Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Regeneracja gwintu KW
Autor Wiadomość
rhoody 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Patryk
Wiek: 41
Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 5
Skąd: Sulechów
Wysłany: 7 Lip 2009, 20:09   Regeneracja gwintu KW

Witam!

Czy gdzieś w okolicy Zielonej Góry jest jakaś firma, która zajmuje się regeneracją

gwintowanych zawieszeń? Chodzi mi o amortyzatory!!! Mam gwintowane zawieszenie KW i

nie uśmiecha mi się wydawać sporą kwotę na nowe amorki.
_________________
Świat bez idiotów byłby nienormalny :)
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 7 Lip 2009, 20:58   

Zapytaj Pucia - może poradzi coś w Poznaniu , albo szukaj w warsztatach zajmujących się motocyklami .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
tommirs 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 614
Skąd: Pyrlandia
Wysłany: 8 Lip 2009, 09:54   

odezwij się na moje GG to jeżeli odpowiada Ci w Poznaniu to mam parę namiarów.
_________________
...były XR2i i RS1800

__________________

"Life is racing, everything else is just waiting" - Steve McQueen
 
 
 
rhoody 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Patryk
Wiek: 41
Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 5
Skąd: Sulechów
Wysłany: 27 Lip 2009, 14:24   

Witam,

właśnie wróciłem z warsztatu, gdzie zregenerowano mi mój tylny prawy amortyzator (gwint

KW).

Na miejscu facet sam zdemontował amortyzator (namęczył się nieźle, bo śruba była

porządnie zapieczona) a następnie rozebrał go na czynniki pierwsze.

Wszystko oczyścił, wymienił uszczelniacze, osłony, uzupełnił olej, złożył z powrotem w

całość oraz zamontował na auto i gotowe :)

IMPREZA KOSZTOWAŁA 150pln Z DEMONTAŻEM I MONTAŻEM!!!

Samochód zachowuje się teraz idealnie na drodze - nic nie stuka i nie zarzuca na

nierównościach a w zakrętach jedzie jak przyklejony do asfaltu.

Adres warsztatu:

62 - 025Kostrzyn koło Poznania, ul.Wrześnieńska 68, tel.(0-61)818-87-18.
_________________
Świat bez idiotów byłby nienormalny :)
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 27 Lip 2009, 21:18   

Wydaje mi się że skoro amory się wymienia parami to i regenerować tez by wypadało,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Terrorist 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Rafał
Wiek: 35
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 87
Skąd: Poznań
Wysłany: 27 Lip 2009, 21:43   

JoeMix napisał/a:
Wydaje mi się że skoro amory się wymienia parami to i regenerować tez by wypadało,,,


racja no ale niektorym sie tego nie wytlumaczy :9:
_________________
Fiesta 1.1 -> BMW E36 Coupe 1.6/1.8
-> Fiesta Come Back
Xr2i - projekt wstrzymany...
BMW - trzecie E36 318is
Kawasaki ZX7R - bylo skradzione
 
 
 
rhoody 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Patryk
Wiek: 41
Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 5
Skąd: Sulechów
Wysłany: 5 Sie 2009, 12:19   

Panowie,

amortyzator po regeneracji nigdy nie będzie mial 100% tłumienia/przyczepności!!!

Skoro więc lewy ma 83% a prawy po "naprawie" 86% (pomiar na trzepaczce), to po co

miałem rozbierać i regenerować obydwa??
_________________
Świat bez idiotów byłby nienormalny :)
 
 
Terrorist 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Rafał
Wiek: 35
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 87
Skąd: Poznań
Wysłany: 5 Sie 2009, 12:55   

rhoody napisał/a:
Panowie,

amortyzator po regeneracji nigdy nie będzie mial 100% tłumienia/przyczepności!!!

Skoro więc lewy ma 83% a prawy po "naprawie" 86% (pomiar na trzepaczce), to po co

miałem rozbierać i regenerować obydwa??


po to zeby sie jeden nie rozlecial po drodze a drugi trzymal robisz dwa i masz spokoj bo sie rozno zuzyja ;/

ja regenruje oryginalne + utwardzanie pod nowe springi bo wole byc pewien ze rozno pojda a nie jden sie rozleci i znowu rozbierac
_________________
Fiesta 1.1 -> BMW E36 Coupe 1.6/1.8
-> Fiesta Come Back
Xr2i - projekt wstrzymany...
BMW - trzecie E36 318is
Kawasaki ZX7R - bylo skradzione
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 5 Sie 2009, 19:22   

rhoody napisał/a:
amortyzator po regeneracji nigdy nie będzie mial 100% tłumienia/przyczepności!!!
Słuchaj, fabrycznie nowy tez nie ma 100% :-P
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Terrorist 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Rafał
Wiek: 35
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 87
Skąd: Poznań
Wysłany: 5 Sie 2009, 22:33   

tak tylko lepiej jak na rowno beda z tym a nie ze jeden w rzeczywstosci 50 a drugi 80 :1xf:
_________________
Fiesta 1.1 -> BMW E36 Coupe 1.6/1.8
-> Fiesta Come Back
Xr2i - projekt wstrzymany...
BMW - trzecie E36 318is
Kawasaki ZX7R - bylo skradzione
 
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 5 Sie 2009, 22:47   

Drastyczniejszy przykład to tak jakby jedną tarczę hamulcową wymienić. Tu oczywiście takiej różnicy nie ma, ale sam fakt że jeden pojeździ dłużej i sprawniej, a drugi krótko już się mi nie podoba. A jak się założy ona nowe/zregenerowane masz pewność że zużyją równomiernie.
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
Terrorist 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Rafał
Wiek: 35
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 87
Skąd: Poznań
Wysłany: 5 Sie 2009, 22:56   

Peedro napisał/a:
Drastyczniejszy przykład to tak jakby jedną tarczę hamulcową wymienić. Tu oczywiście takiej różnicy nie ma, ale sam fakt że jeden pojeździ dłużej i sprawniej, a drugi krótko już się mi nie podoba. A jak się założy ona nowe/zregenerowane masz pewność że zużyją równomiernie.


podales jeden z bardziej przekonujacych dowodow na to ze to sie wymienia/regeneruje parami
_________________
Fiesta 1.1 -> BMW E36 Coupe 1.6/1.8
-> Fiesta Come Back
Xr2i - projekt wstrzymany...
BMW - trzecie E36 318is
Kawasaki ZX7R - bylo skradzione
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 7 Sie 2009, 03:27   

U mnie amorki mają po 50 % i daje rade ;) :fox:
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
FiFa 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 35
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 1118
Skąd: Panki/Cze-wa
Wysłany: 7 Sie 2009, 19:32   

ale zauwazcie ze na sportowym zawieszniu, a tym bardziej na skreconym gwincie, nie zawsze jest wiarodajny test amorkow, bo amorke moze byc gotowy, a i tak bedzie pokazywal np75% sprawnosci... Skad sie dowiedziałes ze poprzedny byl zepsuty?? Bo watpie aby to było podczas przegladu...
_________________
Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają...
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 7 Sie 2009, 22:57   

Mylicie pojęcia ( zresztą jak większość diagnostów niestety :( )

Sprawność amortyzatora - czyli zdolność tłumienia to zdolność to wytłumienia do zera każdego drgania ( w przypadku badania o ściśle określonej częstotliwości i sile )
Zresztą nie zależy to tylko od amortyzatora , wpływ ma ciśnienie w kołach , profil i rodzaj opony itd itp . Stąd pomiary są cześto zafauszowane i nei mająnic wspóln ego z rzeczywistą sprawnością amortyzatora w sensie jego stopnia zużycia i dalszej przydatności .

Jedyna wartośćjaką bym na Waszym miejscu brał pod uwagę z tychcałych badań to różnica w tłumieniu .
Mamy dwie jednakowe kolumny , stojące na takich samych felgach , oponach z takim samym ciśnieniem oraz z takim samym naciskiem . Jeżeli różnica wartości jaką podał komputer jest znaczna to jest powód do neipokoju .
Same wartości tych "sprawności " to se można w buty włożyć . Jednak różnica między nimi to punkt dający do myślenia .

Druga sprawa - dlaczego amory regeneruje się parami ?

Ano dlatego że w amorze zurzyciu ulega min olej , a różnica pomiędzy zużytym a nowym olejem jest chyba każdemu dobrze znana ( pienienie się oleju nie będzie wyłąpane na te.ście w stacji diagnostycznej , bo występuje dopiero po dłuższej jeździe ) czyli mamy dwa tak samo wyglądające na teście amory ( jeden po regeneracji ) a po dłuższej jeżdzie w tym starym zaczyna się pienić olej i przestaje on tłumić . Sytuacja jest dużo groźniejsza niż w przypadku obu zużytych amorów bo auto staje sie nieprzewidywalne .

To pisałem ja - Rzeźbiarz w Gównie :)
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
zefir 





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotruś
Wiek: 38
Dołączyła: 30 Wrz 2004
Posty: 1562
Skąd: Łódź/Ozorków
Wysłany: 7 Sie 2009, 23:19   

panie rzezbiarz masz racje, bo cisnieniem w oponach robilo sie wynik na diagnostyce, zeby przechodzily rozne ciekawe wynalazki przeglady ;)
_________________
Cific TypeS r18a2 140KM 180NM
...drin team....
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 7 Sie 2009, 23:26   

Te - a jak myślisz - skąd ja to wiem ;/ ;-| :fox: :ok:
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów [MK3] Rozmiar gwintu filtra oleju.
Krawiec Mechanika ogólna 2 5 Kwi 2010, 09:11
Krawiec
Brak nowych postów [MK7] Wymiary gwintu lewarka gałki zmiany biegów
wikol Tuning stylistyczny 1 15 Cze 2018, 22:27
mati.s1991
Brak nowych postów Regeneracja rozrusznika
mario3991 Mechanika silnika 0 29 Wrz 2014, 16:52
mario3991
Brak nowych postów Regeneracja alternatorów
luki Frakcja małopolska 0 19 Mar 2013, 11:50
luki


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.