Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: van
21 Cze 2014, 22:42
[MK1] Sprzęgło - wymiana
Autor Wiadomość
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 14 Paź 2009, 17:50   [MK1] Sprzęgło - wymiana

Jak mnie pamięć nie myli to ostatni raz sprzęgło robiłem jakieś 10 lat temu,,, z Żółwiem na podwórku u mojej babci,,, a teraz mam dużo gorsze zaplecze,,, a w sumie jego brak,,, prawdopodobnie będę dłubał na ulicy,,, może ktoś zna jakąś sztuczkę by możliwie prosto i szybko wymienić kompletne sprzęgiełko?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Kilgore 

Model: Ford Fiesta Mk1`83
Wersja: Ghia
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 03 Lip 2009
Posty: 33
Skąd: Poznań
Wysłany: 14 Paź 2009, 23:36   

Sam tez chyba z 10 lat temu to robiłem i to 2 lub 3 razy ale nie pamietam dokałdnie jak :) , z tego co pamietam to chyba lewarek miałem podłozony pod miskę olejową i po odkreceniu go od karoseri + sanki windowałem go do góry a skrzynie w dół do tego momentu az dało sie odkręcic docisk i wymieć tarczę.
 
 
 
mechcom 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Łukasz
Wiek: 32
Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 397
Skąd: Wolsztyn (PWL)
Wysłany: 15 Paź 2009, 07:27   

Kilgore napisał/a:
z tego co pamietam to chyba lewarek miałem podłozony pod miskę olejową

Emm zawsze sie podkłada jak sie wyciąga skrzynie z byle jakiego samochodu :yes: przynajmniej ja tak robie i kumple tez :devil:
_________________
Kupiłem Forda i śmieje mi sie morda :D
Moja Fiestka Zapraszam :) http://www.fiestaklubpols...p=416613#416613 :devil:
 
 
 
DziDzia 
vel DziaDzia





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37
Dołączyła: 27 Lip 2005
Posty: 4172
Skąd: :: DDG ::
Wysłany: 15 Paź 2009, 08:49   

Zmieści się rozłączona skrzynia i silnik między podłużnicami :?: Bo w sumie rozkładałem to poza autem.. Ale chyba najprościej odkręcić całą podłużnicę i opuścić skrzynię..



pozdro :!:
_________________

Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY
Profil Facebook
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 15 Paź 2009, 23:42   

w mk1 się nie zmieści . w mk2 już się mieści . Zaczynasz od wyjęcia półosiek , potem podpierasz silnik za misę na lewarku trapezowym z uniesionym przodem . Odkręcasz sobie 2 śruby na górze skrzyni jedną z tyłu silnika, linkę sprzęgła następnie pod auto i 4 śruby sanek 2 śruby poduszek , zdejmujesz sanki potem odkręcasz 3 śruby wspornika skrzyni i jedną śrubę drążka poprzecznego z przodu silnika . Wycągasz , zdejmujesz dolną oslonę skrzyni następnie odkręcasz poluzowane 2 śruby na górze skrzyni i tu różnica między mk1 a 2 . w mk1 opuszczasz delikatnie silnik i skrzynie przesuwasz pod podłużnicę . w Mk2 da się odsunąć skrzynie i opuścić (choć jest to też zależne od wersji drążka reakcyjnego z przodu .
 
 
 
kitmenk
[Usunięty]

Wysłany: 26 Paź 2009, 08:05   

Powiem wam, że też to robiłem i dało się jakoś odciągnąć skrzynię na bok na tyle, że odkręciłem docisk i założyłem nowy. Nie pamiętam już dokładnie czy odciągałem na bok skrzynie, czy silnik, czy jedno i drugie, ale na pewno wymieniłem wtedy bez wyciągania.
 
 
kazio-n 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kazimierz
Wiek: 37
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 170
Skąd: Bogatynia
Wysłany: 26 Paź 2009, 09:59   

A wiecie czy w MK3 ( silniczek 1,1 ) jest jakaś metoda aby szybko i sprawnie wymienić bez wyjmowania skrzyni tudzież całego silnika ??
_________________
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 5 Gru 2009, 20:21   

Nie ma. Wg mnie najprościej wyjąć skrzynie z półosiami.
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 5 Gru 2009, 21:13   

Zostawiłem u mechanika auto w 150 zeta na pół dnia i załatwione :D
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK1] Fiesta MK1
Fordy Fiesta I generacji (1976-1983)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:38
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Wszystko o mk1/2
dane, opisy, porady
Laskosz Mechanika ogólna 2 7 Kwi 2010, 20:54
markos2101
Brak nowych postów Przyklejony: [MK1] Fordopedia
encyklopedia elementów z jakich składa się MK1
van Mechanika ogólna 1 25 Cze 2013, 12:00
vegetagt
Brak nowych postów Przyklejony: Galeria MK1 & MK2
fajne, oryginalne, ładne i zrobione z sensem :)
Piesek Mechanika ogólna 39 13 Sty 2014, 15:24
kostek88wjcz
Brak nowych postów Przyklejony: [MK1] Tabliczka znamionowa z opisem modelu i wyposażenia
Microcat w wersji old po angielsku
van Mechanika ogólna 1 16 Lut 2013, 22:41
DziDzia


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.