[MK3] Kontrolka akumulatora |
Autor |
Wiadomość |
Mad_Maxs
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Wrz 2009 Posty: 143 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 17 Paź 2009, 17:25 [MK3] Kontrolka akumulatora
|
|
|
Witam, mam dość dziwne zjawisko w mojej Fifi. O tóż czasami po przekręceniu kluczyka w pozycje zapłonu, nie zapala się kontrolka od aku. Kontrolka oleju zapala się normalnie. Jednak gdy tylko silnik lekko zakręci odpalany, kontrolka zapala się, po czym gdy juz normalnie zapali, gaśnie jak zwykle. Opis nieco zagmatwany ale mam nadzieje że rozumiecie
Dodam, że nie zauważyłem konkretnej zasady, kiedy to występuje. Czasami po nocy, czasami po 8 h w pracy w dzień, innym razem przez 2 dni w ogóle nie wystąpi to zjawisko.
Jakieś sugestie co się może dziać ? |
_________________ Nie bede jezdził szybciej, niz moj anioł stróż potrafi latać. |
|
|
|
|
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 17 Paź 2009, 18:51
|
|
|
kabel blue |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
|
krzysieks_mc
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Krzysiek
Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 135 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 17 Paź 2009, 22:05
|
|
|
Najprawdopodobniej masz przerwany kabel, który jest koloru niebieskiego od lampki. Znajdziesz go podłączonego do alternatora na środkowym styku. Idź po nim i patrz czy nigdzie nie jest przerwany. |
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 17 Paź 2009, 23:11
|
|
|
Przede wszystkim sprawdź czy połączenie kabel - "oczko do przykręcenia na alternator" ma jaką kolwiek izolacje. Być może kabel będzie ok, ale będzie już cały przerdzewiały i nie będzie łączył jak u mnie. Warto wtedy odciąć fragment kabla do zdrowego, założyć nowe oczko i zabezpieczyć koszulką termokurczliwą. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 18 Paź 2009, 00:29
|
|
|
A tam kabel,,, kabel kablem, ale może szczoteczki na akterku się kończą i się zacinają, jak się nie będą dotykać do stojana to kontrolka się nie zaświeci http://ffc.dmkhost.net/mk1/tabela-11.html |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Mad_Maxs
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Wrz 2009 Posty: 143 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 18 Paź 2009, 08:15
|
|
|
Czy w wymienionych przypadkach to normalne że tylko czasami mi ta kontrolka nie zapala? zdarza się to może 2 razy w tygodniu, więc jest to wyjątkowo sporadyczne zjawisko. Póki co, zbieram wasze odpowiedzi, gdyż piękna słoneczna pogoda :] nie pozwala zajrzeć pod maskę i poszukać tego kabelka |
_________________ Nie bede jezdził szybciej, niz moj anioł stróż potrafi latać. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 18 Paź 2009, 09:13
|
|
|
Właśnie z racji częstotliwości tego zjawiska stawiam na kończące/wieszające się szczotki. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
miloszengel [Usunięty]
|
Wysłany: 18 Paź 2009, 20:27 kontrolka
|
|
|
witam szanownych forumowiczow.
ja z moja fiestka mialem podobnie, z tym ze kontrolka czasami zazyla sie bardzo slabo, czasami palila mocniej a czasami wcale- dodam ze podczas jazdy oraz postoju bylo tak samo. po prostu wygladalo na uszkodza jakas czujke. poszedlem do akku z miernikiem, odpalilem samochod. dalem gazu- ladowanie bylo pamietam cos kolo 14V wiec z tego co mi wiadomo w miare dobre. sprawdzilem kilka razy jeszcze- bylo tak samo wiec sprawe zostawilem- brak czasu zrobil swoje i tak jezdzilem dobre pare miesiecy nie przejmujac sie zbytnio kontrolka. ostatnio jednak wzialem samochod po kilkugodzinnym postoju, wjechalem na autostrade i po kilkudziesieciu kilometrach zasmierdzialo mi spalona guma. zwolnilem, po chwili przestalo, z samochodem totalnie nic sie w tym czasie nie stalo. jechal normalnie, kontrolka od akku sie nie palila. kilka dni pozniej, kontrolka dalej sie czasami zazyla, gasla az w koncu fiesta stojac na swiatlach na skrzyzowaniu zgasla calkiem. po kilku minutach odpalila ale udalo mi sie tylko dotoczyc z martwa elektryka/deska rozdzielcza na parking. wzialem miernik, na gazie ma 11.92V, przy zgaszonym 12.2V. moj wniosek alternator nie laduje. fiesta odpala z tym ze widze ze ciagnie cala moc z akku. macie panowie jakies sugestie? jak zasmierdzialo, wnioskuje ze cos sie spalilo, sek w tym czy to jakis przewod jak opisywany wyzej czy sam altek?
z gory dzieki za sugestie |
|
|
|
|
mechcom
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Łukasz
Wiek: 32 Dołączył: 24 Sie 2008 Posty: 397 Skąd: Wolsztyn (PWL)
|
Wysłany: 18 Paź 2009, 20:32
|
|
|
odpal samochod sciagnij klemy i wtedy zmierz miernikiem ładowanie jak pokazuje ze ładuje to problem lezy gdzie indziej |
_________________ Kupiłem Forda i śmieje mi sie morda
Moja Fiestka Zapraszam http://www.fiestaklubpols...p=416613#416613
|
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
|
miloszengel [Usunięty]
|
Wysłany: 18 Paź 2009, 20:44
|
|
|
przed sciaganiem klemow z wlaczonym silnikiem jakies inne sugestie:)? chce nazbierac jak najwiecej zanim sie wezme za majsterkowanie.
dodam ze w mojej fiescie zauwazylem ze jak opuszczam szyby(elektryczne) to lekko przygasaja swiatla mijania. pewnie gdzies mi cos ucieka/zwiera, czy to normalne w tym modelu? |
|
|
|
|
Freeman
Zarząd / Administrator
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 42 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów
|
Wysłany: 18 Paź 2009, 20:51
|
|
|
bidżej napisał/a: | mechcom napisał/a: | odpal samochod sciagnij klemy | :yyy: |
taki domowy mechanik (jakich wielu z nas na forum) w ten sposób kazał sprawdzić ładowanie w maluchu. Jeśli ładowanie jest ok to nie powinien zgasnąć, ale w fieście nie wiadomo czy taki test ma sens. |
_________________ Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem |
|
|
|
|
mechcom
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Łukasz
Wiek: 32 Dołączył: 24 Sie 2008 Posty: 397 Skąd: Wolsztyn (PWL)
|
Wysłany: 18 Paź 2009, 20:53
|
|
|
Freeman napisał/a: | bidżej napisał/a: | mechcom napisał/a: | odpal samochod sciagnij klemy | :yyy: |
taki domowy mechanik (jakich wielu z nas na forum) w ten sposób kazał sprawdzić ładowanie w maluchu. Jeśli ładowanie jest ok to nie powinien zgasnąć, ale w fieście nie wiadomo czy taki test ma sens. |
Ucze sie za mechanika samochodowego
W Fiescie tez ma sens przynajmniej moja nie zgasła i ładnowanie miala dobre |
_________________ Kupiłem Forda i śmieje mi sie morda
Moja Fiestka Zapraszam http://www.fiestaklubpols...p=416613#416613
|
|
|
|
|
miloszengel [Usunięty]
|
Wysłany: 18 Paź 2009, 21:02
|
|
|
no ale pisalem ze gdy mam wlaczony silnik i go przygazuje pokazuje caly czas napiecie 11.92V, natomiast jak go wylacze na podpietych klemach pokazuje 12.2V. z tego wynika ze chyba jednak nie laduje, prawda? |
|
|
|
|
Freeman
Zarząd / Administrator
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 42 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów
|
Wysłany: 18 Paź 2009, 21:04
|
|
|
Bodajże na podłączonym aku niezależnie od włączonych źródeł (światła itp) oraz niezależnie od obrotów powinno być 14,4V |
_________________ Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem |
|
|
|
|
mechcom
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Łukasz
Wiek: 32 Dołączył: 24 Sie 2008 Posty: 397 Skąd: Wolsztyn (PWL)
|
|
|
|
|
miloszengel [Usunięty]
|
Wysłany: 18 Paź 2009, 21:10
|
|
|
tyle nie ma. wtedy kilka miesiecy temu jak go mierzylem mial chyba mniej wiecej tyle. czytalem ze jak nie laduje to moze byc mostek prostowniczy lub regulator napiecia?
jesli tak to czy przy zacieciu do majtesterkowania jestem w stanie sam to naprawic? |
|
|
|
|
Freeman
Zarząd / Administrator
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 42 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów
|
Wysłany: 18 Paź 2009, 21:12
|
|
|
Gdyby uwalony był regulator napięcia to wartość ładowania zmieniałaby się w zależności od obrotów. |
_________________ Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 18 Paź 2009, 21:13
|
|
|
Freeman napisał/a: | powinno być 14,4V |
zależnie od regulatora |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
Freeman
Zarząd / Administrator
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 42 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów
|
Wysłany: 18 Paź 2009, 21:14
|
|
|
bidżej napisał/a: | Freeman napisał/a: | powinno być 14,4V |
zależnie od regulatora |
To fakt. |
_________________ Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem |
|
|
|
|
|