Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: van
22 Cze 2014, 13:57
[MK2] Promień skrętu
Autor Wiadomość
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 21 Sie 2009, 23:56   [MK2] Promień skrętu

Witam.

Od kilku dni chodzi mi po głowie problem, tzn. jeszcze nie wiem, czy to problem :) , ale chciałem się zapytać, czy to normalne, że moja Fiesta w lewo skręca bardziej? Różnica wynosi jakąś 1/4 średnicy zatoczonego koła :) , może mniej. Tak się zastanawiam, czy coś się nie popsuło, bo w lewo skręca się ciasno bez problemu, ale w prawo na wąskich uliczkach, skręt o 90 stopni bywa problematyczny, gdyż czasem trzeba się łamać, na dwa razy.
W sumie w drugiej Fieście nie zauważyłem takiego problemu, ale też się skupiałem na tym. Myślałem na początku, że to wina tego, że koła stanęły szerzej, ale z czasem zauważyłem, że problem występuje tylko w jedną stronę, więc jakby ktoś coś wiedział to byłbym wdzięczny za pomoc:)
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 22 Sie 2009, 01:03   

kwestia tego ile wkręcone są drążki ale z tego co pamiętam mk2 ma niesymetryczny skręt ale nie wiele się różniły .
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 22 Sie 2009, 09:10   

Dokładnie, większość aut w jedną stronę zakręca ciaśniej niż w drygą, różnica nie jest duża, jeśli przykładowo w jedną jest 8m to w drugą jest 8,5m - taki to rząd wielkości.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 22 Sie 2009, 12:01   

No właśnie w moim przypadku ta różnica wydaje mi się podejrzanie większa. Ale jeszcze w wolnej chwili pomierzę, ile dokładniej wynosi.
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 23 Sie 2009, 02:00   

zdejmij koło i zobacz czy masz równo drążki w końcówki wkręcone to będziesz wiedział .
 
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 23 Sie 2009, 23:54   

Z badań kręcenia kierownicą wyszło, że w prawo kierownica skręca ok. 400 stopni, a w lewo ok. 600 stopni. Jeszcze z ciekawostek, jak w prawo dojdzie do końca to wyraźne jest to koniec w formie tak jakby uderzenia, a w lewo do końca ma się wrażenie, że jeszcze parę stopni można dociągnąć.
Jutro jeżeli znajdę chwilę to jeszcze zajrzę za koła i sprawdzę te drążki.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 24 Sie 2009, 10:10   

blood_brother2, jedz na geometrię, niech Ci panowie wyprostują listwę i koło kierownicy (bo pewnie masz krzywo założone) ustawią zbieżność, 80 (cena w łodzi) zeta, ale będziesz miał równo w każde stronę :P
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 24 Sie 2009, 11:06   

Tylko, że mój samochód był na geometrii jakoś pod koniec lipca...
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 24 Sie 2009, 11:26   

No może był, ale chłopaki pewnie ustawili zbieżność, a nie centrowali koła kierownicy :P

U mnie to wyglądało tak, że dziadek odkręcił obydwie końcówki, pokręcił kiera w lewo i prawo - odkręcił kierownice, przełożył na wieloklinie w innej pozycji (w mk1 można założyć praktycznie w każdym położeniu w mk2 skok jest już większy co 30 stopni gdzieś), potem skręcił wszystko i ustawił jak trzeba, ok 40 minut czekania, 80 złoty wziął.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK2] Fiesta MK2
Fordy Fiesta II generacji (1983-1989)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:37
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Galeria MK1 & MK2
fajne, oryginalne, ładne i zrobione z sensem :)
Piesek Mechanika ogólna 39 13 Sty 2014, 15:24
kostek88wjcz
Brak nowych postów Przyklejony: Demontaż pompy wody w mk2.
Rancikk1 Mechanika silnika 8 20 Lip 2015, 10:01
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: Widziałem, mijałem, wiem gdzie stoi mk1/mk2
podziel się informacją
van Mechanika ogólna 39 29 Lis 2014, 00:18
Wodnikczek
Brak nowych postów Przyklejony: Opisy techniczne i dane regulacyjne mk2 (bez XR2)
Laskosz Mechanika ogólna 2 8 Sty 2011, 12:09
Gurney89


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.