Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: Freeman
21 Cze 2014, 20:12
[MK4] Nieprawidłowa praca silnika 1.25
Autor Wiadomość
bukolek 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 40
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 173
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 14 Lis 2009, 12:38   

Jak nie masz to idz poginaj lec do sklepu. Za 15 zeta juz dostaniesz. Na pewno nie raz Ci sie przyda.
A tak w ogole to bylem u trzeciego czy czwartego mechanika (z rekomendacja). Zrobil mi regulacje gazu. Stwierdzil, ze zasyfiona listwa wtryskowa od gazu powodowala, ze sonda glupiala. Po jego naprawie, za ktora notabene skasowal 400 zl auto nie gasnie z rana jak wlaczam radio czy ogrzewanie i niby moge ruszyc, ale to jeszcze nie to samo. Duzo mu brakuje do idealu. Po konsultacji z nim w poniedzialek oddaje jeszcze raz auto do niego. Bedzie czyscil wtryski, ale benzynowe. Stwierdzil, ze nic innego nie moze byc przyczyna tej usterki. Zobaczymy jak sie sprawa potoczy.

P.S. Ktos sie moze orientuje jakie sa koszta czyszczenia wtryskow beny??
 
 
 
Pyra20 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Basic
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 83
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 14 Lis 2009, 16:21   

dobra, miernik zalatwilem ale ja to mam pierwszy raz w rece i nie umiem sie tym poslugiwac, jak to ma dzialac ? jak sprawdzic ten czujnik ?

[ Dodano: Sob Lis 14, 2009 21:00 ]
jakby ktos mial zdjecie miejsca z tym czujnikiem temp i go tu wrzucil to bylbym wdzieczny.
 
 
pablo90pf 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Paweł
Wiek: 33
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 21
Skąd: Tomaszów Maz.
Wysłany: 14 Lis 2009, 23:09   

http://img97.imageshack.u.../7976048975.jpg
tam jest czujnik temp.
 
 
Pyra20 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Basic
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 83
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 16 Lis 2009, 20:51   

bukolek jak tam fiestacz po zabiegu ?
 
 
bukolek 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 40
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 173
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 16 Lis 2009, 21:04   

Dzis niestety nie mialem czasu zostawic auta. Najprawdopodobniej jutro to zrobie i to wieczorem takze bede cos wiedzial w srode, czwartek.
P.S. Dowiadywalem sie o koszta. Czyszczenie jednego wtrysku myjka ultradzwiekowa - 35 zł. Rozebranie i zebranie wtryskow 120 zł czyli razem wychodzi 260 zeta.
 
 
 
Pyra20 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Basic
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 83
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 16 Lis 2009, 22:31   

ciekawe czy chociaz pomoze...
 
 
hubi_2006 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Hubert
Wiek: 36
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 1479
Skąd: Kruszwica
Wysłany: 23 Lis 2009, 17:30   

Co by temat nie "umarł", dzisiaj byłem u kolejnego mechanika. Czekałem prawie 2 tygodnie na mój termin. Fiesta została podłączona do komputera. Bardziej pewnie pasuje określenie kontroler bo to pudełko miało spory wyświetlacz, na którym rysowane były wykresy z pracy silnika, poszczególnych czujników itd. Ciekawy bajer co sam sterował silnikiem na postoju. Do rzeczy: pojeździliśmy fiestą, mechanik siedział na prawym robiąc testy kontrolerem. Żadnych błędów ze strony czujników :sad: Cholerka powinienem się cieszyć, ale miałem nadzieje że pierd***o coś nawet za 200zł. Przynajmniej bym wiedział co jest grane i bym odkładał na to. Muszę zostawić u niego fiestę na dzień-dwa i wtedy posprawdza wszystko ręcznie. Niestety na razie tego nie mogę zrobić bo rachunek zapewne wyniesie ze 100-200zł (oby tylko). Także tego...
_________________
Powyższy post nie ma na celu obrazy czytelnika. Wszelka nadinterpretacja jego treści może wynikać z przypadku lub celowego doszukiwania się nieistniejących treści obraźliwych, jak i pogardliwych.
ebesz szkerebe debesz Ÿ(R)
 
 
 
Michał86 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Michał
Wiek: 37
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23 Lis 2009, 18:28   

Co by temat nie "umarł" to i ja dodam...
w sobote wyczyscilem przeplywomierz (te dwa kabelki) i jest jak ręką odjął. Na zimnym silniku moge normalnie ruszyc, i znacznie mniej kangurzy podczas jazdy (czasem mu sie zdarzy)
_________________
http://polskajazda.pl/Samochody/Ford/Fiesta/18151
 
 
 
bukolek 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 40
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 173
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 23 Lis 2009, 19:18   

ja narazie nie bylem na czyszczeniu wtryskow beny bo sie troche ocieplilo i u mnie tez problem zniknal. Ewidentnie nasilanie mojej usterki jest skorelowane z spadkiem temperatury.

[ Dodano: Sro Lis 25, 2009 14:11 ]
Czy ta przeplywka jest podejrzana czy nie?? Da sie to w ogole okreslic wizualnie??

_________________

 
 
 
pablo90pf 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Paweł
Wiek: 33
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 21
Skąd: Tomaszów Maz.
Wysłany: 29 Lis 2009, 18:17   

co do wyglądu to ocenić nie mogę czy jest sprawny przykro mi.
W moim przypadku czyszczenie nie pomogło, muszę chyba wymienić przepływomierz.
Koledzy mam nadzieję że temat nie umarł już. Ja mam nowe objawy tzn. nie pali na jednym garku: świeca jest mokra od mieszanki paliwowo olejowej. Chyba bez wymiany pierścieni się nie obejdzie.
 
 
sebas 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 10
Skąd: Tarnów
Wysłany: 29 Sty 2010, 07:05   

Noi jak koledzy nikt nie znalazl odpowiedzi na pytanie dlaczego nasze fiesty wariuja na mrozach??
 
 
jareczek1980 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 9
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 29 Sty 2010, 20:48   

wracajac do tematu (nie czytalem wszystkich postów bo mi sie nie chcialo)
u mnie sprawa byla prosta sonda lambda te same objawy co w pierwszym poscie
a cewke wymienialem bo jezdzila na 3 cylindry i nie mialo to nic wspolnego z w/w objawami
 
 
Krzysiekkk 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 38
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 94
Skąd: Poznań
Wysłany: 29 Sty 2010, 20:56   

bukolek napisał/a:
Czy ta przeplywka jest podejrzana czy nie?? Da sie to w ogole okreslic wizualnie??


Wizualnie to można ocenić czy niema za dużo brudu na tych drucikach, albo czy coś nie odpadło.
Na tym zdjęciu są czyste, powinieneś zmierzyć rezystancje każdego z nich, gdzieś na forum była metoda jak to mierzyć i jakie powinny być rezystancje, na pewno jest to napisane w książce "sam naprawiam..."

jareczek1980 napisał/a:
u mnie sprawa byla prosta sonda lambda te same objawy co w pierwszym poscie


No u mnie problem z przerywaniem ustał po zlikwidowania zwarcia w czujniku połozenia wału, jednak problem z mułem po odpaleniu, oraz tym ze chcąc ruszyć on jakby chciał a nie mógł pozostał...
Diagnostyka komputerowa OK, wszystkie czujniki sprawdzone, zabrakło mi już pomysłów, najgorzej jest z takimi usterkami co raz są a raz ich niema, już lepiej aby się coś popsuło doszczętnie to przynajmniej wiadomo co winić.

Powodzenia w walce z tym motorkiem koledzy :)
 
 
pablo90pf 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Paweł
Wiek: 33
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 21
Skąd: Tomaszów Maz.
Wysłany: 30 Sty 2010, 23:08   

Do mojej fiestki troszkę włożyłem- wymieniłem pierścionki, panewki bo były straszne ale problem się powiększył, zamówiłem blokady rozrządu, poprawiłem ustawienia rozrządu i jak na razie wszystko jest ok
 
 
bukolek 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 40
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 173
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 7 Lut 2010, 08:19   

Dla potomnych napisze, ze moje objawy byly spowodowane walnieta przeplywka. Po jej wymianie, notabene na zamiennik za 189 zł wszystko działa jak powinno. Szkopuł w całym problemie był taki, że nikt nie chciał sprzedać przepływki z możliwością zwrotu w razie jakby ona nie była przyczyną usterki. Dlatego żaden mechanik nie chciał się podjąć jej wymiany. Tak ja to interpretuje bo byłem razem u 4 i tak mnie wozili. Zwlaszcza, że oryginalna kosztuje ponad 500 zł.
_________________

 
 
 
sebas 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 10
Skąd: Tarnów
Wysłany: 9 Lut 2010, 09:35   

bukolek a jakiej firmy zamiennik zalozyles??
 
 
bukolek 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 40
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 173
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 9 Lut 2010, 11:00   

Nie będę ukrywał. Firma NO NAME :ups: Zrobiłem tak bo nie miałem pewności, że to jest przyczyna usterki a nie uśmiechało mi się wywalać 550 zł w ciemno. Gdybym wiedział, że przeplywka jest przyczyna usterki to bym kupil oryginal a tak...
Tak czy siak autko dziala i naprawde szybciej sie zbiera. No i na ta przeplywke jest niby rok gwarancji.
P.S. Wczesniej czyscilem stara przeplywke i nic nie dawalo takze chyba warto zainwestowac jak ktos ma przypuszczenia, ze to ona jest walnieta. Pozdro.
http://moto.allegro.pl/it..._fiesta_ka.html
_________________

 
 
 
hubi_2006 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Hubert
Wiek: 36
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 1479
Skąd: Kruszwica
Wysłany: 13 Lut 2010, 01:26   

Heloł :-) Temat został zakopany widzę. No to pora go odkopać. Mojej fieście pogorszyło się z szarpaniem/dławieniem (jak kto woli) do tego stanu że ciężko mi było wyprzedzać czy też szybciej ruszyć. Zmobilizowany ostatnimi problemami z odpaleniem przy na prawdę silnym mrozie (prąd był ale paliwo jakby nie docierało płynnie do silnika) zmieniłem wczoraj filtr paliwa. Hmmm... i w sumie nie wiem jak bardzo to pomogło. Nadal niezależnie czy silnik zimny, czy ciepły dodając gwałtownie gazu na postoju silnik wkręca się nierówno. Lekko się telepie do ok 2000RPM potem jest ok i można gazować powyżej wspomnianej liczby. Podczas jazdy na zimnym silniku poprzednio jak i teraz problemu z dławieniem się nie było. Po rozgrzaniu poprzednio zaczynały się problemu z szarpaniem podczas gwałtownego przyspieszania czy to bez, czy też po redukcji biegu. Silnik potrafił się nawet przytkać/zamulić po mocnym wdepnięciu gazu. Musiałem wtedy odpuszczać pedał na chwilę i dopiero po tym mogłem brać się za wyprzedzanie ;-| Na 5 biegu też potrafiła nagle szarpnąć delikatnie w trakcie jazdy ze stałą prędkością. Czasami bywało, ale to naprawdę rzadko, że fiesta chodziła idealnie. Szła jak burza i mogłem grzać ile się da, a na drugi dzień znowu była kupa. Po zmianie filtra dławienie/szarpanie prawie ustało. Oczywiście jak wspomniałem nie na postoju. Nie odczuwam już takich szarpnięć jak poprzednio. Wyprzedza się dużo lepiej. Dobrze reaguje na mocniejszy gaz. Zdarzy się że szarpnie (nie wiem już czemu). No cóż jeździ się lepiej, ale to jeszcze nie do końca to. Choćby to nierówne wkręcanie się na postoju... Jakieś pomysły? Może pompka paliwa pada?
_________________
Powyższy post nie ma na celu obrazy czytelnika. Wszelka nadinterpretacja jego treści może wynikać z przypadku lub celowego doszukiwania się nieistniejących treści obraźliwych, jak i pogardliwych.
ebesz szkerebe debesz Ÿ(R)
 
 
 
bukolek 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 40
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 173
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 13 Lut 2010, 14:28   

Nie w temacie, ale dzis mnie rozbawila jedna sytuacja. Mianowicie wszedlem do sklepu motoryzacyjnego (naprawde motoryzacyjny) i sie pytam czy ma facet krokowke do Fiesty. Na to on, ze "nie, nie, nie... do Fordow to nic nie mam".

Smiac mi sie zachcialo,.... to co??? Ford to nie samochod czy co???
_________________

 
 
 
Krzysiekkk 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 38
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 94
Skąd: Poznań
Wysłany: 25 Kwi 2010, 14:55   

Tyle czasu było dobrze a teraz znowu problem z obrotami mam, mianowicie przy włączonej klimatyzacji obroty nie spadają jak kiedyś, na światłach obroty wzrastają do ok 2000, problem tylko przy włączonej klimatyzacji, jak są podwyższone i wyłacze klime to problem zanika.
i tu pytanie:

jaki element wykonawczy odpowiada za podnoszenie obrotów podczas pracy klimatyzacji??

silniczek krokowy, co jeszcze ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów Alternator po raz drugi, nieprawidłowa praca
Gość Elektryka 9 9 Cze 2007, 19:30
diodalodz
Brak nowych postów [MK4] Nierównomierna praca silnika 1.25 16V
kalvin Mechanika 8 1 Lip 2011, 19:12
jackrzec


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.