Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: van
22 Cze 2014, 13:54
silnik do naprawy czy do wymiany
Autor Wiadomość
olivier 

Model: Ford Fiesta Mk2`85
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Wiek: 40
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 19
Skąd: Piseczno
Wysłany: 2 Wrz 2009, 07:53   silnik do naprawy czy do wymiany

Hej,
oto krótkki opis:
jak silnik jest rozgrzany( w korku badz po moceniejszej jezdzie) zaczyna palić się kontrolka oleju ( po delikatnym dodaniu gazu kontrolka gaśnie). Po wrzuceniu na wyzsze obrotu w lusterku bylo widac bialy dym ( smieszna sprawa bo po zalaniu paliwa np. BP juz tego dymu nie bylo )
Pytanko - czy jest to oznaka, ze silnik juz długo nie pożyje ? Czy w takim razie warto jest go naprawiac czy wymienić na inny 1.6 8v np z Escorta ( kilka sztuk jest na allegro)

Dzięki za odpowiedź
Pozdrawiam
B.
_________________
Olivier:)
Plain vanillia:)
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 2 Wrz 2009, 08:11   

pompa oleju siada pomalu lepiej rozebrac silnik i obejrzec jak wygladaja panewki
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 2 Wrz 2009, 21:13   

Jaki masz olej w silniku - jak mineralny to dopuszcza się świecenie kontrolki oleju na gorącym silniku (ale musi być serio rozgrzany) no i kontrolka musi gasnąc po dodaniu gazu.... jak się taki objaw pojawia to lepiej podnieść lekko wolne by jednak się nie zapalała,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
xr2fun 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 18 Sie 2005
Posty: 625
Wysłany: 2 Wrz 2009, 21:41   

Taki objaw to chyba prawie koniec silnika. Zmierz ciśnienie oleju manometrem. Na dobrym silniku powinno być ok. 2Atm przy obrotach 800-1000.
Jak dymi na niebiesko to puszczają pierścienie (albo pompa benzynowa przecieka i masz rozrzedzony olej).
Czy remont albo wymiana:
Po dobrym remoncie wiesz co masz. Jak kupisz używkę i tak pakiet startowy musisz wykonać. Jak masz budżet w granicach 3-4tys. zł rób remont.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Brak nowych postów Przyklejony: Jak rozpoznać czy skrzynia ma LSD
stafcio Tuning mechaniczny 7 29 Sty 2016, 22:47
vegetagt
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 10:46
ttomek71
Brak nowych postów Technologie naprawy Forda w kontekście naprawy powypadkowej.
mikolaj Ubezpieczenia i rejestracja aut 15 20 Sty 2015, 15:06
Puff
Brak nowych postów [MK7] Uszkodzone ST, czy warte naprawy
PioterP Przed zakupem 2 3 Lip 2017, 17:00
vegetagt


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.