Przesunięty przez: Freeman 21 Cze 2014, 19:12 |
[MK4] Nieprawidłowa praca silnika 1.25 |
Autor |
Wiadomość |
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 44 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10 Lis 2009, 15:07
|
|
|
Pyra20 tu masz czujnik temperatury:
|
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
rysiek_radom [Usunięty]
|
Wysłany: 10 Lis 2009, 15:42
|
|
|
Marcin czy nawet jeżeli komputer pokazuje prawidłową pracę przepływomierza może być coś z nim nie tak?.
dzisiaj fiesta była podpinana po raz kolejny pod kompa(tym razem w innym zakładzie) i jedyny błąd jaki był to zawór odparowania paliwa.
Najlepsze jest to, że jade ją odebrać z koleinego zakładu NIE NAPRAWIONĄ.
Zaczna mnie to martwic |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 10 Lis 2009, 16:16
|
|
|
Pyra20 - chodziło mi o czujnik temp. zasysanego powietrza, uważne czytanie nie zaszkodzi jak masz rocznik '99 to zamiast przepływomierza i tego czujnika jest MAP.
Czujnik cieczy też pewnie ma jakieś znaczenie, kwestia tego czy jak jest uszkodzony to komp przyjmuje, że silnik jest ciepły czy zimny.
rysiek_radom napisał/a: | Marcin czy nawet jeżeli komputer pokazuje prawidłową pracę przepływomierza może być coś z nim nie tak?. |
to że przy zmianie przepływu powietrza komputer dostaje inne dane niż faktyczne i koryguje parametry pracy silnika nieadekwatnie do stanu pracy i wychodzą kwiatki w postaci dławienia, obcinania obrotów itd. Jakiś czas temu wykład odnośnie przepływomierza napisał diodalodz. Gdy czyszczenie nie daje efektów to jest duże prawdopodobieństwo, że jest ona do wywalenia. |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
Pyra20
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Basic
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 29 Gru 2008 Posty: 83 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 10 Lis 2009, 17:42
|
|
|
MARIUSZ.B trudna jest procedura dostania sie sie do tego czujnika ? co i jak trzeba po koleji zrobic ? |
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 44 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10 Lis 2009, 18:38
|
|
|
Pyra20 napisał/a: | MARIUSZ.B trudna jest procedura dostania sie sie do tego czujnika ? co i jak trzeba po koleji zrobic ? |
Procedura raczej banalna. Dostęp jak do świecy. Nie bardzo kojarzę jak jest w silniku 1.25 czy czasem nie trzeba tam zdjąć jakiegoś dekielka. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
Pyra20
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Basic
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 29 Gru 2008 Posty: 83 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 10 Lis 2009, 18:51
|
|
|
na bank trzeba zdjac ten dekiel w ktory 'wkreca' sie swiece. To by bylo nawet dobre, bo latwiej by bylo uszczelnic ten korek. Pytam bo nie widzialem tam jakichs srub, i nie wiem jak wlasnie przymocowany jest ten dekiel - ktos moze wie ? |
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 44 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10 Lis 2009, 20:38
|
|
|
Właśnie oglądałem jak to wygląda w silniku 1.25 Michała86 dekiel jest przykręcony na kilka śrubek być może inne roczniki miały go mocowane na jakieś zatrzaski, tego nie wiem. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
Pyra20
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Basic
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 29 Gru 2008 Posty: 83 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 10 Lis 2009, 22:21
|
|
|
za 1,5 tyg bede w domu to bede szukal, moze sobie poradze...
dzieki za pomoc ! |
|
|
|
|
olo
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Fun
Silnik: 1.4 16V/90KM
Imię: Olek
Wiek: 39 Dołączył: 16 Cze 2007 Posty: 136 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 12 Lis 2009, 15:10
|
|
|
kolejne pytanie czy problemem nie moze byc czujnik polozenia walu?? ze zle steruje cewka ?? i w innym momencie jest zapłon?? |
_________________ Odśnieżarki
Kosiarki |
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 44 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12 Lis 2009, 17:58
|
|
|
A może to wina wtryskiwaczy |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
bukolek
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 40 Dołączył: 15 Maj 2008 Posty: 173 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 13 Lis 2009, 07:30
|
|
|
No ja swoje czyściłem pro forma w spoób, do którego raczej fachowcy podchodzą sceptycznie. Mianowicie do paliwa dolałem środka do czyszczenia wtryskiwaczy. Fakt, że nic to nie pomogło o niczym nie świadczy |
|
|
|
|
olo
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Fun
Silnik: 1.4 16V/90KM
Imię: Olek
Wiek: 39 Dołączył: 16 Cze 2007 Posty: 136 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 13 Lis 2009, 15:32
|
|
|
MARIUSZ.B napisał/a: | A może to wina wtryskiwaczy |
Ale co regulator cisnienia jest uszkodzony czy same wtryskiwacze poprostu leja a nie wstrzykuja to mozliwa teoria ma ktos listwe moze uzyczyc ?? do zeteca moze i cewke |
_________________ Odśnieżarki
Kosiarki |
|
|
|
|
Pyra20
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Basic
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 29 Gru 2008 Posty: 83 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 13 Lis 2009, 17:28
|
|
|
B. Mariusz - mozesz jeszcze raz wrzucic to foto z pokazanym miejscem gdzie jest czujnik bo nie da sie go juz powiekszyc.
A gdzie jest jakis czujnik od wentylatora ? odpowiedzialny za to zeby sie wlaczal/wylaczal |
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 44 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13 Lis 2009, 18:24
|
|
|
Małe sprostowanie, znalazłem w sieci zdjęcie silnika 1.25 ze zdjętym deklem zaworów i na tej fotce nie nie widzę czujnika temperatury W moim 1.6 jest a w 1.25 nima
1.6
1.25
Zdjęcie które tu zapodałem silnika 1.25 to niby 98r.
Może ten czujnik montowali dopiero po którymś roku a może tylko w 1.6.
Tak czy inaczej w 1.25 ten czujnik gdzieś musi być. Niestety nie mając bezpośredniego wglądu na silnik nie znajdę go. Właściciele 1.25 w Was nadzieja. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 13 Lis 2009, 18:41
|
|
|
Mariusz w sumie coś mi nie pasowało z tym czujnikiem, bo nie przypominałem sobie jego w tamtym miejscu, a z tego co piszą w książce to jest: po lewej stronie głowicy na wyjściu cieczy chłodzącej. |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
Pyra20
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Basic
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 29 Gru 2008 Posty: 83 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 13 Lis 2009, 19:49
|
|
|
no to gdzie ja mam teraz tego szukac ??bo juz sie mialem zabierac za to....
po lewej stronie glowicy, przy wylocie plyny - to nie wiele mi mowi ; d |
|
|
|
|
hubi_2006
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Hubert
Wiek: 36 Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 1479 Skąd: Kruszwica
|
Wysłany: 13 Lis 2009, 20:03
|
|
|
Hmmm temat widzę zboczył z toru. Wtrącę odnośnie szarpania przy wciśnięciu gwałtownym pedału gazu. Otóż dzieje się to także na postoju. Dzisiaj byłem ponownie u mechanika. Podłączyliśmy do kompa auto i nic. Zero błędów. Ale sam nie wie co to może być. Jego zdaniem silnik zachowuje się tak jakby nie dopalał na jedną świecę. Twierdzi że wina może być też po stronie rozrządu. Wiosną moja BL miała ściąganą głowice. Dzisiaj dzwoniłem do mechanika, który to robił. Rozrząd jak mówi był ustawiony idealnie, ale sprawdzi co i jak... dopiero 23.11. Dodatkowo znalazłem wyciek oleju. Z okolicy czujnika wałka rozrządu (myślę to akurat z winy wspomnianego remontu). Myślałem, że czujnik jest zalewany olejem na zewnątrz i jakoś się kable knocą. Jednak ten mechanik co byłem dzisiaj na kompie u niego twierdzi, że to nie powinno mieć wpływu. Może przynajmniej odnalazłem miejsce ubywania oleju, który nie jest spalany jak myślałem dotychczas. Oby... |
_________________ Powyższy post nie ma na celu obrazy czytelnika. Wszelka nadinterpretacja jego treści może wynikać z przypadku lub celowego doszukiwania się nieistniejących treści obraźliwych, jak i pogardliwych.
ebesz szkerebe debesz (R) |
|
|
|
|
bukolek
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 40 Dołączył: 15 Maj 2008 Posty: 173 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 13 Lis 2009, 20:21
|
|
|
Pyra20 napisał/a: | no to gdzie ja mam teraz tego szukac ??bo juz sie mialem zabierac za to....
po lewej stronie glowicy, przy wylocie plyny - to nie wiele mi mowi ; d |
Musisz wyciagnac akumulator i ta plastykowa obudowe, w ktorej on jest. Wtedy bedziesz juz go widzial. Powiem szczerze, ze mialem problem z jego odkreceniem, ale okazalo sie to zbedne. Wystarczylo miejsca, aby go sprawdzic. Pomierzyc rezystancje przy roznych temperaturach. |
|
|
|
|
Pyra20
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Basic
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 29 Gru 2008 Posty: 83 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 13 Lis 2009, 22:51
|
|
|
a jak nie ma miernika to da sie inaczej jakos sprawdzic ? |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 13 Lis 2009, 23:00
|
|
|
niekoniecznie - potrzebujesz się dowiedzieć co on przekazuje komputerowi, a to są wielkości jakby nie patrzeć elektryczne |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
|