Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: van
22 Cze 2014, 13:57
Sportowe amorki do mk2
Autor Wiadomość
AdamB
[Usunięty]

Wysłany: 5 Wrz 2009, 10:29   

Piesek napisał/a:
pod ohlinsa to często gęsto się przerabia bude... tzn mocowanie amortzatorow i zwrotnicę na zamówienie...


Zależy czy mówimy o sporcie czy też nie. W sporcie jest się ograniczonym homologacją i w grupie N za wiele zmienić nie można. Na pewno z przodu trzeba dorobić to, w czym amortyzator ma być osadzony, po angielsku w dokumentacji nazywa się to "outer tube" (do Subaru i Lancerów można to kupić), a w Polsce mówi się czasem na to "noga amortyzatora" i jest to ten element w którym pracuje nazwana wyżej "gruba laga", a w rzeczywistości jest to zewnętrzna część amortyzatora.. W Tubie tej należy wykonać podfrezowania pod łożyska śliżgowe. Jeśli chodzi o tył, to nie trzeba nic przerabiać/dorabiać. Co do mocowania amortyzatora to montuje sie "top mount" zawierający łożyska sferyczne (uniball) i zastępuje to standardową gumę.
 
 
Sachar 

Model: Ford Fiesta Mk1`83
Wersja: L
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 58
Skąd: Warszawa
Wysłany: 5 Wrz 2009, 13:10   

Uniball w górnym mocowaniu? Faktycznie coś takiego znalazłem, a jak z trwałością tego rozwiązania?
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 5 Wrz 2009, 13:32   

Jestem właśnie w trakcie projektowania przednich kolumn opartych na amorach De Carbon-a , myślałem o zrobieniu górnych mocowań z zastąpieniem gumy przez teflon , lub aluminium , ale obawiam się że wpłynie to negatywnie na trwałość mocowań kielichów ( mówiąc po ludzku że kielich maską wyjdzie ) . Więc do auta drogowego nie polecam .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
AdamB
[Usunięty]

Wysłany: 5 Wrz 2009, 16:27   

Sachar napisał/a:
Uniball w górnym mocowaniu? Faktycznie coś takiego znalazłem, a jak z trwałością tego rozwiązania?


Uniball na ulicę to nie jest dobre rozwiązanie. Standardowa guma sprawdza się dobrze i to na codzień wystarcza. W sporcie to, że pojawiają się luzy nie jest kłopotem bo i tak co imprezę wypada zdemontować amortyzator i obejrzeć co jest grane. Jak już ma się to na wierzchu to wymiana trwa chwilę, a koszt uniballa do kosztów całej zabawy w ściganie jest tak niski, że przy jakichkolwiek wątpliwościach wymienia się go bez wahania. W aucie cywilnym sytuacja jest zupełnie inna i uważam, że nie warto się w to bawić.
 
 
Piesek 


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 1226
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 5 Wrz 2009, 16:52   

masz może fotki zawieszeń na uniballach bo też nad tym myślę
_________________
Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!!
 
 
 
AdamB
[Usunięty]

Wysłany: 5 Wrz 2009, 17:00   

Piesek napisał/a:
masz może fotki zawieszeń na uniballach bo też nad tym myślę

Moze to cos pomoze:




Odnośnie dorobienia górnego mocowania, to jak będzie potrzeba, to mogę pomóc to zaprojektować.
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 5 Wrz 2009, 19:45   

AdamB, - jeżlei chodzi o górne mocowanie ( mk1 ) myślałem o skopiowaniu oryginału , ale zastąpieniu gumy teflonem . Masz jakiś inny pomysł ? ( ujemne kąty zawieszenia mam załątwione poprzez wysunięcie na zewnątrz dolnego mocowania kolumny , system sprawdza się więc górę trzeba by tylko ustabilizować . )
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
AdamB
[Usunięty]

Wysłany: 5 Wrz 2009, 23:27   

Pomysł mam, ale jeszcze go przemyślę, żeby przypadkiem głupot nie pisać. Czy mocowanie amortyzatora w MK1 różni się jakoś specjalnie od MK2?? Zerknę jutro na auto i postaram się przelać coś na "papier".
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 5 Wrz 2009, 23:31   

AdamB napisał/a:
Czy mocowanie amortyzatora w MK1 różni się jakoś specjalnie od MK2?? Zerknę jutro na auto i postaram się przelać coś na "papier".


różni się :yes:
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 5 Wrz 2009, 23:32   

Sama główka kolumny jest zamienialna , choć nie taka sama ( jeżdżę na tych z mk2 bo mają łożyska , a w mk1 jest tylko stożek teflonowy )

Inne jest mocowanie kolumny do budy . W mk1 jest element stalowo gumowy z dwoma śrubami , które przykręcają kolumnę do gniazda , w mk2 spina to tylko śruba na osi amortyzatora .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK2] Fiesta MK2
Fordy Fiesta II generacji (1983-1989)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:37
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Galeria MK1 & MK2
fajne, oryginalne, ładne i zrobione z sensem :)
Piesek Mechanika ogólna 39 13 Sty 2014, 15:24
kostek88wjcz
Brak nowych postów Przyklejony: Demontaż pompy wody w mk2.
Rancikk1 Mechanika silnika 8 20 Lip 2015, 10:01
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: Opisy techniczne i dane regulacyjne mk2 (bez XR2)
Laskosz Mechanika ogólna 2 8 Sty 2011, 12:09
Gurney89
Brak nowych postów Przyklejony: Widziałem, mijałem, wiem gdzie stoi mk1/mk2
podziel się informacją
van Mechanika ogólna 39 29 Lis 2014, 00:18
Wodnikczek


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.