Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: van
22 Cze 2014, 13:57
Głodny wiedzy
Autor Wiadomość
DziDzia 
vel DziaDzia





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37
Dołączyła: 27 Lip 2005
Posty: 4172
Skąd: :: DDG ::
Wysłany: 8 Wrz 2009, 22:38   Głodny wiedzy

Jestem na tyle leniwy/głupi że nic nie znalazłem w szukajce.
Tyle wstępu.
Na mój mało skomplikowany rozum, pojemność skokowa silnika zależy od średnicy cylindra. Im większa, tym większa pojemność.. Czy tak :?:
A skoro średnica cylindra jest zmienna, to średnica tłoków też..
Pytanie 1. Czy ja dobrze myślę :?:
Pytanie 2. Jeżeli dobrze myślę, to czy ktoś ma jakąś superhipermega mądrą książkę, w której podane są wartości średnicy tłoka/cylindra, tudzież posiada taką wiedzę :?:




pozdro :!:
_________________

Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY
Profil Facebook
 
 
 
marian 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: mariusz
Wiek: 42
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 183
Skąd: Pabianice
Wysłany: 8 Wrz 2009, 22:42   

dobrze kombinujesz ale jest jeszcze skok tłoka i to też ma wpływ na poj.skokową(jak sama nazwa wskazuje) :)
_________________
nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 8 Wrz 2009, 22:52   

pojemnosc skokowa cylindra to jest srednica cylindra pomnozona o skok tłoka
i jesli zmienisz srednice to idac tym torem zmienisz tez pojemnosc
 
 
 
DziDzia 
vel DziaDzia





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37
Dołączyła: 27 Lip 2005
Posty: 4172
Skąd: :: DDG ::
Wysłany: 8 Wrz 2009, 22:59   

To kto będzie mądry i mi powie, jakie są różnice w silnikach 0.9, 1.0, 1.1 :?:
Czy tylko skok tłoka jest inny (czyli de facto inny wał, jak mniemam), czy średnica cylindra (to drugie wygląda na tańsze rozwiązanie).



pozdro :!:
_________________

Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY
Profil Facebook
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 8 Wrz 2009, 23:01   

to zalezy ale raczej bloki roznia sie srednica cylidrow
patrzac wstecz na to jak były produkowane fiaty 125
własnie srednica cylindra była inna a wały korbowe takie same
 
 
 
DziDzia 
vel DziaDzia





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37
Dołączyła: 27 Lip 2005
Posty: 4172
Skąd: :: DDG ::
Wysłany: 8 Wrz 2009, 23:03   

kuba87 napisał/a:
własnie srednica cylindra była inna a wały korbowe takie same

Tak jak napisałem, to chyba tańsze rozwiązanie (dla Forda).
To kto wie jakie są średnice w tych motorkach :?: 0.9, 1.0, 1.1 :?:



pozdro :!:
_________________

Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY
Profil Facebook
 
 
 
AdamB
[Usunięty]

Wysłany: 8 Wrz 2009, 23:05   

kuba87 napisał/a:
pojemnosc skokowa cylindra to jest srednica cylindra pomnozona o skok tłoka
i jesli zmienisz srednice to idac tym torem zmienisz tez pojemnosc


A jeszcze dokładniej pojemnosc, to jest pole powierzchni przekroju wewnatrz cylindra (czyli pi*d2/4) razy skok tłoka ;-). Zatem jest wprost proporcjonalna do kwadratu srednicy ;-).
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 8 Wrz 2009, 23:08   

musiałbys gdzies sie rozejrzec za ksiazka jaka albo pomierzyc srednicowka
 
 
 
AdamB
[Usunięty]

Wysłany: 8 Wrz 2009, 23:09   

DziDzia napisał/a:
To kto będzie mądry i mi powie, jakie są różnice w silnikach 0.9, 1.0, 1.1 :?:
Czy tylko skok tłoka jest inny (czyli de facto inny wał, jak mniemam), czy średnica cylindra (to drugie wygląda na tańsze rozwiązanie).
pozdro :!:



1,0 LC - średnica tłoka 73,96;skok tłoka 55,70 (stopień sprężania 8,3) pojemnosc= 957ccm
1,0 HC - średnica tłoka 73,96; skok tłoka 55,70 (stopień spręzania 9,1) 957ccm
1,1 HC - średnica tłoka 73,96; skok tłoka 64,96 pojemnosc=1117ccm
Ostatnio zmieniony przez AdamB 8 Wrz 2009, 23:19, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
DziDzia 
vel DziaDzia





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37
Dołączyła: 27 Lip 2005
Posty: 4172
Skąd: :: DDG ::
Wysłany: 8 Wrz 2009, 23:12   

AdamB,
Co oznaczają LC i HC (to tak poboczne pytanie)
Nie masz danych dla 0.9 :?:

W sumie to poszedłem za daleko z tymi różnymi wałami, bo same tłoki mogą mieć różną wysokość :rotfl:



pozdro :!:
_________________

Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY
Profil Facebook
 
 
 
AdamB
[Usunięty]

Wysłany: 8 Wrz 2009, 23:16   

DziDzia napisał/a:
AdamB,
Co oznaczają LC i HC (to tak poboczne pytanie)
Nie masz danych dla 0.9 :?:
W sumie to poszedłem za daleko z tymi różnymi wałami, bo same tłoki mogą mieć różną wysokość :rotfl:
pozdro :!:

Wysokosc tłoka nic nie zmieni ;-), wektor przesunięcia będzie ten sam.
Wyedytowalem poprzedni post bo cos sie pomylilem.
LC i HC to strzelam , że znaczy low compression i high compression ;-), ale to drogą dedukcji bardziej. LC ma 40KM, a HC ma 45 KM. Niestety nie mam danych dla 0,9. Moze w drugiej ksiazce by byly, ale ją wożę w samochodzie.

AdamB napisał/a:
[A jeszcze dokładniej pojemnosc, to jest pole powierzchni przekroju wewnatrz cylindra (czyli pi*d2/4) razy skok tłoka ;-). Zatem jest wprost proporcjonalna do kwadratu srednicy ;-).

I jeszcze razy ilośc tłoków i wtedy jest wlasciwy wynik ;-) Sprawdziłem z podanym wczesniej danymi i wzór o dziwo się zgadza ;-)
 
 
DziDzia 
vel DziaDzia





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37
Dołączyła: 27 Lip 2005
Posty: 4172
Skąd: :: DDG ::
Wysłany: 8 Wrz 2009, 23:34   

AdamB napisał/a:
Wysokosc tłoka nic nie zmieni ;-), wektor przesunięcia będzie ten sam.
Ok kumam.. widać, że późno już :D
Byłbym jeszcze wdzięczny, jak mógłbyś sprawdzić w tej drugiej książce..
Konkretnie chodzi o 935 ( a tego niestety może nie być :( )
Chociaż jakby przyjąć skok tłoka jak w tych 1.0 to chyba dałoby radę obliczyć jego średnicą.. Ale to nie dla mnie i nie na tą porę :rotfl:



pozdro :!:
_________________

Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY
Profil Facebook
 
 
 
AdamB
[Usunięty]

Wysłany: 8 Wrz 2009, 23:43   

DziDzia napisał/a:

Konkretnie chodzi o 935 ( a tego niestety może nie być :( )
Chociaż jakby przyjąć skok tłoka jak w tych 1.0 to chyba dałoby radę obliczyć jego średnicą..
:


Dla 935ccm przy średnicy tak jak powyżej to skok wyjdzie 54,5mm. Przynajmniej taki wynik wychodzi mi tuż przed północą ;-). Jutro może będzie wychodził inny ;-)

Wychodzi to z przeksztalconego wzoru : Skok=Pojemnosc/(pi*d2) (dla silnika 4 cylindrowego)
 
 
DziDzia 
vel DziaDzia





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37
Dołączyła: 27 Lip 2005
Posty: 4172
Skąd: :: DDG ::
Wysłany: 8 Wrz 2009, 23:49   

AdamB napisał/a:
Dla 935ccm przy średnicy tak jak powyżej to skok wyjdzie 54,5mm.
Nigdy nie miałem siły do matematyki i przekształcania wzorów :rotfl: .. Ale jak Tobie to fajnie idzie, to możesz obliczyć tak jak pisałem - skok 55,70; pojemność 0,935 (/4). Czyli szukamy "d"..

Nie no, to jest za trudne dla mnie :hahaha: Chyba trzeba przespać się z problemem..



pozdro :!:
_________________

Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY
Profil Facebook
 
 
 
AdamB
[Usunięty]

Wysłany: 8 Wrz 2009, 23:55   

DziDzia napisał/a:
Nigdy nie miałem siły do matematyki i przekształcania wzorów :rotfl: .. Ale jak Tobie to fajnie idzie, to możesz obliczyć tak jak pisałem - skok 55,70; pojemność 0,935 (/4). Czyli szukamy "d"..

Nie no, to jest za trudne dla mnie :hahaha: Chyba trzeba przespać się z problemem..



No to w tej sytuacji średnica wychodzi 73,17mm.

d=pierwiastek(pojemnosc/(skok*pi)) (dla 4 cylindrow)
 
 
DziDzia 
vel DziaDzia





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37
Dołączyła: 27 Lip 2005
Posty: 4172
Skąd: :: DDG ::
Wysłany: 9 Wrz 2009, 00:04   

AdamB napisał/a:
Planujesz rozwiert??

Nie, bo wsadziłem 1.1.
Ogólnie to zacząłem się zastanawiać co za silnik miałem. W papierach 935. Na tłoku 1117 (dziwnie podobna liczba do pojemniości).. Jak na oko (suwmiarką, mój dokładniejszy sprzęt jest do 50mm) zmierzyłem średnicę tłoka (73,45-50) to mogłem porównać to z innymi (dlatego o nie pytałem). 73.17 to troszkę za mało.. Więc pewnie skok też jest inny..



pozdro :!:
_________________

Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY
Profil Facebook
 
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 9 Wrz 2009, 00:29   

Niby tu jest to co napisał AdamB, ale jest w ładnej tabelce:)
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 9 Wrz 2009, 06:56   

DziDzia napisał/a:
To kto będzie mądry i mi powie, jakie są różnice w silnikach 0.9, 1.0, 1.1 :?:
Generalnie żadnej,,, może być niewielka różnica w tłoku, jak pamiętam to on ma wgłębienie, a 935, 957, 1007, itp powstało na potrzeby rożnych krajów - chodzi o progi podatkowe i opłaty OC,,, LC i HC dobrze zgadliście, poza inna mocą (HC nieco większa ma) auta powinny być zasilane innym paliwem.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
DziDzia 
vel DziaDzia





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37
Dołączyła: 27 Lip 2005
Posty: 4172
Skąd: :: DDG ::
Wysłany: 9 Wrz 2009, 08:35   

JoeMix napisał/a:
Generalnie żadnej,,, może być niewielka różnica w tłoku,

No i mi właśnie o te różnicę chodziło :)


pozdro :!:
_________________

Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY
Profil Facebook
 
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 9 Wrz 2009, 08:36   

pytanie z innej beczki czy wielkosc powierzchni ciernej tłok/cylinder ma wplyw na eksploatacje?


pytanie numer 1:
powiedzmy ze dwa silniki ktore kreca jednakowo (te same RPM)
w pierwszym przypadku przyjmijmy ze oba silniki maja ten sam skok tloka i te same srednice tloka tym samym tą sama pojemnosc, ale maja rozne wysykosci tloka, czy silnik z dluzszym tlokiem bedzie zurzywal sie wolniej?

pytanie numer 2:
dwa silniki, ta sama pojemnosc, jeden ma wiekszy skok tloka, ale mniejsza srednice jego, a drugi mniejszy skok ale wieksza srednice, budowe maja identyczna, pracuja na tych samych RPM

ktory szybciej sie zurzywa?
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MK3] CVH - Baza wiedzy :)
Mafios Porady eksploatacyjne 2 21 Lis 2011, 10:41
Mafios
Brak nowych postów Wielki TEST wiedzy o Fieście MK3 ZABAWA EDUKACYJNA.
Diuned Mechanika ogólna 40 11 Lis 2020, 12:37
Diuned
Brak nowych postów [MK2] Tuningowanie MK2 - duży zapał i braki w wiedzy ;)
Potrzebuje pomocy przy mojej MK2
Zjebon Tuning mechaniczny 14 11 Maj 2013, 14:48
Żółwik Tuptuś


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.