Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 20:44 |
[MK3] cięgno zwiększania obrotów w dieslu |
Autor |
Wiadomość |
Crick
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Wiek: 33 Dołączył: 12 Lis 2009 Posty: 62 Skąd: Ścisłe Południe
|
Wysłany: 18 Lis 2009, 21:04 [MK3] cięgno zwiększania obrotów w dieslu
|
|
|
Witam,
jak w temacie czy fiestowski 1,8D, posiada cięgno zwiększania obrotów silnika? bo chyba nie widze, auto mam od wczoraj ale chyba już wszędzie zaglądałem, w większości diesli to jest... |
_________________ Pozdrawiam
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 19 Lis 2009, 08:16
|
|
|
No na pewno, pedał gazu jest do czegoś doczepiony, jak naciskasz to wzrastają obroty,,,
O jakie Cięgno Ci chodzi? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Roman Hanc
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: CLX
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 63 Dołączył: 17 Sie 2009 Posty: 14 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 19 Lis 2009, 10:16
|
|
|
Cześć
Kolego JM trochę zrozumienia Crick na pewno chodzi Ci o popularnie zwane cięgno ssania co w dieslu zwie się wyprzedzeniem kąta wtrysku na zimnym silniku , więc jest to linka od pompy wtryskowej do termostatu woskowego lub niektóre silniki mają siłownik elektryczny zamiast termostatu woskowego ( mazda 121 1,8 diesel) bliźniacza fiesta.
Cięgno powinno się zaciągać automatycznie w prawo jak silnik jest zimny ok. zera i po rozgrzaniu wracać w lewo do końca - ruch około 4-5 mm.przez to zwiększają się obroty silnika gdy jest zimny i nie gaśnie. |
_________________ Roman |
|
|
|
|
Crick
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Wiek: 33 Dołączył: 12 Lis 2009 Posty: 62 Skąd: Ścisłe Południe
|
Wysłany: 19 Lis 2009, 11:26
|
|
|
Nie nie, np. w u mojego ojca w dieslu w terenówce w największe mrozy odpala od strzału, ale strasznie się trzęsie, po dodaniu odrobiny gazu przestaje. Obok kierownicy jest cięgno tak jakby 'ręcznego gazu', działa jak pedał gazu, zwiększa obroty, i nie trzeba go trzymać eh
No nic, we fieście na pewno go nie ma. |
_________________ Pozdrawiam
|
|
|
|
|
Roman Hanc
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: CLX
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 63 Dołączył: 17 Sie 2009 Posty: 14 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 19 Lis 2009, 11:42
|
|
|
W kabinie we fieście tego niema ale pod maską jest a jak nie działa to oznacza uszkodzony termostat woskowy. |
_________________ Roman |
|
|
|
|
Crick
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Wiek: 33 Dołączył: 12 Lis 2009 Posty: 62 Skąd: Ścisłe Południe
|
Wysłany: 19 Lis 2009, 11:58
|
|
|
Roman Hanc, tak, ale łapami tego nie można regulować? np. w mrozy fajnie tak dać trochu większe obroty podczas skrobania szyb, fajnie sie grzeje |
_________________ Pozdrawiam
|
|
|
|
|
Roman Hanc
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: CLX
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 63 Dołączył: 17 Sie 2009 Posty: 14 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 19 Lis 2009, 13:03
|
|
|
Polak potrafi wszystko można ale po co jeżeli termostat woskowy jest dobry to sam reguluje inaczej jeżeli nie działa to w miejsce wpięcia linki na pompie wtryskowej trzeba by wpiąć jakąś linkę od ssania od jakiegoś starego gaźnikowca i przeprowadzić do kabiny. Koszt niewielki - kilkanaście złotych.
pozdrawiam i powodzenia Roman
Jak zrobisz coć takiego to się pochwal. |
_________________ Roman |
|
|
|
|
Crick
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Wiek: 33 Dołączył: 12 Lis 2009 Posty: 62 Skąd: Ścisłe Południe
|
Wysłany: 19 Lis 2009, 14:24
|
|
|
Nie, nie w to sie bawić nie będę;)
Temat do zamknięcia raczej, jednoznacznie nie ma takiego cięgna w fieście oryginalnie |
_________________ Pozdrawiam
|
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 19 Lis 2009, 15:53
|
|
|
Roman Hanc, ale termostat woskowy masz w starym TD na ukladzie Lucas, stary D na Lucasie tez, Bosch ma Elektryczne sterowanie, pozniej kazdy D jak i TD ma juz termostat woskowy az do TDDI.
Musisz kolego Crick sprawdzic jaki masz uklad wtryskowy i masz gotowa odpowiedz. |
_________________
|
|
|
|
|
SebeG
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2008 Posty: 102 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 19 Lis 2009, 17:01
|
|
|
Ja mam boscha i mam chyba elektryczne to "cuś". Zastanawiają mnie dwie rzeczy.
1. Jak to działa, czyli w jaki sposób jest ta linka przesuwana.
2. Jest on połączony kabelkiem z zaworem odcinającym paliwo do pompy (chociaz jest to chyba zła nazwa, bo jest on juz w pewnym sensie za pompą, przed rurkami zasilającymi wtryskiwacze, więc jest to zawór odcinający paliwo do wtryskow . Następnie kabelek idzie do jakiegoś ustrojstwa z boku pompy, naprzeciw chłodnicy. I właśnie, ktoś wie co to jest? |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 19 Lis 2009, 17:27
|
|
|
bosz proedukuje ELEKTRONICZNIE sterowane pompy wtryskowe
czyli nie sa sterowane popularnymi niegdys ciegłami tylko poprzez układy elektroniczne
taki tam prosty komputerek |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
SebeG
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2008 Posty: 102 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 20 Lis 2009, 19:32
|
|
|
No w mojej fiescie to z elektroniki tylko radio jest 93 rok w końcu...Pompa jest w 100% mechaniczna, tylko to "ssanie" jest elektryczne... I sie kurde bardzo z tego ciesze, że nie mam żadnej elektroniki...(pomijając radio) !! |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 23 Lis 2009, 14:55
|
|
|
Nie do konca elektryczne, ogolnie chodzi o to ze przewod idzie z weza Vaccum do czujnika z bimetalem, jak silnik jest zimny to obieg (vaccum-podcisnienia) na czujniku jest otwarty, im plyn bardziej sie nagrzewa tym przeplyw podcisnienia jest mniejszy az spada do 0... przyuwazcie jak i gdzie podpinane sa te wezyki. |
_________________
|
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 23 Lis 2009, 15:58
|
|
|
notroszke sie powyliłem upsss
chodziło mi o to ze temperatua jest przez prosty komputerek sterowana a dawka dalej smiga na lince |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
SebeG
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2008 Posty: 102 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 23 Lis 2009, 18:25
|
|
|
No to u mnie jest 100% elektrycznie, bo z vacuum mam tylko wężyk do serwa. Inne wężyki mam usunięte...Ale faktycznie przy termostacie mam takie cuś do czego można dwa wężyki podłączyć, ale to ustrojstwo steruje chyba EGR-em, który zamyka się czy otwiera (a przez to przepuszcza lub nie podciśnienie z vacumpompy) jeżeli silnik osiąga odpowiednią temperature.
[ Dodano: Pon Lis 23, 2009 18:43 ]
Czyli nie zmienia on obrotów silnika, tylko włącza lub wyłącza recylkulacje spalin zależnie od temperatury silnika. A za obroty to odpowiada tylko ta pierdółka przy pompie, do której idzie kabelek, a z której wychodzi linka... |
|
|
|
|
|