Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Stukanie przy ruszaniu, słaby ręczny.
Autor Wiadomość
morph231 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Paweł
Dołączył: 02 Lip 2008
Posty: 24
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 4 Paź 2009, 09:21   [MK3] Stukanie przy ruszaniu, słaby ręczny.

Witam serdecznie, Panowie i Panie mam problem, a mianowicie jestem od 2,5 roku posiadaczem fiesty mk3 z roku 94. Ogólnie sprawa wygląda tak: swego czasu (jakiś rok temu) zacząłem mieć probley z hamulcem ręcznym, najpierw łapał na jedno koło, potem już ledwo ledwo. Wymieniłem szczęki, samoregulatory, w końcu wczoraj przyszła nowa linka ręcznego. Po naciągnięciu i montażu dźwignia dała się podnieść na jakies 3 pyknięcia, przy wielkim wysiłku, niestety nawet przy najsilniejszym naciągnięciu ręczny ledwo łapie. Kocham to auto i powiem szczerze, że powoli tracę cierpliwość. Do tego mam jeszcze taki dziwny problem i ciężko mi zlokalizować problem. Mianowicie, przy ruszaniu (ostrzejszym) z 1 biegu czuje pomiędzy środkiem, a prawą stroną taki stuk (odgłos jak przeskakująca kość w stawie) prawy przód się troszkę podnosi, przy wciśnięciu sprzęgła opada i w zależności jak dynamicznie jade dalej problem pojawia się jeszcze na 2 i 3 biegu. wczoraj wymieniłem wahacze wraz z tulejami i sworzniami. Drążki wyglądają ładnie, sam już nie wiem cdo w tym autku piszczy. POMOCY !!!!
Ostatnio zmieniony przez trzeci 4 Paź 2009, 09:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 4 Paź 2009, 09:36   

Ręczny to coś jest nie tak, może zły montaż lub ustawienie linki, zły montaż szczek i samoregulatorów (które czesto wymagają ręcznego nastawienia),,, a jak tam bębny wyglądają, może już spory rant jest i wypadało by wymienić.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
morph231 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Paweł
Dołączył: 02 Lip 2008
Posty: 24
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 4 Paź 2009, 10:01   

Bebny bez rantu, czysciutkie, tez myslalem ze to one, powiem tak, jest szansa na fotke prawidlowo zlozonych szczek ?? Bo faktycznie mam podejzenia, ze cos nie tak poskladalem :/ A moge prosic o jakas porade wzgledem tego pukania ??
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 4 Paź 2009, 15:57   

Odnośnie stukania sprawdź poduszkę pod skrzynią.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
morph231 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Paweł
Dołączył: 02 Lip 2008
Posty: 24
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 4 Paź 2009, 19:58   

Faktycznie okazalo sie, ze poduszka pod skrzynia rozerwala sie na 2 czesci. Tandeta wymienialem ja 2 miesiace temu, do tego musze wymienic ta boczna. ale z recznym zachodze w glowe. Jeszcze raz dzisiaj rozlozylem ,zlozylem (sadze, ze tak jak trzeba) a po zaciagnieciu na full w ogole nie trzyma :(
 
 
nexia145
[Usunięty]

Wysłany: 5 Paź 2009, 21:11   

morph231 napisał/a:
a po zaciagnieciu na full w ogole nie trzyma :(
Ktoś z kolegów kiedyś pisał na forum o różnych długościach linek do ręcznego.Tak mi się przypomniało.Może masz za długa właśnie i tu jest problem :yes: Pozdrawiam
 
 
marian 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: mariusz
Wiek: 42
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 183
Skąd: Pabianice
Wysłany: 6 Paź 2009, 15:40   

nexia145 napisał/a:
Ktoś z kolegów kiedyś pisał na forum o różnych długościach linek do ręcznego.Tak mi się przypomniało.Może masz za długa właśnie i tu jest problem :yes: Pozdrawiam
tak ja pisałem ale kolega morph231 pisze że mu na 3-cim zabku się opiera tak jakby full zaciągniety to chyba nie tędy droga,choć i tak mi się wydaje że coś z linką może żle włożona w mocowania?
_________________
nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 6 Paź 2009, 19:44   

marian napisał/a:
i tak mi się wydaje że coś z linką może żle włożona w mocowania?
Może Ci się dobrze wydawać, bo zamienniki mają inne mocowania - przynajmnie ja taką kupiłem - długość ok, pancerz też, a problem z recznym miałem zaj..ty. Bębny OK, szczęki nowe, samoregulatory też a hamulca nie było. Okazało się że te mocowania co wchodzą w bębny wchodzą dobre 5 mm głębiej niż oryginalne i ręczny po zaciągnięciu powodował to że ta sprężynka co jest na lince w bębnie ściskała się na maksa i stawiała opór. Ona a nie szczęki na bębnach. Musiałem wykombinować takie tulejki przez które włożyłem linkę w bęben i dopiero jest dobrze. Wcześniej linkę miałem tak naciągniętą że nie mogłem mocniej zaciągnąć niż do drugiego ząbka a auto normalnie mogłem przepchać.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
marian 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: mariusz
Wiek: 42
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 183
Skąd: Pabianice
Wysłany: 6 Paź 2009, 21:18   

pisałem juz o tych linkach kiedyś,wg.katalogu było całkiem co innego a ja wziąłem na chłopski rozum starą zmierzyłem i na te długość wziąłem nową,mocowania końcówki itp. były ok.tylko okazało się że niby długością pasuje ale linka względem pancerza jest za krótka tzn.za mało jej wystawało w bębnie,tak jakby cały czas była zaciągnięta dźwignia.Na szczęście na końcach pancerza były plastykowe końcówki,które mozna było zdjąć,tak więc przyciąłem troche pancerz(ok 3cm z każdej strony,delikatnie nie uszkadzajac linki)i teraz pasi.Reczny trzyma nie powiem na suchym asfalcie kół nie zblokuje ale na mokrym i na drodze gruntowej bokiem latam ,jeszcze troche podciągne bo łapie gdzieś na 4zabku a powinien na trzecim to zobaczymy;także z tymi linkami to nie wiadomo ale może też żle złozyłeś szczęki i ogólnie te rozpieraki,nie mam żadnego zdjęcia bo bym ci wrzucił ja składałem wg.ksiażki
_________________
nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.