Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Kontrolka akumulatora
Autor Wiadomość
Mad_Maxs 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 143
Skąd: Legnica
Wysłany: 17 Paź 2009, 17:25   [MK3] Kontrolka akumulatora

Witam, mam dość dziwne zjawisko w mojej Fifi. O tóż czasami po przekręceniu kluczyka w pozycje zapłonu, nie zapala się kontrolka od aku. Kontrolka oleju zapala się normalnie. Jednak gdy tylko silnik lekko zakręci odpalany, kontrolka zapala się, po czym gdy juz normalnie zapali, gaśnie jak zwykle. Opis nieco zagmatwany ale mam nadzieje że rozumiecie :)

Dodam, że nie zauważyłem konkretnej zasady, kiedy to występuje. Czasami po nocy, czasami po 8 h w pracy w dzień, innym razem przez 2 dni w ogóle nie wystąpi to zjawisko.

Jakieś sugestie co się może dziać ?
_________________
Nie bede jezdził szybciej, niz moj anioł stróż potrafi latać.
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 17 Paź 2009, 18:51   

kabel blue
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
krzysieks_mc 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Krzysiek
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 135
Skąd: Białystok
Wysłany: 17 Paź 2009, 22:05   

Najprawdopodobniej masz przerwany kabel, który jest koloru niebieskiego od lampki. Znajdziesz go podłączonego do alternatora na środkowym styku. Idź po nim i patrz czy nigdzie nie jest przerwany.
 
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 17 Paź 2009, 23:11   

Przede wszystkim sprawdź czy połączenie kabel - "oczko do przykręcenia na alternator" ma jaką kolwiek izolacje. Być może kabel będzie ok, ale będzie już cały przerdzewiały i nie będzie łączył jak u mnie. Warto wtedy odciąć fragment kabla do zdrowego, założyć nowe oczko i zabezpieczyć koszulką termokurczliwą.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 18 Paź 2009, 00:29   

A tam kabel,,, kabel kablem, ale może szczoteczki na akterku się kończą i się zacinają, jak się nie będą dotykać do stojana to kontrolka się nie zaświeci http://ffc.dmkhost.net/mk1/tabela-11.html
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Mad_Maxs 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 143
Skąd: Legnica
Wysłany: 18 Paź 2009, 08:15   

Czy w wymienionych przypadkach to normalne że tylko czasami mi ta kontrolka nie zapala? zdarza się to może 2 razy w tygodniu, więc jest to wyjątkowo sporadyczne zjawisko. Póki co, zbieram wasze odpowiedzi, gdyż piękna słoneczna pogoda :] nie pozwala zajrzeć pod maskę i poszukać tego kabelka :)
_________________
Nie bede jezdził szybciej, niz moj anioł stróż potrafi latać.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 18 Paź 2009, 09:13   

Właśnie z racji częstotliwości tego zjawiska stawiam na kończące/wieszające się szczotki.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
miloszengel
[Usunięty]

Wysłany: 18 Paź 2009, 20:27   kontrolka

witam szanownych forumowiczow.
ja z moja fiestka mialem podobnie, z tym ze kontrolka czasami zazyla sie bardzo slabo, czasami palila mocniej a czasami wcale- dodam ze podczas jazdy oraz postoju bylo tak samo. po prostu wygladalo na uszkodza jakas czujke. poszedlem do akku z miernikiem, odpalilem samochod. dalem gazu- ladowanie bylo pamietam cos kolo 14V wiec z tego co mi wiadomo w miare dobre. sprawdzilem kilka razy jeszcze- bylo tak samo wiec sprawe zostawilem- brak czasu zrobil swoje i tak jezdzilem dobre pare miesiecy nie przejmujac sie zbytnio kontrolka. ostatnio jednak wzialem samochod po kilkugodzinnym postoju, wjechalem na autostrade i po kilkudziesieciu kilometrach zasmierdzialo mi spalona guma. zwolnilem, po chwili przestalo, z samochodem totalnie nic sie w tym czasie nie stalo. jechal normalnie, kontrolka od akku sie nie palila. kilka dni pozniej, kontrolka dalej sie czasami zazyla, gasla az w koncu fiesta stojac na swiatlach na skrzyzowaniu zgasla calkiem. po kilku minutach odpalila ale udalo mi sie tylko dotoczyc z martwa elektryka/deska rozdzielcza na parking. wzialem miernik, na gazie ma 11.92V, przy zgaszonym 12.2V. moj wniosek alternator nie laduje. fiesta odpala z tym ze widze ze ciagnie cala moc z akku. macie panowie jakies sugestie? jak zasmierdzialo, wnioskuje ze cos sie spalilo, sek w tym czy to jakis przewod jak opisywany wyzej czy sam altek?
z gory dzieki za sugestie
 
 
mechcom 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Łukasz
Wiek: 32
Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 397
Skąd: Wolsztyn (PWL)
Wysłany: 18 Paź 2009, 20:32   

odpal samochod sciagnij klemy i wtedy zmierz miernikiem ładowanie jak pokazuje ze ładuje to problem lezy gdzie indziej
_________________
Kupiłem Forda i śmieje mi sie morda :D
Moja Fiestka Zapraszam :) http://www.fiestaklubpols...p=416613#416613 :devil:
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 18 Paź 2009, 20:33   

mechcom napisał/a:
odpal samochod sciagnij klemy
:yyy:
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
miloszengel
[Usunięty]

Wysłany: 18 Paź 2009, 20:44   

przed sciaganiem klemow z wlaczonym silnikiem jakies inne sugestie:)? chce nazbierac jak najwiecej zanim sie wezme za majsterkowanie.
dodam ze w mojej fiescie zauwazylem ze jak opuszczam szyby(elektryczne) to lekko przygasaja swiatla mijania. pewnie gdzies mi cos ucieka/zwiera, czy to normalne w tym modelu?
 
 
Freeman 
Zarząd / Administrator


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 42
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 3513
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 18 Paź 2009, 20:51   

bidżej napisał/a:
mechcom napisał/a:
odpal samochod sciagnij klemy
:yyy:


taki domowy mechanik (jakich wielu z nas na forum) w ten sposób kazał sprawdzić ładowanie w maluchu. Jeśli ładowanie jest ok to nie powinien zgasnąć, ale w fieście nie wiadomo czy taki test ma sens.
_________________
Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem
 
 
 
mechcom 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Łukasz
Wiek: 32
Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 397
Skąd: Wolsztyn (PWL)
Wysłany: 18 Paź 2009, 20:53   

Freeman napisał/a:
bidżej napisał/a:
mechcom napisał/a:
odpal samochod sciagnij klemy
:yyy:


taki domowy mechanik (jakich wielu z nas na forum) w ten sposób kazał sprawdzić ładowanie w maluchu. Jeśli ładowanie jest ok to nie powinien zgasnąć, ale w fieście nie wiadomo czy taki test ma sens.


Ucze sie za mechanika samochodowego :)
W Fiescie tez ma sens przynajmniej moja nie zgasła i ładnowanie miala dobre :-)
_________________
Kupiłem Forda i śmieje mi sie morda :D
Moja Fiestka Zapraszam :) http://www.fiestaklubpols...p=416613#416613 :devil:
 
 
 
miloszengel
[Usunięty]

Wysłany: 18 Paź 2009, 21:02   

no ale pisalem ze gdy mam wlaczony silnik i go przygazuje pokazuje caly czas napiecie 11.92V, natomiast jak go wylacze na podpietych klemach pokazuje 12.2V. z tego wynika ze chyba jednak nie laduje, prawda?
 
 
Freeman 
Zarząd / Administrator


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 42
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 3513
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 18 Paź 2009, 21:04   

Bodajże na podłączonym aku niezależnie od włączonych źródeł (światła itp) oraz niezależnie od obrotów powinno być 14,4V
_________________
Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem
 
 
 
mechcom 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Łukasz
Wiek: 32
Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 397
Skąd: Wolsztyn (PWL)
Wysłany: 18 Paź 2009, 21:07   

Freeman, dobrze mowisz tak cos koło tego powinno być
_________________
Kupiłem Forda i śmieje mi sie morda :D
Moja Fiestka Zapraszam :) http://www.fiestaklubpols...p=416613#416613 :devil:
 
 
 
miloszengel
[Usunięty]

Wysłany: 18 Paź 2009, 21:10   

tyle nie ma. wtedy kilka miesiecy temu jak go mierzylem mial chyba mniej wiecej tyle. czytalem ze jak nie laduje to moze byc mostek prostowniczy lub regulator napiecia?
jesli tak to czy przy zacieciu do majtesterkowania jestem w stanie sam to naprawic?
 
 
Freeman 
Zarząd / Administrator


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 42
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 3513
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 18 Paź 2009, 21:12   

Gdyby uwalony był regulator napięcia to wartość ładowania zmieniałaby się w zależności od obrotów.
_________________
Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 18 Paź 2009, 21:13   

Freeman napisał/a:
powinno być 14,4V

zależnie od regulatora :fox:
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Freeman 
Zarząd / Administrator


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 42
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 3513
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 18 Paź 2009, 21:14   

bidżej napisał/a:
Freeman napisał/a:
powinno być 14,4V

zależnie od regulatora :fox:


To fakt.
_________________
Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.