Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
30 Mar 2014, 20:49
[MK3] Dolot ciepłego powietrza do silnika
Autor Wiadomość
Bit1 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Błażej
Wiek: 37
Dołączył: 27 Sie 2005
Posty: 506
Skąd: Chorzów
Wysłany: 9 Lis 2009, 21:05   [MK3] Dolot ciepłego powietrza do silnika

Swego czasu wyrzuciłem całkowicie ten "mechanizm" znajdujący się w dolocie do filtra który sterował otwieraniem klapki z dolotem ciepłego.
No w lato jest bez różnicy, ale w zimie w trasie auto jest ciągle nie dogrzane a przez to pali tyle samo co w mieście, no i przy naprawdę ekstremalnym zimnie (rok temu w sylwestra) nagrzewanie wnętrza też zbyt wydajne nie jest.

Nie chcę zasłaniać chłodnicy więc postanowiłem na tą zimę z powrotem to zamontować.
Wyszło tak:


Problem w tym że nie rozumię na jakiej zasadzie to działa ;-(
pozatym jakoś ta zapadka chyba źle działa bo przy ustawieniu na ciepłe powietrze ta zapadka nie sięga na tyle żeby to puźniej domknąć :/

Czy ja to dobrze poskładałem?
Czy może lepiej jednak zasłaniać chłodnice?
_________________

Niebieska 1,3i 1992 27.08.2005-20.05.2012
Czerwona 1,3 LPG 1990 8.01.2010-8.11.2010
Srebrna RS1800 LPG 1995 od 21.02.2012
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 9 Lis 2009, 21:16   

ma to działać następująco: kiedy zimno, termostat (czyli krążek na końcu pręta) ma się ustawić tak, żeby klapka miała możliwość dyndania (pręt wsunięty?). jest wyważona w taki sposób, że przy niskim przepływie powietrza przez dolot (głównie bieg jałowy) otwiera dopływ ciepłego powietrza znad kolektora. po dodaniu gazu uchyla się spowrotem tak, żeby silnik ciągnął powietrze zza lampy.
kiedy jest ciepło, termostat za pośrednictwem pręta ma zablokować klapkę w położeniu "ciągnij zimne" (pręt wysunięty). z tego co widzę po zdjęciach poskładane jest to chyba dobrze, a sprawdzisz to wkładając dolot do zamrażarki - klapka ma dyndać. po rozgrzaniu termostatu ma przestać dyndać :)

w zasadzie przykrycie chłodnicy niewiele da jeśli chodzi o spalanie, bo dawka dobierana jest na podstawie wskazań czujnika temp powietrza w dolocie - a tam leci zimne powietrze niezależnie od przykrycia chłodnicy. możnaby kombinować z doprowadzeniem ciepłego powietrza na stałe, ewentualnie przykryciem chłodnicy od prawej strony auta (czyli od dolotu), co na pewno trochę osłabi dopływ zimnego bezpośrednio z zewnątrz...
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Bit1 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Błażej
Wiek: 37
Dołączył: 27 Sie 2005
Posty: 506
Skąd: Chorzów
Wysłany: 9 Lis 2009, 21:43   

Dzięki Bidżej teraz już wszystko jasne.
To wydaje mi się, że temat można zamknąć.
_________________

Niebieska 1,3i 1992 27.08.2005-20.05.2012
Czerwona 1,3 LPG 1990 8.01.2010-8.11.2010
Srebrna RS1800 LPG 1995 od 21.02.2012
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 9 Lis 2009, 21:45   Re: Dolot ciepłego powietrza do silnika

Bit1 napisał/a:
No w lato jest bez różnicy, ale w zimie w trasie auto jest ciągle nie dogrzane a przez to pali tyle samo co w mieście, no i przy naprawdę ekstremalnym zimnie (rok temu w sylwestra) nagrzewanie wnętrza też zbyt wydajne nie jest.
Szukasz wiatru w poli to jakim powietrzem jest zasilany silnik nie ma wpływu na jego temperaturę,,, od tego jest układ chłodzenia w dodatku ciepłym powietrzem z nad kolektora silnik jest zasilany tylko na biegu jałowym.

[ Dodano: Pon Lis 09, 2009 21:48 ]
bidżej napisał/a:
w zasadzie przykrycie chłodnicy niewiele da jeśli chodzi o spalanie, bo dawka dobierana jest na podstawie wskazań czujnika temp powietrza w dolocie
Moje 1,1 nie ma takiego czujnika jak się orientuję nie sadze by 1,3 miało,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
marian 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: mariusz
Wiek: 42
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 183
Skąd: Pabianice
Wysłany: 9 Lis 2009, 22:53   

i znowu temat o tej klapce w dolocie,teoretycznie ma to pomagać w osiagnieciu właściwej temp silnika ale wrzeczywistosci nie zauwazyłem róznicy
_________________
nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 9 Lis 2009, 22:55   

JoeMix, w HCS CFI jest przy wtryskiwaczu wkręcony od tyłu czujnik z pomarańczowym pręcikiem :fox:
mniej więcej widać TUTAJ

marian, to nie ma pomagać w osiąganiu temp nominalnej tylko obniżać zużycie paliwa na biegu jałowym.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 10 Lis 2009, 10:29   

bidżej, aha,, no może :)

bidżej, to nie ma zmniejszać zużycia na biegu jałowym tylko ma poprawiać bieg jałowy silnik,,, bo ciepłe powietrze jest rzadsze i tak dalej,,, pomijamy moce te bajery bo na wolnych to bez znaczenie,,, ważne jest to że w ciepłym powietrzu lepiej się tworzy mgiełka która zasysa silnik mówiąc wprost paliwo lepiej odparowuje,,, ci co mają to niesprawne teraz mają problem taki którego nie było latem że na wolnych silnik zasysa skroplone paliwo które zamiast się spalać skrapla się gdzie się da,,, i dlatego silnik ciężko pali i ma problemy na wolnych zwłaszcza jak zimny.

Ale to NIE MA NIC WSPÓLNEGO z nagrzewaniem się i temperatura silnika.

Bit1, pójdźmy ta drogą - wywaliłeś te klapkę silnik jest zasilany zimnym powietrzem,,, otóż jak jedziesz w trasie i masz te klapkę sprawną, - silnik jest zasilany zimnym powietrzem.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 10 Lis 2009, 10:50   

JoeMix napisał/a:
ważne jest to że w ciepłym powietrzu lepiej się tworzy mgiełka
...bo i dawka mniejsza :)
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Bit1 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Błażej
Wiek: 37
Dołączył: 27 Sie 2005
Posty: 506
Skąd: Chorzów
Wysłany: 10 Lis 2009, 12:19   

JoeMix napisał/a:

Bit1, pójdźmy ta drogą - wywaliłeś te klapkę silnik jest zasilany zimnym powietrzem,,, otóż jak jedziesz w trasie i masz te klapkę sprawną, - silnik jest zasilany zimnym powietrzem.


Spoko JoeMix rozumię o czym mówisz i przyznaję ci rację, choć nie dokońca ponieważ klapka przy zimnym silniku nie przełącza się całkowicie na "zimne powietrze" jest tam ta zapadka która to blokuje i dopiero jak ten termostat się rozgrzeje to umożliwi jej całkowite domknięcie i wlot tylko zimnego.
To co twoim zdaniem powinienem sprawdzić? Płyn chłodniczy był wymieniany rok temu, czujnik temperatury też jest sprawny ponieważ jak auto się zostawi na jakieś 10-15 minut to bez problemu dochodzi do temperatury włączającej wentylator.
_________________

Niebieska 1,3i 1992 27.08.2005-20.05.2012
Czerwona 1,3 LPG 1990 8.01.2010-8.11.2010
Srebrna RS1800 LPG 1995 od 21.02.2012
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 10 Lis 2009, 15:54   

Bit1 napisał/a:
To co twoim zdaniem powinienem sprawdzić?
Termostat,,, i nie sprawdzać tylko wymienić na nowy,,, 1,3 to brat 1,1 więc wpakować mu nowy termostat na 92 stopnie,,,, to nie jest drogi element, a i wymiana w 30 minut pod blokiem do zrobienia,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
marian 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: mariusz
Wiek: 42
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 183
Skąd: Pabianice
Wysłany: 10 Lis 2009, 21:53   

bidżej napisał/a:
to nie ma pomagać w osiąganiu temp nominalnej tylko obniżać zużycie paliwa na biegu jałowym.
ok zgodze się z tym jeżeli to jest prawdą:
bidżej napisał/a:
jest wyważona w taki sposób, że przy niskim przepływie powietrza przez dolot (głównie bieg jałowy) otwiera dopływ ciepłego powietrza znad kolektora. po dodaniu gazu uchyla się spowrotem tak, żeby silnik ciągnął powietrze zza lampy.
_________________
nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 11 Lis 2009, 19:34   

marian, Dokładnie tak jest,,, jak się okazało ja nie mam termostatu i klapka se lata luźno ale swego czasu miałem mikropstryczka przy klapce,,, u mnie odcina ciepłe powietrze przy około 1,2tyś
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
marian 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: mariusz
Wiek: 42
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 183
Skąd: Pabianice
Wysłany: 12 Lis 2009, 16:31   

eeetam zbędny bajer,jak się pali silnik po długim postoju to jest zimny i czy ciągnie z ciepłego czy zimnego otworu to jeden ch....,a jak się rozgrzeje to mu zimne nie zaszkodzi juz ponad rok jeżdże bez tego mechanizmu i nie zauważyłem różnicy w spalaniu(a często turlam się na luzie z rozpędu)
_________________
nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem
 
 
 
zimmerman 

Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: X100
Silnik: 1.4 Duratec
Imię: marian
Wiek: 55
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 50
Skąd: Bończa
Wysłany: 14 Lis 2009, 12:24   

a sluchajcie chlopaki jakby to zrobić żeby nonstop ciągło cieple powietrze znad kolektora to co sadzicie czy spalanie spadnie?

bo tez mialem z tym kozkmine po co to ustrojstwo jest

czy jesli zrobie ze bedzie mi nonstop ciagnac gorace powietrze to czy niebedzie jakis problemow ze slaby jest albo muli?
_________________
lepiej mieć siostre w burdelu niż świece motocrafta :-)
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 14 Lis 2009, 12:56   

będzie muł - raz że temperatura, a dwa że tam jest dość mocno ograniczony przepływ powietrza
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
zimmerman 

Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: X100
Silnik: 1.4 Duratec
Imię: marian
Wiek: 55
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 50
Skąd: Bończa
Wysłany: 14 Lis 2009, 13:09   

ale co ? wysoka temperatura sprawia ze bedzie muł?
_________________
lepiej mieć siostre w burdelu niż świece motocrafta :-)
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 14 Lis 2009, 13:34   

Fakir, Szalejesz dzisiaj po forum z "dobrymi" radami a nie wiesz że im cieplejsze powietrze tym jest rzadsze, czyli mówiąc wprost jest mniej powietrza (głównie chodzi o tlen) w powietrzu.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
zimmerman 

Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: X100
Silnik: 1.4 Duratec
Imię: marian
Wiek: 55
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 50
Skąd: Bończa
Wysłany: 15 Lis 2009, 01:47   

no ok ale przez to ze leci cieplejsze powietrze, silnik "mysli" ze jest wysoka temp otoczenia i dobiera małą dawke paliwa

czyż nie? :-)
_________________
lepiej mieć siostre w burdelu niż świece motocrafta :-)
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 15 Lis 2009, 09:07   

Mniej paliwa = miej mocy - to proste, albo jeździsz szybko albo oszczędnie.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 15 Lis 2009, 14:12   Re: Dolot ciepłego powietrza do silnika

[quote="JoeMix"]
Bit1 napisał/a:
Moje 1,1 nie ma takiego czujnika jak się orientuję nie sadze by 1,3 miało,,,


Jest w okolicy wtryskiwacza
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.