Przesunięty przez: van 21 Cze 2014, 21:20 |
Katalizator.. |
Autor |
Wiadomość |
Raven_PK
Model: Ford Fiesta Mk2`89
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Dawid
Wiek: 33 Dołączył: 07 Lip 2009 Posty: 19 Skąd: Konin
|
Wysłany: 13 Lip 2009, 22:49 Katalizator..
|
|
|
mam pytanie czy przy mk2 1.3 gdzie nie ma lambdy jest tylko kolektor > rura > katalizator > rura > tlumik > rura tak u mnie to wyglada i moje pytanie polega na ty po co jest ten katalizator czy po duzym przebiegu nie blokuje spalin i czy moge go wyciac i zamiast niego dac rure lub strumienice i czy mi to w czymś pomoże |
|
|
|
|
AdamB [Usunięty]
|
Wysłany: 13 Lip 2009, 23:38
|
|
|
Zgodnie z przepisami, to raczej nie można wycinać katalizatora, ale zgodnie z prawami fizyki jest to możliwe ;-). Czy to coś zmienia?? Ogólnie tak, drugie pytanie brzmi jednak czemu ma to służyć??? |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 13 Lip 2009, 23:44
|
|
|
Raven_PK napisał/a: | czy po duzym przebiegu nie blokuje spalin i czy moge go wyciac | Jak jest zapchany to blokuje spaliny, można go wybebeszyć i zostawić pustą puszkę po nim, żeby na przeglądzie się nie przyczepili... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5648 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14 Lip 2009, 01:15
|
|
|
nie przyczepią się bo pewno nie masz w dowodzie wpisane że ma katalizator . Oni napewno o tym nie wiedzą . HM możesz zamienić kata na tłumik rozprężna albo rozłożyć wydech i zobaczyć czy ma dobry prześwit kat . |
|
|
|
|
Raven_PK
Model: Ford Fiesta Mk2`89
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Dawid
Wiek: 33 Dołączył: 07 Lip 2009 Posty: 19 Skąd: Konin
|
Wysłany: 14 Lip 2009, 09:57
|
|
|
a jeżeli wytnę katalizator to zwiększy się spalanie ?? |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5648 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14 Lip 2009, 10:12
|
|
|
nie |
|
|
|
|
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14 Lip 2009, 11:03
|
|
|
można wstawić takie coś w kształcie katalizatora co w środku ma tak naprawdę przelotową rurkę, może u ciebie właśnie ktoś to zastosował |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 14 Lip 2009, 14:44
|
|
|
Ta, szły mk2 z katalizatorem, tylko że teraz to ona jest albo przepalony albo zatkany - tak czy siak nie spełnia swojej roli po tylu latach - wywalenie jest dobrym pomysłem, sam muszę to u siebie zrobić. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
AdamB [Usunięty]
|
Wysłany: 14 Lip 2009, 17:17
|
|
|
diodalodz napisał/a: | nie przyczepią się bo pewno nie masz w dowodzie wpisane że ma katalizator. |
U mnie w dowodzie dla przykładu jest wprowadzone, że ma katalizator... Jeśli nie ma tego w dowodzie to w sumie można próbować. Ogólnie to pewnie nikt się nie przyczepi chyba, że trafisz na niemiecką drogówkę, albo upierdliwe przypadki w Polsce. Raczej mało kto zwraca na to uwagę. Na stacji diagnostycznej też pewnie da się prześlizgnąć bez większych kłopotów, ale musisz mieć na uwadze, że usuwanie katalizatora prawnie nie jest dozwolone. Nawet w rajdach samochodowych jeśli auto miało fabrycznie katalizator to musi go mieć i nie można go usunąć. |
|
|
|
|
Raven_PK
Model: Ford Fiesta Mk2`89
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Dawid
Wiek: 33 Dołączył: 07 Lip 2009 Posty: 19 Skąd: Konin
|
Wysłany: 14 Lip 2009, 22:54
|
|
|
to chyba najlepszym rozwiązaniem będzie zastosować strumienice lub wybebeszyć katalizator |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5648 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15 Lip 2009, 00:57
|
|
|
założyć tłumik rozprężny to najlepsze rozwiązanie . Daje cisze i elastyczność silnika . |
|
|
|
|
chathouk
Model: Ford Fiesta Mk2`83
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Adrian
Wiek: 33 Dołączył: 15 Wrz 2011 Posty: 25 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 9 Paź 2011, 17:34
|
|
|
a mi brzeczy tlumik gdzies z przodu... na pewno nie z tylu, i sie zastanawiam co czy tam jest ten katalizator ? w tej puszce pierwszej? mozna tam strumienice wsadzic? czy ma to jakis wplyw na gaznik, jezeli zamiast katalizatowa wsadzi sie strumienice? |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 9 Paź 2011, 17:43
|
|
|
Jak masz gaźnik to raczej nie ma katalizatora, choć były takie wersje z nieregulowanym katem,,, strumienica poprawi ci nastrój,,, do tego gaźnik,,, każda modyfikacja zwiększająca moc ciągnie za sobą spalanie ,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 9 Paź 2011, 18:46
|
|
|
pierwsza puszka, widać ją z góry pomiędzy scianą grodziową a silnikiem, pod półosią pasażera. Po tylu latach to katalizator jest albo wypalony, albo zapchany |
|
|
|
|
Szpila
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Wojtek
Wiek: 40 Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 130 Skąd: Bardo/Katowice
|
Wysłany: 9 Paź 2011, 20:05
|
|
|
chathouk napisał/a: | a mi brzeczy tlumik gdzies z przodu... na pewno nie z tylu, i sie zastanawiam co czy tam jest ten katalizator ? w tej puszce pierwszej? mozna tam strumienice wsadzic? czy ma to jakis wplyw na gaznik, jezeli zamiast katalizatowa wsadzi sie strumienice? |
To Ci brzęczy bo uderza o karoserie albo o półoś, wiem bo tak mam:D przy tym nie źle wisi |
_________________
|
|
|
|
|
chathouk
Model: Ford Fiesta Mk2`83
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Adrian
Wiek: 33 Dołączył: 15 Wrz 2011 Posty: 25 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 9 Paź 2011, 20:51
|
|
|
a da sie to jakos tam umocowac zeby nie brzeczalo? bo brzmi to jak jakas grzechotka i wydaje mi sie jakby byl tlumik w srodku wypalony... a wlasnie, spalanie w miescie ile powinno wynosic mniej wiecej przy normalnej jezdzie, bez zrywow specjalnych do 80km/h? taka plynna jazda bez dziadkowania |
|
|
|
|
Szpila
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Wojtek
Wiek: 40 Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 130 Skąd: Bardo/Katowice
|
Wysłany: 10 Paź 2011, 12:56
|
|
|
chathouk napisał/a: | a da sie to jakos tam umocowac zeby nie brzeczalo? bo brzmi to jak jakas grzechotka i wydaje mi sie jakby byl tlumik w srodku wypalony... a wlasnie, spalanie w miescie ile powinno wynosic mniej wiecej przy normalnej jezdzie, bez zrywow specjalnych do 80km/h? taka plynna jazda bez dziadkowania |
u mnie to jest tak że ten niby katalizator sie przekrzywił na łączeniu (bo tam sa takie sprężynki żeby to nie było sztywno mocowane, hmmm nie wiem po ch...) jedyne wyjscie wymienić cała dwururke od kolektora, ja mam w planie dać taką z tłumikiem pierwszym. i to połączyć z reszta bez kata już. Tak se to wymyśliłem |
_________________
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 10 Paź 2011, 13:00
|
|
|
No właśnie, mk1/2 ma na sztywno wydech skręcany,,, bez sprężynek,,, mi "wydechowiec" sprężynki dołożył, bo niby tak powinno być i po paru dniach mi wydech obwisł i kazałem wywalić i skręcić na sztywno jak było wcześniej i jest OK.
Ciekaw jestem fotki tych waszych katalizatorów o których piszecie,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 10 Paź 2011, 13:01
|
|
|
caly wydech wisi na 3 wieszakach. Jeden jest mocowany na dolne śruby łączące skrzynie z silnikiem, dwa są z tyłu. Może starczy poluzować te śruby, ustawić całość tak jak są wieszaki i skręcić? Mi nic nie brzęczało, a przy zrzucaniu wydechu wszystkie śruby zaczepiscie trzymały
JoeMix, ja tez mam takie śruby ze sprężynami. Może miales wydech na patencie zrobiony przez poprz. wlasciciela? |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 10 Paź 2011, 13:08
|
|
|
http://tlumikisklep.pl/tl...iesta-2332.html jak widzisz pod silnikiem nie ma wieszaka, tylko z tyłu tłumik wisi na wieszakach, z przodu wydech trzyma się na kolektorze i dlatego ma być skręcony na sztywno a nie na sprężynkach,,, nawet jak z tyły sa 2 tłumiki to przód i tak wisi tylko na kolektorze http://tlumikisklep.pl/tl...iesta-2349.html
Bardzo podobnie było w mk1,,, tylko łączenie rur był jeszcze bardziej po staremu,,, http://tlumikisklep.pl/tl...iesta-2340.html
sprężynki i wynalazki zaczynają się od mk3 i tam już z przodu wydech wisi na wieszakach też,,, http://tlumikisklep.pl/tl...iesta-2336.html |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
Ostatnio zmieniony przez JoeMix 10 Paź 2011, 13:13, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
|