Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 20:44
[MK3] cięgno zwiększania obrotów w dieslu
Autor Wiadomość
Crick 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Wiek: 33
Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 62
Skąd: Ścisłe Południe
Wysłany: 18 Lis 2009, 21:04   [MK3] cięgno zwiększania obrotów w dieslu

Witam,
jak w temacie czy fiestowski 1,8D, posiada cięgno zwiększania obrotów silnika? bo chyba nie widze, auto mam od wczoraj ale chyba już wszędzie zaglądałem, w większości diesli to jest...
_________________
Pozdrawiam
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 19 Lis 2009, 08:16   

No na pewno, pedał gazu jest do czegoś doczepiony, jak naciskasz to wzrastają obroty,,, :P

O jakie Cięgno Ci chodzi?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Roman Hanc 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: CLX
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 63
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 14
Skąd: Kutno
Wysłany: 19 Lis 2009, 10:16   

Cześć
Kolego JM trochę zrozumienia Crick na pewno chodzi Ci o popularnie zwane cięgno ssania co w dieslu zwie się wyprzedzeniem kąta wtrysku na zimnym silniku , więc jest to linka od pompy wtryskowej do termostatu woskowego lub niektóre silniki mają siłownik elektryczny zamiast termostatu woskowego ( mazda 121 1,8 diesel) bliźniacza fiesta.
Cięgno powinno się zaciągać automatycznie w prawo jak silnik jest zimny ok. zera i po rozgrzaniu wracać w lewo do końca - ruch około 4-5 mm.przez to zwiększają się obroty silnika gdy jest zimny i nie gaśnie.
_________________
Roman
 
 
Crick 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Wiek: 33
Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 62
Skąd: Ścisłe Południe
Wysłany: 19 Lis 2009, 11:26   

Nie nie, np. w u mojego ojca w dieslu w terenówce w największe mrozy odpala od strzału, ale strasznie się trzęsie, po dodaniu odrobiny gazu przestaje. Obok kierownicy jest cięgno tak jakby 'ręcznego gazu', działa jak pedał gazu, zwiększa obroty, i nie trzeba go trzymać :P eh
No nic, we fieście na pewno go nie ma.
_________________
Pozdrawiam
 
 
 
Roman Hanc 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: CLX
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 63
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 14
Skąd: Kutno
Wysłany: 19 Lis 2009, 11:42   

W kabinie we fieście tego niema ale pod maską jest a jak nie działa to oznacza uszkodzony termostat woskowy.
_________________
Roman
 
 
Crick 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Wiek: 33
Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 62
Skąd: Ścisłe Południe
Wysłany: 19 Lis 2009, 11:58   

Roman Hanc, tak, ale łapami tego nie można regulować? np. w mrozy fajnie tak dać trochu większe obroty podczas skrobania szyb, fajnie sie grzeje :)
_________________
Pozdrawiam
 
 
 
Roman Hanc 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: CLX
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 63
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 14
Skąd: Kutno
Wysłany: 19 Lis 2009, 13:03   

Polak potrafi wszystko można ale po co jeżeli termostat woskowy jest dobry to sam reguluje inaczej jeżeli nie działa to w miejsce wpięcia linki na pompie wtryskowej trzeba by wpiąć jakąś linkę od ssania od jakiegoś starego gaźnikowca i przeprowadzić do kabiny. Koszt niewielki - kilkanaście złotych.
pozdrawiam i powodzenia Roman
Jak zrobisz coć takiego to się pochwal.
_________________
Roman
 
 
Crick 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Wiek: 33
Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 62
Skąd: Ścisłe Południe
Wysłany: 19 Lis 2009, 14:24   

Nie, nie w to sie bawić nie będę;)
Temat do zamknięcia raczej, jednoznacznie nie ma takiego cięgna w fieście oryginalnie ;)
_________________
Pozdrawiam
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 19 Lis 2009, 15:53   

Roman Hanc, ale termostat woskowy masz w starym TD na ukladzie Lucas, stary D na Lucasie tez, Bosch ma Elektryczne sterowanie, pozniej kazdy D jak i TD ma juz termostat woskowy az do TDDI.
Musisz kolego Crick sprawdzic jaki masz uklad wtryskowy i masz gotowa odpowiedz.
_________________

 
 
 
SebeG 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 102
Skąd: Wrocław
Wysłany: 19 Lis 2009, 17:01   

Ja mam boscha i mam chyba elektryczne to "cuś". Zastanawiają mnie dwie rzeczy.
1. Jak to działa, czyli w jaki sposób jest ta linka przesuwana.
2. Jest on połączony kabelkiem z zaworem odcinającym paliwo do pompy (chociaz jest to chyba zła nazwa, bo jest on juz w pewnym sensie za pompą, przed rurkami zasilającymi wtryskiwacze, więc jest to zawór odcinający paliwo do wtryskow :) . Następnie kabelek idzie do jakiegoś ustrojstwa z boku pompy, naprzeciw chłodnicy. I właśnie, ktoś wie co to jest?
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 19 Lis 2009, 17:27   

bosz proedukuje ELEKTRONICZNIE sterowane pompy wtryskowe
czyli nie sa sterowane popularnymi niegdys ciegłami tylko poprzez układy elektroniczne
taki tam prosty komputerek
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
SebeG 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 102
Skąd: Wrocław
Wysłany: 20 Lis 2009, 19:32   

No w mojej fiescie to z elektroniki tylko radio jest :D 93 rok w końcu...Pompa jest w 100% mechaniczna, tylko to "ssanie" jest elektryczne... I sie kurde bardzo z tego ciesze, że nie mam żadnej elektroniki...(pomijając radio) !!
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 23 Lis 2009, 14:55   

Nie do konca elektryczne, ogolnie chodzi o to ze przewod idzie z weza Vaccum do czujnika z bimetalem, jak silnik jest zimny to obieg (vaccum-podcisnienia) na czujniku jest otwarty, im plyn bardziej sie nagrzewa tym przeplyw podcisnienia jest mniejszy az spada do 0... przyuwazcie jak i gdzie podpinane sa te wezyki.
_________________

 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 23 Lis 2009, 15:58   

notroszke sie powyliłem upsss
chodziło mi o to ze temperatua jest przez prosty komputerek sterowana a dawka dalej smiga na lince :-P
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
SebeG 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 102
Skąd: Wrocław
Wysłany: 23 Lis 2009, 18:25   

No to u mnie jest 100% elektrycznie, bo z vacuum mam tylko wężyk do serwa. Inne wężyki mam usunięte...Ale faktycznie przy termostacie mam takie cuś do czego można dwa wężyki podłączyć, ale to ustrojstwo steruje chyba EGR-em, który zamyka się czy otwiera (a przez to przepuszcza lub nie podciśnienie z vacumpompy) jeżeli silnik osiąga odpowiednią temperature.

[ Dodano: Pon Lis 23, 2009 18:43 ]
Czyli nie zmienia on obrotów silnika, tylko włącza lub wyłącza recylkulacje spalin zależnie od temperatury silnika. A za obroty to odpowiada tylko ta pierdółka przy pompie, do której idzie kabelek, a z której wychodzi linka...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.