Strzały w wydechu. |
Autor |
Wiadomość |
wojchr
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Courier
Silnik: 1.3i/50KM
Wiek: 71 Dołączył: 15 Cze 2009 Posty: 31 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 3 Lip 2009, 10:05 Strzały w wydechu.
|
|
|
Witam.
Na gazie strzela, nie chce iść, coś go napadnie idzie, na benzynie idzie jak szatan.
Kupiłem go miał podobnie, wymieniłem świeczki (NGK 7)i,filtr powietrza, praca bez zarzutu.
Minęło dopiero 1000 km życia świec.
Proszę o sugestie.
Pozdrawiam.
Wojtek. |
|
|
|
|
luki
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 3 Lip 2009, 11:51
|
|
|
hmm sprawdź czy ci zamyka całkowicie dopływ paliwa... u mnie jak jest duza wilgoć w powietrzu to sterownik od gazu daje w znaki i nie odcina mi paliwa. W momencie oczywiście pracy na gazie |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
|
wojchr
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Courier
Silnik: 1.3i/50KM
Wiek: 71 Dołączył: 15 Cze 2009 Posty: 31 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 3 Lip 2009, 12:01 strzały w wydechu
|
|
|
Może pasować bardzo.
Było oberwanie chmury, woda po pól łydki, za parę godzin powtórka.
Pozdrawiam.
Wojtek. |
|
|
|
|
bukolek
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 40 Dołączył: 15 Maj 2008 Posty: 173 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 3 Lip 2009, 14:47 Re: Strzały w wydechu.
|
|
|
A może listwę wtryskową masz zasyfioną?? |
|
|
|
|
szogoon
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 38 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 374 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 3 Lip 2009, 14:55
|
|
|
bukolek napisał/a: | A może listwę wtryskową masz zasyfioną?? |
Cytat: | wojchr
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Courier
Silnik: 1.3i/50KM | - tam chyba nie ma listwy wtryskowej ;> |
|
|
|
|
karolusms
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Karol
Wiek: 34 Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 132 Skąd: Skopanie
|
Wysłany: 3 Lip 2009, 22:10
|
|
|
a kable WN ??? wilgoc = sie przebicia ... moja fiestunia nienawidzi jak jest mokro ... co szczegolnei widac w nocy na cieplym silniku po otwarciu maski....niezle cyrki sa iskry pod kapturkami jak swiatelka na choince moze ciagnie cieple powietrze ??? |
_________________
|
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5648 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 4 Lip 2009, 00:05
|
|
|
albo podmień cewkę zapłonową bo to zazwyczaj ich wina . |
|
|
|
|
mareno
Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Marek
Wiek: 44 Dołączył: 25 Cze 2007 Posty: 456 Skąd: Wierzejewice
|
Wysłany: 4 Lip 2009, 13:18
|
|
|
U mnie pomogla wymiana kabli WN. |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5648 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 5 Lip 2009, 02:17
|
|
|
po dłuższym zastanowieniu to jak ci następny raz strzeli to wysiądź i zobacz czy nie zamarzł parownik . |
|
|
|
|
Przemekbalagan
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: RST
Silnik: Inny
Dołączył: 02 Paź 2008 Posty: 62 Skąd: OPALENICA
|
Wysłany: 5 Lip 2009, 10:24
|
|
|
Jest to typowy objaw nie przepalonego paliwa i to nie ważne czy to będzie LPG czy PB strzelanie w tym przypadku jest takie samo w wydechu.
Jeśli to się dzieje na LPG i w dodatku raz jest dobrze a raz źle, to czeka Cię regeneracja Reduktora ( parownika ), ponieważ uległa się uszczelka zaworka otwierającego Gaz wewnątrz reduktora i w zależności od jego widzi mi się czasami dawkuję on paliwo dobrze, a czasami dochodzi do rozszczelnienia zaworu i mieszanka jest o dużo za bogata, tu jest przyczyna strzelania. Kupuje się gotowe zestawy do regeneracji reduktora, po kilku godzinach pracy mamy po problemie. Czas pracy kilkugodzinny liczę z regulacją oczywiście. Jeśli Jesteś pewien co do tego że reduktor jest dobry lub nawet jest nowy, to problemu należy szukać na drodze ZAWORY - UKŁAD ZAPŁONOWY. |
_________________ Przemekbalagan |
|
|
|
|
wojchr
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Courier
Silnik: 1.3i/50KM
Wiek: 71 Dołączył: 15 Cze 2009 Posty: 31 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15 Lip 2009, 22:45
|
|
|
Wymieniłem świece, narazie jest dobrze |
|
|
|
|
gunderian [Usunięty]
|
Wysłany: 24 Lis 2009, 08:26
|
|
|
Witam
Kupiłem sobie miesiąc temu fiestę MK3 silnik 1.3 gaźnik z 91r. Początkowo sprawowała się bez zarzutu jednak po przekręceniu 600 km gdzie spalała 6.5 L gazu na setke autko zaczęło strzelać z wydechu na gazie i tracić moc w sytuacjach kiedy było mocniej obciązone: np wjezdzanie pod sromą górę, wyprzedzanie, pełny stan osobowy. Później sprawdziłem benzyne okazało się że dzieje się tak samo, tylko przy cięższych warunkach niż w gazie. Co gorsza okazało się że na 250 km spalił mi całą butlę gazu czyli jakieś 40L :(
Jesli chodzi o autka to jest moje pierwsze stąd pytanie czy to co pisze Przemekbalagan jest przyczyną tego podwyższonego spalania oraz strzelania:
Przemekbalagan napisał/a: | Jest to typowy objaw nie przepalonego paliwa i to nie ważne czy to będzie LPG czy PB strzelanie w tym przypadku jest takie samo w wydechu.
Jeśli to się dzieje na LPG i w dodatku raz jest dobrze a raz źle, to czeka Cię regeneracja Reduktora ( parownika ), ponieważ uległa się uszczelka zaworka otwierającego Gaz wewnątrz reduktora i w zależności od jego widzi mi się czasami dawkuję on paliwo dobrze, a czasami dochodzi do rozszczelnienia zaworu i mieszanka jest o dużo za bogata, tu jest przyczyna strzelania. Kupuje się gotowe zestawy do regeneracji reduktora, po kilku godzinach pracy mamy po problemie. Czas pracy kilkugodzinny liczę z regulacją oczywiście. Jeśli Jesteś pewien co do tego że reduktor jest dobry lub nawet jest nowy, to problemu należy szukać na drodze ZAWORY - UKŁAD ZAPŁONOWY. |
I prośba jeszcze taka czy ktoś może podesłać zdjęcie jak wygląda taki reduktor? |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 24 Lis 2009, 08:46
|
|
|
Każda forma ma reduktor o trochę innym wyglądzie,,, podnieś maskę i cyknij fotkę, albo am zlokalizuje walec średnicy 15-20cm i grubości kilku cm, wchodzą do niego 2 przewody z układu chłodzenia, wychodzi jeden idący do puszki filtra (w okocice). Rduktor zawsze jest montowany pionowo. http://images.google.pl/i...ved=0CCkQsAQwAw |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
toffic
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 38 Dołączył: 13 Lip 2009 Posty: 53 Skąd: csw
|
Wysłany: 24 Lis 2009, 12:01
|
|
|
wymień przewody WN i zobaczysz że przestanie całkiem ! |
|
|
|
|
Kristoph
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Krzysztof
Dołączył: 15 Lip 2009 Posty: 78 Skąd: DZG
|
Wysłany: 24 Lis 2009, 12:57
|
|
|
Hmmm ja mam podobnie , ale tylko na benzynie. Zauważyłem pewne objawy.
-na gazie jest ok (pali gazu w normie, nie kicha itp)
-na benzynie jak mocno wcisnę gaz i szybko odpuszczę to moje 1.1biturbo LPG strzela niczym auto WRC na odcinku specjalnym.
Kable są chyba (?) w dobrym stanie (chyba bo auto kupione niedawno a kable w miarę czyste czego nie mogłem powiedzieć o świecach)
świece więc wymieniłem na oryginały ze sklepu forda (zmian specjalnych nie widzę - może lepiej się tylko odpala na ciepłym silniku )
I teraz mam rebus... od czego moje autko tak kicha a wręcz strzela z wydechu :( ??? |
_________________ 3 FORDY W RODZINIE ZOBOWIĄZUJĄ... |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 24 Lis 2009, 13:50
|
|
|
Strzelam trochę, w przypadku zwykłych mk1/2 był by to zapewne przestawiony zapłon,,, ale w mk3 to trudne więc może zawór się któryś nie domyka, lub świece są wkręcone złe (o złej ciepłocie) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Kristoph
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Krzysztof
Dołączył: 15 Lip 2009 Posty: 78 Skąd: DZG
|
Wysłany: 24 Lis 2009, 18:01
|
|
|
Hmm... z tymi świecami to raczej nie ma szans żeby coś było źle. Były NGK i działo sie to samo a teraz są oryginały FORDA :
http://ford.sklep.pl/pl,p...,agfs22cm1.html
A z tym zapłonem to nie wiem... z łańcuchem jest szansa żeby coś się stało (przestawił czy się co?)? A co do zaworów nie jestem pewien... Musiałbym sprawdzić. Może być taki objaw niewyregulowanego luzu zaworowego ? |
_________________ 3 FORDY W RODZINIE ZOBOWIĄZUJĄ... |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 24 Lis 2009, 19:18
|
|
|
Może, zapłon też można sprawdzić ale musisz znaleźć elektryka starego fachmana by przyrząd miał. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Kristoph
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Krzysztof
Dołączył: 15 Lip 2009 Posty: 78 Skąd: DZG
|
Wysłany: 24 Lis 2009, 21:13
|
|
|
Tylko powiedz mi jaki? Bo mam wujka , który kiedyś był pasjonatem motoryzacji i trochę się w autach i motorach na grzebał , na elektryce tez sie w sumie zna. Pokierujcie mnie trochę to może to jakoś rozwiąże Sam to raczej poza podstawy podstaw obsługi auta wiele nie zrobię bo nawet garażu nie mam nie mówiąc o sprzęcie.
|
_________________ 3 FORDY W RODZINIE ZOBOWIĄZUJĄ... |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 24 Lis 2009, 22:08
|
|
|
Trzeba podłączyć pod silnik lampę stroboskopową i sprawdzić, w moim HCSie sa oznaczenia na bloku i nacięcie na kole - więc można sprawdzić, nie można tylko ustawić, a no i do pomiaru trzeba odłączyć podciśnienie z MAPa, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
|