Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: Freeman
21 Cze 2014, 19:12
[MK4] Nieprawidłowa praca silnika 1.25
Autor Wiadomość
Krzysiekkk 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 38
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 94
Skąd: Poznań
Wysłany: 15 Paź 2009, 18:40   [MK4] Nieprawidłowa praca silnika 1.25

Nie będę pisał eseju.

Objawy:
- jak silnik zimny to się krztusi przy próbie ruszenia, nawet dusząc gaz do podłogi silnik ma czkawkę i ruszyć nie chce (upierdliwe jak szybko do ruchu się włączam), jak naduszę sprzęgło to obroty się wkręcają
- przy szybkim dodaniu gazu na zimnym najpierw się krztusi a potem wkręca
- przy jeździe ze stałą prędkością np 80km/h na 5 biegu, lub 65km/h na 4 biegu czuć że silnik szarpie
- czasem na ciepłym silniku falują obroty spadają do ok 500 i wracają do 900 jak się na światłach stoi

Co już zrobiłem:
- założenie innego silniczka krokowego, wcześniej wyczyszczonego
- wyczyszczony przepływomierz
- sprawdzony dolot na ewentualność nieszczelności
- świece z ustawioną szczeliną i czyste
- przewody WN wymienione 2 miesiące temu na BOSCH

Nie mam więcej pomysłów, podejrzewam CPP ale nie bardzo wiem jak go sprawdzić. Jakie inne przyczyny mogą powodować te objawy. Otwieram dyskusję.

Kod:
Proszę o prawidłowe tagowanie tematów.
- trzeci
Ostatnio zmieniony przez trzeci 15 Paź 2009, 20:51, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Wa51oL 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Tomek
Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 33
Skąd: Bytom
Wysłany: 15 Paź 2009, 19:56   

Cytat:
- jak silnik zimny to się krztusi przy próbie ruszenia, nawet dusząc gaz do podłogi silnik ma czkawkę i ruszyć nie chce (upierdliwe jak szybko do ruchu się włączam), jak naduszę sprzęgło to obroty się wkręcają
- przy szybkim dodaniu gazu na zimnym najpierw się krztusi a potem wkręca


mam podobnie :) oprocz tego ze nawet ze sprzeglem czasem ciezko:P
w serwisie dali mi zastępcze wtryski i bylo wszystko ok wiec diagnoza => wtryski
przynajmniej u mnie :P
_________________
http://dwteam.eu -> Projektowanie stron, systemy zarządzania treścią, bezpieczeństwo skryptów
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 44
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15 Paź 2009, 20:06   

Krzysiekkk napisał/a:
Nie mam więcej pomysłów, podejrzewam CPP ale nie bardzo wiem jak go sprawdzić

Odłączyć, zobaczyć co będzie. tak najprościej.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 15 Paź 2009, 20:22   

sprawdź czujnik temperatury z dolotu
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
mechcom 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Łukasz
Wiek: 32
Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 397
Skąd: Wolsztyn (PWL)
Wysłany: 15 Paź 2009, 21:19   

sprawdz ten cpp zrób tak jak kolega MARIUSZ.B mówi :-)
_________________
Kupiłem Forda i śmieje mi sie morda :D
Moja Fiestka Zapraszam :) http://www.fiestaklubpols...p=416613#416613 :devil:
 
 
 
Przemas107 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 33
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 70
Skąd: Poznań
Wysłany: 15 Paź 2009, 21:20   

U mnie też się krztusiła zaraz po odpaleniu i przy ok 4 tys obrotów przestawała jechać. Przeczyszczenie przepływomierza i resecik pomogło i teraz jest git. Tylko obroty na biegu jałowym mam 1000 :/ już nie wiem co to, chyba zostaje wymiana krokowego...
_________________
PILNIE SZUKAM PRACY!! POZNAŃ!! WEEKENDY!!
 
 
 
Krzysiekkk 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 38
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 94
Skąd: Poznań
Wysłany: 16 Paź 2009, 13:55   

Dzisiaj wymieniłem:
- filtr paliwa
- filtr powietrza
po wymianie brak poprawy

Po odłączeniu CPP brak jakiejkolwiek różnicy, silnik stał sie nawet bardziej mułowaty. Czujnik temperatury ma prawidłową rezystancję sprawdzając z książką serwisową.
Brak mi już pomysłów :sad:
 
 
Przem1987 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 36
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 36
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 16 Paź 2009, 15:26   

piszesz o świecach, ze sa czyste i ustawiona szczelina, ale czy je wymienils?
świece czesto maja peknieta porcelanke i wtedy iskra przeskakuje i sa podobne objawy. moglbys tez sprawdzic cewke
_________________
fiesta 1.3 mkIV 1997
 
 
Krzysiekkk 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 38
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 94
Skąd: Poznań
Wysłany: 16 Paź 2009, 15:30   

Świece mają tyle co przewody czyli 2 miesiące, w zeszłym tyg je wykręciłem i miały prawidłowy jasnobrązowy nalot. Cewka nie dawała by takich rezultatów tylko w ograniczonym zakresie obrotów. Więc to wykluczam.
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 44
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16 Paź 2009, 18:38   

Krzysiekkk, z tego co piszesz to faktycznie zrobiłeś już chyba wszystko co możliwe było, teraz na twoim miejscu pożyczył bym cewkę od kogoś na chwilę i sprawdził co będzie. Jak dla mnie to już ostatnia rzecz którą można sprawdzić.
Co do falowania obrotów to wyczytałem kiedyś na forum focusów, że jak nic już nie przynosi rezultatu to wiercą małą dziurkę (1mm) w przepustnicy, podobno zwiększa minimalnie obroty i je stabilizuje.
Poszukaj jeszcze na focusach, silnik 1.6 z focusa to to samo co 1.25 we fieście.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
Przem1987 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 36
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 36
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 16 Paź 2009, 21:16   

MARIUSZ.B napisał/a:
Krzysiekkk, z tego co piszesz to faktycznie zrobiłeś już chyba wszystko co możliwe było, teraz na twoim miejscu pożyczył bym cewkę od kogoś na chwilę i sprawdził co będzie. Jak dla mnie to już ostatnia rzecz którą można sprawdzić.
Co do falowania obrotów to wyczytałem kiedyś na forum focusów, że jak nic już nie przynosi rezultatu to wiercą małą dziurkę (1mm) w przepustnicy, podobno zwiększa minimalnie obroty i je stabilizuje.
Poszukaj jeszcze na focusach, silnik 1.6 z focusa to to samo co 1.25 we fieście.


jest prostszy sposob na zwiekszenie obrotow biegu jalowego. na krokowcu, pod wejsciem na wtyk jest zalany silikonem potencjometr(srubka). po zdarciu silikonu wystarczy dokrecic srubke i obroty biegu jalowego beda wyzsze
_________________
fiesta 1.3 mkIV 1997
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 44
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16 Paź 2009, 21:32   

W takim krokowcu ?
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
Krzysiekkk 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 38
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 94
Skąd: Poznań
Wysłany: 16 Paź 2009, 23:09   

Przem1987 napisał/a:
na krokowcu, pod wejsciem na wtyk jest zalany silikonem potencjometr(srubka). po zdarciu silikonu wystarczy dokrecic srubke i obroty biegu jalowego beda wyzsze

Mam krokowca poprzedniego w domu, niema tam nic takiego o czym piszesz.

Wiercenie dziur w dolocie czy przepustnicy to dość radykalne rozwiązania i wolałbym tego uniknąć ;-(

Co mi może dać podmianka cewki?? Objawy uszkodzonej cewki były by cały czas a nie tylko na zimnym.

Widzę po tematach podobnych że nie jestem sam z tymi problemami bo w ostatnim czasie 3 podobne tematy na forum się zrodziły. Jutro jak nie będzie lało to sprawdzę jeszcze połączenia wiązki, może jakiś konektorek nie kontaktuje :/
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 44
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16 Paź 2009, 23:14   

Krzysiekkk napisał/a:
Co mi może dać podmianka cewki?? Objawy uszkodzonej cewki były by cały czas a nie tylko na zimnym.

Teraz przemyślałem sobie, że jak cewka pada to prędzej auto będzie przerywać jak się nagrzeje. Nie mam pomysłu :|
Jak sam nie dojdziesz to chyba nikt Ci nie pomoże. Powodzenia.
Jak tylko się uporasz z problemem koniecznie daj znać.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
Krzysiekkk 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 38
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 94
Skąd: Poznań
Wysłany: 16 Paź 2009, 23:24   

MARIUSZ.B napisał/a:
Jak tylko się uporasz z problemem koniecznie daj znać.


Jak to rozwiąże to mogę nawet FAQ napisać, ale najpierw muszę ten rebus ogarnąć. Warunki diagnozowania pod bokiem są utrudnione w tą pogodę niestety.

Czekam nadal na pomysły i propozycje.
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 17 Paź 2009, 11:06   

znajdź kogoś i przełóż na chwile przepływkę, bo może już jej czyszczenie nie pomaga.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Krzysiekkk 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 38
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 94
Skąd: Poznań
Wysłany: 17 Paź 2009, 12:03   

Jak znajde dawcę to tak zrobie
 
 
hubi_2006 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Hubert
Wiek: 36
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 1479
Skąd: Kruszwica
Wysłany: 22 Paź 2009, 22:32   

Kurczę widać podobny mam problem ;-| Szarpanie przy dodaniu gazu. Wymieniłem dzisiaj świece (Motorcraft) i kable (Bosch) efekt dupowaty :sad: Wymienić się zapewne przydało bo miałem już problemy z odpalaniem w mrozie. Niestety nie mam nikogo z silnikiem jak u mnie (grzebany już przez forda) na podmianki części. Moja wersja jest już pozbawiona przepływki. Mam nadzieję, że u ciebie się wyjaśni co to jest. Wtedy będę próbował u siebie. Pytanie mam jeszcze, może mi ktoś na PRIV'a bądź w tym temacie napisać jak się sprawdza czujnik temperatury? Ewentualnie też jak się go czyści (czym) :-)
_________________
Powyższy post nie ma na celu obrazy czytelnika. Wszelka nadinterpretacja jego treści może wynikać z przypadku lub celowego doszukiwania się nieistniejących treści obraźliwych, jak i pogardliwych.
ebesz szkerebe debesz Ÿ(R)
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 23 Paź 2009, 08:55   

rhoody miał do mnie przyjechać na badanie i przed wyjazdem wymienił kable i przeszło szarpanie, więc sprawdz stan kabli i jak świece wyglądają, u niego na jednej świecy był problem.

hubi_2006 napisał/a:
jak się sprawdza czujnik temperatury

miernikiem mierzysz jego rezystancję, musi się zmieniać wraz z temperaturą
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
hubi_2006 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Hubert
Wiek: 36
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 1479
Skąd: Kruszwica
Wysłany: 23 Paź 2009, 10:28   

Marcin, ale do kogo z tymi kablami? Bo ja i Krzysiekkk, napisaliśmy
hubi_2006 napisał/a:
Wymieniłem dzisiaj świece (Motorcraft) i kable (Bosch) efekt dupowaty :sad:
oraz
Krzysiekkk napisał/a:
- przewody WN wymienione 2 miesiące temu na BOSCH
_________________
Powyższy post nie ma na celu obrazy czytelnika. Wszelka nadinterpretacja jego treści może wynikać z przypadku lub celowego doszukiwania się nieistniejących treści obraźliwych, jak i pogardliwych.
ebesz szkerebe debesz Ÿ(R)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 21:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 22:16
hubi_2006
Brak nowych postów Alternator po raz drugi, nieprawidłowa praca
Gość Elektryka 9 9 Cze 2007, 18:30
diodalodz
Brak nowych postów [MK4] Dziwna praca silnika i syczenie.
Kadzax Mechanika 20 20 Cze 2009, 22:51
Kadzax


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.