Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś
5 Maj 2006, 20:17
Diesel , Turbodiesel , IC , Nitro
Autor Wiadomość
kangurczak
[Usunięty]

Wysłany: 3 Lip 2004, 23:29   Diesel , Turbodiesel , IC , Nitro

Witam, dawno sie nie odzywalem wiec postanowilem przerwac ta zla passe ;)

Chcialem sie pochwalic, odrazu przepraszajac ze czynie to tak pozno, modami jakie poczynilem w moim autku. Otoz jak dobrze wiecie lub tez nie, seryjnie mialem Fieste 1.8td (75KM i 160Nm) na hamowni wyszlo kolejno 73KM i 153Nm. Zabralem sie za mody. Na poczatek zalozylem IC ze sierry 1.8td i podnioslem cisnienia na turbinie do 1.15bara. Nastepnie firma Vtech z Krakowa podpiela mi dodatkowy komputer pokladowy tzw. piggyback. Wgrali nowy soft co spowodowalo ze auto stalo sie zwawsze, a spalanie w cyklu miejskim spadlo z 7.5l/100km do 7l/100km. Oczywiscie nie odbylo sie bez wzrostu mocy i momentu. Auto legitymowalo sie 92KM i 250Nm. Jednak mi bylo ciagle malo. Zdecydowalem sie na testowanie tzw. "Nitro do diesla". Jest to system podobny do nitro montowanego w silnikach benzynowych, jednak nie jest to instalacja Nitro sensu stricte. Dzialanie ma podobne - dodaje mocy w dieslu jednak nie na taka skale jak NX w benzynie. Jest za to bardzo ekonomiczne - starcza naprawde na baaaardzo dlugo. Jesli chodzi o wplyw na silnik- posluze sie cytatem "od żadnego do niszczycielskiego - jak każde zwiększanie mocy". System sterowany jest komputerowo, specjalnie dobrane dysze dawkuja ilosc bezpiecznego "doladowania". W instalacja nie ma potrzeby unikania elementów z tytanu itp żeby nie doszło do reakcji. (tak jak jest to w benzynie)
Instalacja, dobrze ustawiona i tak uzywana jest 100% bezpieczna.
Dystrybucja zajmie sie nowa firma powstajaca w krakowie http://www.projectxs.neostrada.pl Mysle ze ceny beda przystepne jesli kogos by to zainteresowalo.
Osobiscie powiem: po aktywacji systemu mozna odczuc ze sie tak wyraze "kopa w tylek". Rezultat? ok 110KM i 280Nm+ --dokladne wykresy beda jak hamownia zacznie sie krecic. Czemu tak malo? Mozna wiecej ale ja zarzyczylem sobie wlasnie tyle, systemu uzywam tylko na zawodach (chociaz coraz czesciej tez dla zabawy). Jednak wiecej mocy wiaze sie np z wymiana hamulcow na co narazie nie bylo mnie stac ;) Ale glownym problelem jest u mnie zbyt mala turbina ktora jest juz prawie na granicy swoich mozliwosci. Wymienie to bede sie dalej bawil ;)

Jesli zainteresuje Was temat chetnie odpowiem na pytania o ile tylko bede umial. Fotki wrzuce jutro jak zechcecie.

Pozdrawiam kangurczak
Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 10 Cze 2006, 21:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Fred
[Usunięty]

Wysłany: 4 Lip 2004, 00:21   

dawaj foty diesel rulez!! :D
 
 
lukesk 


Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 37
Skąd: Kraków
Wysłany: 4 Lip 2004, 00:28   

Qrde Kangur to już z Tobą nie staję na 400m :?

a tak poważnie to gratulacje :D
_________________
była Biała PaDaCzKa powered by OBR Niestachów
a teraz skazany na gimbusa

poszukiwań kupa a z marzenia dupa :(
 
 
 
Jareczek
[Usunięty]

Wysłany: 4 Lip 2004, 10:17   

Nie sądziłem, że z poczciwego dieselka można zrobic rakietę...

Gratuluję i czekam na zdjęcia... :lol:
 
 
bonio
[Usunięty]

Wysłany: 4 Lip 2004, 11:40   

kasa, kasa.....ile poszło kasy ????
 
 
Paulek
[Usunięty]

Wysłany: 4 Lip 2004, 12:43   

Hej no!!!

Niźle to brzmi. Może zamiast XR'ki, trzeba sobie będzie dieselka kupić.

Trochę zmian i wychodzi na to samo 8) .
 
 
kangurczak
[Usunięty]

Wysłany: 4 Lip 2004, 19:34   

Witam, niestety nie moge sie znowu dogadac z moim serverkiem, dlatego nie wrzucam fotek, jak tylko sie dostane na serwer zdnjecia sie pojawia.
Jesli chodzi o kase to niewiele mnie to kosztowalo poniewaz system testuje juz od 3 miesiecy i jestem jednym z pierwszych uzytkownikow w Polsce. Z tego co sie orientuje cena powinna byc przziemna ale nie bede ty spekulowal aby potem nie bylo nieporozumien. Moj koszt przerobek zamknal sie w kwocie 1000-1200zl natomiast wyceniam to na <5000zl. Najwiekszy koszt to program. Natomiast sam system , jak i IC +rurki itp to juz w miare tania impreza.....
 
 
Garfield
[Usunięty]

Wysłany: 4 Lip 2004, 20:20   

z jednej strony gratuluje modyfikacji natomisat z drugiej strony szybko ci sie skonczy ten silinczek! tak mysle... 8)
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 4 Lip 2004, 21:18   

Mylisz sie Garfield - diesel sam w sobie jest wytrzymalszą jednostka od benzyny. Bradziej zabójcze dla diesla są wysokie obroty niż podnoszenie mocy i momentu (oczywiście w granicach rozsądku).
_________________
 
 
 
kangurczak
[Usunięty]

Wysłany: 4 Lip 2004, 21:30   

Garfield zdziwilby sie ile ten silnik wytrzyma ;) Mysle ze 150KM mozna zrobic, problemem jest uklad przeniesienia napedu. Mysle ze jestem juz na granicy jego wytrzymalosci. Zalozylem ze wspolczynnik bezpieczenstwa w dieslu jest ok 2 wiec 160Nm a 280Nm to juz prawie graniczna wartosc. Oczywiscie ten wspolczynnik moze byc (i zapewne jest) mniejszy. Zobaczymy ile pociagnie, jak cos to silnik mozna juz za 2kzl kupic wiec nie jest tragicznie......chociaz watpie czy chcialbym taki sam motor, moze powstalaby pierwsza fiesta 1.9tdi.....220km :D :twisted:
 
 
Garfield
[Usunięty]

Wysłany: 4 Lip 2004, 21:45   

Ja nie kwestionuje ze diesel nie jest wytrzymaly! dlatego sobie kupilem dieselka! :) jednakze mysle ze ja przejade bez remontu duzo, duzo wiecej niz kolega! 8) poza tym ja wychodze z zalorzenia jezeli ktos chce sie scigac niech sobie kupi Toyote supre lub Evo 7 lub impreze a nie poczciwego dieselka nawet na turbinie! diesel nie jest i narazie nie bedzie samochodzem wyscigowym! nawet mozna to pozanac po strukturze paliwa! :( Oczywiscie dynamiki i mocy nie mozna my odmowic ale do scigani sie jest mu daleko! :cry:
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 4 Lip 2004, 22:01   

Garfield napisał/a:
Ja nie kwestionuje ze diesel nie jest wytrzymaly! dlatego sobie kupilem dieselka! :) jednakze mysle ze ja przejade bez remontu duzo, duzo wiecej niz kolega! 8) poza tym ja wychodze z zalorzenia jezeli ktos chce sie scigac niech sobie kupi Toyote supre lub Evo 7 lub impreze a nie poczciwego dieselka nawet na turbinie! diesel nie jest i narazie nie bedzie samochodzem wyscigowym! nawet mozna to pozanac po strukturze paliwa! :( Oczywiscie dynamiki i mocy nie mozna my odmowic ale do scigani sie jest mu daleko! :cry:


Chłopie zastanów sie co piszesz. Ja sie wcale Kangurowi nie dziwie - nawet jakby było stać mnie na Suprę to i tak bym kupił porządnego turbo diesla i stuningował go. To nie XX wiek gdzie dielsa traktowano jak zło konieczne. Dziejsze diesle przewyższają i to sporo silniki benzyznowe pod wględem kultury pracy, dynamiki i wytrzymałości. I są podatniejsze na tunig silnika mniejszym nakładem finansowym niż benzyniaki.
_________________
 
 
 
Jareczek
[Usunięty]

Wysłany: 4 Lip 2004, 22:07   

A najlepszym tego przykładem jest seat ibiza pokazywany dziś w czas tuningu na tvn turbo :D
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 4 Lip 2004, 22:11   

Taaaaaaaaaa, na 5 szybciej zapier..... niż na 4 :shock:
_________________
 
 
 
Garfield
[Usunięty]

Wysłany: 4 Lip 2004, 22:24   

Lokmen dobrze a powiedz mi co dla ciebie znaczy dobrego turbo diesla!??
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 4 Lip 2004, 22:30   

Ponieważ przez wszystkie lata motoryzacji sie utało ze jak sportowy samochód to tyko benzyniak. To ze Ford nie sprzedaje w uspotowionych samochodach diesla zależy od rynku - bo to przewaznie klienci decydują co kupią a nie producent co sprzeda. Garfield my rozmawiamy o silnikach diesla opracowanych od podstaw w latach 90-tych. Silniki dieslowskie ktore ma ford wswej ofercie to stare jednostki oracowane w latach 70, 80tych i do których dołozono troche elektroniki.

P.S. Poczekajmy jeszce trochę - to może sie okaże ze za jakieś 10-20 lat bedą tylko diesle sprzedawać :wink: .

P.S2. Dobry turbo diesel to jednostka opracowana własnie w latach 90-tych na pompowtryskiwaczach, z 4 lub 5-ma zaworami na cylinder, wałkami wyrównażającymi (zeby nie kelpał), z komputerem sterującym pracą jednostki, itd. :) .
_________________
Ostatnio zmieniony przez Lokmen 4 Lip 2004, 22:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Garfield
[Usunięty]

Wysłany: 4 Lip 2004, 22:32   

Cytat:
Dziejsze diesle przewyższają i to sporo silniki benzyznowe pod wględem kultury pracy, dynamiki i wytrzymałości

myslisz ze tego nie wiem! a czym ja jezdze! tylko tak do wiadomosci nasze silniki znaczy mój i Kangurczaka s jeszcze starego typu! :? :( :(
to nie jest Common Rail! (chyba tak sie pisze) :(
 
 
Garfield
[Usunięty]

Wysłany: 4 Lip 2004, 22:38   

Wiem i wlasnie my jezdzimy na tych silnikach! oczywiscie one sa dobrze doparcowane ale baza sa silniki ktore nie mialy turbiny! i tak rozbudoweanej eletroniki to jest prawie identyczny przypadek jak fordowski 1,3! tak mi sie wydaje! nasze silniczki (moj i kangura) przechodzily co pweien okres modernizabje gdzie ostatnim etapem byla tyrbina i w focusie intercooler...
Cytat:
Garfield my rozmawiamy o silnikach diesla opracowanych od podstaw w latach 90-tych. Silniki dieslowskie ktore ma ford wswej ofercie to stare jednostki oracowane w latach 70, 80tych i do których dołozono troche elektroniki.


o i tutaj bym sie nie zgodzial Ford ma tez silniczki TDCI które juz naszczesnie nie sa dopasowanie elektroniki dodatkowo teraz z koncernem PSA wypuscili jeszcze lepszy silniczek CR 3 generacji z 1,6 uzyskali 110 kucy! a silnik 2,0 TDCI od Mondeo to mi sie sni po nocach jak ja bym chcial taki miec!!! 8) :wink:
 
 
molu 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8i16V/130KM
Dołączył: 24 Maj 2004
Posty: 693
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 4 Lip 2004, 22:46   

Akurat nowe silniki forda diesla to qupa :D

A moze taki silniczek : :?: :)
http://www.bath.ac.uk/~ccsshb/12cyl/
:lol:
 
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 5 Lip 2004, 06:33   

molu napisał/a:
Akurat nowe silniki forda diesla to qupa :D

A moze taki silniczek : :?: :)
http://www.bath.ac.uk/~ccsshb/12cyl/
:lol:


Hehehehe, nie przesadzasz stary :?: Nie produkują fiest wielkości Titanica :wink: :D .
_________________
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - 1.8Diesel / Turbo Diesel
Fordon Tuning mechaniczny 140 30 Lis 2011, 09:21
szczupak
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: Diesel - przydatne informacje i zasady użytkowania.
ramses123 Silniki diesla 15 4 Mar 2010, 19:58
Fordon
Brak nowych postów Przyklejony: Plan obsługi samochodu Ford Fiesta - także Diesel
Laskosz Mechanika ogólna 0 4 Lut 2006, 01:17
Laskosz
Brak nowych postów Diesel , Turbodiesel , Hamownia
kangurczak Tuning mechaniczny 4 29 Mar 2005, 09:55
Gość


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.