Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 20:44
[MK3] Sprzegło, zmiana w 1.8D
Autor Wiadomość
megabajt 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: FX
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 128
Skąd: Wrocław
Wysłany: 13 Lis 2009, 13:13   [MK3] Sprzegło, zmiana w 1.8D

1.Podparłem fiestę z przodu przed wahaczem patrząc od tylu na 2 kolach i feldze bez gumy, z tyłu podłożyłem dwie opony od jeepa, ręczny zaciągnięty, czy mogę pod taka konstrukcje śmiało wchodzić?
2.Z autopsji wiem że silnik w fieście poza podparciem na skrzyni biegów a więc poduszkom pod nią, wisi jedynie na jednej poduszce/lapie.Jak zabezpieczyć się przed zmiażdżeniem przez silnik po wykręceniu belki pod skrzynią biegów?Czy muszę ją wykręcać czy mogę wytargać skrzynie bez jej ściągania?Czy silnik może się wyłamać na łąpie po wytarganiu skrzyni biegów?
3.W jaki sposób wyciągnąć ze skrzyni pół oś?
Ostatnio zmieniony przez trzeci 15 Lis 2009, 20:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 13 Lis 2009, 13:23   

podeprzyj silnik jakąś w miarę solidną konstrukcją.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 13 Lis 2009, 15:30   Re: [mk3]Sprzegło zmiana 1.8D

megabajt napisał/a:
3.W jaki sposób wyciągnąć ze skrzyni pół oś?
Musisz rozkręcić przednie zawieszenie by w ogóle była opcja ruchu, i zwyczajnie na chama, podkładasz łom pod przegub a obudowę skrzyni i na silę wyrywasz bo to na takim zatrzaskowym pierścieniu siedzi (tylko coś podstaw bo zacznie lecieć olej (najlepiej czystego by go wlać potem do skrzyni)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
megabajt 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: FX
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 128
Skąd: Wrocław
Wysłany: 13 Lis 2009, 16:44   

Spuszczałem skrzynie z silnikiem w dol na kanale i nic sie nie lalo po wyciagnieciu przegubów więc nie wiem co ty piszesz!!
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 13 Lis 2009, 17:31   

Ja u siebie (co prawda mk1/2) jak wyciągałem przeguby ze skrzyni to leciał olej,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 13 Lis 2009, 18:42   

Jak masz juz auto podstawione bezpieczenie to zacznij od popuszczeniua sruby centralnej od polosi a jako ze masz 91r to bierzesz klucz 30 i jazda, dalej sciagasz kola, odkrecasz srube wahacza (ta na koncowce wahacza), koncowka drazka, po czym wyczepiasz McPhersona z koncowki wahacza, idziesz pod auto luzujesz opaski na wewnetrznych oslonach polosi, wyciagasz polos z piasty, poczym z kielicha przegubu wewnetrznego (obie strony tak samo robisz), reszte juz chyba bedziesz wiedzial co i jak odkrecac...
Kwestia podstawiesnia silnika no tu bedziesz mial troche gimnastyki wiec polecam "zabe" pod miske podlozyc, miedzy zabe a miske jakas deske. Idac dalej masz 2 drogi do wyboru, albo wywalasz trawerze spod skrzyni wraz a poduszki zostaja na skrzyni, lub tez zostawias trawerze ale musisz podeprzec skrzynie na jej koncu (od strony kierowcy) i odkrecasz same poduszki od skrzyni co ulatwi ci pozniej osadzanie skrzyni po wymianie sprzegla... :yes:
_________________

 
 
 
megabajt 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: FX
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 128
Skąd: Wrocław
Wysłany: 14 Lis 2009, 19:39   

Końcówka drążka po co ruszać?Straci się wtedy zbieżność!! Wykeciłem dwie śruby podłużnica/wachacz i macperson poleciał na bok, wyleciała pół oś:D Obiecuje zrobić manuala.
Pozdrawiam
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 14 Lis 2009, 20:53   

Nie zgubisz zbierznosci bo kazda fiesta by ja zgubila przy krorej robilem takie zabiegi, tyle razy co to wykonywalem i nie bylo zadnej roznicy na ustawieniu kol, przed oraz po wyjezdzie, sprawdzane, testowane, mierzone...
_________________

 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 15 Lis 2009, 01:35   

,,, w ogóle kombinujecie trzeba odkręcić sworzeń dolny od zwrotnicy - jedna śruba jak pamiętam - tyle że trzeb ją całkiem wyciągnąć, walnąć w wahacz od góry by się rozłączył... i już można koło na bok odciągnąć i wyczepić przegub ze skrzyni.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
megabajt 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: FX
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 128
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2 Gru 2009, 12:11   

Teraz mam problem z włożeniem skrzyni z gleby na swoje miejsce;/ Podpowiedzcie mi jak sobie pomóc żeby podnieść skrzynie z gleby i zamontować na silniku, niby proste, ale jak się nie wie i próbuje na trola ja podnieść to się ciągle blokuje o mocowanie wahacza, albo wygina się blacha pomiędzy skrzynia silnik;/Jak sobie radzicie z tym?
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 2 Gru 2009, 12:41   

Po pierwsze trzeba mieć taki "przyrząd" który Ci wycentruje tarcze sprzęgła w docisku, bo inaczej nie będzie pasował wałek w skrzyni na koło zamachowe, po drugie kładzie się na przodzie w poprzek na błotnikach kawał drąga (oczywiście na szmatach by nie porysować: i się na linkach podciąga do góry powolutku.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
megabajt 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: FX
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 128
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2 Gru 2009, 13:05   

Poprzednio zakladalem bez centrownicy i pasowalo.
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 2 Gru 2009, 14:14   

Dlatego napisałem "przyrząd" jak masz dobre oko i skręcisz sprzęgło że dziura w tarczy jest na środku to będzie pasować :P
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.