|
MK3, problem z odpalaniem, temperatura wody |
Autor |
Wiadomość |
miłosz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 2 Skąd: bydgoszcz
|
Wysłany: 29 Wrz 2009, 20:54 MK3, problem z odpalaniem, temperatura wody
|
|
|
Witam, kupiłem przedwczoraj właśnie Fiestkę, jest to MK3 rocznik 94. Za niewielkie pieniądze bo tysiąc zł. Samochód podczas jazdy nie sprawuje się najgorzej, jak się zrobi drobne pierdoły to będzie całkiem spoko.
Ale do rzeczy.
1. Co jest przyczyną, że mam problemy z odpalaniem? Tzn. kręci normalnie, tylko zaskoczy dopiero za którymś tam razem z kolei. Świce raczej są ok, bo jak już zapalę to jedzie normalnie, nie ma żadnych objawów.
Może wtryskiwacz do przeczyszczenia? Uszczelka pod głowicą?
2. Co jest przyczyną zbyt niskiej (moim zdaniem) temperatury płynu chłodniczego. Tzn. objaw taki: przy dłuższej trasie (jechałem tą Fiestą trasę ok. 100 km). Jak ruszyłem to był poziom wody w zbiorniku w półowie między max a min. Po wykonaniu tej trasy ubyło płynu do poziomu kreski min. Ale nie to jest najważniejsze
Przez cały czas (obojętnie jak długo się jedzie) wskazówka temperatury wody tylko trochę przekracza dolną kreskę na wskaźniku i nie wrasta do półowy wraz z rozgrzewaniem się silnika. A z tego co zauważyłem przy dłuższej trasie załancza się wentylator.
Co jest skopane? Termostat? Chłodnica? Pompa wody? A może tylko sam czujnik jest walnięty?
Dzięki za wszelkie sugestie, pozdrawiam. Miłosz |
|
|
|
|
scowl
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: R
Dołączył: 18 Cze 2008 Posty: 29 Skąd: Bielsko - Biała
|
Wysłany: 29 Wrz 2009, 22:55
|
|
|
Cytat: | 2. Co jest przyczyną zbyt niskiej (moim zdaniem) temperatury płynu chłodniczego. Tzn. objaw taki: przy dłuższej trasie (jechałem tą Fiestą trasę ok. 100 km). Jak ruszyłem to był poziom wody w zbiorniku w półowie między max a min. Po wykonaniu tej trasy ubyło płynu do poziomu kreski min. Ale nie to jest najważniejsze
Przez cały czas (obojętnie jak długo się jedzie) wskazówka temperatury wody tylko trochę przekracza dolną kreskę na wskaźniku i nie wrasta do półowy wraz z rozgrzewaniem się silnika. A z tego co zauważyłem przy dłuższej trasie załancza się wentylator.
Co jest skopane? Termostat? Chłodnica? Pompa wody? A może tylko sam czujnik jest walnięty? |
normalna wada czujnika temperatury wynikająca z wiekowości wymiana powinna spokojnie pomóc wskazów powróci na swoje dawne miejsce, koszt nie wielkie bo około 20 pln i robocizna też nie jest kłopotliwa tylko nie zabieraj się za to na gorącym silniku! |
_________________ 6k01rs |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|