| [MK3] big problem-siwucha, dziwny dzwięk, bierze za dużo ole | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Dzejkob [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Sie 2009,  14:17   [MK3] big problem-siwucha, dziwny dzwięk, bierze za dużo ole | 
 |  
               | 
 |  
               | Proszę o pomoc. Mam fiestę mk3 z silniczkiem 1.3 ben+gaz z 96. Wracałem ostatnio do domu i zaliczyłem korek po drodze(nie wiem czy to ma związek)no i pewnym momencie zauważyłem dziwny odgłos tak jakby coś gdzieś pod maska tarło nie wiem coś w silniku albo w jego okolicach to zjechałem na chwile z drogi zaglądam płyn chłodniczy mi się zagotował i temperatura tez mi podskoczyła bardzo na jakieś 3/4 albo i lepiej wysokości na tej wskazówce, jest tez jakiś problem z olejem bo go zaczął tez ostano pobierać za dużo, no i tez siwy dym leci z niego tez chyba od wczoraj. Mam nadzieje, że moja Fiestunia będzie jeszcze żyła. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Qniu   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 36
 Dołączył: 25 Lut 2009
 Posty: 65
 Skąd: Krk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Sie 2009,  13:34 | 
 |  
               | 
 |  
               | Skoro Ci się płyn zagotował to przegrzałeś silnik i poszły Ci pierścienie na tłokach, stąd bierze olej i kopci. Sprawdź kompresję. |  
				| _________________ Fiesta 1.1/50KM CLX '91 -> Vectra 2.0/115KM CD '94 (dzwon -> kasacja) -> Golf 1.6/101KM GT '96
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | borgolot [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Sie 2009,  21:31 | 
 |  
               | 
 |  
               | uszczelka pod głowicą. wyjdzie przy sprawdzaniu kompresji.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Dzejkob [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Sie 2009,  21:42 | 
 |  
               | 
 |  
               | a jak sprawdzic ta kompresje?? silnik nie byl katowany nie wiem jak go moglem przegrzac |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | borgolot [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Sie 2009,  21:56 | 
 |  
               | 
 |  
               | Jedź do jakiegoś warsztatu, i tam wkręcą ci manometr zamiast świecy i będą kręcić silnikiem. Lepiej po mojemu wkręcać kompresor w odpowiednie cylindry, taki z manometrem i sprawdzać spadek ciśnienia. W ten sposób łatwo będzie zobaczyć czy wychlapuje olej, czy bulka w zbiorniczku wyrównawczym, czy wieje przez odpowietrzenie skrzyni korbowej ( albo wywala bagnet) i wogóle gdzie są przeciągi. Koszt sprawdzania niski
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kamil wolski   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączył: 17 Sty 2008
 Posty: 1416
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Sie 2009,  10:03 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Dzejkob napisał/a: |  	  | a jak sprawdzic ta kompresje?? silnik nie byl katowany nie wiem jak go moglem przegrzac | 
 
 Wystarczy że w te upały w korku zapomniał ci się włączyć cooler.
 |  
				| _________________ było: 104KM 220Nm
 jest: 133KM 186Nm
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Qniu   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 36
 Dołączył: 25 Lut 2009
 Posty: 65
 Skąd: Krk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Sie 2009,  23:45 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | borgolot napisał/a: |  	  | uszczelka pod głowicą. | 
 Hmmm jakby to była uszczelka to by jeszcze olej wyrzygał zdaje mi się...
 |  
				| _________________ Fiesta 1.1/50KM CLX '91 -> Vectra 2.0/115KM CD '94 (dzwon -> kasacja) -> Golf 1.6/101KM GT '96
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | borgolot [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Sie 2009,  09:17 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Qniu napisał/a: |  	  | Hmmm jakby to była uszczelka to by jeszcze olej wyrzygał zdaje mi się... | 
 Uszczelka pod głowicą rozdziela między sobą także kanały olejowe, chłodzące te z popychaczami zaworów i oczywiście cylindry. Prawie nie przytrafia się, żeby przegwizdało uszczelkę w pole. Najczęściej przepały i uszkodzenia powstają między wyżej wymienionymi. Widziałeś kiedyś taką uszczelkę? Powierzchnie między wycięciami wewnątrz są mniejsze niż zewnętrzna "obwódka".
 Może być tak jak mówisz, nie przeczę, ale może być i uszczelka.
 Jak Dzejkob nie sprawdzi to się nie dowie, Jak napisze co wyszło to dowiemy się i my.
 Szklanej kuli nikt z nas nie ma.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  | 
 
 
  
 
  
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
        
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.