Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Kod błędu 38 , sonda lambda.
Autor Wiadomość
mobil1 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 23
Skąd: Radom
Wysłany: 24 Wrz 2009, 17:49   [MK3] Kod błędu 38 , sonda lambda.

Witam sprawdzałem kody błędów i wywaliło mi na pracującym silniku 38 - (sonda lambda) na zimnym jest wszystko ok robiłem reset komputera, podmieniałem sondę nawet dwie i nadal to samo co mo ze być przyczyną ze ten błąd nie ustępuje ?

Kod:
Proszę tagować tematy :)
- trzeci
Ostatnio zmieniony przez trzeci 28 Wrz 2009, 19:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 24 Wrz 2009, 20:08   

np. przerwa na wiązce
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
mobil1 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 23
Skąd: Radom
Wysłany: 28 Wrz 2009, 17:36   

Dziś byłem się dopytać u elektryka co i jak z tym może być nie tak i powiedział mi że w escorcie kiedyś coś takiego miał to komputer był padnięty jakiś kondensator podobno poszedł co o tym sądzicie?
 
 
 
sledzio 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Wiek: 35
Dołączył: 19 Wrz 2009
Posty: 106
Skąd: Aleks.Łódzki
Wysłany: 28 Wrz 2009, 17:39   

Cytat:
takiego miał to komputer był padnięty jakiś kondensator podobno poszedł co o tym sądzicie?

jak masz kompa na podmiankę to sprawdź, jak nie masz to sprawdź wiążke od sondy, moze gdzieś jest przetarcie, albo kabel naderwany ?
_________________
Jeżeli chcesz tanio i nowocześnie urządzić łazienkę lub kuchnie to polecam ten sklep. Mają świetną armaturę.
 
 
mobil1 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 23
Skąd: Radom
Wysłany: 4 Paź 2009, 11:24   

sprawdzałem wiązkę niby jest ok nawet mierzyłem sondę i wskazania na tym czarnym kablu wyszły 5.30-6.14 i w drugiej na podmianę 5.04-5.80 czy to oznacza ze sondy obie są padnięte ? z tego co słyszałem ze napięcie powinno wynosić w granicach 0.1-0.9
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 4 Paź 2009, 12:10   

Jak mierzyłeś sondę,,, piszesz na czarnym kablu? Jednym? A no i oczywiście do pomiaru sonda powinna mieć odpowiednią temperaturę,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
mobil1 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 23
Skąd: Radom
Wysłany: 4 Paź 2009, 22:18   

mierzyłem ja na włączonym silniku i rozgrzanym jeden kabel miernika - masę dałem na ramę i plusowym po wszystkich kablach na wtyczce leciałem i wyszło to:

zielony - 5.30v
czarny - 5.04 - 6.10v
biały - 12v
biały - 0.25v
 
 
 
Tommur 





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 910
Skąd: Szczecin
Wysłany: 4 Paź 2009, 22:29   

nie nie. N aczrnych kablach (to chyba grzałka) powinieneś mieć 12V. A na 2 kablach sondy 0,1-0,8. Nie mierzysz napięc do masy (ramy). Tylko miedzy kabelkami sondy
_________________
Prędkość była dobra :-) , tylko zakręt był za ciasny :sad:
Czarnula Tommura :)
Sędzia KJS, PPAiK i inne :)
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski
 
 
 
mobil1 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 23
Skąd: Radom
Wysłany: 4 Paź 2009, 22:41   

ja to słyszałem znowu że białe to są od grzałki to ktory w takim wypadku jest masą jak sie dokładniej wpiąć w tą sondę
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 5 Paź 2009, 00:07   

sondę mierzy się między szarym a czarnym (u ciebie mobil1 zielonym?) przewodem! i potrzebny jest miernik analogowy, na cyfrowym niewiele zobaczysz...

z tego co patrzę na napięcia, to różnica między czarnym a "zielonym" waha się mniej więcej 0-1V więc jest ok :fox:
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
mobil1 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 23
Skąd: Radom
Wysłany: 5 Paź 2009, 10:25   

no może i szary faktycznie ciemno było jak to robiłem dziś jeszcze dodatkowo sprawdzę no to teraz jeśli z twoich wyliczeń wynika że sonda sprawna to co dalej mam robić? Co sprawdzać? Słyszałem że może być jeszcze uszkodzony czujnik temperatury zasysanego powietrza ale czy komputer by mógł nie wykazać ze jest on uszkodzony a w rzeczywistości tak ?
 
 
 
Tommur 





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 910
Skąd: Szczecin
Wysłany: 5 Paź 2009, 12:04   

A jakie masz wogóle spalanie? Bo jesli 8-10 w mieście to sonda jest ok :V:
_________________
Prędkość była dobra :-) , tylko zakręt był za ciasny :sad:
Czarnula Tommura :)
Sędzia KJS, PPAiK i inne :)
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski
 
 
 
mobil1 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 23
Skąd: Radom
Wysłany: 5 Paź 2009, 14:22   

spalanie właśnie jest b.wysokie okolo 18l/100 porażka za 20pln zaleje i pojedze chwile i juz nie ma i szukam właśnie przyczyny tego spalania jak bym miał spalanie takie jak napisałeś to bym się tylko cieszył
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 5 Paź 2009, 20:01   

kod 38 to dokładnie "Sonda lambda - uboga mieszanka lub uszkodzona sonda". skoro napięcia są ok (sonda sprawna) a do tego auto wciąga wachę jak czołg (uboga mieszanka odpada :-P ) to zostaje wiązka albo komp :|
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 5 Paź 2009, 20:24   

Weź na pracującym silniku odepnij wtryskiwacz i zobacz czy zgaśnie.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
mobil1 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 23
Skąd: Radom
Wysłany: 5 Paź 2009, 21:05   

wiązka jest raczej ok bo ja sprawdzałem mierzyłem ostatecznie komp ale nie bd kupywał w ciemno przecież chyba że ma ktoś na podmianę.
Obojętnie który wtryskiwacz czy po kolei odpinać każdy, ale ze 2 tygodnie temu odpiąłem jeden wtryskiwacz no i chodziła ale wiadomo na 3 gary tylko ale nie zgasła
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 5 Paź 2009, 21:12   

JoeMix, chyba znowu nie zwróciłeś uwagi że to EFI :-P
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 5 Paź 2009, 21:29   

bidżej, no nie,,, ja nie wiem, jakoś to z automata pisze jak czytam o spalaniu 20/100,,, nie wiem czemu,,, już któryś raz,,, :ups:

Ale generalnie chodzi o to czy wtryskiwacz(e) nie puszczają paliwa jak nie trzeba,,, ale w EFI chyba ciężej to sprawdzić,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
mobil1 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 23
Skąd: Radom
Wysłany: 6 Paź 2009, 22:35   

sprawdziłem te wtryski w taki sposób że wymontowałem je i przy pomocy drugiej osoby która przekręcała zapłon a ja trzymałem wtryski żeby ciśnienie ich nie wypchało i z tego co zaobserwowałem to żaden nie leje chyba dobry sposób wymyśliłem na sprawdzenie ?

Co mam dalej robić już straciłem nadzieje że to auto będzie mało paliło. Czy pompa paliwa ma coś z tym wspólnego bo miałem ja wymieniana tylko że na nie oryginalną, a może filtr powierza kupić nowy - ale czy to aż tak by zmieniło spalanie zostaje jeszcze ten komputer ale nie jestem na 100% pewny ze to to będzie nie chce ładować kasy w błoto. Może ktoś by przejeżdżał przez Radom i dało by rade podmienić kompa
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 7 Paź 2009, 14:47   

na spalanioe jeszcze majawpływ:

1) czujnik położenia przepustnicy oraz
2) czujnik tem. wody ten pod kolektorem ssącym.

w kazdym z tych przypadków bedzie go zalewać
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.