| [MK3] Ciężko pali... | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Miły   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0/16V
 Wiek: 39
 Dołączył: 25 Lis 2007
 Posty: 2084
 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Wrz 2009,  09:55   [MK3] Ciężko pali... | 
 |  
               | 
 |  
               | Od jakiegoś czasu borykam się z problemem zapalania... nie pisałem na forum nic, gdyż objawiało się tylko przy ciepłym silniku (po dłuższej jeździe) ale teraz zaczęło się nawet przy zimnym... Otóż... 
 Wsiadam do auta, wkładam kluczyk zapłon i przekręcam, żeby zapalić... i nic... kontrolki przygasają, silnik nie kręci... dziwne jest o tyle to, że to się zdarza nieregularnie - czasem kręci od razu, czasem jak zapalam, to kilka sekund cisza i po chwili zacznie kręcić, czasem w ogóle nie chce kręcić... pierwsza myśl - rozrusznik... no ale na krótko zwierając śruby rozrusznika, za każdym razem kręci bez problemu... druga myśl - stacyjka... no ale prąd dochodzi (bo wszystko inne działa)... trzecia myśl - kable przy aku... faktycznie był poluźniony... dokręciłem i dupa... czwarta myśl - przekaźnik od zapalania... ale takowego nie ma...
 
 Już nie wiem co robić...
 
 I jeszcze drugie pytanie... gdzie zamontować dodatkowy zaworek przeciwzwrotny? chodzi o to, że chcę zobaczyć czy się cofa paliwo, czy po prostu coś innego sprawia, że muszę długo kręcić żeby odpalił... Świece wymienione...
 |  
				| _________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
 
 Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pawełos666   
 Model: Ford Fiesta Mk4`99
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Ford BMW
 Wiek: 38
 Dołączył: 15 Cze 2008
 Posty: 1139
 Skąd: BOSCH CS
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Wrz 2009,  10:06 | 
 |  
               | 
 |  
               | wiec tak z tego co mowisz rozrusznik jest OK czy kable przy stacyjce na krotko sprawdzales? zobacz czy bedzie na krotko palil, za kazdym razem, może to stacyjka - zdarzyło mi się, że szwankowała, ale to rzadkość, no ale sprawdź, będziesz wiedział, odpal bez kluczyka, na kable
 po przekreceniu na zaplon (ale nie zapalaniu), wszystko sie zawsze wlacza na liczniku (lampki)?
 |  
				| _________________ CVH 1.4 FU..'89
 
   Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez Pawełos666 7 Wrz 2009,  10:10, w całości zmieniany 2 razy |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Miły   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0/16V
 Wiek: 39
 Dołączył: 25 Lis 2007
 Posty: 2084
 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Wrz 2009,  10:08 | 
 |  
               | 
 |  
               | przy stacyjce nie... przy rozruszniku (klucz oczkowy gięty i cheja)... z tym, że stacyjka jest ok, skoro kontrolki świecą i przygasają jak odpalam (nawet jak nie kręci)... |  
				| _________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
 
 Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez Miły 7 Wrz 2009,  10:10, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pawełos666   
 Model: Ford Fiesta Mk4`99
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Ford BMW
 Wiek: 38
 Dołączył: 15 Cze 2008
 Posty: 1139
 Skąd: BOSCH CS
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Wrz 2009,  10:09 | 
 |  
               | 
 |  
               | to sprawdz stacyjke czy dobra, zobacz tez czy na przekrecony zaplonie, rozrusznik tak pieknie pali od metalu |  
				| _________________ CVH 1.4 FU..'89
 
   Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez Pawełos666 7 Wrz 2009,  10:12, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Miły   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0/16V
 Wiek: 39
 Dołączył: 25 Lis 2007
 Posty: 2084
 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Wrz 2009,  10:10 | 
 |  
               | 
 |  
               | stacyjka jest ok... bo wszystko inne działa... |  
				| _________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
 
 Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pawełos666   
 Model: Ford Fiesta Mk4`99
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Ford BMW
 Wiek: 38
 Dołączył: 15 Cze 2008
 Posty: 1139
 Skąd: BOSCH CS
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Wrz 2009,  10:12 | 
 |  
               | 
 |  
               | ale ona ma 3 pozycje a nie 2 |  
				| _________________ CVH 1.4 FU..'89
 
   Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Miły   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0/16V
 Wiek: 39
 Dołączył: 25 Lis 2007
 Posty: 2084
 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Wrz 2009,  10:15 | 
 |  
               | 
 |  
               | no tak... ale jak chce zapalić i przekręcam na ostatnią pozycję, to kontrolki przygasają lekko (więc prąd jest)... więc nie jest uwalona... |  
				| _________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
 
 Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pawełos666   
 Model: Ford Fiesta Mk4`99
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Ford BMW
 Wiek: 38
 Dołączył: 15 Cze 2008
 Posty: 1139
 Skąd: BOSCH CS
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Wrz 2009,  10:16 | 
 |  
               | 
 |  
               | objaw jakby rozrusznik mial ciezko, albo jakby zwarcie bylo na nim |  
				| _________________ CVH 1.4 FU..'89
 
   Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Miły   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0/16V
 Wiek: 39
 Dołączył: 25 Lis 2007
 Posty: 2084
 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Wrz 2009,  10:17 | 
 |  
               | 
 |  
               | ale na krótko rozrusznik za każdym razem kręci bez problemu... jeszcze podejrzewam, że coś z kablem aku-rozrusznik może być... ale to na dniach sprawdzę... |  
				| _________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
 
 Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pawełos666   
 Model: Ford Fiesta Mk4`99
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Ford BMW
 Wiek: 38
 Dołączył: 15 Cze 2008
 Posty: 1139
 Skąd: BOSCH CS
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Wrz 2009,  10:18 | 
 |  
               | 
 |  
               | albo ze stacyjka, jak jest uwalona to tez moga lampki przygasac, jak styki sa marne, do akumulatora pewny jestes? i samego ladowania? 
 jeszcze jedno pytanie, podchodzisz, wsiadasz, kluczyk wlozony, przekrecasz na zaplon, lampki sa ok, krecisz dalej, przygasaja, popuszczasz kluczyk do pozycji zaplon i co potem? lampki swieca jasno czy przygasly? czy przygasly tylko jak kreciles rozrusznikiem (dokladnie w tym momencie) i bylo go slychac czy nawet jak nie bylo go slychac to tez przygasaly?
 |  
				| _________________ CVH 1.4 FU..'89
 
   Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez Pawełos666 7 Wrz 2009,  10:36, w całości zmieniany 3 razy |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Miły   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0/16V
 Wiek: 39
 Dołączył: 25 Lis 2007
 Posty: 2084
 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Wrz 2009,  10:20 | 
 |  
               | 
 |  
               | aku Centra Futura kupiony pół roku temu, na bieżąco sprawdzany, ładowanie jest ok... (nie pamiętam ile, ale sprawdzał mi ten w sklepie) |  
				| _________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
 
 Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pawełos666   
 Model: Ford Fiesta Mk4`99
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Ford BMW
 Wiek: 38
 Dołączył: 15 Cze 2008
 Posty: 1139
 Skąd: BOSCH CS
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Wrz 2009,  10:25 | 
 |  
               | 
 |  
               | to sprawdz ile ma akumulator po postoju, czy instalacja bierze Ci prad na postoju i na zaplonie ile w mA, bo moze go rozladowuje, sprawdz tez ladowanie, nie wiem co sprawdzales a czego nie, nie chce Cie pouczać, bo czytałem trochę Twoje posty i chyba dużo wiesz sam... trzeba by tez sprawdzic czy kabel od stacyjki jest OK (przedzwonic go)
 |  
				| _________________ CVH 1.4 FU..'89
 
   Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Miły   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0/16V
 Wiek: 39
 Dołączył: 25 Lis 2007
 Posty: 2084
 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Wrz 2009,  10:30 | 
 |  
               | 
 |  
               | sprawdze, jak kumpel mi odda miernik... a na razie dzięki... |  
				| _________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
 
 Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Wrz 2009,  11:23 | 
 |  
               | 
 |  
               | w takich na przykład HCSach rozrusznik zawiesza się od gorąca (szczególnie jak jest usyfiony). nie tak dawno miałem podobną akcję - przekręcam kluczyk a tu tylko cyk i cisza (nawet kontrolki nie przygasły) - odpaliłem na pych i od tamtej pory spokój   |  
				| _________________ www.twojrobot.blogspot.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Miły   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0/16V
 Wiek: 39
 Dołączył: 25 Lis 2007
 Posty: 2084
 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Wrz 2009,  11:25 | 
 |  
               | 
 |  
               | no dobra... ale jakby się zawiesił, to na krótko by też nie szedł... |  
				| _________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
 
 Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pawełos666   
 Model: Ford Fiesta Mk4`99
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Ford BMW
 Wiek: 38
 Dołączył: 15 Cze 2008
 Posty: 1139
 Skąd: BOSCH CS
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Wrz 2009,  12:04 | 
 |  
               | 
 |  
               | moze tylko czasem sie mu szczotki zawieszaja albo komutator jest zasyfiony tak jak ten wirnik tutaj: http://i44.tinypic.com/29vkqxe.jpg
 ewentualnie automat moze szwankuje, sprawdz tego plusa co idzie na automat
 na 120% "na metal" kreci zawsze?
 
 [ Dodano: Pon Wrz 07, 2009 13:08 ]
 ma ktos jakies schematy do mk3 podrzucic? pozyczylem ksiazke do fordow znajomemu a na autodacie nie widze zadnego schematu silnika do mk3
 |  
				| _________________ CVH 1.4 FU..'89
 
   Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kuba87   
 
  
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Ambiente
 Silnik: Inny
 Imię: Jakub
 Wiek: 38
 Dołączył: 06 Lis 2008
 Posty: 3357
 Skąd: Roskilde
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Wrz 2009,  16:26 | 
 |  
               | 
 |  
               | ciekawostka sprawdz kabel plusowy ktory biebnie od akumulatora do rozrusznika byc moze jes naderwany
 ja mialem to samo przekrecam rozrusznik wyrzucal iw szystko gasło okazalo sie ze kabel sie naderwał
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pawełos666   
 Model: Ford Fiesta Mk4`99
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Ford BMW
 Wiek: 38
 Dołączył: 15 Cze 2008
 Posty: 1139
 Skąd: BOSCH CS
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Wrz 2009,  16:34 | 
 |  
               | 
 |  
               | Autor wątku mowil ze glowny kabel od rozrusznika cos tam poprawial... |  
				| _________________ CVH 1.4 FU..'89
 
   Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Miły   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0/16V
 Wiek: 39
 Dołączył: 25 Lis 2007
 Posty: 2084
 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Wrz 2009,  21:31 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Pawełos666 napisał/a: |  	  | Autor wątku mowil ze glowny kabel od rozrusznika cos tam poprawial... | 
 
 
  	  | Miły napisał/a: |  	  | jeszcze podejrzewam, że coś z kablem aku-rozrusznik może być... ale to na dniach sprawdzę... | 
 
 na dniach będę sprawdzał
   |  
				| _________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
 
 Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pawełos666   
 Model: Ford Fiesta Mk4`99
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Ford BMW
 Wiek: 38
 Dołączył: 15 Cze 2008
 Posty: 1139
 Skąd: BOSCH CS
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Wrz 2009,  06:41 | 
 |  
               | 
 |  
               | spoko, myslalem, ze sprawdzales ogolnie kable do rozrusznika, pisałeś: 
  	  | Miły napisał/a: |  	  | trzecia myśl - kable przy aku... faktycznie był poluźniony... dokręciłem i dupa... | 
 |  
				| _________________ CVH 1.4 FU..'89
 
   Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |