[MK3] Gdzie włączyć tylną wycieraczkę ? - pytanie laika |
Autor |
Wiadomość |
ivanek
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 124 Skąd: O-ca
|
Wysłany: 8 Lip 2009, 19:23 [MK3] Gdzie włączyć tylną wycieraczkę ? - pytanie laika
|
|
|
Witam! Jestem nowym użytkownikiem forum i chciałbym się ze wszystkimi na początek przywitać
Mam bardzo dziwny problem.. Otóż całkiem niedawno kupiłem Fiestę z 91 roku. Śmiga ładnie, wszystko co na początek trzeba było wymieniłem ale.. Dzisiaj jadąc, zaczęło padać. Chciałem włączyć tylną wycieraczkę i... Okazało się że nie wiem jak :( Wycieraczka na 100% jest, jest też dysza spryskiwacza na tylnej szybie, ale nie ma żadnego przycisku, korbki, wajchy żeby je włączyć Oglądałem zdjęcia przełączników zespolonych i widziałem że tylna wycieraczka jest po przekręceniu końcówki w dół. U mnie nie ma obrazka, a i końcówki obrócić się nie da Ktoś wymienił mi przełącznik zespolony na uboższą wersję ?! Czy może jestem debilem ?
Dodam tylko że w aucie poprzedni właściciel robił jakieś wynalazki, typu: diody na lusterku wstecznym od strony przedniej szyby klejone na silikon (po co ? na co ? nie wiem!), dziwna instalacja alarmowa która nie działa bo zostały tylko jej resztki, kable które kończą się np. w bagażniku i za cholerę nie wiem do czego są :( , brak kabla antenowego w tunelu za radiem (chociaż antena jest). |
|
|
|
 |
olo_2026
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: S
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 37 Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 87 Skąd: wąwolnica
|
Wysłany: 8 Lip 2009, 19:53
|
|
|
proponuje przełącznik pociągnąć do siebie a jesli to nieda rezultatyu to spróbuj poczyśćic styki które są w klapiei u dołu i na belce tylniej takie złote blaszki tak mi się wydaje
Spryskiwacz tylniej szyby tak samo się włacza tylko że dwa razy do siebie |
Ostatnio zmieniony przez olo_2026 8 Lip 2009, 19:56, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
ivanek
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 124 Skąd: O-ca
|
Wysłany: 8 Lip 2009, 19:55
|
|
|
No właśnie o to chodzi że przełącznik (wajcha) działa tylko do góry i reguluje tylko 2 prędkości wycieraczek. Nie da się jej w inną stronę "wygiąć" :( |
|
|
|
 |
olo_2026
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: S
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 37 Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 87 Skąd: wąwolnica
|
Wysłany: 8 Lip 2009, 19:58
|
|
|
a w dół sie da bo tak są chyba czsówki |
_________________
 |
|
|
|
 |
olo_2026
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: S
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 37 Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 87 Skąd: wąwolnica
|
Wysłany: 8 Lip 2009, 20:00
|
|
|
chyba musisz pociągnąc z większą siła moze ie coś blokuje |
|
|
|
 |
ivanek
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 124 Skąd: O-ca
|
Wysłany: 8 Lip 2009, 20:03
|
|
|
No właśnie o to chodzi że się nie da Myślałem że może jest gdzieś ukryty przełącznik... |
|
|
|
 |
olo_2026
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: S
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 37 Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 87 Skąd: wąwolnica
|
Wysłany: 8 Lip 2009, 20:07
|
|
|
wiec nic nie pomoge chuć bym chciał |
_________________
 |
|
|
|
 |
Miły

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 39 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
Wysłany: 8 Lip 2009, 20:07
|
|
|
być może poprzedni właściciel wymieniał przełącznik zespolony i założył nie taki jak powinien - we fiestach mk3 były bodajrze 4 różne rodzaje przełaczników... |
_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" |
|
|
|
 |
ivanek
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 124 Skąd: O-ca
|
Wysłany: 8 Lip 2009, 20:22
|
|
|
Pierwsze zdjęcie to mój przełącznik zespolony, tak sobie teraz pomyślałem - a może on zmienił klapę ? Gdzie szukać przewodów od wycieraczki ? I wężyka od dyszy ? Bo na szybkiego zszedłem w kapciach ale zaczyna kropić i nie zobaczyłem nic :( Drugie zdjęcie to jakieś cudo.. Jak ktoś wie co to jest to stawiam browara (litrowego ). Można tym kręcić w dwie strony - do czego służy - nie mam zielonego pojęcia...
Trzecie zdjęcie to te diody o których wspominałem wcześniej... a najlepsze jest to że zobaczyłem je prawie miesiąc po kupnie auta |
|
|
|
 |
nexia145 [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Lip 2009, 20:44
|
|
|
Wężyk powinien iśc przednim słupkiem,nad podsufitka chyba i tym połaczeniem w klapie wraz z instalacja u góry do dyszy dochodzić.pisałes,ze jakies kable wisza w bagazniku.Może to od wycieraczki akurat. To ustrojstwo to wygląda jak potencjometr ze starego radia,może gość miał jakis wzmacniacz cy cuś :yyy: A te diody to juz przegięcie,wez to zdejmij bo wyglądaja jak zza krzoka Ten zespolony tez jakiś inny żeczywiście,powinien mieć jeszcze jedną strzałeczkę w dół obok tych dwóch do góry.Pozdrawiam |
|
|
|
 |
ivanek
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 124 Skąd: O-ca
|
Wysłany: 8 Lip 2009, 21:14
|
|
|
Diodki narazie zostawię bo chcę się dowiedzieć gdzie dokładnie idą kabelki. W bagażniku nie wiszą kable tylko leżą na dole "pod" zamkiem. Może w piątek wszystko posprawdzam bo dziś już nie mam czasu ani ochoty :( |
|
|
|
 |
nexia145 [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Lip 2009, 21:27
|
|
|
No i byc może była tam jakaś tuba z głośnikami i z tad te kable lub coś w tym rodzaju i po to to pokrętło :gitara: Pozdro |
|
|
|
 |
PATRIX
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Patryk
Dołączył: 27 Cze 2009 Posty: 5 Skąd: Tarnówka
|
Wysłany: 8 Lip 2009, 22:06
|
|
|
Po przełączeniu do góry powinieneś mieć dwie prędkości... w dół czasówki a po przyciągnięciu do siebie tylną wycieraczkę
Możliwe ze przełącznik jest wymieniony na inny jak już wspominano przez Miłego bo ja mam inny trochę pozdrawiam |
|
|
|
 |
ivanek
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 124 Skąd: O-ca
|
Wysłany: 9 Lip 2009, 00:16
|
|
|
Jedyne rzeczy jakie mogę zrobić z tą wajchą to dać o jeden lub dwa "przeskoki" w górę. Nic więcej :(
PATRIX: a mógłbyś wrzucić fotę ? |
|
|
|
 |
szogoon

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 39 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 374 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 9 Lip 2009, 08:32
|
|
|
ja to widzę tak...
diody na lusterku to są takie specjalne, które odejmują kilometrów na suszarce, a ten potencjometr to jest strojenie tego urządzenia
gdzie to piwo ? |
|
|
|
 |
drjanusz

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 9 Lip 2009, 09:01
|
|
|
Po przełączeniu do góry powinieneś mieć dwie prędkości... w dół czasówki a po przyciągnięciu do siebie tylną wycieraczkę
A Ty piszesz
Jedyne rzeczy jakie mogę zrobić z tą wajchą to dać o jeden lub dwa "przeskoki" w górę.
Włanczasz tylną wycieraczke pociągając wajche do KIEROWNICY ,wyłanczasz w przeciwną stronę-tak jak zmieniasz światł z mijania na drogowe |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
 |
ivanek
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 124 Skąd: O-ca
|
Wysłany: 9 Lip 2009, 22:56
|
|
|
No właśnie że się nie da... Mało tego ustrojstwa nie wyrwałem... :/ Jutro będę miał wolne i chwilkę czasu to zobaczę.
szogoon: Załatw suszarkę to sprawdzimy. Jak będzie działać to opatentujemy i podzielimy się zyskami po połowie |
|
|
|
 |
PATRIX
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Patryk
Dołączył: 27 Cze 2009 Posty: 5 Skąd: Tarnówka
|
Wysłany: 10 Lip 2009, 12:26
|
|
|
ivanek wyslalem Ci ta fote z przelacznikiem na prywatna wiad. bo nie wiedzialem jak wstawic na forum zdjecie... doszlo??? |
|
|
|
 |
Brytan_PL [Usunięty]
|
Wysłany: 10 Lip 2009, 13:39
|
|
|
ivanek napisał/a: | Diodki narazie zostawię bo chcę się dowiedzieć gdzie dokładnie idą kabelki. W bagażniku nie wiszą kable tylko leżą na dole "pod" zamkiem. Może w piątek wszystko posprawdzam bo dziś już nie mam czasu ani ochoty :( |
W bagażnikach w mk3 często pod zamkiem leża przewody. Ale zależy tez co nazywasz zamkiem ;p bo wydaje mi się ,że chodzi Ci o wiązke przewodów pod 'stykami' od klapy, a to są przewody od świateł.
To ustrojstwo dziwne próbowałeś wciskać/pociągać/kręcić/wyginać etc.?
W rocznikach od 89 do 91 rzadko były czasówki. Przeważnie tylko dwie opjce do góry do wycieraczek przednich, i trzeba pociągnąć do siebie żeby włączyć tylną wycieraczkę, jak pociągniesz dalej, to zadziała spryskiwacz. Proponuje zdjąć obudowę kolumny kieronicy i zajrzeć do przełącznika zespolonego. Może coś tam się ułamało, zablokowało, cokolwiek co nie pozwala na włączenie wycieraczki.
Chociaż po zdjęciach przełącznik wygląda na całkiem nie zniszczony i może faktycznie był wymieniony jakimś najtańszym kosztem..
Albo zdejmij wycieraczkę, albo napraw przełącznik
a Diody zlikwiduj ! Bo siara straszna. Chociaż świecą? ;p |
|
|
|
 |
Brytan_PL [Usunięty]
|
Wysłany: 10 Lip 2009, 13:56
|
|
|
Swoją drogą na pewno masz wersje C fiesty? 'C' to była wersja mk3 z czterema biegami, właśnie sprawdziłem w manualu
 |
|
|
|
 |
|