Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[Mk5] Za wysokie wolne obroty
Autor Wiadomość
ptrrr 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 28
Skąd: UK Brentwood
Wysłany: 15 Wrz 2009, 16:32   [Mk5] Za wysokie wolne obroty

Witam,

Problem pojawia sie na nagrzanym silniku, w czasie jazdy po wsyprzegleniu obroty wchodza na ok 2000rpm i spadaja do 1000rpm po zatrzymaniu. Czasami pojawiaja sie falujace wolne obroty czyszczenie 'krokowca' nic nie dalo, brak bledow. Czy to pada sonda, VSS, TPS?
 
 
Tommur 





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 910
Skąd: Szczecin
Wysłany: 15 Wrz 2009, 16:55   

A za falujące wolne obroty w 16V nie odpowiada przepływka? Zaglądałeś do niej?
_________________
Prędkość była dobra :-) , tylko zakręt był za ciasny :sad:
Czarnula Tommura :)
Sędzia KJS, PPAiK i inne :)
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 15 Wrz 2009, 17:20   Re: [Mk5] Za wysokie wolne obroty

ptrrr napisał/a:
w czasie jazdy po wsyprzegleniu obroty wchodza na ok 2000rpm i spadaja do 1000rpm po zatrzymaniu
Już wiele razy pisałem że trudno tutaj mówić o awarii, gdyż dla silnika to nienaturalne że auto jedzie z jakąś prędkością a pedał gazu jest nieobciążony. żadna szkoła jazdy tego nie uczy (aby wysprzęglić i się toczyć na luzie) Za ten efekt odpowiedzialny jest VSS, ale w wielu różnych autach się z tym spotkałem - dla mnie to prawidłowy objaw.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
ptrrr 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 28
Skąd: UK Brentwood
Wysłany: 15 Wrz 2009, 17:34   Re: [Mk5] Za wysokie wolne obroty

JoeMix napisał/a:
Za ten efekt odpowiedzialny jest VSS, ale w wielu różnych autach się z tym spotkałem - dla mnie to prawidłowy objaw.


Prawidlowym objawem jest trzymanie obrotow na poziomie ~1200 i w momencie zatrzymania schodza do ~850. Natomiast u mnie obroty sa poprostu za wysokie...

[ Dodano: Wto Wrz 15, 2009 17:36 ]
Tommur napisał/a:
A za falujące wolne obroty w 16V nie odpowiada przepływka? Zaglądałeś do niej?


Rzucenie okiem pewnie nic nie da ;) da sie to jakos sprawdzic/pomierzyc?
 
 
Tommur 





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 910
Skąd: Szczecin
Wysłany: 15 Wrz 2009, 19:13   

Pewnie tak. Nie wiem jak w MK5, ale było już o czyszczeniu przepływek. Wpisz w szukajce. A diagnostyka silnika na kompie?
_________________
Prędkość była dobra :-) , tylko zakręt był za ciasny :sad:
Czarnula Tommura :)
Sędzia KJS, PPAiK i inne :)
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 15 Wrz 2009, 19:48   

JoeMix napisał/a:
Za ten efekt odpowiedzialny jest VSS, ale w wielu różnych autach się z tym spotkałem - dla mnie to prawidłowy objaw.

niby tak, ale tak naprawdę to cholera wie co czasami boli kompa i osprzęt, jak np. u mnie :fox: z vss'em miałem raz dobrze, a raz zawiechy obrotów, po wymianie kolektora wydechowego z podpiętym vss'em mam spokój już od ponad 500km.

Tommur napisał/a:
A za falujące wolne obroty w 16V nie odpowiada przepływka?

falowania i dziury w mocy tak, ale nie zawieszanie obrotów.

odepnij vss'a i sprawdź co się dzieje
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK5] Fiesta MK5
Fordy Fiesta V generacji (1999-2002)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:32
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Brak nowych postów Wysokie wolne obroty.
jasiek690 Elektryka 4 24 Cze 2006, 16:10
Gość
Brak nowych postów [MK3] Zbyt wysokie wolne obroty
moristo Elektryka 5 6 Lip 2009, 16:19
moristo
Brak nowych postów [MK3] Zbyt wysokie wolne obroty
Mario C Mechanika 9 28 Sie 2009, 13:30
JoeMix


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.