Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Regulacja świateł
Autor Wiadomość
PINISLAV 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 44
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 93
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 4 Lis 2006, 16:19   [MK3] Regulacja świateł

wjaki posob dokonuje sie korekty regulacji swiatel w mkIII.
Dodam ze chodzi o te z silniczkiem elektrycznym.
Ostatnio zmieniony przez szynszyl 18 Sie 2008, 10:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
semek711 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 230
Skąd: xxx
Wysłany: 4 Lis 2006, 17:12   

z prawej strony kolumny kierowniczej masz pokrecadelko
 
 
stasiek49 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 02 Paź 2006
Posty: 105
Skąd: zawiercie
Wysłany: 4 Lis 2006, 17:15   

pod kierownicą po prawej stronie jest pokrętło 5 pozycji regulacji świateł jeśli to nie pomaga to trzeba jechać na stacje diagnostyczną i tam ustawią prawidłowo światła
_________________
stasiek49
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 4 Lis 2006, 17:18   

wow!! ale genialne odpowiedzi..

pokrętło pod kierownica zmienia napiecie od 0 do 12 - to napięcie steruje praca silniczka koło reflektora..
tak po krótce..
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
PINISLAV 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 44
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 93
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 4 Lis 2006, 19:27   

to akurat wiem ale chodzi mi o reczną regulacje .
czy przy silniczkach jest jakis wkret regulujacy czy bardziej przy kloszu reflektora.
 
 
semek711 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 230
Skąd: xxx
Wysłany: 4 Lis 2006, 19:37   

szynszyl napisał/a:
wow !! ale genialne odpowiedzi..
nie czepiaj sie. mogl sprecyzowac swoje pytanie.

jest taka biala sruba z plastiku, chyba na klucz 17 nie wiem dokladnie. widzialem jak facet ustawial mi na przegladzie. to wlasnie tymi srubami krecil
 
 
PINISLAV 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 44
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 93
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 4 Lis 2006, 19:54   

własnie tez byłem na przegladzie i koles krecil tym bialym szitem ze slimakiem ale niestety w zaden sposob niemogl ustawic prawego reflektora ,powiedzialem mu ze samochod byl po malej stluczce i moze nie swiecic dobrze,a on ze tylko tak sie reguluje te swiatla zeby mi udowodnic zaczol manipulowac w lewym i ku mojemu wqur....... rozwalil cale mocowanie tegoz slimaka , do tego był pijany i udawal ze nic sie nie stalo ,tak mnie to rozeźliło ze mialem ochote mu przywalić .
Teraz jestem w rozterce poniewaz kreceine tymi slimakami nie dawało zadnego rezultatu a reflektor przydałoby sie ustawic porzadnie bo swieci ludziom po oczach.
 
 
semek711 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 230
Skąd: xxx
Wysłany: 4 Lis 2006, 20:00   

trza bylo go zjeb*** i powiedziec niech oddaj na nowe slimaki. bo inaczej to nie wiem czy da sie ustawic ale podejzewam ze to jedyna opcja
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 39
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 4 Lis 2006, 23:58   

szynszyl napisał/a:
wow!! ale genialne odpowiedzi..

pokrętło pod kierownica zmienia napiecie od 0 do 12 - to napięcie steruje praca silniczka koło reflektora..
tak po krótce..



ok.
są dwa rodzaje potencjometrów:
-złącze na dwa piny (te starsze);
-złącze na cztery piny.

mógłbyś mi powiedzieć na jakiej zasadzie oba działają i czy podają one bezpośrednio do reflektorów te sygnały czy jest jeszcze coś "po drodze" :?: :?:
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 5 Lis 2006, 08:31   

nie chce mi sie włazić w rozważania teoretyczne.. co ma walnąć wykłąd o automatyce, serwomechanizmach czy innym badziewiu? dla mnie osobiście wystraczy wiedzieć, ze zmiana napięcia na pokrętle za pomocą oczywiście zmiany rezystancji powoduje chwilowe zasilanie silniczka przy reflektorze (nazwijmy go krokowego) który za pomoca przekłądni slimakowej przesuwa cały reflektor góra-dół .. jak ci to nie wystarczy to po 11.11 rozkręce ci mój ocalały silniczek i pokaże fotki.
co do pinów to nie istotne ile ich jest.. cała idea fix taka sama
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 39
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 8 Lis 2006, 15:32   

kolejne pytanko do tematu ;/

jeśli mam pokrętło na 4 piny fabrycznie zamontowane i pokrętło na 2 piny chcę zamontować to jak mam to zrobić o ile to wogóle jest możliwe??
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 8 Lis 2006, 21:32   

tego nie robiłem.. hm.. bezpiecznik jakis mały i próbuj podłączac..
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
szewski 

Model: Inne auto
Wersja: CL
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 39
Skąd: aaa
Wysłany: 17 Sie 2008, 19:36   

Ja z koleji mam taki problem.Pokrętlo do regulacji w kabinie nie dziala = (.Bylem na stacji i facet mowi ze jest zepsuty silniczek od regulacji.Ile takie cos moze kosztowac i co zrobic,zeby pokretlo w kabinie dzialalo.Z góry dzięki

p.s jaki rozmiar maja srubki od pokrywy filtra powietrza (te 3 ) . ??
 
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 17 Sie 2008, 20:16   

silniczek
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
szewski 

Model: Inne auto
Wersja: CL
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 39
Skąd: aaa
Wysłany: 17 Sie 2008, 22:44   

Szynszyl,
Powiedz mi prosze ,czy silniczek jest jeden do dwóch reflektorów,czy do każdego odzielnie ?.pozdrawiam serdecznie
 
 
 
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 39
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 17 Sie 2008, 23:07   

do każdej lampy jest osobny silniczek...
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 
 
 
szewski 

Model: Inne auto
Wersja: CL
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 39
Skąd: aaa
Wysłany: 17 Sie 2008, 23:10   

dzięki za pomoc.
 
 
 
dudzior73
[Usunięty]

Wysłany: 16 Wrz 2008, 22:02   

No ja przez przypadek odłaczyłem napięcie do silników. połapałem się dopiero jak szukałem prądu na kablach miernikiem. W pulpicie tuż za radjem z wiązki obok zapalniczki dynda taki śmiszny pojedyńczy kabel jak się okazało prądowy na silniki. Choć napięcie + i - podawane są jednakowo to strona lewa i prawa reflektorów działa niezależnie od siebie.
 
 
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 39
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 17 Wrz 2008, 05:20   

ale jak odłączysz jeden przewód, przestawisz światło tylko jedno i podłączysz to drugie się automatycznie też przestawia...
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 
 
 
Mad_Maxs 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 143
Skąd: Legnica
Wysłany: 6 Wrz 2009, 19:11   

Miły napisał/a:
ale jak odłączysz jeden przewód, przestawisz światło tylko jedno i podłączysz to drugie się automatycznie też przestawia...


U mnie wygląda to troche inaczej. Gdy podłącze oba silniczki, to tylko prawa lampa reaguje. Jednak gdy odłącze lewą, przestawie prawą i spowrotem podłącze lewą, to prawa się obniża do poziomu lewej (zamarła w najniższym położeniu). Zastanawia mnie tylko czemu skoro synchronizują się względem siebie, to dlaczego ta lewa nie działa wogóle :(

Dodam, że mam dwa różne silniczki od świateł:

oraz

ten drugi właśnie nie działa
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - regulacja instalacji gazowej
Lokmen LPG 0 15 Cze 2008, 22:32
Lokmen
Brak nowych postów Przyklejony: Gaźniki - dane techniczne i regulacja
Laskosz Mechanika silnika 2 13 Paź 2011, 18:50
diodalodz
Brak nowych postów Przyklejony: LPG w mk1/2 , Eksploatacja,naprawa,regulacja i opłacalność
Hm czyli LPG z różnych perspektyw .
diodalodz Mechanika ogólna 5 31 Sty 2006, 09:10
Gość
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.