Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Problem z odpalaniem
Autor Wiadomość
Drako
[Usunięty]

Wysłany: 14 Wrz 2009, 21:08   [MK3] Problem z odpalaniem

Witam!
Dzisiaj wzielem sie konkretnie za moja Fiestke. Najpierw olej: wymienilem na Lotos 15/40 wczesniej byl 10/40 (poprzednio bral baaaardzo duzo, nawet jak mi mechanik spuszczal to sie za glowe zlapal ze tylko 1.5 litra bylo niecale), wymienilem oczywiscie takze filtr oleju. Zakupilem uszczelke pokrywy zaworow, mechanik powiedzial ze "glownie" tedy spierda**, wymieniam ja chyba jutro. No i to co mnie najbardziej wkurzalo czyli odpalanie... Dzisiaj o 5 rano meczylem autko 15 min i nic... dostalo wilgoci i klops, musialem od ojca brac. Zakupilem wiec nowe swiece(NGK) i przewody firmy JAN-MOR i autko odpalilo 2-krotnie "od kopa" zastanawiam sie teraz czy moge jezdzic jakis czas na tych starych swiecach i nowych przewodach, czy wina odpalania moze jednak lezy gdzie indziej? Czy jak dam juz te nowe swiece to bedzie lepiej? Jak jutro nie odpali to napisze i prosilbym bardzo zeby mi ktos mogl pomoc co jeszcze moge zrobic aby pomoc jej odpalac.... rozrusznik?raczej dobry.
Pozdrawiam

Kod:
Proszę precyzyjniej tytułować wątki.
- trzeci
Ostatnio zmieniony przez trzeci 15 Wrz 2009, 20:34, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Freeman 
Zarząd / Administrator


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 42
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 3513
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 14 Wrz 2009, 21:14   

Tego lotosa to jednak zmień na inny mineral, a co do świec to jednak zalecana jest wymiana razem z kablami.
_________________
Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem
 
 
 
Drako
[Usunięty]

Wysłany: 14 Wrz 2009, 22:17   

Bylem wlasnie sprawdzic i co mnie milo zaskoczylo autko odpalilo od kopa :rotfl:
Swiece zmienie prawdopodobnie jutro na nowe i mam nadzieje ze bedzie jeszcze lepiej.
Panowie ale mam jeszcze jeden powazny problem, a mianowicie: Kiedy jade nagle potrafia zapalic mi sie kontrolki ;Aku" i "olej" i autko przestaje "ciagnac", czasem pomaga jak kilka razy nacisne na gaz a czasem musze sie zatrzymac i odpalac od nowa. Jest to bardzo wkurzajace zwlaszcza kiedy wraca sie w korku z pracy a autko zgasnie na rondzie :yyy:
Jaka moze byc tego przyczyna???
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 15 Wrz 2009, 11:34   

Czegoś brakuje - paliwa, napięcia. Trzeba ustalić czemu silnik gaśnie.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
marian 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: mariusz
Wiek: 42
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 183
Skąd: Pabianice
Wysłany: 15 Wrz 2009, 13:22   

olej lotos błąd nr1
przewody JANMOR błąd nr2.
po co kupiłeś świece skoro ich nie założyłeś?
_________________
nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem
 
 
 
Drako
[Usunięty]

Wysłany: 15 Wrz 2009, 18:35   

marian napisał/a:
olej lotos błąd nr1
przewody JANMOR błąd nr2.
po co kupiłeś świece skoro ich nie założyłeś?

Kurde nie jestem az bardzo tak bogaty azeby wkladac w te autko najwyzszej jakosci czesci, postanowilem sobie ze poprostu bede kupywal i wymienial czesci na ktore narazie mnie stac. Dzisiaj uswiadomilem sobie ze moja Fiestka jest naprawde w strasznym stanie ;-(
Dzisiaj rano nie moglem odpalic przez 20 min, ale wkoncu sie udalo i spozniony pojechalem do pracy. Swiece wymienione dzisiaj o 17, chcialem tez odrazu wymienic uszczelke pokrywy zaworow ale niestety po wyciagnieciu poprzedniej okazalo sie ze nowa jest nieco "ciensza" i dluzsza, nie pasowala na te wszystkie dziury ;-( pojechalem wymienic ale okazalo sie ze nie maja innej. Pasek mi sie zaczal slizgac bo olej na niego skapal, troche wyczyscilem silnik i zalozylem ta stara uszczelke i dalem jeszcze troche takiego kleju. Blagam POMOZCIE mi naprawic te auto... Dlaczego gasnie podczas jazdy(zapalaja sie kontrolki i nie ciagnie, silnik cicho, ale jak "postrzelam pedalem gazu" to po jakims czasie pojedzie.... Dlaczego sa takie problemy z odpalaniem?? Rozrusznik raz kreci i nie odpala, raz nie kreci i nie odpala az wkoncu zakreci i odpali, ale z rana jest Masakra!
Blagam POMOCY!!!
 
 
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 15 Wrz 2009, 18:42   

może paliwa nie dostaje?
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 15 Wrz 2009, 18:46   

wygląda że rozrusznik zdycha.

kupno kabli janmor i zalanie lotosa to pozorna oszczędność - zapłacisz parenaście (paredziesiąt?) złociszy mniej, a kable przeżyją dwa razy krócej niż motorcrafty, a do następnej wymiany oleju dolejesz drugą bańkę... :|

jak pasek zalany olejem to właściwie do wymiany.

zmajstruj sobie testerek opisany na tej stronie http://www.fiesta.abla.piwko.pl i zczytaj kody błędów...

i nie pękaj, fiesta z HCSem to nie prom kosmiczny Challenger :ok:
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Drako
[Usunięty]

Wysłany: 15 Wrz 2009, 19:07   

Miły napisał/a:
może paliwa nie dostaje?

pompke slychac, a czy dostaje sie tam gdzie ma to nie wiem ;-( :ups:
 
 
Tommur 





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 910
Skąd: Szczecin
Wysłany: 15 Wrz 2009, 19:07   

A sprawdzileś kolego połączenia elektryczne? Skoro gaśnie w czasie jazdy (pewnie na wertepach lub dziurach) to może kable się obluzowały.? A gaśnie ci jakby się dławił pomału? Czy jedziesz i raptem odcięcie zapłonu i zwalnia?
Co do kabli WN. Matiz mi nie palił. Wymiana 3 świec i kmpl kabli pomogła (zapłacciłem całe 78zł za kmpl. Droższych w tym sklepie akurat nie mieli :rotfl: ). I wiesz co? PO 2 miechach auto mi do chyba 2000obr jedzie na 2 garach z 3 :rotfl: (sam nie wiem jak jedzie) a potem przyspiesza bo się 3 gar hybrydowo załącza. Ja wiem co jest tego przyczyną. Kable WN za całe 25 zeta.
_________________
Prędkość była dobra :-) , tylko zakręt był za ciasny :sad:
Czarnula Tommura :)
Sędzia KJS, PPAiK i inne :)
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski
 
 
 
Jacek4200 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 39
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 91
Skąd: Wrocław/okolice
Wysłany: 15 Wrz 2009, 19:17   

bidżej, nie przesadzaj, janmor jest 2 razy tańszy niż motorcraft, a chyba nie będziesz do końca życia jeździł tą Fiestą? :fox:

Mam takie kabelki i świece motorcraft, ale sądząc po tym co tu wypisują, ja nie mam żadnych problemów ze swoją ;-|
_________________
Była Fiesta mk3 1.1i jest Seat Ibiza 1.4i
Ostatnio zmieniony przez Jacek4200 15 Wrz 2009, 19:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 15 Wrz 2009, 19:21   

niemniej jednak ktoś tu kiedyś pisał o janmorach które przeżyły ledwo 10kkm, słyszałem też o takich które przejechały 2kkm :yyy:
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 15 Wrz 2009, 19:29   

marian napisał/a:
olej lotos błąd nr1
przewody JANMOR błąd nr2.


Co do pierwszego błędu sie zgodze, polecam Carlube 15W40 mineral
Janmora używam ponad rok (cos koło 13000km) i jest ok, także bez przesady..
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 15 Wrz 2009, 19:37   

bidżej napisał/a:
niemniej jednak ktoś tu kiedyś pisał o janmorach które przeżyły ledwo 10kkm, słyszałem też o takich które przejechały 2kkm :yyy:
Z Pabianic tak,,, może jakieś lewe przypadki były - ja nie narzekam na te kable
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
nexia145
[Usunięty]

Wysłany: 15 Wrz 2009, 19:51   

JoeMix napisał/a:
ja nie narzekam na te kable
Witam.Poprosiłem sprzedawcę ze sklepu aby mi wycenił kilka części do kupienia i w tym kabelki również.Na drugi dzień podał ceny a kabelki w cenie 55 zł ponoć jakieś dobre mówił.Nie pytałem o firmę ale mogą to być te "janmor" w tej cenie?Bardzo je zachwalał :)
 
 
Drako
[Usunięty]

Wysłany: 15 Wrz 2009, 20:04   

Tommur napisał/a:
A sprawdzileś kolego połączenia elektryczne? Skoro gaśnie w czasie jazdy (pewnie na wertepach lub dziurach) to może kable się obluzowały.? A gaśnie ci jakby się dławił pomału? Czy jedziesz i raptem odcięcie zapłonu i zwalnia?


Autko nagle ma odciecie zaplonu, najczesciej kiedy zwalniam, przy dojezdzaniu do ronda, skrzyzowania, przy redukcji... nie ma znaczenia czy wertepy czy nie, jezdze raczej po "dobrych" drogach i tak jak mowie najczesciej przy zmianie biegow przy dojezdzxaniu do rond itp...
 
 
lesiokro 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Leszek
Wiek: 43
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 122
Skąd: Gdynia
Wysłany: 15 Wrz 2009, 20:20   

Ja z Janmorami miałem doczynienia 3 razy w mojej MK5
- pierwsze wytrzymały 25-30 tys km
- drugie ok 5 tys km
- trzecie kupiłem, niemaiłem czasu założyc, pojechałem jednak ustawić gaz (juz jechac nieszlo) i namowili mnie na swiece i kable motoctafta, kosztowalo niemalo bo 350zl ale wystarczylo zmienic i szilnik rowniutenko chodzil

Wiec jak by ktoś chciał to mam kabelki Janmora na zbyciu (w sklepie ponad 100zł)

A co u Ciebie:
Olej - trochę czytałem - większość jakoś LOTOSA odradza, osobiście nie używałem
Kable + świece - na pewno coś pomogły z odpalaniem o ile nie będą fabrycznie uszkodzone
To że gaśnie - sprawdź spadek napięcia pomiędzy aku i punktem minusowym na samochodzie (powinno być 0V) U brackiego w Astrze I skakało 1,5-2V, objawy jakie miał to niedoładowany aku (delikatnie mówiąc bo po 15 min chodzenia o ile można było to nazwać nie był w stanie odpalić o własnych siłach), falowanie obrotów na PB i LPG a po dodaniu gazu strzelanie, zapalone kontrolki CHEK ENGINE i PODUSZKI. Patent prosty jak cep: 5x1,5 bo to było pod ręką + 2 końcówki oczkowe i pociągnięcie dodatkowej masy na budę, praktycznie odzyskał inny chód a i na giełdę się doczłapał by ją sprzedać. :D
_________________
lesiokro
 
 
 
Drako
[Usunięty]

Wysłany: 16 Wrz 2009, 19:09   

Dzisiaj dorwalem rozrusznik ze "szrota" i wpakowalem do swojego autka, rezultat:
Auto odpalilo 20 razy od kopa, jednak.... znacznie dluzej kreci, czasem nawet 7-10 sekund.
Czym moze byc to spowodowane.
Wymienilem takze dzisiaj pasek od alternatora.


Powoli powoli i mam nadzieje ze cos z tego bedziie
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 16 Wrz 2009, 19:42   

A po czym rozpoznać że kable są do wymiany.
_________________
Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 
 
 
marian 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: mariusz
Wiek: 42
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 183
Skąd: Pabianice
Wysłany: 16 Wrz 2009, 23:18   

JoeMix napisał/a:
niemniej jednak ktoś tu kiedyś pisał o janmorach które przeżyły ledwo 10kkm, słyszałem też o takich które przejechały 2kkm :yyy:
Z Pabianic tak,,, może jakieś lewe przypadki były - ja nie narzekam na te kable

ja właśnie jestem z pabianic,i wiem że się zawiodłem na tych przewodach ,niepowiem bo autko odpala fajnie na obrotach też równiutko chodzi przyjemnie ale już po kilku miesiącach zauważyłem takie objawy jak:
w mokry deszczowy dzień jadąc pod górkę w kilka osób szarpanie,przerywanie
kiedyś wyszedłem z pracy i kicha chodzi na 3 garach
nie wiem może to mieć związek z tym że nie kupiłem ich w sklepie tylko w fabryce bo takaż się u nas znajduje,ale tam nie było sklepu firmowego tylko na zasadzie wyszedł koleś(ja czekałem na portierni)i dał mi te przewody w pudełeczku żeby nie było wszystko cacy.Może chłopcy sobie tak dorabiali na boku(jak to w polsce)że frajerom wybrakowane sprzedawali
:-)
_________________
nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.