Przesunięty przez: Freeman 21 Cze 2014, 20:12 |
[MK4] Nieprawidłowa praca silnika 1.25 |
Autor |
Wiadomość |
bukolek
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 40 Dołączył: 15 Maj 2008 Posty: 173 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 5 Lis 2009, 10:11
|
|
|
sebas napisał/a: | jak nie będzie pracował to biorę się za jego rozbiórkę. |
Z tego co tak czytam po forach to lepiej mimo wszystko go nie rozbierac. Jak bedzie spitolony to na poczatek lepiej moze sprobuj zrobic male otworki i wpsikac jakis srodek do czyszczenia potencjometrow. Jak nic nie pomoze to wtedy mozna probowac go otworzyc. U mnie wskazania byly wzorcowe to nie wiem jak wyglada zabawa z jego rozbebeszeniem. Moze ktos robil?? Roznie ludzie pisza. Ze czesto sie rozsypuje i jest do wyrzucenia i takie tam. |
|
|
|
|
pablo90pf
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Paweł
Wiek: 33 Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 21 Skąd: Tomaszów Maz.
|
Wysłany: 5 Lis 2009, 20:40
|
|
|
Witam wszystkich, jestem tu nowy więc wybaczcie moje pomyłki. Bacznie przyglądam się tematu na tym forum i dochodzę do wniosku, że mam podobny problem z moją fiestą. I tu moje pierwsze pytanie, podczas czyszczenia przepływomierza zauważyłem, że jeden drucik jest srebrny a drugi jakby nadpalony czy tak powinno być?
Na dodatek u mnie fiesta dużo pali jakieś 9l po mieście |
|
|
|
|
Michał86
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Michał
Wiek: 37 Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 10 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 5 Lis 2009, 21:59
|
|
|
niestety nie potrafie odpowiedziec na twoje pierwsze pytanie ale moja tez pali prawie 9 po miescie i w ksiazce niby tez pisza ze 9l, wiec silnik chyba niezbyt oszczedny jak na ta pojemnosc. W zeszla zime jak bylo pare dni mrozów po 20 stopni spalila mi 14l. Az sie wlos na dupie jeży |
_________________ http://polskajazda.pl/Samochody/Ford/Fiesta/18151 |
|
|
|
|
Przem1987
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 36 Dołączył: 10 Lut 2008 Posty: 36 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 5 Lis 2009, 22:23
|
|
|
ostatnio pojawily sie u mnie podobne objawy jak u was. samochod z rana przy niskich temp po odpaleniu w czasie jazdy zamulal, a jak wrzucalem na luz to gasl. rozebralem krokowiec, tj odgialem cala blaszke przy wtycku i wyczuscilem dokladnie kazdy element elektromagnesu. do srodka rowniez dostaje sie syf, a przede wszystkim wilgoc. gdy sa niskie temperatury skroplona woda zamarza i krokowiec zacina sie podczas wrzucania na luz (silnik gasnie), gdy jest juz rozgrzany wszystko gra. wiem ze to nie pomoze wszystkim z tego watku, bo czesc osob ma ,wydawaloby sie, ewidentnie problemy z cewka, ale mysle ze warto to zrobic |
_________________ fiesta 1.3 mkIV 1997 |
|
|
|
|
olo
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Fun
Silnik: 1.4 16V/90KM
Imię: Olek
Wiek: 39 Dołączył: 16 Cze 2007 Posty: 136 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 5 Lis 2009, 22:44
|
|
|
Co zrobilem
- odpinalem przepływke ( prawie nowa )
- odlaczylem wężyk od podcisnienia ( tu sie na chwile poprawilo )
- sprawdzilem kable i świece ( stare kable i stare swiece wsadzilem w miejsce nowych )
- krokowiec wykapany w myjce ultradzwiekowej 3 razy
- sprawdzony czujnik temperatury
dziwna sprawa po odlaczzeni siwecy z 4 garu nie widać róznicy w pracy
Wiec wydaje mi sie faktycznie ze jest to cewka jak ktos wczesniej napisal bede mial chwilke to kupie nowa i wymienie i powiem co i jak |
_________________ Odśnieżarki
Kosiarki |
|
|
|
|
pablo90pf
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Paweł
Wiek: 33 Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 21 Skąd: Tomaszów Maz.
|
Wysłany: 5 Lis 2009, 23:19
|
|
|
Michał86 napisał/a: | niestety nie potrafie odpowiedziec na twoje pierwsze pytanie ale moja tez pali prawie 9 po miescie i w ksiazce niby tez pisza ze 9l, wiec silnik chyba niezbyt oszczedny jak na ta pojemnosc. W zeszla zime jak bylo pare dni mrozów po 20 stopni spalila mi 14l. Az sie wlos na dupie jeży ;-| |
jednak wcześniej przy tej samej dynamice paliła 6.5l i się tak nie muliła |
|
|
|
|
hubi_2006
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Hubert
Wiek: 36 Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 1479 Skąd: Kruszwica
|
Wysłany: 6 Lis 2009, 13:22
|
|
|
A czym był już ktoś na diagnostyce komputerowej? Ale takiej z laptopem żeby podczas jazdy sprawdzał auto? Pytam bo niestety sam nie mogę (bezrobocie), a może coś by to wykazało
Jeśli ta sprawa się wyjaśni to temat koniecznie powinien zostać zachowany na przyszłość |
_________________ Powyższy post nie ma na celu obrazy czytelnika. Wszelka nadinterpretacja jego treści może wynikać z przypadku lub celowego doszukiwania się nieistniejących treści obraźliwych, jak i pogardliwych.
ebesz szkerebe debesz (R) |
Ostatnio zmieniony przez hubi_2006 6 Lis 2009, 17:39, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
bukolek
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 40 Dołączył: 15 Maj 2008 Posty: 173 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 6 Lis 2009, 14:24
|
|
|
Ja bylem, ale nawet nie ruszylem auta bo wychodzily bledy zbyt ubogiej i bogatej mieszank (mechanik nie chcial jechac bo twierdzil, ze dalsza diagnoza nie ma sensu). Diagnosci (2 niezaleznych) stwierdzili, ze do wymiany sonda lambda. Sprawdzilem ja i dawala sygnal wzorcowy 0,1 - 0,9V. Ale mimo tego wymienilem na nowa. I tak nic nie dalo. Bledy pozostaly. |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 6 Lis 2009, 14:31
|
|
|
[OT]fantastyczni diagności, po ogólniaku i 1 semestrze zajęć z systemów sterowania silników spalinowych wiem że głupoty opowiadali :yyy: [/OT] |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
pablo90pf
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Paweł
Wiek: 33 Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 21 Skąd: Tomaszów Maz.
|
Wysłany: 6 Lis 2009, 14:38
|
|
|
na diagnostyce jeszcze nie byłem, ale pierwsze co zrobię to wymienię przepływomierz a później się zobaczy |
|
|
|
|
Pyra20
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Basic
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 29 Gru 2008 Posty: 83 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 6 Lis 2009, 23:26
|
|
|
powdzenia panowie, ja sie pol roku z tym mecze odkad mi cewka padla, wymienilem swiece, 2x kable, sonde, filtry, 3x diagnostyka komputerowa gdzie pokazuje 0 bledow i nic.
Zeby bylo ciekawiej to mi jeszcze ostatnio doszedl termostat i pasuje wymienic czujnik temp. ktory nie wiem gdzie jest.... |
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 7 Lis 2009, 00:52
|
|
|
Pyra20 napisał/a: | czujnik temp. ktory nie wiem gdzie jest.... |
W głowicy, między świecami. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
olo
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Fun
Silnik: 1.4 16V/90KM
Imię: Olek
Wiek: 39 Dołączył: 16 Cze 2007 Posty: 136 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 7 Lis 2009, 12:27
|
|
|
no to widzie niezle kino sie tu dzieje najwyzej na zyletki pojdzie ;P |
_________________ Odśnieżarki
Kosiarki |
|
|
|
|
hubi_2006
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Hubert
Wiek: 36 Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 1479 Skąd: Kruszwica
|
Wysłany: 7 Lis 2009, 14:31
|
|
|
forumowa zrzuta na cewki za zakup kilku sztuk może dadzą nam rabat |
_________________ Powyższy post nie ma na celu obrazy czytelnika. Wszelka nadinterpretacja jego treści może wynikać z przypadku lub celowego doszukiwania się nieistniejących treści obraźliwych, jak i pogardliwych.
ebesz szkerebe debesz (R) |
|
|
|
|
Pyra20
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Basic
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 29 Gru 2008 Posty: 83 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 7 Lis 2009, 17:13
|
|
|
a co zrobic jak wszystko z cewka ok a problem jest dalej ? oto jest pytanie... |
|
|
|
|
pablo90pf
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Paweł
Wiek: 33 Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 21 Skąd: Tomaszów Maz.
|
Wysłany: 7 Lis 2009, 18:19
|
|
|
Pyra20 napisał/a: | a co zrobic jak wszystko z cewka ok a problem jest dalej ? oto jest pytanie... |
sprawdź zaworek odpowietrzania skrzyni korbowej |
|
|
|
|
Pyra20
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Basic
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 29 Gru 2008 Posty: 83 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 7 Lis 2009, 18:25
|
|
|
popularny krokowiec został juz wymieniony .... |
|
|
|
|
pablo90pf
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Paweł
Wiek: 33 Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 21 Skąd: Tomaszów Maz.
|
Wysłany: 7 Lis 2009, 18:42
|
|
|
Pyra20 napisał/a: | popularny krokowiec został juz wymieniony .... |
nie chodzi o krokowca ale o zaworek który znajduje się za kolektorem ssącym i do którego dochodzi wężyk rozgałęziający się i wchodzący do kolektora ssącego |
|
|
|
|
Pyra20
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Basic
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 29 Gru 2008 Posty: 83 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 7 Lis 2009, 19:15
|
|
|
mozesz opisac to dokladniej, o co z tym chodzi, dac jakies foto ? bylbym wdzieczny |
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 7 Lis 2009, 21:15
|
|
|
pablo90pf napisał/a: | zaworek który znajduje się za kolektorem ssącym i do którego dochodzi wężyk rozgałęziający się i wchodzący do kolektora ssącego |
Już chyba się dokładniej nie da opisać
Najlepiej pokazać |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
|