Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK4] Nie chce zapalić, tykanie przy próbie odpalenia
Autor Wiadomość
bukolek 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 40
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 173
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 23 Sie 2009, 22:27   [MK4] Nie chce zapalić, tykanie przy próbie odpalenia

Witam. Kolejny raz proszę Was o pomoc. Dziś mój Fiestolot poraz pierwszy mnie zawiódł. Po prostu rozkraczyła mi się. Podjechałem pod dworzec PKP. Wszystko cacy elegancko. Poszedłem po moją prześliczną narzeczoną. Razem wsiadamy do Fifi. I tu się zaczął mój koszmar… Przekręciłem raz kluczykiem, nie odpaliła. Drugi, trzeci – to samo. Silnik wydawał normalny odgłos tak jak zawsze, jak się przekręci kluczyk zanim się odpali. Po n-tym razie przestał wydawać te odgłosy. Podczas przekręcania kluczyka było słychać już tylko tak jakby tykanie. Podczas przekręcania kluczyka zauważyłem, że np. podświetlenie kabiny czy zegarów pulsuje (tj. byłby spadek napięcia). Wiecie co to może być??

Jestem kompletnym laikiem w tym temacie. Kiedyś u kumpla były takie same objawy z tym, że on ma Diesla Mazde 626. U niego takie same odgłosy były z tym, że po kilku próbach jego auto odpalało. Okazało się, że było coś z rozrusznikiem – jakieś szczotki czy coś.

Pomóżcie, bo nie wiem nawet gdzie mam się udać. Czy do zwykłego mechanika, czy do zakładu specjalizującego się w rozrusznikach. Pomóżcie. Dziękuję.
Ostatnio zmieniony przez trzeci 24 Sie 2009, 08:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 24 Sie 2009, 01:46   

padł rozrusznik . Prawdopodobnie coś stało się z automatem ALE przed oddaniem auta do mechanika zmierz napięcie na akku przy próbie odpalenia . Przygotuj się również na to że może być do wymiany bieżnia przekładni planetarnej bo zazwyczaj jest albo zmielona albo tuż przed zmieleniem w tych rocznikach . osobiście bardzo lubie te rozruszniki jak cię to pocieszy :) są bardzo proste .
 
 
 
bukolek 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 40
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 173
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 24 Sie 2009, 07:50   

Troche mnie zmarwtiles, mialem cicha nadzieje, ze moze cos z aku sie stalo. A mozesz mi powiedziec na jakie koszta +/- musze sie nastawic w takim razie?
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 24 Sie 2009, 16:31   

zmierz najpierw napięcie na akku a potem będziemy myśleć .
koszta są takie
ok 20 zł przekładnia i 50 60 automat . Zazwyczaj wymiany wymaga bendiks za ok 70 .
 
 
 
FaYaH
[Usunięty]

Wysłany: 25 Sie 2009, 00:57   

Mialem identyczne objawy jakis czas temu, ale moje auto dluzszy czas stalo nie jezdzone, ale przy drugiej probie po kilku godzinach wszystko bylo ok i jest do tej pory. Wiec u mnie to chyba byla wina akumulatora.
 
 
bukolek 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 40
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 173
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 25 Sie 2009, 08:42   

Jednak aku. Totalnie byl rozladowany. Juz jest wszystko w porzadku. Wymienilem na nowy bo ten zuzyty juz mial troche latek. Tylko teraz mam tak, ze objawy, ktore opisalem w temacie na 2 (jeszcze) stronie forum:[MK IV] Dławi się przy ruszaniu na benzynie sie powiekszyly. Teraz mocno sie dlawi przy ruszaniu na benie. Pozniej juz jest ok. Mozecie rzucic okiem na tamten temat bo napisalem watek, ktory pozostal bez odpowiedzi. Pozdrawiam.

[ Dodano: Wto Sie 25, 2009 08:54 ]
A tak nawiasem mowiac co moze byc przyczyna, ze ten aku sie tak rozladowal?? Warto probowac go reanimowac czy raczej na smietnik sie nadaje??

[ Dodano: Wto Sie 25, 2009 08:55 ]
A tak nawiasem mowiac co moze byc przyczyna, ze ten aku sie tak rozladowal?? Warto probowac go reanimowac czy raczej na smietnik sie nadaje??
 
 
 
polansky 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 37
Dołączył: 19 Cze 2009
Posty: 78
Skąd: Kraków
Wysłany: 25 Sie 2009, 09:41   

bukolek napisał/a:
A tak nawiasem mowiac co moze byc przyczyna, ze ten aku sie tak rozladowal?? Warto probowac go reanimowac czy raczej na smietnik sie nadaje??


Weź miernik i sprawdź na klemach czy Ci za dużo prądu nie ciągnie z aku po wyłączeniu wszystkich odbiorników ( nie powinno brać więcej jak ~0,2 A, jeśli więcej to znak, że coś jest nie halo ). Bo jeśli poprzedni aku padł ze starości to OK, ale jeśli dlatego, że go "coś" rozładowało to nowy to "coś" też w końcu rozładuje ;-|
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano :)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 :fox:
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 25 Sie 2009, 12:13   

prawdopodobnie urwała się w nim cela dlatego pisałem ci o sprawdzeniu napięcia przed dotykaniem rozrusznika .
 
 
 
bukolek 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 40
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 173
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 25 Sie 2009, 19:10   

Nie bede zakladal nowego tematu bo juz raz zakladalem i watek sie urwal. Mniejsza o to. Chodzi o to, ze samochod sie dlawi na zimnym silniku i to okrutnie. Kiedys troche mniej, ale jak wczoraj wymienilem akumulator to pogorszylo sie. Jak ruszam i dodaje chodzby leciutko gazu to silnik się dławi, obroty schodza do 500 i dopiero potem się podkręcają. Wyglada to tak, ze jak nacisne pedal gazu to dopiero po chwili wchodzi na obroty. Jak musne pedal gazu to obroty wchodza z opóźnieniem (nie dlawi się). Denerwujące to jest bo jak ruszam to ma się wrazenie, ze samochod zaraz zgasnie.
W poprzednim temacie bidzej napisal, ze: "prawdopodobnie silnik zalewa się benzyną - ogarnij przepływkę/cpp, ewentualnie czujnik temp. powietrza i silnika (nie wszystkie z nich musisz mieć, różne historie robił Ford w tym 1.25 ;-)) )"

Z tytulu, ze jestem laikiem pojechalem do warsztatu madrzejszy o wiedze, jaka napisal bidzej. Chlopak po drobnych ogledzinach stwierdzil, ze winny moze byc przeplywomierz lub cpp. Odpial czujnik cpp na wlaczonym silniku - samochod nie zgasl a wg. niego powinien. Stwierdzil, ze w takim razie na pewno to cpp. Potem podpial Fifi do kompa. Wychodzil jakis blad z cpp, ale wg. niego malo istotny i 2 bledy ktore zapamietalem:
- sonda lambda - zbyt uboga mieszanka
- sonda lambda - zbyt bogata mieszanka
Po sprawdzeniu bledow juz wycofal sie z teorii, ze to cpp lub przeplywomierz (zreszta sam ja mu zasugerowalem po tym co pisal bidzej). Stwierdzil, ze to sonda lambda. Sami mozecie sie domyslec, ze mialem wrazenie jakby koles wrozyl mi z fusow. Nie wymienie nic zanim sie tu Was sie nie zapytam, bo mam dosyc teorii pseudomechanikow. Moze to byc ta sonda lambda???
Acha. Zadnych innych bledow nie bylo.
 
 
 
mechcom 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Łukasz
Wiek: 32
Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 397
Skąd: Wolsztyn (PWL)
Wysłany: 25 Sie 2009, 19:34   

to nie ten temat wogole wiec załoz nowy gy bo twoj odala gy a tu tewmat o nieodpalaniu gy
_________________
Kupiłem Forda i śmieje mi sie morda :D
Moja Fiestka Zapraszam :) http://www.fiestaklubpols...p=416613#416613 :devil:
 
 
 
bukolek 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 40
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 173
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 25 Sie 2009, 19:39   

ok, spoko. Nie chce potem dostac zjeb..., ze to samo opisuje w trzech miejsach.
 
 
 
mechcom 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Łukasz
Wiek: 32
Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 397
Skąd: Wolsztyn (PWL)
Wysłany: 25 Sie 2009, 19:44   

bukolek napisał/a:
ok, spoko. Nie chce potem dostac zjeb..., ze to samo opisuje w trzech miejsach.


Ale własnie teraz dostaniesz zjebe ze piszesz w pierszym temacie jeszcze nie na ten temat co trzeba gy
_________________
Kupiłem Forda i śmieje mi sie morda :D
Moja Fiestka Zapraszam :) http://www.fiestaklubpols...p=416613#416613 :devil:
 
 
 
bukolek 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 40
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 173
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 25 Sie 2009, 19:48   

ok, spoko mialo znaczyc, ze zakladam nowy watek. :luzik:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Brak nowych postów Przyklejony: Strony i linki o Fiestach i nie tylko
Nikuś Linkownia 23 22 Gru 2017, 09:59
autovairas
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 10:46
ttomek71
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.