Przesunięty przez: van 22 Cze 2014, 12:57 |
Głodny wiedzy |
Autor |
Wiadomość |
DziDzia
vel DziaDzia
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
|
|
|
|
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 9 Wrz 2009, 07:49
|
|
|
to przyjmij jeszcze to ze tlok sie rozszerza w pewnych miejscach w czasie pracy, mimo ze ma te dodatki, ale mowimy tu ogolnie, majac na mysli proste silniki jednocylindrowe, dwusuwy i wezmy pod uwage ze tloki tez sie zurzywaja i mają dużo gorsza jakosc ...i przyjmijmy luzy na korbowodach (nie oszukujmy sie), jestem elektronikiem, takiego zawodowego pojecia o silnikach nie mam, widziec widze na codzien po 10 w srodku, a pytam bo interesuje mnie temat "tuning" - podmiana cylindrow i tlokow w dwusowach (np skutery) |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
|
DziDzia
vel DziaDzia
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
Wysłany: 9 Wrz 2009, 08:11
|
|
|
To jest tłok z mojego starego silnika (made in 77'). Widać ryski i po drugiej stronie też są.
Masz tu uwzględnioną rozszerzalność, luzy i inne bajery..
Czy tłoki się zużywają Na pewno.. Jak wszystko.. Jak szybko Odpowiedz sobie patrząc na zdjęcie..
pozdro |
_________________
Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY |
|
|
|
|
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 9 Wrz 2009, 08:17
|
|
|
wiem jak sie wycieraja tloki w samochodach i gdzie rozszerzaja najbardziej w czasie pracy, pracuje z mechanikami, ale jesli cos zasuwa na bardzo wysokich obrotach nie ma dodatkow to zurzywa sie znacznie, szybciej, zadalem 2 pytania reszta mnie nie interesuje |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 9 Wrz 2009, 13:24
|
|
|
Pawełos666 napisał/a: | powiedzmy ze dwa silniki ktore kreca jednakowo (te same RPM)
w pierwszym przypadku przyjmijmy ze oba silniki maja ten sam skok tloka i te same srednice tloka tym samym tą sama pojemnosc, ale maja rozne wysykosci tloka, czy silnik z dluzszym tlokiem bedzie zurzywal sie wolniej? | Wydaje mi się że tak,,, w dodatku będzie miał mniejsza moc niż ten z krótszymi tłokami,
Pawełos666 napisał/a: | dwa silniki, ta sama pojemnosc, jeden ma wiekszy skok tloka, ale mniejsza srednice jego, a drugi mniejszy skok ale wieksza srednice, budowe maja identyczna, pracuja na tych samych RPM ktory szybciej sie zużywa? | Wydaje mi się że to bez znaczenia, jesli jeden silnik zrobi w ciągu minuty 2tyś suwów, to ten drugi zrobi tyle samo, tylko że na innej powszechni tarcia, więc jest to kryterium które nie ma wpływu zakładając taką sama konstrukcję silnika,,,
Generalnie dziwne pytanie i wydaje mi się że nie da się tak jednoznacznie na to odpowiedzieć gdyż za dużo innych czynników ma wpływ,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 9 Wrz 2009, 14:09
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Wydaje mi się że tak,,, w dodatku będzie miał mniejsza moc niż ten z krótszymi tłokami, |
czemu? masz tu na mysli przyslanianie kanalow wlot/wylot przez tlok? |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
|
marian
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: mariusz
Wiek: 42 Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 183 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 9 Wrz 2009, 14:09
|
|
|
Pawełos666 napisał/a: | pytanie numer 1:
powiedzmy ze dwa silniki ktore kreca jednakowo (te same RPM)
w pierwszym przypadku przyjmijmy ze oba silniki maja ten sam skok tloka i te same srednice tloka tym samym tą sama pojemnosc, ale maja rozne wysykosci tloka, czy silnik z dluzszym tlokiem bedzie zurzywal sie wolniej? | wydaje mnie się że ten dłuższy tłok i cylinder zużyje się wolniej ponieważ jest mniejszy nacisk na powierzchnię tyle że będzie cięższy i np.wolniej wchodził na obroty Pawełos666 napisał/a: | pytanie numer 2:
dwa silniki, ta sama pojemnosc, jeden ma wiekszy skok tloka, ale mniejsza srednice jego, a drugi mniejszy skok ale wieksza srednice, budowe maja identyczna, pracuja na tych samych RPM | ten silnik z większą średnica tłoka na pewno będzie lubił wyższe obroty ale to zależy też od wielu innych czynników |
_________________ nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 9 Wrz 2009, 14:46
|
|
|
Pawełos666 napisał/a: | JoeMix napisał/a: | Wydaje mi się że tak,,, w dodatku będzie miał mniejsza moc niż ten z krótszymi tłokami, | czemu? masz tu na mysli przyslanianie kanalow wlot/wylot przez tlok? | Większy tłok, większe opory tarcia = mniejsza moc - tak mnie się wydaje. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5647 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 9 Wrz 2009, 14:52
|
|
|
dokładnie tłoki z długim prowadzeniem (dolna część tłoka) zapobiegają wybijaniu gładzi cylindrów na wahaniach , przez co sa cięższe i gorzej znosi to wał gdy pracują na wysokich obrotach. Trwałe jednostki to jednostki wolno obrotowe. Dlatego silniki merca z lat 70 maja 2.3 poj i nieco ponad 100 KM , ale wytrzymują bez remontów do 500 tyś km . Potem głowica i pierścienie i dalej w drogę |
|
|
|
|
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 9 Wrz 2009, 15:00
|
|
|
ja mysle o dwusuwie wysokoobrotowym, to ja myslalem ze wal bardziej siada jak tlok jest krotszy i szerszy (jak jest ta mniejsza powierzchrznia tlok/cylinder, ze go wtedy bardziej prowadza...) |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 9 Wrz 2009, 17:17
|
|
|
tak ale zauwaz ze gdy tłok jest lzejszy to wtenczas jest uzyskiwany mniejszy moment obrotowy ale wieksza moc i na odwrot
pamietacie stare komarki z rometu???
ktore były szybsze a ktore silniejsze?
generalnie silniki wolnoobrotowe sa silniejsze a wysokoobrotowe uzyskaja wieksza moc |
|
|
|
|
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 9 Wrz 2009, 17:35
|
|
|
komarka to ja nie mialem, ale pochwale się że miałem motorynkę i kombinowałem z cylindrami i tłokami od komara, bo porysowalem oryginalny..., mialem 9 lat pamietam jak robilem tuning krocca ssacego do gaznika, zeby pasowal z cylindra komara do gaznika od "Motoryny" (tam byly rozne tloki? z tego co wiem to byly rozne cylindry i rozne skrzynie), potem Jawe 350, a potem przesiadłem się na 1000cc |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
Ostatnio zmieniony przez Pawełos666 9 Wrz 2009, 18:14, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 9 Wrz 2009, 18:10
|
|
|
no motorynki i komarki silniki mialy takie same wiec podmianki nic by nie dały
trzeba zwrocici uwage na szczegoly
chocby samo przestawienie zaplonu potem delikatna korekta gazniczka i pare innych knyfów
ale to tak poza tematem
wazne jak jest zbudowany wal korbowy w dwusywie
jak jest zrobiony z dwuch"talerzy" to wtedy jest lekki tłok i zarazem obroty uzyskiwane sa rzedu 7-8 tys rpm
a jak wał jest zrobiony z takich "grzybkow" to tłok jest wtedy ciezki i wtenczas obroty sa mniejsze bo trzeba rozpedzic wał kordowy ale za to pojawiaja sie duze drgania jak chocby w maluchu silnik skacze jak stara kur....
wlasnie przez to ze sa dwa tloki i jeden przeciw ciezar ktory jest zbyt cyba ciezki w stosunku do tłokow |
|
|
|
|
profi
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: S
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 32 Dołączył: 03 Paź 2008 Posty: 391 Skąd: Opole/ Gliwice
|
Wysłany: 9 Wrz 2009, 18:49
|
|
|
akurat w tematyce komarków to jestem zorientowany i powiem Ci, ze skrzynie niczym się nie różniły, tylko tam były inne kształty silnika, jajko, albo kwadraciak, np w jawce żeby ją ztuningować, żeby łatwiej wchodziła na obroty obcina się tłok od dołu, jakiś 1mm od kanału ssącego |
_________________ 1. Ford Fiesta Mk1 różowa strzała
2. Ford Fiesta Mk3 1.8D biała=> sprzedana =>rozbita
3. Daewoo Lanos 1.5 => sprzedany
4. Ford Orion 1.8D => golimy się nim
5. Ford Fiesta Mk1 czerwona =>dawca
6. Opel Vectra 2.0 + LPG => urwany tłok
7. Ford Focus 1.6 16v => dupowóz |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 9 Wrz 2009, 19:02
|
|
|
ale jawka miala silnik wysokoobrotowy wiec to mu akurat pomagało
a poza tym z silnika ktorego konstrukcja pamieta lata 60te niewiele da sie wycisnac
no chyba ze masz oryginalny czeski gaznik i tłok |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5647 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 9 Wrz 2009, 19:06
|
|
|
kuba87 napisał/a: | jeden przeciw ciezar ktory jest zbyt cyba ciezki w stosunku do tłokow |
no jeden bo nie da się tego inaczej zrobić . Kładło się przerobione wały z bisa . Ale to też osobna teoria . Maluch chodzi dennie bo jest 4 suwowy . Gdyby nie przeciwaga ciężka nie miał by gdzie zmagazywanować energii do ponownego sprężenia mieszanki . A z tego co mi się wydaje to w 2 suwach 2 cylindrowych raz jeden tłok jest na górze a raz drugi i to jest klucz do kultury pracy . |
|
|
|
|
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 9 Wrz 2009, 20:11
|
|
|
kuba87 napisał/a: | no motorynki i komarki silniki mialy takie same wiec podmianki nic by nie dały |
straszna dyspute zaczalem o motorynkach :łoś: ale ja tam tylko zmienialem cylinder i tlok bo mi zabezpieczenie wyskoczylo
wiem, ze silnik byl taki sam, co do cylindrow to byly inne z tego co pamietam, ale teraz mnie ten temat juz nie interesuje, to bylo dawno dawno temu, rozpetalem ten temat z tlokami i cylindrami, bo mam na uwadze kilka zestawow tlok/cylinder do powiekszenia pojemnosci silnika skutera i wlasnie roznia sie znacznie wysokoscia tlokow miedzy innymi, co mnie zaciekawilo |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
Ostatnio zmieniony przez Pawełos666 9 Wrz 2009, 20:20, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 9 Wrz 2009, 20:17
|
|
|
no coz temat i tak jest O TŁOKACH TŁOCZKACH I TŁOCZUNIACH wiec nic nie szkodzi |
|
|
|
|
DziDzia
vel DziaDzia
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 9 Wrz 2009, 23:50
|
|
|
DziDzia teeeeeeeeeeego nie wie nikt |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
|