Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 20:45 |
[MK6] Temperatura zi,mnego silnika - 1.4 TDCi |
Autor |
Wiadomość |
bartikrasnik
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 09 Kwi 2009 Posty: 55 Skąd: lublin
|
Wysłany: 15 Paź 2009, 12:20 [MK6] Temperatura zi,mnego silnika - 1.4 TDCi
|
|
|
mam pytanie odnośnie pracy silnika zimnego. jestem wychowany na starych gaźnikowcach i nie wiem jak jest w takim silniku coś jak ssanie. teraz po tych opadach odpala mi w miare dobrze max 3S kręcenia po całonocnym staniu samochodu ale mnie martwi to ze słabo się nagrzewa silnik 10min po lublinie i silnik nie do grzany. Obroty silnika sa jak przy włączonej klimatyzacji czyli jakię 30-40obrotów ponad 800 i korki nie pomagają samochód może stać długo na wolnych obrotach i tak temp nie dochodzi do nominalnej to miałem w letnie wieczory i wskazówka stała tak jak stała w tej samej pozycji nawet w lecie w upały przy klimie w korku temp nigdy nie wyszła poza polowe skali(miedzy 60-120)to jest samochód z Włoch może to ma znaczenie. szwagier mówi ze ja to mam zmartwienie ze mi się samochód nie gotuje, a nie chce jeździć na nie dogrzanym silniku. jak trzemam go na obrotach to sie grzeje ładnie, czy w tej wersji nie ma nic takiego jak ssanie? |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 15 Lut 2010, 08:19, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
bukolek
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 40 Dołączył: 15 Maj 2008 Posty: 173 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 15 Paź 2009, 14:56
|
|
|
A moze termostat Ci przepuszcza... |
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15 Paź 2009, 16:31
|
|
|
te silniki w ruchu miejskim jak wiecej stoisz niz jedziesz nigdy sie nie dogrzeja, jak masz watpliwosci to wyjedz na dluzsza trase tak by silnik pracowal przez kilka minyt z predkoscia obrotowa 1800 w gore jak w ciagu 5 minut nie dojdzie do temp 90 stopni to cos nie tak z termostatem |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
|
|
|
|
|
seba1983
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: FX
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Sebastian
Wiek: 40 Dołączył: 11 Mar 2009 Posty: 17 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 15 Paź 2009, 17:09
|
|
|
Nie jest tak ze te silniki sie długo nagrzewaja. Przy obecnej pogodzie dokładnie po 2-3 km wskażnik temperatury mam w połowie wyświetlacza, latem jeszcze szybciej to następuje i nie kręce przy tym zimnego silnika powyżej 2 tys. obr/min. ( i zeby nie było płyn chłodniczy mam zalany pod max ). Temperatura nie spada nigdy, cały czas trzyma poziom.
Coś musisz mieć z termostatem.
Albo ja trafiłem na jakis wyjątkowy egzemplarz bo juz sam sie zastanawiam czasami jak słysze ze te silniki sie długo grzeją. |
_________________
|
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15 Paź 2009, 17:20
|
|
|
Z dieslem zawsze tak było, że dłużej się nagrzewał ale jak po dłuższej jeździe jest nadal zimny to na pewno coś nie tak z termostatem. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15 Paź 2009, 18:35
|
|
|
seba1983 napisał/a: | Nie jest tak ze te silniki sie długo nagrzewaja. Przy obecnej pogodzie dokładnie po 2-3 km wskażnik temperatury mam w połowie wyświetlacza, latem jeszcze szybciej to następuje i nie kręce przy tym zimnego silnika powyżej 2 tys. obr/min. ( i zeby nie było płyn chłodniczy mam zalany pod max ). Temperatura nie spada nigdy, cały czas trzyma poziom.
Coś musisz mieć z termostatem.
Albo ja trafiłem na jakis wyjątkowy egzemplarz bo juz sam sie zastanawiam czasami jak słysze ze te silniki sie długo grzeją. |
Zdecydowanie wyjatek od regoly, u znajomka i u mnie to trzeba conajmniej 4 km przejechac w taka pogode by wskaznik sie ruszyl ja mam inna pojemnosc ale technicznie te silniki sa taki same |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
|
|
|
|
|
bartikrasnik
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 09 Kwi 2009 Posty: 55 Skąd: lublin
|
Wysłany: 17 Paź 2009, 11:43
|
|
|
widocznie coś z termostatem bo długo sie nagrzewa(w trasie dużo szybciej ) ale nawet w lecie szybko się chłodzi na co dzień jeżdżę M-bzy sprinter i tam zostawię go na godzinę i niewiele wskazówka opadnie, a w moim po wczoraj po 1,5h spadła do 20stopni chyba czas na mechanika i wymianę termostatu. a dla przypomnienia NIGDY nie miałem więcej stopni niż 90C nawet w upały. |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 17 Paź 2009, 12:24
|
|
|
Typowe dla diesli - zwłaszcza gdy ma się Common Rail (na niskich obrotach jest podawana 1-2 dawki paliwa zamiast 3) - długo go trzeba trzymać na przyzwoitych obrotach (okolice 2 tysięcy i w górę) i koniecznie pod obciążeniem, żeby w zimie nagrzać silnik...
Co prawda mój silnik to epoka do tyłu w stosunku do CR, ale gdybym go zostawił w zimie na pół godziny na wolnych, to nie założyłbym się z nikim, że by się nagrzał. Z kolei gdybym nim wjechał na autostradę, wrzucił piątkę i jechał 90-100kph (żeby obrotomierz wskazywał 2000-2500 rpm), to skubaniec się nagrzeje w kilka minut [a miałem już takie sytuacje, bo dojeżdżałem przez 2 lata na uczelnię odległą o 3-4km A4, więc to nie kwestia przypadku...] |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
Matek-Ratownik
Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 38 Dołączył: 17 Wrz 2009 Posty: 16 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 15 Lut 2010, 03:42 A ja wiem dlaczego....
|
|
|
Dlaczego obroty tak szybko spadają po odpaleniu na zimno ?? Nasze Fiestki mają Elektryczny podgrzewacz paliwa. Zanim paliwo dostanie sie do komory silnika idzie sobie z baku no i jest tam filtrowane, sprężanie no i jest jeszcze dodatkowo podgrzewane przez pompkę przepływową. . Więc te wyzsze obroty to tylko po to zeby zamieszać olej :D Paliwo jest cały czas podgrzewane nawet jezeli silnik osiągnął już swoją normalną temp. |
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15 Lut 2010, 21:24
|
|
|
co ma piernik do wiatraka
Obroty spadaja bo sterownik silnika uznaje ze temperatura silnika jest na tyle wysowa ze nie padnie po odpuszczeniu gazu, to atomatyczne ssanie, w bezynie masz tek samo ssanie to kilka sekund, w zaleznosci oczywiscie od temperatury |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 15 Lut 2010, 21:37
|
|
|
Przewyższanie obrotów (czyli obroty wyższe niż bieg jałowy) trwa kilkadziesiąt sekund, samo wzbogacanie mieszanki trwa o wiele dłużej,,, tym bardziej że na wolnych silnik bez wzbogacenia będzie pracował równo, będzie miał problemy z wejściem na obroty pod obciążeniem,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
|