Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: van
22 Cze 2014, 12:57
Głodny wiedzy
Autor Wiadomość
DziDzia 
vel DziaDzia





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37
Dołączyła: 27 Lip 2005
Posty: 4172
Skąd: :: DDG ::
Wysłany: 9 Wrz 2009, 07:46   

Mnie to się wydaje, że powierzchnia styku tłok-cylinder kończy się na pierścieniach, a nie na samej ściance tłoka. Przynajmniej teoretycznie..
A samo zurzycie/żywotność zależy głównie od smarowidła (oleju)..
To były rozmyślania DziDzi :)



pozdro :!:
_________________

Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY
Profil Facebook
 
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 9 Wrz 2009, 07:49   

to przyjmij jeszcze to ze tlok sie rozszerza w pewnych miejscach w czasie pracy, mimo ze ma te dodatki, ale mowimy tu ogolnie, majac na mysli proste silniki jednocylindrowe, dwusuwy i wezmy pod uwage ze tloki tez sie zurzywaja i mają dużo gorsza jakosc ...i przyjmijmy luzy na korbowodach (nie oszukujmy sie), jestem elektronikiem, takiego zawodowego pojecia o silnikach nie mam, widziec widze na codzien po 10 w srodku, a pytam bo interesuje mnie temat "tuning" - podmiana cylindrow i tlokow w dwusowach (np skutery)
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
DziDzia 
vel DziaDzia





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37
Dołączyła: 27 Lip 2005
Posty: 4172
Skąd: :: DDG ::
Wysłany: 9 Wrz 2009, 08:11   


To jest tłok z mojego starego silnika (made in 77'). Widać ryski i po drugiej stronie też są.
Masz tu uwzględnioną rozszerzalność, luzy i inne bajery..
Czy tłoki się zużywają :?: Na pewno.. Jak wszystko.. Jak szybko :?: Odpowiedz sobie patrząc na zdjęcie..




pozdro :!:
_________________

Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY
Profil Facebook
 
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 9 Wrz 2009, 08:17   

wiem jak sie wycieraja tloki w samochodach i gdzie rozszerzaja najbardziej w czasie pracy, pracuje z mechanikami, ale jesli cos zasuwa na bardzo wysokich obrotach nie ma dodatkow to zurzywa sie znacznie, szybciej, zadalem 2 pytania reszta mnie nie interesuje
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 9 Wrz 2009, 13:24   

Pawełos666 napisał/a:
powiedzmy ze dwa silniki ktore kreca jednakowo (te same RPM)
w pierwszym przypadku przyjmijmy ze oba silniki maja ten sam skok tloka i te same srednice tloka tym samym tą sama pojemnosc, ale maja rozne wysykosci tloka, czy silnik z dluzszym tlokiem bedzie zurzywal sie wolniej?
Wydaje mi się że tak,,, w dodatku będzie miał mniejsza moc niż ten z krótszymi tłokami,

Pawełos666 napisał/a:
dwa silniki, ta sama pojemnosc, jeden ma wiekszy skok tloka, ale mniejsza srednice jego, a drugi mniejszy skok ale wieksza srednice, budowe maja identyczna, pracuja na tych samych RPM ktory szybciej sie zużywa?
Wydaje mi się że to bez znaczenia, jesli jeden silnik zrobi w ciągu minuty 2tyś suwów, to ten drugi zrobi tyle samo, tylko że na innej powszechni tarcia, więc jest to kryterium które nie ma wpływu zakładając taką sama konstrukcję silnika,,,

Generalnie dziwne pytanie i wydaje mi się że nie da się tak jednoznacznie na to odpowiedzieć gdyż za dużo innych czynników ma wpływ,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 9 Wrz 2009, 14:09   

JoeMix napisał/a:
Wydaje mi się że tak,,, w dodatku będzie miał mniejsza moc niż ten z krótszymi tłokami,


czemu? masz tu na mysli przyslanianie kanalow wlot/wylot przez tlok?
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
marian 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: mariusz
Wiek: 42
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 183
Skąd: Pabianice
Wysłany: 9 Wrz 2009, 14:09   

Pawełos666 napisał/a:
pytanie numer 1:
powiedzmy ze dwa silniki ktore kreca jednakowo (te same RPM)
w pierwszym przypadku przyjmijmy ze oba silniki maja ten sam skok tloka i te same srednice tloka tym samym tą sama pojemnosc, ale maja rozne wysykosci tloka, czy silnik z dluzszym tlokiem bedzie zurzywal sie wolniej?
wydaje mnie się że ten dłuższy tłok i cylinder zużyje się wolniej ponieważ jest mniejszy nacisk na powierzchnię tyle że będzie cięższy i np.wolniej wchodził na obroty
Pawełos666 napisał/a:
pytanie numer 2:
dwa silniki, ta sama pojemnosc, jeden ma wiekszy skok tloka, ale mniejsza srednice jego, a drugi mniejszy skok ale wieksza srednice, budowe maja identyczna, pracuja na tych samych RPM
ten silnik z większą średnica tłoka na pewno będzie lubił wyższe obroty ale to zależy też od wielu innych czynników
_________________
nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 9 Wrz 2009, 14:46   

Pawełos666 napisał/a:
JoeMix napisał/a:
Wydaje mi się że tak,,, w dodatku będzie miał mniejsza moc niż ten z krótszymi tłokami,
czemu? masz tu na mysli przyslanianie kanalow wlot/wylot przez tlok?
Większy tłok, większe opory tarcia = mniejsza moc - tak mnie się wydaje.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 9 Wrz 2009, 14:52   

dokładnie tłoki z długim prowadzeniem (dolna część tłoka) zapobiegają wybijaniu gładzi cylindrów na wahaniach , przez co sa cięższe i gorzej znosi to wał gdy pracują na wysokich obrotach. Trwałe jednostki to jednostki wolno obrotowe. Dlatego silniki merca z lat 70 maja 2.3 poj i nieco ponad 100 KM , ale wytrzymują bez remontów do 500 tyś km . Potem głowica i pierścienie i dalej w drogę :)
 
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 9 Wrz 2009, 15:00   

ja mysle o dwusuwie wysokoobrotowym, to ja myslalem ze wal bardziej siada jak tlok jest krotszy i szerszy (jak jest ta mniejsza powierzchrznia tlok/cylinder, ze go wtedy bardziej prowadza...)
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 9 Wrz 2009, 17:17   

tak ale zauwaz ze gdy tłok jest lzejszy to wtenczas jest uzyskiwany mniejszy moment obrotowy ale wieksza moc i na odwrot
pamietacie stare komarki z rometu???
ktore były szybsze a ktore silniejsze?
generalnie silniki wolnoobrotowe sa silniejsze a wysokoobrotowe uzyskaja wieksza moc
 
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 9 Wrz 2009, 17:35   

komarka to ja nie mialem, ale pochwale się że miałem motorynkę i kombinowałem z cylindrami i tłokami od komara, bo porysowalem oryginalny..., mialem 9 lat pamietam jak robilem tuning krocca ssacego do gaznika, zeby pasowal z cylindra komara do gaznika od "Motoryny" :V: (tam byly rozne tloki? z tego co wiem to byly rozne cylindry i rozne skrzynie), potem Jawe 350, a potem przesiadłem się na 1000cc :)
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
Ostatnio zmieniony przez Pawełos666 9 Wrz 2009, 18:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 9 Wrz 2009, 18:10   

no motorynki i komarki silniki mialy takie same wiec podmianki nic by nie dały
trzeba zwrocici uwage na szczegoly
chocby samo przestawienie zaplonu potem delikatna korekta gazniczka i pare innych knyfów
ale to tak poza tematem
wazne jak jest zbudowany wal korbowy w dwusywie
jak jest zrobiony z dwuch"talerzy" to wtedy jest lekki tłok i zarazem obroty uzyskiwane sa rzedu 7-8 tys rpm
a jak wał jest zrobiony z takich "grzybkow" to tłok jest wtedy ciezki i wtenczas obroty sa mniejsze bo trzeba rozpedzic wał kordowy ale za to pojawiaja sie duze drgania jak chocby w maluchu silnik skacze jak stara kur....
wlasnie przez to ze sa dwa tloki i jeden przeciw ciezar ktory jest zbyt cyba ciezki w stosunku do tłokow
 
 
 
profi 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: S
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 32
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 391
Skąd: Opole/ Gliwice
Wysłany: 9 Wrz 2009, 18:49   

akurat w tematyce komarków to jestem zorientowany i powiem Ci, ze skrzynie niczym się nie różniły, tylko tam były inne kształty silnika, jajko, albo kwadraciak, np w jawce żeby ją ztuningować, żeby łatwiej wchodziła na obroty obcina się tłok od dołu, jakiś 1mm od kanału ssącego
_________________
1. Ford Fiesta Mk1 różowa strzała
2. Ford Fiesta Mk3 1.8D biała=> sprzedana =>rozbita
3. Daewoo Lanos 1.5 => sprzedany
4. Ford Orion 1.8D => golimy się nim
5. Ford Fiesta Mk1 czerwona =>dawca
6. Opel Vectra 2.0 + LPG => urwany tłok
7. Ford Focus 1.6 16v => dupowóz
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 9 Wrz 2009, 19:02   

ale jawka miala silnik wysokoobrotowy wiec to mu akurat pomagało
a poza tym z silnika ktorego konstrukcja pamieta lata 60te niewiele da sie wycisnac
no chyba ze masz oryginalny czeski gaznik i tłok
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 9 Wrz 2009, 19:06   

kuba87 napisał/a:
jeden przeciw ciezar ktory jest zbyt cyba ciezki w stosunku do tłokow

no jeden bo nie da się tego inaczej zrobić . Kładło się przerobione wały z bisa . Ale to też osobna teoria . Maluch chodzi dennie bo jest 4 suwowy . Gdyby nie przeciwaga ciężka nie miał by gdzie zmagazywanować energii do ponownego sprężenia mieszanki . A z tego co mi się wydaje to w 2 suwach 2 cylindrowych raz jeden tłok jest na górze a raz drugi i to jest klucz do kultury pracy .
 
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 9 Wrz 2009, 20:11   

kuba87 napisał/a:
no motorynki i komarki silniki mialy takie same wiec podmianki nic by nie dały

straszna dyspute zaczalem o motorynkach :łoś: ale ja tam tylko zmienialem cylinder i tlok bo mi zabezpieczenie wyskoczylo
wiem, ze silnik byl taki sam, co do cylindrow to byly inne z tego co pamietam, ale teraz mnie ten temat juz nie interesuje, to bylo dawno dawno temu, rozpetalem ten temat z tlokami i cylindrami, bo mam na uwadze kilka zestawow tlok/cylinder do powiekszenia pojemnosci silnika skutera i wlasnie roznia sie znacznie wysokoscia tlokow miedzy innymi, co mnie zaciekawilo
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
Ostatnio zmieniony przez Pawełos666 9 Wrz 2009, 20:20, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 9 Wrz 2009, 20:17   

no coz temat i tak jest O TŁOKACH TŁOCZKACH I TŁOCZUNIACH wiec nic nie szkodzi
 
 
 
DziDzia 
vel DziaDzia





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37
Dołączyła: 27 Lip 2005
Posty: 4172
Skąd: :: DDG ::
Wysłany: 9 Wrz 2009, 23:03   

Wy tu pitolicie o motorynkach, a ja nadal nie wiem jak to jest z 935 :fox:



pozdro :!:
_________________

Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY
Profil Facebook
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 9 Wrz 2009, 23:50   

DziDzia teeeeeeeeeeego nie wie nikt <8>
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MK3] CVH - Baza wiedzy :)
Mafios Porady eksploatacyjne 2 21 Lis 2011, 10:41
Mafios
Brak nowych postów Wielki TEST wiedzy o Fieście MK3 ZABAWA EDUKACYJNA.
Diuned Mechanika ogólna 40 11 Lis 2020, 12:37
Diuned
Brak nowych postów [MK2] Tuningowanie MK2 - duży zapał i braki w wiedzy ;)
Potrzebuje pomocy przy mojej MK2
Zjebon Tuning mechaniczny 14 11 Maj 2013, 13:48
Żółwik Tuptuś


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.