[MK3] Wymiana paru częsci |
Autor |
Wiadomość |
tobiasss
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Ghia
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 35 Dołączył: 28 Paź 2008 Posty: 24 Skąd: Pruszcz
|
Wysłany: 13 Wrz 2009, 14:59 [MK3] Wymiana paru częsci
|
|
|
Cześć!
Mam problemik z moją fiestką aczkolwiek nie przeszła przeglądu mam do zrobienia wymiana sworznia wahacza dolnego osłona gumowa przegubu i wymiana tarczek hamul lewa i prawa strona wszystkie rzeczy razy 2 chciałbym się zapytać czy w domowych warunkach da się to zrobić bez kanału na lewarku jakie klucze są mi potrzebne na co zwrócić uwagę i czy jest to trudne do wykonania i ile to kosztuje pieniędzy i czy 2 dni starczą na zrobienie tego a i jak skręcam w prawo to słychać pukanie przegubu zew tego bliżej przy kole to znaczy że jest do wymiany?A i czy jak sprzęgło ciągnie tak od połowy to dobrze czy już jest do wymiany?A i czy można tarcze dać do zabielenia i jaki płyn hamulcowy dot3 czy dot4? |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 17 Wrz 2009, 13:51, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
szogoon
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 38 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 374 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 13 Wrz 2009, 15:39
|
|
|
jest taka zasada, że nie włazi się pod samochód na podnośniku...
nie masz nikogo znajomego z kanałem ?
2 dni wystarczą jeśli robiłeś to wcześniej...
jeśli nie robiłeś nigdy, a do tego śruby będą zapieczone, do tego będzie to weekend to taka robota może się przedłużyć nawet do tygodnia |
|
|
|
|
mechcom
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Łukasz
Wiek: 32 Dołączył: 24 Sie 2008 Posty: 397 Skąd: Wolsztyn (PWL)
|
Wysłany: 13 Wrz 2009, 16:31
|
|
|
szogoon napisał/a: | jest taka zasada, że nie włazi się pod samochód na podnośniku...
nie masz nikogo znajomego z kanałem ?
|
jezeli masz koziołka podstawionego to czemu nie
tak przegłób do wymiany , dot 4 pisze nawet na dekielku od zbiorniczka
7 imbus do zacisku (zeby klocki wyciagnąc) 17 do (jazma zeby tarcze sciagnąc)
do swoznia masz 15 czy 17 i gwiazdke (torx 45 bodajrze) ale jak masz swoznia na nity to musisz cały wachac wyciagnąc
ta wielka nakredka od piasty to na 30
do sciagniecia przegłubu potrzebne sa segery
jak dla mnie 1 dzien (nie cały rzecz jasna) i zrobione |
_________________ Kupiłem Forda i śmieje mi sie morda
Moja Fiestka Zapraszam http://www.fiestaklubpols...p=416613#416613
|
|
|
|
|
tobiasss
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Ghia
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 35 Dołączył: 28 Paź 2008 Posty: 24 Skąd: Pruszcz
|
Wysłany: 13 Wrz 2009, 21:35
|
|
|
w jaką stronę się odkręca nakrętkę od piasty |
|
|
|
|
mechcom
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Łukasz
Wiek: 32 Dołączył: 24 Sie 2008 Posty: 397 Skąd: Wolsztyn (PWL)
|
|
|
|
|
tobiasss
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Ghia
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 35 Dołączył: 28 Paź 2008 Posty: 24 Skąd: Pruszcz
|
Wysłany: 16 Wrz 2009, 16:12
|
|
|
Jak odkręcić śrubę od zacisku hamulcowego jak jest łeb zjechany "sześciokąt" bo jakiś koleś wkręcił na chama? I druga rzecz jak mam podniesiony przód na lewarku mam go na ręcznym i na biegu bo chciałbym odkręcić zacisk od przewodu hamulcowego z przodu to mi samochód się nie cofnie i muszę wtedy po zdjęciu przewodu odpowietrzyć?A i jak by mi wyleciał tłoczek od zacisku hamulcowego to trudno go włożyć w swoje miejsce? |
Ostatnio zmieniony przez tobiasss 16 Wrz 2009, 18:32, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
|
tobiasss
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Ghia
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 35 Dołączył: 28 Paź 2008 Posty: 24 Skąd: Pruszcz
|
Wysłany: 16 Wrz 2009, 17:29
|
|
|
napisz czego nie rozumiesz? |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 16 Wrz 2009, 17:43
|
|
|
tobiasss, tego co napisałeś,,, tez nie kapuje :( |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
tobiasss
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Ghia
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 35 Dołączył: 28 Paź 2008 Posty: 24 Skąd: Pruszcz
|
Wysłany: 17 Wrz 2009, 13:22
|
|
|
odpisze mi ktoś w końcu czy nie na tamte pytania
błagam zlitujcie się nademną a czy klocki hamulcowe firmy Breck są dobre?A i jak końcówka drążka kierowniczego mi się cała kręci to czy bez ściągacza się da?
Pozdrawiam! |
|
|
|
|
kovalek
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Leszek
Wiek: 38 Dołączył: 09 Lip 2008 Posty: 74 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 18 Wrz 2009, 00:20
|
|
|
Klocki firmy Breck to jakis no-name, więc pewnie nie są najlepszej jakości. Nie stać cię aby dołozyć parenaście złotych i kupić coś lepszego (np. TRW)?
Co do końcówki to młotkiem jak będziesz od spodu walił to powinna wyjśc ze zwrotnicy, gorzej będzie z wkręceniem tej samej końcówki. |
_________________ pozdrawiam
Leszek Kowalski
|
|
|
|
|
tobiasss
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Ghia
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 35 Dołączył: 28 Paź 2008 Posty: 24 Skąd: Pruszcz
|
Wysłany: 19 Wrz 2009, 12:09
|
|
|
A jak wyjąć przegub zewnętrzny bo osłonę nową chcę założyć?A tą końcówkę drążka bez ściągacza da się wkręcić bo mi się w koło obraca wraz ze śruba?Jeśli tak to jak a nowy ściągacz sworznia wahacza i końcówki drążka kierowniczego ile kosztuje i gdzie go kupić? |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
|
tobiasss
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Ghia
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 35 Dołączył: 28 Paź 2008 Posty: 24 Skąd: Pruszcz
|
Wysłany: 19 Wrz 2009, 12:48
|
|
|
chodzi mi o to jak sam przegub wyjąc samej półośki bo dwa zabezpieczenia blaszane z osłony gumowej mam zdjęte i jak go wyciągnąć?
Pomocy!
[ Dodano: Nie Wrz 20, 2009 13:11 ]
a czy klocki hamulcowe można ze szlifować tak 3mm jeden bo nie chcą mi wejść do zacisku chyba żeby się schował bardziej tłoczek bo są za grube a czy tłoczek powinien być cały schowany bo u mnie wystaje z 3mm za uszczelką?
Pozdrawiam! |
|
|
|
|
kovalek
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Leszek
Wiek: 38 Dołączył: 09 Lip 2008 Posty: 74 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 20 Wrz 2009, 14:26
|
|
|
Ludzie co za pytnia :/
Najlepiej to założ stare klocki, to wtedy nic nie będziesz musiał piłować. Tłoczek należy cofnąc (powinno się udać nawet palcami) i wtedy klocki wejdą. Nie zapomnij przed jazda kilka razy nacisnąć hamulca, aby tłoczek sie właściwie ustawił.
A przegub trzyma jeszcze śruba na klucz 30 na piaście. |
_________________ pozdrawiam
Leszek Kowalski
|
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 20 Wrz 2009, 15:54
|
|
|
kovalek napisał/a: | A przegub trzyma jeszcze śruba na klucz 30 na piaście. | Nie oto chodzi. Żeby założyć nowe osłony to odkręcenie przegubu od piasty nic nie da. Trzeba wypiąć półośkę z tego przegubu. Półośka wchodzi do środka i zabezpiecza ją taki sprężysty pierścień. Po odsunięciu starej osłony (bądź zerwaniu)i po skręceniu w bok koła można się dobrać do tego zabezpieczenia - wtedy wyjmuje się półośkę bez problemu i gumy można zmieniać też bez problemu. Zapewne przy zdjetym przegubie jest łatwiej, ale potem trzeba go odpowiednio dokręcać, dawać nową nakrętkę itd. Można to zrobić bez ściągania. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 20 Wrz 2009, 16:24
|
|
|
a co do tłoczka - jak nie wchodzi ręką to znaczy że zapieczony - trzeba rozebrać, wyczyścić, nasmarować, założyć nowe gumy i poskładać... |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
tobiasss
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Ghia
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 35 Dołączył: 28 Paź 2008 Posty: 24 Skąd: Pruszcz
|
Wysłany: 23 Wrz 2009, 13:16
|
|
|
dzięki jackrzec oto mi chodziło o sprężynowy pierścień trudno było go wyjąć a włożyć jeszcze łatwiej a teraz mam problem przed demontażem chyba było wszystko w porządku chyba że nie zauważyłem lewy amor jakby się obniżył aczkolwiek już nie włożę 4 palców w pionie a z prawej włożę 5 bez problemów czego to jest wina amorka że do wymiany? A z tym tłoczkiem to jak go wyjąć lewa i prawa strona przód to będę musiał póżniej odpowietrzyć cały układ hamulcowy a czy mogę odkręcić przewód hamulcowy od zacisku do lepszego dojścia a pózniej łatwo jest złożyć ten tłoczek bidżej?Nie chodziło mi o samą nakrętkę od piasty bo to miałem już dawno odkręcone na przyszłość zalecam czytać ze zrozumieniem kovalek
Pozdrawiam!!! |
|
|
|
|
mechcom
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Łukasz
Wiek: 32 Dołączył: 24 Sie 2008 Posty: 397 Skąd: Wolsztyn (PWL)
|
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
Wysłany: 23 Wrz 2009, 23:52
|
|
|
kovalek napisał/a: | A przegub trzyma jeszcze śruba na klucz 30 na piaście. |
32 nie 30 bidżej napisał/a: | a co do tłoczka - jak nie wchodzi ręką to znaczy że zapieczony - trzeba rozebrać, wyczyścić, nasmarować, założyć nowe gumy i poskładać... | żeby to bylo takie proste...
tobiasss napisał/a: | a czy klocki hamulcowe można ze szlifować tak 3mm |
Paznokcie sobie piłuj a nie klocki, artysto rzeźbiarzu.. |
_________________ Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167 |
|
|
|
|
|