Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Problem z kontrolką ładowania, ładowanie jest ale marn
Autor Wiadomość
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 22 Lip 2009, 19:56   [MK3] Problem z kontrolką ładowania, ładowanie jest ale marn

Zakładam nowy temat, ponieważ tu na forum nie znalazłem odpowiedzi na mój problem.
Mój problem polega na tym, że nie gaśnie mi kontrolka ładowania. Opiszę to dokładniej.
Wyciągnięty kluczyk - brak kontrolki. Więc OK. Wkładam kluczyk, przekręcam kontrolka się pojawia, mocno czerwona czyli OK. Odpalam auto. Kontrolka chwilkę się pali jeszcze na mocno czerwono, i po krótkiej chwili zaczyna świecić słabiej i świeci sobie tak cały czas - bardzo słabo dokąd silnik pracuje. Dodaje gazu to kontrolka robi się bardziej czerwona, bardziej jaśniejsza. I teraz pytanie? Czy to mostek prostowniczy? Czy regulator? Czy mocno zużyte szczotki? To jest egzemplarz z regulatorem i szczotkami w jednej części. Sam jestem elektronikiem ale odkąd robię to dwa lata w pracy to jakoś z takim przypadkiem się nie spotkałem. Odpiąłem kostkę od altka sprawdziłem czy 2 plusy dochodzą od rozrusznika, poczyściłem wszystkie styki. Niebieski od kostki w altku wychodzi przez żaróweczkę na masę z tego co wiem i u mnie też ma przejście z masą. Sprawdzałem masę przy silniku. Czyszczona. Odpinałem kostkę od altka przekręcałem kluczyk i żarówka się nie pali czyli zwarć nie ma na przewodach. Napięcie na akumulatorze na włączonych światłach 13,25V, na wyłączonych 13,8V. Po zdjęciu klemy silnik pracuję. Mogę nawet powiedzieć że z wyższymi obrotami, ale nie o dużo (ale tylko w przypadku niskich obrotów bez gazu), jak dodaje gazu to mi strzela - słaba iskra, nie daje rady - to wszytko w przypadku oczywiście zdjętej klemy po odpaleniu. Gdy zakładam klemę z powrotem słychać że alternator się raczej załącza i troszeczkę obroty spadają. Miał ktoś identyczny problem? Proszę o odpowiedź ludzi którzy robią takie rzeczy albo mieli identyczny przypadek. "Super fachowcy" mogą się powstrzymać. Ewentualnie jeśli ktoś ma jakiś dobry pomysł to niech również pisze. :)
Ostatnio zmieniony przez trzeci 22 Lip 2009, 21:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 22 Lip 2009, 21:16   

Gratuluje pomysłu ze zdjęciem klemy na akumulatorze podczas gdzy silnik pracuje - przy odrobinie szczęścia, alternator widzi 0V więc winduje napięcie w instalacji do prawie 60V i pali się wszystko co może łącznie z wyłączonymi żarówkami.

Druga sprawa "Zakładam nowy temat, ponieważ tu na forum nie znalazłem odpowiedzi na mój problem" szlag mnie trafia ;-( nie znalazłeś bo zapewne nie szukałeś, był czas kiedy podobne tematy szły 3 albo 4 jednocześnie.

http://ffc.dmkhost.net/mk1/tabela-11.html
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 22 Lip 2009, 21:19   

czytalem ta tabelke dotyczy usterki kiedy lampka sie nie pali przy wlaczonym zaplonie. u mnie się pali! pozatym sciagalem kleme na doslownie sekunde i robiłem to setki razy w różnych fordach i nie tylko fordach więc się w to nie zagłębiam.
Ostatnio zmieniony przez Pawełos666 22 Lip 2009, 21:28, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 22 Lip 2009, 21:25   

mostek szczotki bądź komutator . Ale zacznij od naciągnięcia paska . bo on też daje takie objawy szczególnie na ciepłym silniku . ale jeśli masz magneti marelli/ lucas to obstawiam przebitą minusową diodę .
 
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 22 Lip 2009, 21:27   

7mm coś jeszcze? bo tyle powinno byc dla silnika 1,4 - 1,6 altek nie ma przebic na mase ani pomiedzy uzwojeniami (metoda badania omomierzem), do mostka nie zagladalem. nie nie mam lucasa, mam BOSZKA

 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 22 Lip 2009, 21:51   

Pawełos666 napisał/a:
czytalem ta tabelke dotyczy usterki kiedy lampka sie nie pali przy wlaczonym zaplonie. u mnie się pali!
:głowąwmur: :głowąwmur: :głowąwmur: Czyli nie czytałeś, bo jak byś czytał to byś doczytał do: "Usterka: Kontrolka ładowania nie gaśnie przy wzroście obrotów."
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 22 Lip 2009, 21:58   

Tam nie ma takich usterek. Tam są błache usterki.

Ona mi gaśnie przecież napisałem.
Ale potem się mży. Rozumiesz? Pozatym zapala mi się jasniej kiedy dodaje gazu.

Sprawdzić ewentualnie wymienić regulator - nic nie dało.
Przewód pomiędzy kontrolką a alternatorem ma przebicie na masę - nie.
Sprawdzane na żarówkę... i ciety tez...
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 22 Lip 2009, 22:54   

Jeśli napięcie jest wyższe na pracującym silniku znaczy że alternator ładuje, jeśli na podwyższonych obrotach (kiedy kontrolka zaczyna się jarzyć) napięcie też lekko wzrasta to wskazuje jakby padła dioda na niebieskim przewodzie i na kontrolce się robiło napięcie ujemne które powoduje że się jarzy,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 22 Lip 2009, 23:33   

rozumiem rozumiem, być może masz rację, powiedz mi gdzie ta dioda jest umiejscowiona? Byłby bardzo ciekawy przypadek... Zaczyna mnie fascynować ford fiesta mk3
Ja z praktyki wiem, że czasem podłączony jest równolegle rezystor, ostatnio w VW coś takiego przerabiałem (padł), ale nie wiem jak tam na tablicy w fordzie jest, nie wiem czy sens to rozbierać, bo nie wiem jak to jest zrealizowane. Może miałby ktoś jakiś schemat albo fotki licznika? Bym się upewnił, gdzie sobie leci ten niebieski kabelek z alternatora. Tak czy siak, wiem już że płynie tam za duży prąd (jakis element "przepuszcza". jutro sie przyjżę czy kontrolka ładowania czasem nie swieci jasniej niż inne czerwone (reczny, olej), wydaje mi sie to byc wlasnie problemem. <oki> dzieki za naprowadzenie, wydaję mi się, że dalej dam rady, jak coś to będę pisał dalej...
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 23 Lip 2009, 08:04   

W mk1 diody nigdy nie widział i chyba nie było i tam gdzie mam dobry alternator po remoncie to właśnie na wysokich obrotach kontrolka zaczyna się jarzyć, w dzień niezauważalne prawie w nocy prawie normalnie świeci,,, żeby to rozwiązać wsadzili diodę taką zwykła chyba, i chyba jest na kablu niedaleko alternatora.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 23 Lip 2009, 12:30   

to nie wina diody na przwodzie . Albo dioday wzbudzenia albo któraś dioda minusowa w mostku o ile masz dobrze napięty pasek .
 
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 23 Lip 2009, 18:48   

Pisałem, że to robię i pasek mam napięty na 7mm :) nie róbmy sobie jaj. Mimo wszystko dzięki za pomoc koledzy, jednak to była albo dioda albo poleciał rezystor w żaróweczce zalaczony rownolegle (zalezy jak fabryka to zrobila) :) tam jest ponad prawie 17V miedzy niebieskim z altka a masą. Wstawiłem odpowiednią diodę na niebieskim przewodzie i jest jak należy. Lampka gaśnie całkowicie gdy alternator się wzbudzi. Ładowanie jest na 13,87V jutro wymienie tez regulator i szczotki, bo nie jestem jego pewny (szczotki).

ZAMYKAMY kill
Ostatnio zmieniony przez Pawełos666 23 Lip 2009, 22:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 23 Lip 2009, 21:10   

Pawełos666 napisał/a:
tam jest ponad prawie 17V miedzy niebieskim z altka a masą
A działa to tak, silnik (alternator) stoi, na niebieskim przewodzie jest 0V, włączasz zapłon na kontrolkę jest podawane +12V za stacyjką - lampka świeci. Przy okazji ten fakt odnotowuje regulator napięcia włączając alternator. Odpalasz auto, alternator zaczyna generować prąd i na przewodzie niebieskim się robi 12V czyli +12V-12V=0V dlatego kontrolka gaśnie, ale na wysokich obrotach jest +12V-17V=-5V i kontrolka się jarzy,,, dioda która padła ma to niwelować.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 23 Lip 2009, 21:25   

JoeMix napisał/a:
Pawełos666 napisał/a:
tam jest ponad prawie 17V miedzy niebieskim z altka a masą
A działa to tak, silnik (alternator) stoi, na niebieskim przewodzie jest 0V, włączasz zapłon na kontrolkę jest podawane +12V za stacyjką - lampka świeci. Przy okazji ten fakt odnotowuje regulator napięcia włączając alternator. Odpalasz auto, alternator zaczyna generować prąd i na przewodzie niebieskim się robi 12V czyli +12V-12V=0V dlatego kontrolka gaśnie, ale na wysokich obrotach jest +12V-17V=-5V i kontrolka się jarzy,,, dioda która padła ma to niwelować.


na kazdych obrotach jest +17V z niebieskiego - przynajmniej jesli go odetniemy :P . wg mnie fabryka tam żadnych diod nie dawala. nie wiem czy po przekreceniu kluczyka na niebieskim na odpietej kostce pojawia sie +12V, jutro sprawdze. być może tak jest że na odpiętej kostce jest +12V jak alternator zaczyna pracować to robi się na jego pinie (tym od niebieskiego kabla) +17V i razem by dawało różnice ktora powodowała by żarzenie. i wlasnie rezystorki wpiete w VW rownolegle do zarowek kontrolki to "obcinają", że diód nie potrzeba. Jak w fordzie jest to nie wiem, ale domyślam się, że tak samo. I teraz jak wstawilismy diode to nam obcina te cale 12V po stronie kontrolki nie przenosząc tych 5V różnicy na kkontrolkę :)
Kolego tam nie ma wzbudzania alternatora kontrolką, to nie maluch, on sie wzbudza na strumień indukcji magnetycznej - wzbudza siłę elektromagnetyczną. Odetnij niebieski od kontrolki to też będzie przecież ładowanie. Kontrolka to tylko bajer je. Sprawdze jutro ile jest na pinie niebieskiego przewodu na alternatorze po przekreceniu kluczyka i ile na kostce. I nie padla tu raczej zadna dioda, bo tam czegoś takiego raczej nie zastosowali, tylko chyba rezystor ktory moze byc wpiety rownolegle do zarowki i one sie przepalaja (nikt sie nie bedzie przeciez bawil w wymiane rezystorka na tablicy), to sie wstawia diodke nie, przerabiałem temat w VW, ale zapomniałem że to może być to :łoś: ZWYKŁĄ DIODĘ WSTAWIAMY PASKIEM ("KRESECZKĄ" :) )) DO WYJSCIA Z ALTERNATORA. JAKBY KTOŚ MIAŁ PODOBNY PROBLEM

ZAMKNIJCIE TEMAT ALBO PODWIEŚCIE BO MOŻE SIĘ OKAZAĆ POMOCNY
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 24 Lip 2009, 23:33   

nie rozwiązałeś problemu . na niebieskim przewodzie nie może być 17 V . Bo regulator by oszalał . Zwarła ci dioda wzbudzenia w altku i tyle albo czas zmienić miernik . Wstaw pojemność za niebieski przewód i rezystor do masy za . Jak na rezystorze będzie napięcie to niestety mostek . Jeśli regulator w miarę mądry to obetnie składową zmienną i dokona pomiaru na składowej stałej . Robi się to to wejściem kondensator masa (czasami jest na zewnątrz altka taka pojemnośc ok 10 uF ) . A dioda jest w instalacji wpięta tylko po to by nie wzbudzać przekaźników . jak dostanie zwarcia silnik nie chce gasnąć mimo wyjęcia kluczyka .
 
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 25 Lip 2009, 14:16   

Nie wiem ile teraz jest na wyjsciu na niebieskim z alternatora, nie bedę już rozcinał. Gdyby regulator był padnięty to by nie było ładowania. Wiem, że jest dobrze. jest odpowiednie ładowanie i lampka gaśnie. Samochód po tym zabiegu zrobił 350km, a po naprawie był padnięty akumulator, że ledwo odpalił i nim chwile rzucało-ale nic nie doładowywałem. Naprawione jest i problem być może jest rozwiązany na około, to jednak sprawa jest załatwiona i działa poprawnie. Zresztą wcześniej też miał odpowiednie ładowanie. Nie będę rozbierał i się zagłębiał w to czy któraś dioda jest rzebita i upewniał. To się mija z celem. :) Jeszcze żeby mi to padło w ML 270 to bym rozebrał, ale nie będę ruszał altka w fionie ;) Chodziło o to żeby nie rozbierać. Kto by miał czas na takie sprawy. Kiedyś robiłem to samo w Fordzie Transit'cie. Był u mnie serwisowany i nie było żadnych problemów z ładowaniem. Gdyby byly uszkodzone diody wzbudzenia to po przekroczeniu tych 2000obr altek już się sam wzbudza gdy spadłyby mu obroty ponizej tych 2000 aż do 1000 to by nie pracował nadal samowzbudnie, bo by nie było odpowiedniego spadku napięcia na nich. I lampka by się paliła kolego :) Może być w najgorszym wypadku, że uszkodzona jest jedna dioda w układzie prostowniczym i w niewielkim stopniu wpływa na natężenie prądu i też nie zawsze będzie to sygnalizowane przez lampkę kontrolną ładowania akumulatora. Ale nie chciało mi się rozbierać altka, w najgorszym wypadku mogła polecieć jedna dioda. Wiem że to pogarsza warunki pracy pozostałych diodach i przyczynia się do ich szybszego zużycia ;) Ja to wiem kolego :D robiło się te rzeczy. Czas pokaże... :D Narazie nie pokazuje :yyy:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Kto jest z Wrocławia ? Dolnegośląska ?
Ilu nas jest ? Wpisz się !
Piter Grupa Wrocław - Frakcja Dolnośląska 75 9 Sty 2016, 10:57
roch57
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 10:46
ttomek71
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.