| [MK3] Czasowe wycieraczki. | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Maki   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 37
 Dołączył: 01 Lis 2008
 Posty: 625
 Skąd: CWA XX00
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Wrz 2009,  18:08   [MK3] Czasowe wycieraczki. | 
 |  
               | 
 |  
               | Mam do was pytanko jak wy byście zamontowali układ scalony do czasowych wycieraczek. Ja chce podpiąć styk przekaźnika tego układu scalonego pod kabel wyjściowy do wycieraczek. Jak dałem plus prosto z klemy aku to wycieraczka zadziałała bez kluczyków. Więc jak dam między klemą aku a tym kablem styk przekaźnika to wycieraczki powinny działać czasowo. Układ był by włączany osobnym guzikem z konsoli środkowej. 
 Pytanie 2: Regulacja prędkości między 2 a 1 biegiem jest jak rozwiązana. Bo ja zauważyłem że na 1 biegu do silniczka jest podawane 7V a na 2 biegu 12V. Czyli regulowana jest raczej napięciem podawanym na silniczek. Dobrze myślę.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Puff   Forumowy Maruda
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.8DI/75KM
 Imię: Dawid
 Wiek: 38
 Dołączył: 22 Cze 2008
 Posty: 5740
 Skąd: Ruda Śląska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Wrz 2009,  18:58 | 
 |  
               | 
 |  
               | Ad.2 - sam sobie odpowiedziałeś na pytanie   |  
				| _________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 Wierny osiołek pochłania jedynie
   
     |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pietrzus [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Wrz 2009,  23:12 | 
 |  
               | 
 |  
               | powiem ci tak popróbuj dostać od innych aut ten przerywacz może dasz rade |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Wrz 2009,  23:16 | 
 |  
               | 
 |  
               | ja bym kupił zespolony z funkcją czasówek i odpowiedni przekaźnik - 10 minut robienia i masz jak fabryka przykazała |  
				| _________________ www.twojrobot.blogspot.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | BerciQ   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Robert
 Wiek: 39
 Dołączył: 02 Sty 2009
 Posty: 510
 Skąd: Świętochłowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Wrz 2009,  09:36 | 
 |  
               | 
 |  
               | jeszcze pytanie czy ,tak jak pisze bidżej, masz zespolony z czasówkami...chyba ze jeden z biegów ciągłych chcesz przerobić na czasówkę, ale moim zdaniem to sie mija z celem a i roboty kupa. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Maki   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 37
 Dołączył: 01 Lis 2008
 Posty: 625
 Skąd: CWA XX00
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Wrz 2009,  17:13 | 
 |  
               | 
 |  
               | Już doszyłem do tego jak jest to zrobione. Te 7V wzięło się stąd że po włączeniu 2 biegu powstawał spadek napięcie bo załączany jest drugie uzwojenie stojana w silniczku. 
 Płytkę drukowaną mam samoróbkę. Podpinać będę się pod 1 bieg. Będzie możliwa regulacja prędkości od jednego machnięcia na 60s. do ciągłego machania.
 |  
				| _________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | BerciQ   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Robert
 Wiek: 39
 Dołączył: 02 Sty 2009
 Posty: 510
 Skąd: Świętochłowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Wrz 2009,  17:40 | 
 |  
               | 
 |  
               | ta zmiana czasu pomiędzy kolejnymi machnięciami na czasówce jest bardzo fajna. Mam takie cudactwo w słubowym aucie i jest to naprawde super rozwiązanie. Czasami bywa tak że czasówki są za rzadko a ciągłe machanie za często i wtedy samemu sobie robie czasówkę z innym czasem   
 fajnie byłoby takie coś zrobić, tylko gdzie sterowanie umieścić.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Maki   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 37
 Dołączył: 01 Lis 2008
 Posty: 625
 Skąd: CWA XX00
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Wrz 2009,  17:46 | 
 |  
               | 
 |  
               | Gdziekolwiek. Mało miejsca w samochodzie jest. |  
				| _________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | BerciQ   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Robert
 Wiek: 39
 Dołączył: 02 Sty 2009
 Posty: 510
 Skąd: Świętochłowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Wrz 2009,  18:16 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Maki napisał/a: |  	  | Gdziekolwiek. Mało miejsca w samochodzie jest. | 
 
 chodziło o to żeby się nie rzucało mocno w oczy...bo sterowanie pewnie na jakimś potencjometrze będzie.
 
 
  	  | bidżej napisał/a: |  	  | programowalne czasówki dawali w mk4/5 | 
 
 ale zespolonego chyba nie da rady przełożyć?
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Maki   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 37
 Dołączył: 01 Lis 2008
 Posty: 625
 Skąd: CWA XX00
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Wrz 2009,  18:35 | 
 |  
               | 
 |  
               | Ja daje potencjometr na konsoli środkowej, koło gruźlików podgrzewania tylnej szyby. |  
				| _________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Wrz 2009,  20:32   Re: Czasowe wycieraczki. | 
 |  
               | 
 |  
               | Robisz zwarcie,,, jak wycieraczki stoją w miejscu to włączony jest układ parkowania (czyli to że maja zjechać na swoją pozycje i się zatrzymać. Jak przełącznikiem włączasz wycieraczki to ten układ zostaje odłączony. Jak podajesz taki impuls to owszem pojadą, ale na dłuższą metę coś padnie zapewne przełącznik przy kierownicy, włącz wycieraczki i zdejmij z niego wtyczkę - się zatrzymają to oczywiste, ale włącz je i wyłącz tak żeby jechały po szybie, ale przełącznik już na "0" i też się zatrzymają - wniosek, nawet jak są wyłączone to tamtędy płynie prąd, jak byś je ręką popchną to też by zrobiły jeden przebieg i się zatrzymały. 	  | Maki napisał/a: |  	  | Jak dałem plus prosto z klemy aku to wycieraczka zadziałała bez kluczyków. | 
 
 
 Rzuciło mi się w oczy że ktoś wykombinował że sztuczka polega na innym zasilaniu silnika (12V ale w inny sposób) i tak to jest realizowane. 	  | Maki napisał/a: |  	  | Pytanie 2: Regulacja prędkości między 2 a 1 biegiem jest jak rozwiązana. | 
 
 Jak chcesz czasówki to musisz zrobić jak w oryginale, 3 styki z przełącznika przy kierownicy przenieść na przekaźnik, a przełącznikiem przy kierownicy sterować przekaźnikiem, wtedy innym układem a czasowa regulacją też będziesz sobie mógł nim niezależnie sterować.
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Maki   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 37
 Dołączył: 01 Lis 2008
 Posty: 625
 Skąd: CWA XX00
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Wrz 2009,  20:49 | 
 |  
               | 
 |  
               | Jak bym robił zwarcie to by sypnoł bezpiecznik.
 
  	  | Cytat: |  	  | Jak przełącznikiem włączasz wycieraczki to ten układ zostaje odłączony | 
 Wiem, doszłam i do tego. Dlatego podczas impulsu styk rozłączy ten układ a załączy na chwilę 1. Po chwili styk rozłączy 1 bieg a załączy układ parkowania.
 |  
				| _________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | KAMIL82   
 Model: Ford Fiesta Mk3`89
 Wersja: C
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Kamil
 Wiek: 43
 Dołączył: 04 Wrz 2009
 Posty: 31
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Lis 2009,  16:43 | 
 |  
               | 
 |  
               | witam.ja tez miałem problem z czasowymi wycieraczki od kąd kupiłem autko wogóle nie działały.myslałem ze trzeba duzo grzebac zeby zrobic.a wystarczyło włozyc sterownik duzy czerwony w zakurzone gniazdo w skrzynce przekaznikówi działaja bez zarzutu.warto najpierw sprawdzic...pozdr |  
				| _________________ Fiesta 1.1i  89r.Wnetrze MK3,5 (2xAir-bag,elektryczne szyby,welur,centalny zamek)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |