[MK3] Branie oleju w dużych ilościach |
Autor |
Wiadomość |
GIBCIO [Usunięty]
|
Wysłany: 25 Maj 2009, 07:28 [MK3] Branie oleju w dużych ilościach
|
|
|
Witam panow. Otuz 2tygodnie temu bylem na wymiane oleju- okazalo sie ze silnik jezdizl na oleju 20w50 !! w serwisie 5 mechanikow sie zebralo i dyskutowalo nad moja fiesta i doszli wkoncu ze wsadzim 15w40 - silnika nie spieprzy najwyzej bedzie go duzo lykac. no wlasnie.tylko ze nie lyka.. pije jak smok.. w ciagu tych 2 tygodnii z nowym olejem zrobilem 1000km i zniknelo 2litry oleju. :yyy: co teraz? zmienic olej na wczesniejszy-20w50 ? nie wiem juz co robic. |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 29 Paź 2009, 08:26, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
kazi
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40 Dołączył: 14 Lip 2005 Posty: 474 Skąd: Łódź/GW
|
Wysłany: 25 Maj 2009, 07:45
|
|
|
eh chyba silnik do wywalenia |
_________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo |
|
|
|
|
szogoon
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 38 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 374 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25 Maj 2009, 09:43
|
|
|
albo znów zalej tym 20w50, albo remont (albo swap)...
przy czym jak pojeździsz jeszcze na takim silniku to za jakiś czas będzie tyko do wyrzucenia ;] |
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25 Maj 2009, 10:17
|
|
|
Niestety silnik kaput Najtaniej będzie go wymienić. Remonty zazwyczaj się nie kalkulują. Było sporo na forum poczytaj. Silnika szukaj najlepiej 1.3. Pasuje plug & play. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
pablon
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 39 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 497 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 25 Maj 2009, 12:05
|
|
|
jesli fiesta ma sporo rdzy to bym oddal na zlomowiec:]. |
|
|
|
|
GIBCIO [Usunięty]
|
Wysłany: 25 Maj 2009, 14:24
|
|
|
fiesta nie ma ani grama rdzy dlatego nie mam zamiaru jej oddawać na złom. zresztą z tego co wiem to każda praktycznie fiesta bierze olej tylko moja to go troszkę za dużo pije ;p dlaczego mówicie ze jak będę na takim jeździł to silnik ''będzie kaput''? nie chce co 2tygodnie oleju za 50zl wlewać samochodu nie będę sprzedawać bo jest to auto za 2tys zl a wsadziłem w nie następne 2 na car audio ( 1000watt mam ) a poza tym już tyle z moja funia przeżyłem dobrego i złego ze mam do niej sentyment
Panowie na dodatek bierze mi 9litrow na 100km po mieście co wymienić bo nie chce nowego posta zakładać. Filtr powietrza nówka od razu mowie. |
|
|
|
|
szogoon
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 38 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 374 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25 Maj 2009, 15:06
|
|
|
GIBCIO napisał/a: | jest to auto za 2tys zl a wsadziłem w nie następne 2 na car audio | a teraz włożysz 1 w remont
to jest olej którego się używa właśnie jak za dużo bierze oleju czyli właściwie nie jest to docelowe rozwiązanie...
otwórz korek oleju, weź np ulotkę która by zakrywała powierzchnią otwór, przyłóż ulotkę na wysokość centa nad otworem... jeśli ulotka będzie cały czas w pionie to znaczy, że masz przedmuchy - czyli pierścienie
jeśli ulotka będzie delikatnie podnosić się do góry to znaczy, że nie ma przedmuchów (dużych)
podejrzewam, że u Ciebie już nieźle dmucha
--edit--
napisałem ulotkę bo papier zwykły do tego się średnio nadaje
najlepsze są takie trochę grubsze śliskie ulotki które same opadają jak się złapie poziomo |
|
|
|
|
GIBCIO [Usunięty]
|
Wysłany: 25 Maj 2009, 16:31
|
|
|
szogoon napisał/a: | a teraz włożysz 1 w remont |
tysiąc złotych za remont czego? silnik kosztuje 200-300zl? wiec nie rozumiem.
Co do przedmuchów to u mnie wystarczy bagnet wyciągnąć i uruchomić silnik by waliło powietrzem na wysokość 50cm |
|
|
|
|
McLfan
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Arkadiusz
Wiek: 36 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 199 Skąd: Opole
|
|
|
|
|
szogoon
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 38 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 374 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25 Maj 2009, 19:25
|
|
|
GIBCIO napisał/a: | tysiąc złotych za remont czego? silnik kosztuje 200-300zl? wiec nie rozumiem. | skoro za 200zł kupisz silnik w dobrej formie, a krasnoludki Ci go wsadzą... to szczerze gratuluję! |
Ostatnio zmieniony przez szogoon 25 Maj 2009, 20:01, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
McLfan
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Arkadiusz
Wiek: 36 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 199 Skąd: Opole
|
|
|
|
|
GIBCIO [Usunięty]
|
Wysłany: 25 Maj 2009, 19:32
|
|
|
McLfan napisał/a: | A ja myślałem, że mi mocno wieje. Ciekaw jestem, jak wygląda końcówka wydechu u Ciebie, skoro u mnie jest Dieslowska wręcz. |
a jak bardzo tobie wieje? u mnie wydech jest w zadziwiająco dobrym stanie
szogoon napisał/a: | skoro za 200zł kupisz silnik w dobrej formie, a krasnoludki Ci go wsadzą... to szczerze gratuluję! |
to za ile wg ciebie kupie dobry silnik kolego? i cena wsadzenia silnika to taka sama cena jak jego kupno? |
|
|
|
|
McLfan
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Arkadiusz
Wiek: 36 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 199 Skąd: Opole
|
Wysłany: 25 Maj 2009, 19:36
|
|
|
Nie wiem w jakiej skali to określić, bo nie mam porównania. Ale wieje dość. Choć z drugiej strony nigdy nie wyjmowałem bagnetu w czasie pracy silnika, bo i po co. U mnie bierze jakoś litr. Choć teraz po wymianie będę solidniej sprawdzał. |
_________________ Fiesta 1,3i Calypso
Fiesta 1,1i -> 1,3i C
Fiesta 1,6i 8V XR2i |
|
|
|
|
szogoon
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 38 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 374 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25 Maj 2009, 20:04
|
|
|
GIBCIO napisał/a: | to za ile wg ciebie kupie dobry silnik kolego? i cena wsadzenia silnika to taka sama cena jak jego kupno? |
nie no, jeśli robocizna wyjdzie 100zł, olej wlejesz ze starego silnika, filtr oleju ze starego silnika, uszczelki zostawisz ze starego, świece oczywiście też masz wporzo, to po co wymieniać...
poduszki też przecież masz nówki i nie trzeba będzie wymieniać...
widzisz, ja jak wymieniałem silnik to za wymianę silnika (p'n'p) i wymianę sprężyn z tyłu zapłaciłem 700zł
jeśli Tobie uda się ten ta zmiana za 400zł to będę pełen podziwu |
|
|
|
|
kenczorf
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 38 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 26 Maj 2009, 19:06
|
|
|
Panowie taki silnik za 1k nie zrobi bo tu trzeba grunotwny zrobic. 2 litry na 1000K to jest 20 litrow miedzy wymianami ktorych juz robic nie trzeba Koszt bedzie powyzej 2k dlatego remont jest nie oplacalny. SWAP jest duzo tanszy i szukaj silnika 1.3 bo 1.1 to slabizna...wiem co mowie :/ |
_________________ Cichociemna
|
|
|
|
|
szogoon
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 38 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 374 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26 Maj 2009, 21:13
|
|
|
GIBCIO, my czekamy na efekty |
|
|
|
|
amon31 [Usunięty]
|
Wysłany: 28 Paź 2009, 23:47
|
|
|
to ja się dołączę i dodam, że moja fiestka wcina podobnie, przy czym kompresję mierzyłem i jest ok, nie kopci, a muszę co 250km dolewać litr.
Jeżdżę na 15w40, bo na tańszy a szkoda lać coś droższego skoro tyle tego łyka, kasy za bardzo na swap nie mam, więc jak widzę po waszych poradach pozostaje mi się pogodzić z losem i lać... |
|
|
|
|
kenczorf
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 38 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 29 Paź 2009, 06:02
|
|
|
1L na 250km? Przeciez to cala banka na 1000km. 40L na 10k...to musi ktoredys sie wylewac... Posprawdzaj czy nie leje gdzies z silnika...jakas uszczelka simmeringiem czy czujnikiem....ale to powinno ci sie porzadnie lac.... |
_________________ Cichociemna
|
|
|
|
|
amon31 [Usunięty]
|
Wysłany: 29 Paź 2009, 18:34
|
|
|
może, nie wiem, niby się silnik za bardzo nie brudzi, z drugiej jednak strony od zatylca, nad półosią jest pełno syfu, może tam gdzieś z czujnika, pompy oleju albo ki czorta, chyba się skuszę na umycie silnika pod ciśnieniem na stacji kontroli, jak będzie czyściutki to wtedy się zobaczy czy gdzieś przybywa syfu.
Acha, ale plamy oleju pod autem na parkingu nie ma, więc ciurkiem nic nie cieknie |
|
|
|
|
drjanusz
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 29 Paź 2009, 18:45
|
|
|
Cytat: | Jeżdżę na 15w40, bo na tańszy a szkoda lać coś droższego skoro tyle tego łyka, kasy za bardzo na swap nie mam |
Kasy nie masz?????? A olej to masz za FREE?????
Umyj dokładnie i wszystko będzie jasne,a tak na marginesie to przy takich stratach powinna być kałuża pod silnikiem.Podłóż duży arkusz czystego kartonu(tektury) i zobaczysz czy nie ma plam pod silnikiem. No bo cudów nie ma musi gdzieś się podziewać taka ilość??? |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
|
|