[MK3] big problem-siwucha, dziwny dzwięk, bierze za dużo ole |
Autor |
Wiadomość |
Dzejkob [Usunięty]
|
Wysłany: 10 Sie 2009, 15:17 [MK3] big problem-siwucha, dziwny dzwięk, bierze za dużo ole
|
|
|
Proszę o pomoc. Mam fiestę mk3 z silniczkiem 1.3 ben+gaz z 96. Wracałem ostatnio do domu i zaliczyłem korek po drodze(nie wiem czy to ma związek)no i pewnym momencie zauważyłem dziwny odgłos tak jakby coś gdzieś pod maska tarło nie wiem coś w silniku albo w jego okolicach to zjechałem na chwile z drogi zaglądam płyn chłodniczy mi się zagotował i temperatura tez mi podskoczyła bardzo na jakieś 3/4 albo i lepiej wysokości na tej wskazówce, jest tez jakiś problem z olejem bo go zaczął tez ostano pobierać za dużo, no i tez siwy dym leci z niego tez chyba od wczoraj. Mam nadzieje, że moja Fiestunia będzie jeszcze żyła. |
|
|
|
|
Qniu
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 34 Dołączył: 25 Lut 2009 Posty: 65 Skąd: Krk
|
Wysłany: 11 Sie 2009, 14:34
|
|
|
Skoro Ci się płyn zagotował to przegrzałeś silnik i poszły Ci pierścienie na tłokach, stąd bierze olej i kopci. Sprawdź kompresję. |
_________________ Fiesta 1.1/50KM CLX '91 -> Vectra 2.0/115KM CD '94 (dzwon -> kasacja) -> Golf 1.6/101KM GT '96 |
|
|
|
|
borgolot [Usunięty]
|
Wysłany: 11 Sie 2009, 22:31
|
|
|
uszczelka pod głowicą.
wyjdzie przy sprawdzaniu kompresji. |
|
|
|
|
Dzejkob [Usunięty]
|
Wysłany: 11 Sie 2009, 22:42
|
|
|
a jak sprawdzic ta kompresje?? silnik nie byl katowany nie wiem jak go moglem przegrzac |
|
|
|
|
borgolot [Usunięty]
|
Wysłany: 11 Sie 2009, 22:56
|
|
|
Jedź do jakiegoś warsztatu, i tam wkręcą ci manometr zamiast świecy i będą kręcić silnikiem.
Lepiej po mojemu wkręcać kompresor w odpowiednie cylindry, taki z manometrem i sprawdzać spadek ciśnienia. W ten sposób łatwo będzie zobaczyć czy wychlapuje olej, czy bulka w zbiorniczku wyrównawczym, czy wieje przez odpowietrzenie skrzyni korbowej ( albo wywala bagnet) i wogóle gdzie są przeciągi. Koszt sprawdzania niski |
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 12 Sie 2009, 11:03
|
|
|
Dzejkob napisał/a: | a jak sprawdzic ta kompresje?? silnik nie byl katowany nie wiem jak go moglem przegrzac |
Wystarczy że w te upały w korku zapomniał ci się włączyć cooler. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
Qniu
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 34 Dołączył: 25 Lut 2009 Posty: 65 Skąd: Krk
|
Wysłany: 13 Sie 2009, 00:45
|
|
|
borgolot napisał/a: | uszczelka pod głowicą. |
Hmmm jakby to była uszczelka to by jeszcze olej wyrzygał zdaje mi się... |
_________________ Fiesta 1.1/50KM CLX '91 -> Vectra 2.0/115KM CD '94 (dzwon -> kasacja) -> Golf 1.6/101KM GT '96 |
|
|
|
|
borgolot [Usunięty]
|
Wysłany: 13 Sie 2009, 10:17
|
|
|
Qniu napisał/a: | Hmmm jakby to była uszczelka to by jeszcze olej wyrzygał zdaje mi się... |
Uszczelka pod głowicą rozdziela między sobą także kanały olejowe, chłodzące te z popychaczami zaworów i oczywiście cylindry. Prawie nie przytrafia się, żeby przegwizdało uszczelkę w pole. Najczęściej przepały i uszkodzenia powstają między wyżej wymienionymi. Widziałeś kiedyś taką uszczelkę? Powierzchnie między wycięciami wewnątrz są mniejsze niż zewnętrzna "obwódka".
Może być tak jak mówisz, nie przeczę, ale może być i uszczelka.
Jak Dzejkob nie sprawdzi to się nie dowie, Jak napisze co wyszło to dowiemy się i my.
Szklanej kuli nikt z nas nie ma. |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.