Jesli nie, to wstaje i ide do roboty."
Był Cougar 2.5 V6 170KM była Fiesta 1.8D 60KM jest Leganza 133KM
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 16 Gru 2009, 20:50   

dolej troche benzyny do paliwa np na 20 litrow ropy nalej 2 ,5 litra beznyny i zobacz moze jeszcze letnie paliwo masz i sie parafina wytraca
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 16 Gru 2009, 21:19   

Spróbuj odpalać na drugie grzanie świec. Przekręcasz kluczyk, czekaz aż zgaśnie kontrolka, po czym jeszcze jakies 5-10s, spod maski pyknie przekaźnik. Cofasz kluczyk, krecisz jeszcze raz, po zgaśnięciu kontrolki kręcisz.

Kompresji może nie być.

Może być coś z pompą czy rozrządem.

Może się zalewać albo niedolewać.

kuba87 napisał/a:
dolej troche benzyny do paliwa np na 20 litrow ropy nalej 2 ,5 litra beznyny i zobacz moze jeszcze letnie paliwo masz i sie parafina wytraca


To już raczej jakieś STP, ale to już po wymianie filtra paliwa, bo jeśli mu się wytrąciła parafina, to filtr już jest zaklejony.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
komo 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2009
Posty: 32
Skąd: Szczecin
Wysłany: 16 Gru 2009, 23:36   

A jak jest ciepły to jak odpala ??
 
 
bodziobsz
[Usunięty]

Wysłany: 17 Gru 2009, 18:50   

A jak jest ciepły to od strzała 2-3 razy rozruch przekręci i pali. Tylko jak stoi około 20h nieruszany to taki problem jest. Filtr paliwa wymieniałem i stp już wcześniej lałem (jakiś tydzień temu). A na 3 razy też świece próbowałem do pyknięcia przekaźnika i różnicy nie ma. A myślałem że może paliwo się cofa to zaworek zwrotny też założyłem.

Chociaż dzisiaj rano po 10h nieruszania żona jechała do pracy na dworze -9 było. I po około 10sec odpalił. Też tak łapał na pojedyńcze gary ale już dużo szybciej. (czym dłużej stoi tym gorzej potem zapala)
 
 
komo 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2009
Posty: 32
Skąd: Szczecin
Wysłany: 17 Gru 2009, 20:05   

hm sprawdź cęgami amperowymi ile pobierają świece prądu
 
 
ramses123 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 334
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 17 Gru 2009, 21:04   

najprawdopodobniej zapowietrza Ci się układ paliwowy :)

[ Dodano: Czw Gru 17, 2009 21:05 ]
komo napisał/a:
hm sprawdź cęgami amperowymi ile pobierają świece prądu


a ile powinny ? i jakie są wartości prawidlowego ładowania aku ??
 
 
 
komo 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2009
Posty: 32
Skąd: Szczecin
Wysłany: 17 Gru 2009, 21:55   

różnie w zależności od rozładowania akumulatora i włączony odbiorników prądu


sprawdź ile pobierają świecie podczas grzania
 
 
emfau
[Usunięty]

Wysłany: 18 Gru 2009, 13:07   

Witajcie,
Z racji tego, iż mam w pewnym sensie podobny problem do autora tematu to zamiast zaczynać nową dyskusję postanowiłem napisać tutaj, żeby nie zaśmiecać forum.

W zimę, po mroźnej nocy moją fofi (rocznik 90, 1.8d) daje się odpalić za 3-4 razem (tj. 3-4 razy nagrzewam świece i walczę z rozrusznikiem). Cały proces udałoby się pewnie skrócić gdyby nie to, że już przy (zazwyczaj) 2 próbie występuje taki problem, iż rozrusznik przestaje kręcić (mimo kluczyka trzymanego w pozycji rozruchu), słychać takie ciche stuknięcie, następnie jakby jeden obrót paska rozrządu (to tylko przypuszczenia - moja wiedza w tej dziedzinie jest dość niewielka), a na koniec głośniejsze stuknięcie - i tyle. Muszę wtedy za każdym razem cofnąć kluczyk w dół i próbować od nowa. Problem występuje z różną częstotliwością - czasem po 1-2 sekundach, czasem po kilku, jednak nigdy podczas pierwszej próby zapalenia auta, zaś przy ciepłym silniku problem ten nie występuje w ogóle - odpala niemalże na dotyk. Czy mógłby ktoś poradzić czym może to być spowodowane?

Korzystając z okazji zapytam was też do czego służy widoczny na poniższych zdjęciach kabel z niebieską wtyczką i dlaczego nie jest on nigdzie wpięty? ;)


Z góry dziękuję za odpowiedzi.
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 18 Gru 2009, 13:17   

Lokalizacja tej wtyczki i jej kształt przypomina mi wtyczkę do termowłącznika wentylatora chłodnicy.

A co do Twojego problemu. Ile lat ma akumulator i jaki jest jego stan? Co z rozrusznikiem? Był kiedyś serwisowany?
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
emfau
[Usunięty]

Wysłany: 18 Gru 2009, 13:49   

kamil wolski napisał/a:
Lokalizacja tej wtyczki i jej kształt przypomina mi wtyczkę do termowłącznika wentylatora chłodnicy.

A co do Twojego problemu. Ile lat ma akumulator i jaki jest jego stan? Co z rozrusznikiem? Był kiedyś serwisowany?

Akumulator jest nowy - Centra 62 Ah, ma niecały rok więc nie powinien sprawiać kłopotów. Co do rozrusznika to niestety nie wiem - samochód kupiłem pod koniec zeszłego roku, a z racji tego, że w lato rozruch nie sprawia problemów to nic z nim nie robiłem. Poprzedni właściciel (z którym nie mam już kontaktu) o rozruszniku nic nie wspominał.
 
 
ramses123 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 334
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 18 Gru 2009, 13:55   

emfau napisał/a:
Centra 62 Ah, ma niecały rok więc nie powinien sprawiać kłopotów


a nie powinno być 72 Ah ? ja taki miałem i taki kupiłem nowy :D
 
 
 
emfau
[Usunięty]

Wysłany: 18 Gru 2009, 14:07   

72 pewnie byłby bardziej odpowiedni, no ale cóż - jak już taki kupiłem to chciałbym jeszcze trochę na nim pojeździć. Jako ciekawostkę dodam, że poprzedni właściciel (który co prawda garażował samochód) używał w nim akumulatora 45 Ah :D który po nim odziedziczyłem (i oczywiście niedługo po zakupie wymieniłem).
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 18 Gru 2009, 15:33   

Bo mi rozrusznik czasami nie odzywał się chwilę przed tym jak padł mi akumulator właśnie na dobre... Więc może to on, albo usterka rozrusznika.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
grzesiek09873 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 32
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 28
Skąd: Gołymin
Wysłany: 19 Gru 2009, 21:12   

a to mi się wydaje że stuka bo już ma rozrusznik lekko i dlatego tak stuka..
_________________
Czerwony najładniejszy...
 
 
bodziobsz
[Usunięty]

Wysłany: 20 Gru 2009, 15:25   

Witam. Niestety fista nie odpalia przy -17, ale pogodziłem się z tym już położyłem na niecałą godzine farelke na silnik żeby dmuchało na pompe, swiece i wtryski i odpaliła bez problemu. Ale nie o to teraz chodzi - wydaje mi się że dużo za dużo pali, wychodzi kolo 10 nawet kolo 11 niekiedy, i odrazu powiem że fiesta jest mocna i nieżle zapiernicza, wydaje mi się że coś mogło być grzebane żeby lepiej chodziła i tu moje pytanie: Jest jakaś regulacja dawki paliwa? lub coś takiego?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.