[MK3] Remont silnika |
Autor |
Wiadomość |
Komiks [Usunięty]
|
Wysłany: 2 Lip 2009, 11:35 [MK3] Remont silnika
|
|
|
mam chyba a raczej napewno wywalone pierscienie na 1 z tłoków! Auto kopci niemiłośiernie i bierze tyle oleju że po chwili pali już na 3 gary bo zalewa świece. Czeka mnie chyba remont silnika? ile to może kosztowac?? Macie jakieś pomysły jak to zrobic? Czy może wymienic pierscienie tylko na tym felernym cylindrze? |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 4 Lip 2009, 20:05, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
DziDzia
vel DziaDzia
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
|
|
|
|
megabajt
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: FX
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 128 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2 Lip 2009, 11:50
|
|
|
Głowicę czy spód silnika?Co zobaczy od góry?Ja mam w garażu silnik 1.8D ze ściągnięta głowica i już dwóch było i tytułujących się mechanikiem i nic nie umieli stwierdzić bez wyciągnięcia szklanek;P |
|
|
|
|
DziDzia
vel DziaDzia
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5648 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2 Lip 2009, 17:10
|
|
|
odkręć głowicę a się dowiesz Jak będą progi na górze to odpowiedź znasz odrazu . Jak nie będzie to trzeba wyjąć tloki i zobaczyć czy są jeszcze pierścienie i czy nie rozwaliły rowków . ale znając 1,1 z mk3 nie będzie cylindrów . |
|
|
|
|
megabajt
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: FX
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 128 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2 Lip 2009, 19:24
|
|
|
Diodilaz ja Cie proszę, jakie progi?Masakra!Żeby rozróżniać progi od chropowatości to trzeba być niezłym mistrzem i spierdo#@$% kilkanaście silników, zwykły mechanik poziom 5/10 nie rozroznić progu od naturalnej chropowatości i nagaru w cylindrze.Moje cylindry oglądało trzech mistrzów, jeden powiedział że są progi, dwóch że nie ma, który ma racje?Wziąłem rozpuszczalnik i szmatkę, blisko uszczelki było mnóstwo nagaru! |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5648 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 3 Lip 2009, 23:47
|
|
|
ten co ma średnicówkę . hm to jest oczywistość że najpierw usuwa się nagar ale generalnie na 1 rzut oka widać z czym tańczysz . tam samo jak wyjmiesz tłoki . A to że w PL mamy mało mechaników to nie moja wina - oni poprostu nie chcą się uczyć i to ich problem . |
|
|
|
|
megabajt
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: FX
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 128 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 4 Lip 2009, 19:14
|
|
|
Z czego się uczyć?Gdzie się uczyć?! |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5648 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 5 Lip 2009, 02:14
|
|
|
z książek , od innych ludzi , z netu . Innym możliwości nie ma trzeba tylko chcieć . |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
|
amon31 [Usunięty]
|
Wysłany: 22 Sie 2009, 18:18 ja mam podobnie
|
|
|
to ja tu się podepnę i zapytam o mój problem
otóż mam fifi 1.1i, od pewnego czasu zaczęło dziać się takie coś, że autko traciło moc, dałem do mechanika, zmienił świece i tyle w sumie zrobił, nakazał kupić takie dopasowane ciepłotą do silnika (a miałem inne, nie znałem się).
Wymieniłem, pojeździłem miesiąc (a dużo nie jeżdżę) i znów jeden cylinder nie działał. Przeczyściłem wszystkie 4 świece, działają, auto ma kopa (jeśli można to tak nazwać, no jest żwawy). Świeca na niesprawnym garczku była czarna i mokra.
Dodam że bierze mi olej, wymieniałem go na Lotos mineralny (nie wiem co w nim było wcześniej, bo to zeszłoroczny zakup), dolewałem już 2L, generalnie nie kopci, czasem w gorące dni zdarzało się że na wysokich obrotach pod stromą górkę widziałem za sobą siwy dym, w czasie parkowania czuć smród spalin (przy otwartych oknach), wymieniałem niedawno tłumiki oba, katalizator pozostał.
Czytałem na forum że to raczej pierścienie, ale nie wiem co z tym zrobić. Widzę że problem się powtarza, lipa tak czyścić co miesiąc świece i dolewać olej.
Macie jakieś rady? |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 22 Sie 2009, 22:35
|
|
|
Zmierz kompresje, ja na tej kopcącej będzie niższa niż na innych to silnik, jak wszędzie będzie równo to coś nie tak z układem zapłonowym,,, generalnie, kompresja wiele ci powie,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
amon31 [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Wrz 2009, 21:38
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Zmierz kompresje, ja na tej kopcącej będzie niższa niż na innych to silnik, jak wszędzie będzie równo to coś nie tak z układem zapłonowym,,, generalnie, kompresja wiele ci powie,,, |
Dziś z samochód był u doktora. Kompresja zmierzona, równa na wszystkich (11 bar).
Sprawdzaliśmy więc kable ohmomierzem, nr 1 i 2 (1 to ten gasnący) wykazały 7-8 jednostek, kable 3 i 4: 11-13 jednostek.
Potem wybraliśmy się na przejażdżkę i tu wyszło szydło z worka, mechanik przyszpilił wóz pod porządną górkę, tak ze 3 razy i auto stało się żwawe. Okazało się, że jeżdżąc na zbyt niskich obrotach i wysokich biegach (wczesna 3 i 4) coś się zakopciło, pierwszy podjazd to był siwy dym za autem, kolejne już nie kopcił, silnik dostał wyraźnego kopa, poprawiła się kultura pracy.
Mam tylko pytanie, czy jest sens wymieniać te kable, jeśli różnią się w pomiarach? Gość mówi że nie ma sensu, skoro wykryliśmy usterkę w inny sposób. |
|
|
|
|
megabajt
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: FX
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 128 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 8 Wrz 2009, 22:27
|
|
|
Skoro jeździ to po co coś psuć?!
Jak przestanie jeździć będziesz znowu psuł.
Daj mu spokój.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 8 Wrz 2009, 22:31
|
|
|
kable swiece i filtry to podstawa jest potem mozna rzucic okiem podejzliwym na sam silnik |
|
|
|
|
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 8 Wrz 2009, 22:33
|
|
|
w sumie by mozna bo jesli jest wieksza rezystancja (opór) na kablach 3 i 4 to i jest slabsza iskra na tych swiecach i obciazenie dla cewki (swieca jak ma 7ohm to i kabel też ma tyle miec) |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5648 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 9 Wrz 2009, 16:00
|
|
|
Pawełos666 napisał/a: | w sumie by mozna bo jesli jest wieksza rezystancja (opór) na kablach 3 i 4 to i jest slabsza iskra na tych swiecach i obciazenie dla cewki (swieca jak ma 7ohm to i kabel też ma tyle miec) |
Tego nie rozumiem zbytnio.
Na kablach jest zawsze wybita rezystywność czyli ilość kohm na metr . mierzysz długość kabla odczytujesz rezystywność z izolacji i mnożysz jedno razy drugie i otrzymujesz wynik . I wtedy mozna się zastanawiać czy jest źle czy dobrze. Z doświadczenia wiem że kable w obecnych autach padają dość rzadko i zazwyczaj problemy stwarza umierający osprzęt silnika i wiązki . |
|
|
|
|
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 9 Wrz 2009, 16:10
|
|
|
amon31 napisał/a: | Sprawdzaliśmy więc kable ohmomierzem, nr 1 i 2 (1 to ten gasnący) wykazały 7-8 jednostek, kable 3 i 4: 11-13 jednostek. |
no tak napisal, zreszta nie wiem jakie ma ile maja, jakie sobie zalozyl i jakie powinny byc bo nie sprawdzalem, ale chyba wszystkie powinny miec ten sam opor |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 9 Wrz 2009, 16:34
|
|
|
Tak, ten sam opór na metr długości,,, a kable są różnej długości więc mają różny opór,,,
Zdejmij kabel z tego gasnącego i załóż go na inny cylinder (oczywiście na cewce tez przepnij) i będziesz wiedział co i jak,,, zresztą zima idzie, nowe kable to dobra inwestycja |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 9 Wrz 2009, 16:50
|
|
|
fakt mierzylem teraz na jednym samochodzie i maja najkrotszy 7,33kohm a najdluzszy 12,12kohm, myslalem ze az takiej roznicy nie bedzie na tak malej roznicy dlugosci, hm ale z tego co wiem to sa rozne kable zaplonowe |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
|
|