Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: van
21 Cze 2014, 21:20
[MK2] problemy z chłodzeniem mojej fury
Autor Wiadomość
Matt_at 

Model: Ford Fiesta Mk2`83
Wersja: Fun
Silnik: 1.1/53KM
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 36
Skąd: Krosno
Wysłany: 2 Sie 2009, 10:50   [MK2] problemy z chłodzeniem mojej fury

Witam opisze następujący problem i mam nadzieje że ktoś zdiagnozuje usterkę.

Otóż pewnego letniego dnia zaczęły mi iśc dymy z auta zatrzymałem się więc dzwonie do wujka który składał to auto od podstaw i pytam co się stało. Pierwsze jego pytanie to czy woda jest w aucie w środku. Otwieram drzwi a tam wody... w ciumek... okazało się że nagrzewnica strzeliła..... spiołem przewody bez nagrzewnicy i tak jeżdziłem. Dolałem tylko troche wody i było OK. Po jakimś czasie wychaczyłem na allegro taką nagrzewnicę za 20 zł kupiłem wymieniłem i było oki :D Jednak że mam bardzo dziwne zaciski to tak jednym złapałem tylko końcóweczkę od nagrzewnicy ale tak jeżdziłem kilka dni i nic się nie działo. Po jakimś tygodniu patrzę dymi sie z mojej furki otwieram maskę a tam, tam gdzie tak lekko złapałem wylatuje woda pod dużym cisnieniem spada na rure od tłumika i stad tem dym. Postanowiłem kupić taki cybant za 1 zł i spiąłem to lepiej. za jakieś 2 dni jadę do pracy patrze cos się dymi ale mysle sobie może za dużo wody wlałem więc jadę dalej bo już prawie byłęm spóżniony. I nagle auto traci moc i gaśnie.... zatrzymałem sie na poboczu (zaraz koło pracy) i poszedłem na piechotę. Po pracy wracam patrzę troche oleju się wylało no ale jakoś do domu trzeba wrocić ...ledwie zajechałęm do znajomego mechanika... z auta dymy i poszło w cholere oleju. Mechanik wziął 90 zł za naprawę i mowi że przez uszczelkę od klawiatury poszedł olej i gdzieś koło filtra. Powiedziałem mu tez żeby mi nalał wody do układu chłodzenia bo ja jakoś widac nie umiem że mi ja wyrzuca... No i nalał pojeżdziłęm jeden dzień żeby sprawdzić wszystko OKI. Rano jadę do pracy... ta sasma sytuacja... tym razem ledwie znowu wrociłem trochę oleju poszło i mechanik stwierdził że nie mam wody w układzie chłodzernia przez to mi się silnik przegrzał i wyrzucił olej.ja wielxe zdziwiony bo przeciez wczoraj sam dolewał. Co się okazało Pompa wody cieknie ....

Stąd moje pytania ....
Gdzie taka kupic ??
jaka może byc jej cena ??
czy to napewno ta usterka ??
dodam że czujnik poziomu oleju mam zepsuty.
Dodam że w czasie gdy silnik się przegrzewał wsakzówka nie była dalej niż do połowy (od temperatury)
Czy może byc to wina czegos innego ??
czy taka pompe wody da się naprawić ??

Z góry dziękuje za odpowiedzi. Dodam też że jak zostawie auto to nie widze żeby gdzieś ciekło.... przejade kilka nascie km i wody już nie ma dosłownie ZERO !!!

czy taka bądzie pasowac ??
http://moto.allegro.pl/it...orion_nowa.html
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 2 Sie 2009, 11:09   

ta z linka od allegro pasować będzie . Zobacz jakiego koloru masz czujnik temperatury powinien być żółty . A co do pompy to poprostu jest się zepsuje to leci z niej woda małą dziureczką pawie na jej spodzie .
 
 
 
Matt_at 

Model: Ford Fiesta Mk2`83
Wersja: Fun
Silnik: 1.1/53KM
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 36
Skąd: Krosno
Wysłany: 2 Sie 2009, 13:32   

Kod:
leci z niej woda małą dziureczką pawie na jej spodzie


zakleje poxilina :D

a tak powaznie to czy trudna jest wymiana ?? bo może sam bym to uczynił odnośnie czujnika to nie mam pojęcia gdzie on jest a co dopiero czy jest żółty to dla mnie abstrakcja co mówisz :D
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 2 Sie 2009, 14:29   

wymiana trudna nie jest . Potrzeba dobrej 10 ki płaskiej oczkowej najlepiej 6 ramiennej i śrubokręta . Najpierw odkręcasz 3 śrubki które trzymają koło pasowe zdejmujesz koło pasowe razem z paskiem . Następnie okręcasz 3 kolejne śruby które trzymają korpus pompy i odkręcasz opaskę węża która jest na rurce wychodzącej z pompy . Montaż odwrotna kolejność . A czujnik jest pod górnym wężem chłodnicy i idzie do niego biało czerowny przewód .
 
 
 
Matt_at 

Model: Ford Fiesta Mk2`83
Wersja: Fun
Silnik: 1.1/53KM
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 36
Skąd: Krosno
Wysłany: 2 Sie 2009, 15:17   

Kod:
A czujnik jest pod górnym wężem chłodnicy i idzie do niego biało czerowny przewód .

prosiłbym o zdjęcie bo za holere nie mogę znaleźć proszę tez o zdjęcie i instrukcje jak odpowietrzyc układ. i Prosze powiedzieć jak sprawdzić że pompa wody cieknie ja wlałęm teraz wodę do zbiornika i ona cały czas jest . Dokładnie tyle co wlałem nic się nei wylewa pompa suchutka ...
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2 Sie 2009, 17:38   

http://img193.imageshack....0/p6140115l.jpg
http://img195.imageshack....4/p6140113z.jpg
http://img188.imageshack.us/img188/30/p6140114.jpg
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 2 Sie 2009, 19:49   

Z tego co widzę to robi Ci się ciśnienie w układzie i po kolei lecą elementy które go nie wytrzymują - sprawny masz korek i termostat? Układ (chłodzenia) jest drożny?

NIE zakręcaj korka na chłodnicy, a najlepiej daj fotkę okolicy korka, samego korka (położonego uszczelkami do góry) oraz zbiorniczka wyrównawczego,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Matt_at 

Model: Ford Fiesta Mk2`83
Wersja: Fun
Silnik: 1.1/53KM
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 36
Skąd: Krosno
Wysłany: 2 Sie 2009, 20:59   

Kod:
sprawny masz korek i termostat? Układ (chłodzenia) jest drożny?


korek ??? nie mam ... termostat mysle że tak w każdym razie wentylator sie załącza nawet jak nie ma wody jak jest to też sie włącza

Kod:
Układ (chłodzenia) jest drożny?
myśle ze tak gdyż jak nie ma wody i jak włącze nagrzewanie leci zimne powietrze a jak woda jest leci ciepłe to znaczy że woda tam dochodzi ...

Kod:
NIE zakręcaj korka na chłodnicy


NIE MAM

poniżej zamieszam zdjęcia zbiornika wyrównawczego chłodnicy (trochę zfatygowana jednak jak zaleje woda układ chłodzenia to chłodnica robi się ciepła robi się ciepła nie cieknie i wode daje dalej w obieg wiec to raczej nie to ) oraz czujnika temperatury który wygląda trochę inaczej jak ze zdjęć które zapodał vegetagt





 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 3 Sie 2009, 06:52   

Matt_at, widze że masz mk2 a w profilu masz mk1,77 stąd zamieszanie,,,

Termostat jest pod termowłacznikiem od wentylatora (jedno z drugim niewiele ma wspólnego) obudowę masz sklejona na silikon co nie jest dobrym znakiem.

Korek na chłodnicy (mk2 nie ma) = korek na zbiorniczku wyrównawczym - zdejmij go i posuwach chwile bez niego, pewnie masz wodę a nie płyn, więc zalej zbiorniczek do pełna po korek (ale nie zakładaj go_ - na pewno cześć wody silnik wyrzuci,,, jak zajrzysz w zbiorniczek to na gorącym silniku powinno widać być jak płynie woda.

Czujnik temperatury jest taki sam jak dał vegetagt, tylko ktoś obciął oryginalną wtyczkę i zrobił na śrubkę,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Matt_at 

Model: Ford Fiesta Mk2`83
Wersja: Fun
Silnik: 1.1/53KM
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 36
Skąd: Krosno
Wysłany: 3 Sie 2009, 07:29   

Ok sprawdzę jak nie będzie się ruszać to co to oznacza ? A jak będzie ? No i jeszcze mi powiedz bo napisałeś gdzie ten termostat no ale co mam go wyjąć czy jak ?

Kod:
Termostat jest pod termowłacznikiem od wentylatora


konkretniej ?? zdjęcie rysunek ?? nie wiem gdzie jest ani jedno ani 2

Sory ale jestem zielony wiec tłumaczcie troszkę dokładniej

[ Dodano: Pon Sie 03, 2009 10:32 ]
Edit : jeździłem po mieście chwilę i sprawa wygląda tak. Jak auto sie rozgrzeje to zaczyna z pompki ciec ... Woda w zbiorniku wyrównawczym sie gotuje chłodnica gorąca wentylator sie kręci. Zdziwilo mnie to ze wąż który wychodzi z chłodnicy tam dołem jest strasznie miękki ... No ale ogrzewanie w aucie działa więc woda chyba tam jest ... Aha zanim woda sie zagotuje to nie widzę zeby sie ruszala...
 
 
 
DziDzia 
vel DziaDzia





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37
Dołączyła: 27 Lip 2005
Posty: 4172
Skąd: :: DDG ::
Wysłany: 3 Sie 2009, 10:41   


1- silikon, o którym pisze Joe (uszczelka jakieś 2.18 w ASO)
2- obudowa termostatu (dwie śruby na klucz 13 i masz dostęp do termostatu)
3 - Termo wyłącznik wkręcany na szczycie obudowy termostatu, te kabelki co tam są idą do wentylatora (jak zetkniesz to powinien się włączyć).
Zrozumiałe :?:



pozdro :!:
_________________

Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY
Profil Facebook
 
 
 
Matt_at 

Model: Ford Fiesta Mk2`83
Wersja: Fun
Silnik: 1.1/53KM
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 36
Skąd: Krosno
Wysłany: 3 Sie 2009, 11:13   

to ja tego szukałem koło wentylatora :głowąwmur: no zrozumiałe no ale co mam go wyjąć i jeżdzić narazie bez czy jak ??
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 3 Sie 2009, 21:40   

Czy Ty czasem nie masz uwalonej uszczelki pod głowica? Jeszcze mi się nie udało zagotować wody w układzie chłodzenia,,,

Odkręć obudowę termostaty (2 śruby) wyjmij termostat, skręć ponownie (uszczelkę wytnij z brystolu albo zakup stosowną) no i bez tego korka na zbiorniczku,,, jak będziesz w motoryzacyjnym zakup korek do chłodnicy "TYP C" od Poloneza - kosztuje grosze, a ładnie się błyszczy :P
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Matt_at 

Model: Ford Fiesta Mk2`83
Wersja: Fun
Silnik: 1.1/53KM
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 36
Skąd: Krosno
Wysłany: 3 Sie 2009, 22:26   

Kod:
Jeszcze mi się nie udało zagotować wody w układzie chłodzenia,,,


u mnie sie gotuje już po przejechaniu parunastu kilometrów

Kod:
Odkręć obudowę termostaty (2 śruby) wyjmij termostat, skręć ponownie (uszczelkę wytnij z brystolu albo zakup stosowną) no i bez tego korka na zbiorniczku,,


co mi to da ??

Kod:
jak będziesz w motoryzacyjnym zakup korek do chłodnicy "TYP C" od Poloneza - kosztuje grosze, a ładnie się błyszczy


nie potrzebuje... to ma działać a nie błyszczeć

Kod:
Czy Ty czasem nie masz uwalonej uszczelki pod głowica?

Jak to sprawdzić ??

Dzisiaj jak wracałem z pracy to najpierw ogrzewanie było w aucie po czym zaczęło leciec zimne powietrze i woda w zbiorniku sie zagotowała... przez cały czas wskazówka od temperatury nie była wyżej niż 1/4 wskaźnika
 
 
 
AdamB
[Usunięty]

Wysłany: 4 Sie 2009, 00:47   

Po tym co piszesz polecam wizytę u DOBREGO mechanika. Po prostu widać, że nie wiesz co odkręcasz i co sprawdzasz, a takie grzebanie, żeby poprawnie zdiagnozować usterkę wymaga jednak pewnego kojarzenia faktów i w miarę logicznego podejścia do tematu. Myślę, że nikt zdalnie przez forum nie jest w stanie Tobie pomóc, a może to przysporzyć jedynie większych strat.
Z pewnością masz za wysokie ciśnienie w układzie. Jeśli woda się gotuje, a wskaźnik pokazuje 1/4 to tez tego nie rozumiem. Znaczy, że czujnik nie pokazuje tego co jest. Może być tak, że nie ma w ogóle obiegu wody. Wówczas przy czujniku woda jest słabo nagrzana, a do zbiorniczka wpada z kosmosu gorąca woda. To wskazywałoby na pompę, która jako jeden z kolejnych elementów prawdopodobnie została uszkodzona przez wysokie ciśnienie. Kolejna pewnie strzeli chłodnica, albo jakiś wąż, lub znowu nagrzewnica, jeśli nie znajdziesz usterki.
Kiedy pomyślałem o wysokim ciśnieniu, nasunęło mi się w pierwszym skojarzeniu, że albo jakiś korek uniemożliwia odpowietrzanie, albo faktycznie uszczelka pod głowicą, czego serdecznie nie życzę. Ogólnie to nie kieruj się tym co napisałem. To jest jak wróżenie z fusów!!! Auto musi obejrzeć ktoś kto się na tym zna i jest w stanie przeprowadzić kilka testów, lub też na pierwszy rzut oka oceni co się stało.

[ Dodano: Wto Sie 04, 2009 01:02 ]
Matt_at napisał/a:
Kod:
sprawny masz korek i termostat? Układ (chłodzenia) jest drożny?

korek ??? nie mam ... termostat mysle że tak w każdym razie wentylator sie załącza nawet jak nie ma wody jak jest to też sie włącza



Jeśli chcesz walczyć samodzielnie, zrób jeszcze jeden test tak jak opisane jest poniżej...
Odkręć korek i następnie spróbuj nagrzać silnik. Opisz co się dzieje. Co pokazuje wskaźnik temperatury, czy coś się gotuje, czy wentylator sie włącza itp.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 4 Sie 2009, 08:16   

Matt_at napisał/a:
Kod:
Jeszcze mi się nie udało zagotować wody w układzie chłodzenia,,,
u mnie sie gotuje już po przejechaniu parunastu kilometrów
Bo masz ostro uszkodzony silnik,,, prawdopodobnie padnięta uszczelkę pod głowica albo niesprawny ukłąd smarowania, możliwe że każda minuta pracy tego silnika skraca mu życie o dziesiątki kilometrów,,,

Matt_at napisał/a:
Kod:
Odkręć obudowę termostaty (2 śruby) wyjmij termostat, skręć ponownie (uszczelkę wytnij z brystolu albo zakup stosowną) no i bez tego korka na zbiorniczku,,
co mi to da ??
Nic Ci to nie da, wyjmiesz z auta termostat który może być niesprawny,,,

Matt_at napisał/a:
Kod:
jak będziesz w motoryzacyjnym zakup korek do chłodnicy "TYP C" od Poloneza - kosztuje grosze, a ładnie się błyszczy
nie potrzebuje... to ma działać a nie błyszczeć
Spoko nie kupuj, używaj tego starego co masz (możliwe że niesprawny)

Matt_at napisał/a:
Kod:
Czy Ty czasem nie masz uwalonej uszczelki pod głowica?

Jak to sprawdzić ??
;-(

Matt_at napisał/a:
woda w zbiorniku sie zagotowała... przez cały czas wskazówka od temperatury nie była wyżej niż 1/4 wskaźnika
Nie raz było pisane że wskaźnik na desce nie pokazuje temperatury i nie należy się sugerować jego wskazaniami,,,



AdamB napisał/a:
Po tym co piszesz polecam wizytę u DOBREGO mechanika. Po prostu widać, że nie wiesz co odkręcasz i co sprawdzasz, a takie grzebanie, żeby poprawnie zdiagnozować usterkę wymaga jednak pewnego kojarzenia faktów i w miarę logicznego podejścia do tematu. Myślę, że nikt zdalnie przez forum nie jest w stanie Tobie pomóc, a może to przysporzyć jedynie większych strat.
Święte słowa, ale wiesz jak nie masz pojęcia do się dzieje i co robisz a ktoś zdalnie chce Ci pomóc, to się robi co każą i dokładnie odpisuje na pytania,,, a tu wyjęcie termostatu (nienaprawialny, a skoro się gotuje to możliwe że uszkodzony) jest problemem, tak samo jak korek który kosztuje 12 złotych, tego się nie sprawdza, jak w układzie jest nieodpowiednie ciśnienie, to się wywala stary i zakłada nowy,,,

AdamB napisał/a:
Jeśli chcesz walczyć samodzielnie, zrób jeszcze jeden test tak jak opisane jest poniżej...
Odkręć korek i następnie spróbuj nagrzać silnik. Opisz co się dzieje. Co pokazuje wskaźnik temperatury, czy coś się gotuje, czy wentylator sie włącza itp.
Już pisał, wskaźnik w normie, woda się gotuje, wentylator się włącza, dlatego teraz trzeba wywalić termostat do dalszych testów oraz zaopatrzyć się w sprawny korek układu chłodzenia.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Matt_at 

Model: Ford Fiesta Mk2`83
Wersja: Fun
Silnik: 1.1/53KM
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 36
Skąd: Krosno
Wysłany: 4 Sie 2009, 09:24   

Kod:
Spoko nie kupuj, używaj tego starego co masz (możliwe że niesprawny)


Przecież nawet przy zamkniętym wyrzuca wode przez otwór to chyba sprawny

Odnośnie bycia u mechanika to mówiłęm na poczatku że byłęm i powiedział że POMPA WODY do wymiany i powiedział tez że uszczelka jakby była strzelona to zaraz po zapaleniu auta w zbiorniczku by sie robiły bańki a się nie robią ..

poniżej zamieszczam zdjęcia korka oraz termostatu. Dobrałem się do neigo jednak za holere nie wiem jak go stamtad wydostać ....



Mam swoją tezę ... poprawcie mnie jesli jest zła ...

Wlewam wodę do zbiornika wyrównawczego po kilkunastu km otwiera się termostat i woda spływa do chłodnicy i do nagrzewnicy. Jednak że (być może) w pompie wytarły się łopatki to nie obraca ona wody ... w związku z czym woda tak naprawdę STOi i zaczyna woda się gotowac w zbiorniku wyrównaczym ....
 
 
 
AdamB
[Usunięty]

Wysłany: 4 Sie 2009, 12:03   

Matt_at napisał/a:
Kod:
Spoko nie kupuj, używaj tego starego co masz (możliwe że niesprawny)

Odnośnie bycia u mechanika to mówiłęm na poczatku że byłęm i powiedział że POMPA WODY do wymiany i powiedział tez że uszczelka jakby była strzelona to zaraz po zapaleniu auta w zbiorniczku by sie robiły bańki a się nie robią .


To dlaczego ta pompa nie jest jeszcze wymieniona, tylko ciągnie się ten wątek i ciągnie??? Do tego wszystkiego codziennie powstaje nowa teoria i zwierzenia pt. "Co tym razem się zagotowało i co wybuchło". Wymień pompę i jeśli nie pomoże, to dopiero wtedy można szukać dalej. Dioda ładnie opisał jak to zrobić i tym się kieruj. Co do korka to koszt jego jest tak niski, że można go wymienić profilaktycznie jako pierwszego, bo może to być czasem taka błaha usterka, ale też tego nie zrobiłeś. Żeby zaoszczędzić można pożyczyć od kogoś inny korek i zobaczyć czy coś się zmienia.

Wiem, że coś było apropos pompy na początku wątku nawet pisałeś, że cieknie ale zakleisz poxiliną, ale potem o termostacie, korku, uszczelce itd. Jeśli nie naprawiasz tego co wiesz, że jest popsute, ale szukasz dalej i co gorsza nadal jeździsz niesprawnym autem, to jedno co jest pewne to, że zaraz będziesz mógł oddać silnik na złom, lub w najlepszym razie będziesz wymieniał kolejne elementy układu chłodzenia.
 
 
Matt_at 

Model: Ford Fiesta Mk2`83
Wersja: Fun
Silnik: 1.1/53KM
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 36
Skąd: Krosno
Wysłany: 4 Sie 2009, 22:23   

a mam jeszcze pytanie zatankowałem 11 litrów benzyny i przejechałem może ze 140 km.... czy to może byc przez to ??
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 5 Sie 2009, 00:11   

Matt_at napisał/a:
Przecież nawet przy zamkniętym wyrzuca wode przez otwór to chyba sprawny
No właśnie nie,,,w korku są 2 zawory które się otwierają i zamykają w rożnych sytuacjach,,,

Matt_at napisał/a:
Jednak że (być może) w pompie wytarły się łopatki to nie obraca ona wody ... w związku z czym woda tak naprawdę STOi i zaczyna woda się gotowac w zbiorniku wyrównaczym ....
Wielce prawdopodobne,,,

Zainwestuj w korek do chłodnicy od poloneza TYP C oraz termostat do swojego auta... ja zawsze biorę termostat z najwyższa dostępną temperatura otwarcia, czyli jak w sklepie podasz że to Ford Fiesta 1,1 i ci powiedzą że termostat 89, to zapytaj czy mają inne pasujące ale na większa temperaturę np. 93,,, - tyle z zakupów kontrolno-zapobiegawczych bo korek wygląda w miare, ale nie wiadomo jak ze sprawnością tych śmiesznych zaworków, a termostat masz czymś oblepiony (rdza? kamień?) i nie wiadomo czy się otwiera,,,

Złap ręką to złote co siedzi w obudowie (zapamiętaj którą stroną siedzi w dół - sprężyną) to termostat, i wywal z auta do szuflady, wyczyść dokładnie gniazdo z rdzy i resztek uszczelki i silikony, na pokrywie zrób to samo, przyłóż pokrywę do kartonu technicznego (bristolu) i odciśnij kształt uszczelki i wytnij ją i skręć na tą uszczelkę bez termostatu, no i zatankuj do pełna, ale nie zakładaj korka na zbiorniczek,,,

(jak zakupisz nowy termostat to w komplecie będzie z 20 uszczelek, ale tylko jedna zazwyczaj pasuje,,, dlatego do testów najfajniej się wycina uszczelkę własnej roboty lub też się kupuje w sklepie za kilka złotych)

No i szykuj się na tę pompę,,, czy pompuje czy nie to jak cieknie to jest do wymiany,,,

Jeszcze se skojarzyłem, że skoro termostat masz tym nalotem oblepiony to i pompa też się mogła oblepić i stracić łopatki, z drugiej strony cały układ chłodzenia może być zawalony :(
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK2] Fiesta MK2
Fordy Fiesta II generacji (1983-1989)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:37
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Demontaż pompy wody w mk2.
Rancikk1 Mechanika silnika 8 20 Lip 2015, 10:01
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: Galeria MK1 & MK2
fajne, oryginalne, ładne i zrobione z sensem :)
Piesek Mechanika ogólna 39 13 Sty 2014, 15:24
kostek88wjcz
Brak nowych postów Przyklejony: Opisy techniczne i dane regulacyjne mk2 (bez XR2)
Laskosz Mechanika ogólna 2 8 Sty 2011, 12:09
Gurney89
Brak nowych postów Przyklejony: Widziałem, mijałem, wiem gdzie stoi mk1/mk2
podziel się informacją
van Mechanika ogólna 39 29 Lis 2014, 00:18
Wodnikczek


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.