Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK4] Zaślepienie zaworu ERG
Autor Wiadomość
skola 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Wiek: 37
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 111
Skąd: Siemianowice
Wysłany: 8 Paź 2009, 00:32   [MK4] Zaślepienie zaworu ERG

Witam

Słyszałem o zaślepieniu zaworu erg że poprawia ogólnie zwinność samochodu i takie tam.Problem tkwi w tym że nie potrafię ustaliść dlaczego mój "grzybek" ma jakiś dodatkowy czujnik na górze.Czy coś sie stanie gdy zaślepię ten zawór ?? :fox: Popatrzcie na załączniki 3 zdjęcia przestawiają mój zawór a jedno zawór który jest najczęściej spotykany







 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 8 Paź 2009, 09:17   Re: Zaślepienie zaworu ERG

skola napisał/a:
Słyszałem o zaślepieniu zaworu erg że poprawia ogólnie zwinność samochodu i takie tam
Ogólnie to obiegowa informacja, a z racji ze masz tam jakiś czujnik to może być gorzej niż lepiej,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
skola 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Wiek: 37
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 111
Skąd: Siemianowice
Wysłany: 8 Paź 2009, 12:11   

Ale nikt z posiadaczy Fiesty Mk4 1,8 D z silnikiem Endura de nie spotkał sie z takim czujnikiem i nie próbował zaślepić zaworu ERG ???? To aż dziwne jest bo są tylko dwa rodzaje silnika diesla w tym modelu. Właśnie Endura de i 1,8 diesel. Więc to jest prawdopodobieństwo 50 % i nikt :9: old
 
 
 
Pele 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 757
Skąd: Szczecin
Wysłany: 8 Paź 2009, 12:32   

Ale po co kombinujesz ?? Koni Ci nie przybędzie ...

A jeśli tak bardzo chcesz to próbuj, a wynikami się podziel.

skola napisał/a:
Ale nikt z posiadaczy Fiesty Mk4 1,8 D z silnikiem Endura de [...] nie próbował zaślepić zaworu ERG ????


Będziesz pierwszy :)
 
 
 
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 8 Paź 2009, 12:39   

ja mam zwykłego D i wężyk co od tego idzie mam zatkany nitem... nie odczuwam jakoś zwinności...
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 
 
 
skola 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Wiek: 37
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 111
Skąd: Siemianowice
Wysłany: 8 Paź 2009, 16:06   

Ale kwestią jest szereg innych spraw. Między innymi
podobno spaliny nie będą szły do kol ssacego , auto nie dymi i jest silniejsze

u mnie dużo pomogło, przed zaślepieniem był bardzo mułowaty, potrafił zgasnąć przy ruszaniu, trzeba było deptać po gazie. A po wymianie ruszam dużo łatwiej, jest elastyczniejszy i mniej kopci

jak jest bardziej zrywny i nie trzeba tak go "deptać"

to nie które posty użytkowników po zaślepieniu czy gra nie jest warta świeczki ;/
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 8 Paź 2009, 16:45   

Jeśli ktoś miał coś nie halo to zaślepienie mu pomogło, jak kolega ma zawór sprawny to raczej nie poczuje różnicy.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
skola 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Wiek: 37
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 111
Skąd: Siemianowice
Wysłany: 8 Paź 2009, 17:06   

A jak sprawdzić czy działa poprawnie czy nie ??Szczególnie w moim który troche jest inny od pozostałych ??Ogólnie potzebuje to aby wiedzieć czy coś tam jest nie tak. Mam problemy z rozruchem fieścinki i systematycznie wykluczam prawpodobne przyczyny. Już wiem że to nie akumulator, świece żarowe, połączenia kabli (styki), kabel od swiec zarowych, rozrusznik i alternator.Pozostaje pompa wtryskowa i wtryski czy coś zostało pominięte ??
 
 
 
Pele 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 757
Skąd: Szczecin
Wysłany: 8 Paź 2009, 20:36   

skola, nie rozumiem, w pierwszym poście pytasz

Cytat:
Czy coś sie stanie gdy zaślepię ten zawór ??


a następnie odpisujesz
Cytat:

u mnie dużo pomogło, przed zaślepieniem był bardzo mułowaty [...] jest bardziej zrywny i nie trzeba tak go deptać


Więc o co chodzi ??

PS. Zawór ERG nie ma nic do odpalania.
 
 
 
skola 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Wiek: 37
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 111
Skąd: Siemianowice
Wysłany: 8 Paź 2009, 22:31   

:) :) Kolega nie doczytał mojego posta najwidoczniej do końca ;/ Na końcu posta pisało ze to tylko niektóre z postów innych użytkowników którzy zaślepili zawór :] Ja go nie zaslepiłem więc powołałem się na opinię innych.

[ Dodano: Czw Paź 08, 2009 22:34 ]
Cały czas usiłuje się dowiedzieć czy jest sens zaślepiania. Oraz dlaczego mój zawór ERG różni sie od innych (mam tu na myśli dochodzace do niego przewody i na końcu najprawpodobniej jakiś czujnik). Nikt nie udzielił odpowiedzi czy to jest lepszy model tego zaworu, czy faktycznie poprawa istnieje lub czy zaś <???> lepienie nie ma negatywnych skutków <???>
 
 
 
Pele 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 757
Skąd: Szczecin
Wysłany: 8 Paź 2009, 23:01   

skola napisał/a:
:) :) Kolega nie doczytał mojego posta najwidoczniej do końca ;/ Na końcu posta pisało ze to tylko niektóre z postów innych użytkowników którzy zaślepili zawór :] Ja go nie zaslepiłem więc powołałem się na opinię innych.


No to Kolega zacznie używać znaków interpunkcyjnych a przy wykorzystywaniu zdań innych użytkowników przydałoby się zaznaczyć że jest to cytat ...
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 9 Paź 2009, 07:00   

Masz wersje z czujnikiem, jak go zaślepisz negatywnym skutkiem będą fałszywe wartości z tego czujnika... cholera wie co zrobi elektronika silnika :P

Czy jest sens,,, nie ma, Ci który to zatkali i nagle im się zrobiła rakieta - napiszą zatykaj, inni napiszą że nie ma sensu,,, to tak samo jak z dolotem zimnego powietrza - jak masz wszystko sprawne to lepiej jest jak fabryka zrobiła, jak masz uszkodzoną przeponę czy zawór i nie chce Ci się tego naprawiać możesz zatkać, i jak masz tam jakiś czujnik mozesz być pierwszy który tam namiesza.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
megabajt 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: FX
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 128
Skąd: Wrocław
Wysłany: 9 Paź 2009, 09:57   

Fiesta Ci nie pali dobrze bo masz pewnie burdel na rozrządzie.Ja się woziłem 2 lata mułem i byłem w dwóch dumnie prężących się na głównych ulicach Wrocławia "Diesel Serwis", uszkodzili uszczelki, pogubili śrubki, powiedzieli że silnik zarżnięty najsłabszy cylinder 24 bar.W końcu taksiarz polecił mi prawdziwych speców ukrytych w podwórkach (stara baza PKS Prądzyńskiego), fordon powiedział o przestawieniu pompy na groszkach o 2 stopnie.Po wizycie na Prądzyńskiego i panach którzy ustawili mą maszynę na ucho, fura pali od 1 strzała(tylko z rana dwu krotnie grzeje świece, póżniej juyz tylko czekam na zgaszenie żółtego światełka) jak mojej dziewczyny polo 1.9SDI z 98r, miałem problem z ujechaniem fiestą do domu bo z muła który ledwo jechał, ciskając według starych przyzwyczajeń, zrobił się samolot 1..2 dopiero od 3 przestał rwać przyczepność, opony nowe;]

[ Dodano: Pią Paź 09, 2009 10:15 ]
Sciagales czujnik z EGR?Co się działo z samochodem po ściągnieciu EGR?
Jakie k#$%# ERG?To jest EGR! http://nubira.autokacik.pl/lektury/egr/egr.html http://www.vectra-unlimit...orady/egr2.html
 
 
 
Pele 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 757
Skąd: Szczecin
Wysłany: 9 Paź 2009, 18:31   

Pierwsze co możesz zrobić to odpiąć wtyczkę z czujnika i pojeździć ak kilka dni - będziesz wiedział co się stanie jak będą błędne odczyty (właściwie ich brak)
 
 
 
skola 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Wiek: 37
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 111
Skąd: Siemianowice
Wysłany: 9 Paź 2009, 19:38   

Ale ogólnie potwierdzacie opinie innych użytkowników. O tym ze to poprawia a nie pogarsza ?? :V:

Użytkowniku Pele przepraszam za brak cytowania i znaków interpunkcyjnych :kaput: zależało mi na szybkiej odpowiedzi i robiłem kopiuj wklej
 
 
 
megabajt 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: FX
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 128
Skąd: Wrocław
Wysłany: 11 Paź 2009, 13:37   

to może być elektro zawór z czujnikiem więc równie dobrze po odpięciu może stać się NIC
 
 
 
Pele 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 757
Skąd: Szczecin
Wysłany: 11 Paź 2009, 19:24   

Z tego co kiedyś wyczytałem, zawór ERG nie jest zawsze otwarty, otwiera się dopiero w pewnych określonych warunkach (nie pamiętam jakich). Przez większy okres czasu zawór jest zamknięty.

skola napisał/a:
Ale ogólnie potwierdzacie opinie innych użytkowników. O tym ze to poprawia a nie pogarsza ??


Musieli by odpowiedzieć Ci którzy zatykali, a opinię poprzeć jakimś wykresem, bo opinię opartą na odczuciach powożącego można o kant rozbić.

A to że masz wtyczkę przy zaworze może oznaczać że tak jak megabajt napisał, masz zawór od ERG wbudowany.

PS. Przeszkadza Ci on ?? Weź sobie zainwestuj w nowe świece, filtr powietrza itp a mocy przybędzie więcej niż od zatkania ERG :V:
 
 
 
polansky 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 37
Dołączył: 19 Cze 2009
Posty: 78
Skąd: Kraków
Wysłany: 11 Paź 2009, 20:17   

skola napisał/a:
Słyszałem o zaślepieniu zaworu erg że poprawia ogólnie zwinność samochodu i takie tam.

Zacznijmy od tego, że nie ERG tylko EGR - zawór recyrkulacji spalin (od angielskiego Exhaust Gas Recirculation).

Pele napisał/a:
Z tego co kiedyś wyczytałem, zawór ERG nie jest zawsze otwarty, otwiera się dopiero w pewnych określonych warunkach (nie pamiętam jakich). Przez większy okres czasu zawór jest zamknięty.

skola napisał/a:
Ale ogólnie potwierdzacie opinie innych użytkowników. O tym ze to poprawia a nie pogarsza ??


Musieli by odpowiedzieć Ci którzy zatykali, a opinię poprzeć jakimś wykresem, bo opinię opartą na odczuciach powożącego można o kant rozbić.


Zasada działania zaworu recyrkulacji spalin EGR jak sama jego nazwa wskazuje polega na dostarczeniu pewnej dawki spalin z powrotem do komory spalania celem obniżenia temperatury spalania, poprzez zmniejszenie prędkości spalania mieszanki w cylindrze. Prowadzi to do obniżenia emisji tlenków NOx w spalinach i o to chodzi w całym systemie recyrkulacji spalin - przede wszystkim ekologia.
Oczywiście zawór tak jak piszesz nie jest otwarty cały czas - otwiera się tylko wtedy kiedy ilość NOx w spalinach przekroczy określoną ilość, zależy to przede wszystkim od obciążenia silnika.
Efekt otwarcia zaworu to odczuwalne przez kierowcę przydławienie się auta podczas przyspieszania, także nie sądzę żeby potrzebne były jakieś wykresy, zresztą co na tych wykresach ma być pokazane? Chwilowy spadek mocy w momencie otwarcia zaworu?

Sens zaślepiania tego zaworu jest taki, że nie będziemy tracić mocy w momencie otwarcia zaworu, ale będziemy mniej ekologiczni :cojest:

Pele napisał/a:
PS. Przeszkadza Ci on ?? Weź sobie zainwestuj w nowe świece, filtr powietrza itp a mocy przybędzie więcej niż od zatkania ERG :V:


Tylko ciekawe gdzie on sobie te świece wkręci do diesla :9:
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano :)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 :fox:
 
 
 
Pele 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 757
Skąd: Szczecin
Wysłany: 11 Paź 2009, 20:46   

Nie chciało mi się sprawdzać pisowni ERG czy EGR więc sugerowałem się postem kolegi.

Jakoś nie odczuwałem otwarcia się zaworu, możliwe że nie działał, nie wiem, nie zagłębiałem się w to.

A z tym wykresem to było ironia - wykres z hamowni pokazujący że od zatkania chodzi lepiej :2xf:

polansky napisał/a:
Tylko ciekawe gdzie on sobie te świece wkręci do diesla :9:


Dieslem nie jeździłem, ale wydaje mi się że zapłon nie następuje od powietrza tylko są świece żarowe ? :2xf:
 
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 11 Paź 2009, 20:59   

Pele napisał/a:
Dieslem nie jeździłem, ale wydaje mi się że zapłon nie następuje od powietrza tylko są świece żarowe ? :2xf:


to źle myślałeś bo właśnie od powietrza :fox: powietrze w dieslu jest bardzo mocno sprężane przez co bardzo się nagrzewa (do ok chyba o ile się nie mylę 600-700 stopni Celcjusza) i wtryśnięty olej napędowy od razu się zapala. Dlatego mówi się że Diesle to silniki z zapłonem samoczynnym.
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów Zaślepienie zaworu EGR
skipper215 Silniki diesla 7 28 Sty 2019, 00:31
Puff
Brak nowych postów [MK6] Zaślepienie zaworu EGR. Czy ktoś już z tym eksperyment
KOJAK2 Mechanika silnika 1 13 Paź 2015, 21:29
Seb0l


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.