Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] czujnik włączający wentylator
Autor Wiadomość
adr0444 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1/53KM
Imię: ADRIAN
Wiek: 36
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 50
Skąd: Krosno Odrz
Wysłany: 14 Lip 2009, 17:30   [MK3] czujnik włączający wentylator

witam.. zmieniłem wentylator bo poprzedni był spalony i nowy sie nie włącza.. gdzie znajduje sie czujnik odpowiadający za jego włączanie?? bezpiecznik jest sprawny i wentylator tez...
 
 
 
szogoon 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 38
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 374
Skąd: Łódź
Wysłany: 14 Lip 2009, 17:35   

nad termostatem jest termowłącznik, należy go wykręcić (jakiś duży klucz to jest)

jeśli się nie mylę to nie trzeba spuszczać płynu (nie jestem pewien, więc jakby co to niech mnie ktoś poprawi :) )
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 14 Lip 2009, 18:14   

Zanim wykręcisz, zdejmij wtyczke i na włączonym zapłonie zewrzyj styki od wtyczki. Jak nie zadziała wentylator to masz problem gdzieś indziej.
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
Jacek4200 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 39
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 91
Skąd: Wrocław/okolice
Wysłany: 14 Lip 2009, 21:22   

Przy wymianie niewiele płynu Ci ucieknie, wiem bo sam to przerabiałem. Fontanna jest za to przy wymianie czujnika temperatury, wtedy można, nawet trzeba złapać i wlać z powrotem do zbiornika. :ok:
_________________
Była Fiesta mk3 1.1i jest Seat Ibiza 1.4i
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 14 Lip 2009, 22:34   

Marcinowaty dobrze pisze, pierwsze co to zdejmij dużą błękitną wtyczkę z górnej części termostatu i jakimś drucikiem zewrzyj 2 piny przy włączonym zapłonie. Jak wentylator nie ruszy, to znaczy że wina jego albo kabli gdzieś po drodze. Jak ruszy to możliwe, że uszkodzony jest termowłącznik. Sprawdź do jakiej temperatury grzeje się silnik (od biedy możesz wykorzystać wskaźnik na desce rozdzielczej). U mnie wentylator włącza się kiedy wskaźnik temperatury zaczyna wchodzić na "N".

W tych silnikach z natury rzadko się włączają wentylatory. U mnie od 1.5 roku włączył się z 5-6 razy, właściwie za każdym razem po dobrym pałowaniu w trasie, wjeździe do miasta i zatrzymaniu się w korku.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
adr0444 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1/53KM
Imię: ADRIAN
Wiek: 36
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 50
Skąd: Krosno Odrz
Wysłany: 15 Lip 2009, 19:18   

u mnie wskazowka dochodzi jedynie do pierwszej litery od dołu czyli bodajrze do M... gdy silnik sie przegrzewa wskazowka zamiast isc w gore spada w dół :9:
nie rozumiem tego ale kij z tym... aytem jezdze po lesie a tam powoli i wiatrak powinien sie czesciej wlaczac a nie chce uszkodzic silniczka bo brzytwa jest :D
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 15 Lip 2009, 19:39   

no to wygląda że masz walnięty czujnik na deskę.

a jeżdżąc powoli w lesie właściwie nie masz szans na włączenie wentylatora gy
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
adr0444 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1/53KM
Imię: ADRIAN
Wiek: 36
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 50
Skąd: Krosno Odrz
Wysłany: 15 Lip 2009, 19:54   

a dlaczego??
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 15 Lip 2009, 20:22   

bo ten silnik sie słabo grzeje (albo jak kto woli - dobrze chłodzi :-P )
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
adr0444 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1/53KM
Imię: ADRIAN
Wiek: 36
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 50
Skąd: Krosno Odrz
Wysłany: 15 Lip 2009, 20:27   

ale profilaktycznie wole miec wszytsko na TIP TOP... wiec tak wymienie sobie czuja przy termostacie... a gdzie jest ten co odpowiada za wskazówke???
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 15 Lip 2009, 20:32   

najpierw go sprawdź, a później wymień - szkoda kasy, którą mógłbyś przeznaczyć na czujnik temperatury na deskę. a znajduje się on tuż przy włączniku wentylatora, wkręcony jest w obudowę termostatu od przodu i ma 1 przewód.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
adr0444 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1/53KM
Imię: ADRIAN
Wiek: 36
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 50
Skąd: Krosno Odrz
Wysłany: 15 Lip 2009, 20:37   

to ten taki mały??? bo jak mostkuje ten z duza wtyczka to mwentyl sie wlacza... a jak auto stoi pol godziny na postoju to nawet sie nie zalaczy :9:
 
 
 
szogoon 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 38
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 374
Skąd: Łódź
Wysłany: 15 Lip 2009, 20:38   

adr0444 napisał/a:
a jak auto stoi pol godziny na postoju to nawet sie nie zalaczy :9:
a czemu miałby się załączyć?
 
 
 
adr0444 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1/53KM
Imię: ADRIAN
Wiek: 36
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 50
Skąd: Krosno Odrz
Wysłany: 15 Lip 2009, 20:45   

teoretycznie powinien... jak juz wczesniej pisalem wskazowka na zegarach mi opada na sam dol a silnik sie wtedy przegrzewa bo slysze ze inaczej pracuje i jest słabszy
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 15 Lip 2009, 20:54   

u mnie przy sprawnym układzie chłodzenia na postoju schodzi jej dobre 20-30min do włączenia wentylatora. Wystarczy że puszcza Ci termostat i możesz czekać do usranej śmierci. Coś wykazujesz wysoki opór na rady - zmień czujnik na deskę i dopiero wtedy oceniaj jak się grzeje.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
adr0444 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1/53KM
Imię: ADRIAN
Wiek: 36
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 50
Skąd: Krosno Odrz
Wysłany: 15 Lip 2009, 21:05   

ok.. jutro zmienie ten z pojedynczym kablem i zdam relacje o ile zdarze
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 16 Lip 2009, 22:45   

adr0444 napisał/a:
teoretycznie powinien... jak juz wczesniej pisalem wskazowka na zegarach mi opada na sam dol a silnik sie wtedy przegrzewa bo slysze ze inaczej pracuje i jest słabszy
Termostat, czujnik na deskę, termowłacznik - 3 niezależne elementy niewiele w sumie zależne od siebie.

Fiesta 1.1 to nie auto z 2007 roku, i tam wentylator na chłodnicy służy do schłodzenia płyny w bardzo upalne dni w dużym korku,,, tak samo wskaźnik na desce nie stanie pionowo idealnie w połowie skali już po 2 minutach od uruchomienia auta po po kolejnych 5 na 30 sekund nie załączy się wentylator chłodnicy,,, ble, ble, ble i tak dalej.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
adr0444 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1/53KM
Imię: ADRIAN
Wiek: 36
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 50
Skąd: Krosno Odrz
Wysłany: 17 Lip 2009, 19:19   

trudno to wyjasnic.. jezdzac w upalne dni po lasach i polach z różnymi prędkościami ( taka mam prace ) niekiedy jezdze 2-3 godz bez gaszenia auta i od kiedy mam auto ( grudzien ) ani razu nie słyszałem zeby sie zakrecił ;/ ... ni jedynie jak go zmostkowałem
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 17 Lip 2009, 20:08   

ni trudno :-P te silniki po prostu tak mają.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 17 Lip 2009, 21:17   

JoeMix napisał/a:
ni trudno :-P te silniki po prostu tak mają.
Daj spokój! Szkoda klawiatury....
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.