Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Remont silnika
Autor Wiadomość
Komiks
[Usunięty]

Wysłany: 2 Lip 2009, 11:35   [MK3] Remont silnika

mam chyba a raczej napewno wywalone pierscienie na 1 z tłoków! Auto kopci niemiłośiernie i bierze tyle oleju że po chwili pali już na 3 gary bo zalewa świece. Czeka mnie chyba remont silnika? ile to może kosztowac?? Macie jakieś pomysły jak to zrobic? Czy może wymienic pierscienie tylko na tym felernym cylindrze?
Ostatnio zmieniony przez trzeci 4 Lip 2009, 20:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
DziDzia 
vel DziaDzia





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37
Dołączyła: 27 Lip 2005
Posty: 4172
Skąd: :: DDG ::
Wysłany: 2 Lip 2009, 11:43   

Zdejmiesz głowicę i będziesz wszystko wiedział (tudzież Twój mechanik).




pozdro :!:
_________________

Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY
Profil Facebook
 
 
 
megabajt 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: FX
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 128
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2 Lip 2009, 11:50   

Głowicę czy spód silnika?Co zobaczy od góry?Ja mam w garażu silnik 1.8D ze ściągnięta głowica i już dwóch było i tytułujących się mechanikiem i nic nie umieli stwierdzić bez wyciągnięcia szklanek;P
 
 
 
DziDzia 
vel DziaDzia





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37
Dołączyła: 27 Lip 2005
Posty: 4172
Skąd: :: DDG ::
Wysłany: 2 Lip 2009, 11:59   

Masz rację, raczej dół, żeby tłoki wyjąć.. Generalnie musisz go rozebrać, bez tego nie będzie wiadomo co trzeba zrobić i ile to będzie kosztować - a o to pytałeś.



pozdro :!:
_________________

Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY
Profil Facebook
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 2 Lip 2009, 17:10   

odkręć głowicę a się dowiesz :) Jak będą progi na górze to odpowiedź znasz odrazu . Jak nie będzie to trzeba wyjąć tloki i zobaczyć czy są jeszcze pierścienie i czy nie rozwaliły rowków . ale znając 1,1 z mk3 nie będzie cylindrów .
 
 
 
megabajt 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: FX
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 128
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2 Lip 2009, 19:24   

Diodilaz ja Cie proszę, jakie progi?Masakra!Żeby rozróżniać progi od chropowatości to trzeba być niezłym mistrzem i spierdo#@$% kilkanaście silników, zwykły mechanik poziom 5/10 nie rozroznić progu od naturalnej chropowatości i nagaru w cylindrze.Moje cylindry oglądało trzech mistrzów, jeden powiedział że są progi, dwóch że nie ma, który ma racje?Wziąłem rozpuszczalnik i szmatkę, blisko uszczelki było mnóstwo nagaru!
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 3 Lip 2009, 23:47   

ten co ma średnicówkę . hm to jest oczywistość że najpierw usuwa się nagar ale generalnie na 1 rzut oka widać z czym tańczysz . tam samo jak wyjmiesz tłoki . A to że w PL mamy mało mechaników to nie moja wina - oni poprostu nie chcą się uczyć i to ich problem .
 
 
 
megabajt 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: FX
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 128
Skąd: Wrocław
Wysłany: 4 Lip 2009, 19:14   

Z czego się uczyć?Gdzie się uczyć?!
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 5 Lip 2009, 02:14   

z książek , od innych ludzi , z netu . Innym możliwości nie ma trzeba tylko chcieć .
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 5 Lip 2009, 13:28   

W szkole zawodowej, w Technikum, na studiach.. dla chcącego nic trudnego. Trzeba tylko chcieć :yes:
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
amon31
[Usunięty]

Wysłany: 22 Sie 2009, 18:18   ja mam podobnie

to ja tu się podepnę i zapytam o mój problem

otóż mam fifi 1.1i, od pewnego czasu zaczęło dziać się takie coś, że autko traciło moc, dałem do mechanika, zmienił świece i tyle w sumie zrobił, nakazał kupić takie dopasowane ciepłotą do silnika (a miałem inne, nie znałem się).

Wymieniłem, pojeździłem miesiąc (a dużo nie jeżdżę) i znów jeden cylinder nie działał. Przeczyściłem wszystkie 4 świece, działają, auto ma kopa (jeśli można to tak nazwać, no jest żwawy). Świeca na niesprawnym garczku była czarna i mokra.
Dodam że bierze mi olej, wymieniałem go na Lotos mineralny (nie wiem co w nim było wcześniej, bo to zeszłoroczny zakup), dolewałem już 2L, generalnie nie kopci, czasem w gorące dni zdarzało się że na wysokich obrotach pod stromą górkę widziałem za sobą siwy dym, w czasie parkowania czuć smród spalin (przy otwartych oknach), wymieniałem niedawno tłumiki oba, katalizator pozostał.
Czytałem na forum że to raczej pierścienie, ale nie wiem co z tym zrobić. Widzę że problem się powtarza, lipa tak czyścić co miesiąc świece i dolewać olej.

Macie jakieś rady?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 22 Sie 2009, 22:35   

Zmierz kompresje, ja na tej kopcącej będzie niższa niż na innych to silnik, jak wszędzie będzie równo to coś nie tak z układem zapłonowym,,, generalnie, kompresja wiele ci powie,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
amon31
[Usunięty]

Wysłany: 8 Wrz 2009, 21:38   

JoeMix napisał/a:
Zmierz kompresje, ja na tej kopcącej będzie niższa niż na innych to silnik, jak wszędzie będzie równo to coś nie tak z układem zapłonowym,,, generalnie, kompresja wiele ci powie,,,


Dziś z samochód był u doktora. Kompresja zmierzona, równa na wszystkich (11 bar).
Sprawdzaliśmy więc kable ohmomierzem, nr 1 i 2 (1 to ten gasnący) wykazały 7-8 jednostek, kable 3 i 4: 11-13 jednostek.

Potem wybraliśmy się na przejażdżkę i tu wyszło szydło z worka, mechanik przyszpilił wóz pod porządną górkę, tak ze 3 razy i auto stało się żwawe. Okazało się, że jeżdżąc na zbyt niskich obrotach i wysokich biegach (wczesna 3 i 4) coś się zakopciło, pierwszy podjazd to był siwy dym za autem, kolejne już nie kopcił, silnik dostał wyraźnego kopa, poprawiła się kultura pracy.

Mam tylko pytanie, czy jest sens wymieniać te kable, jeśli różnią się w pomiarach? Gość mówi że nie ma sensu, skoro wykryliśmy usterkę w inny sposób.
 
 
megabajt 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: FX
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 128
Skąd: Wrocław
Wysłany: 8 Wrz 2009, 22:27   

Skoro jeździ to po co coś psuć?!
Jak przestanie jeździć będziesz znowu psuł.
Daj mu spokój.
Pozdrawiam
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 8 Wrz 2009, 22:31   

kable swiece i filtry to podstawa jest potem mozna rzucic okiem podejzliwym na sam silnik
 
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 8 Wrz 2009, 22:33   

w sumie by mozna bo jesli jest wieksza rezystancja (opór) na kablach 3 i 4 to i jest slabsza iskra na tych swiecach i obciazenie dla cewki (swieca jak ma 7ohm to i kabel też ma tyle miec)
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 9 Wrz 2009, 16:00   

Pawełos666 napisał/a:
w sumie by mozna bo jesli jest wieksza rezystancja (opór) na kablach 3 i 4 to i jest slabsza iskra na tych swiecach i obciazenie dla cewki (swieca jak ma 7ohm to i kabel też ma tyle miec)

Tego nie rozumiem zbytnio.
Na kablach jest zawsze wybita rezystywność czyli ilość kohm na metr . mierzysz długość kabla odczytujesz rezystywność z izolacji i mnożysz jedno razy drugie i otrzymujesz wynik . I wtedy mozna się zastanawiać czy jest źle czy dobrze. Z doświadczenia wiem że kable w obecnych autach padają dość rzadko i zazwyczaj problemy stwarza umierający osprzęt silnika i wiązki .
 
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 9 Wrz 2009, 16:10   

amon31 napisał/a:
Sprawdzaliśmy więc kable ohmomierzem, nr 1 i 2 (1 to ten gasnący) wykazały 7-8 jednostek, kable 3 i 4: 11-13 jednostek.

no tak napisal, zreszta nie wiem jakie ma ile maja, jakie sobie zalozyl i jakie powinny byc bo nie sprawdzalem, ale chyba wszystkie powinny miec ten sam opor
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 9 Wrz 2009, 16:34   

Tak, ten sam opór na metr długości,,, a kable są różnej długości więc mają różny opór,,,

Zdejmij kabel z tego gasnącego i załóż go na inny cylinder (oczywiście na cewce tez przepnij) i będziesz wiedział co i jak,,, zresztą zima idzie, nowe kable to dobra inwestycja :yes:
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 9 Wrz 2009, 16:50   

fakt mierzylem teraz na jednym samochodzie i maja najkrotszy 7,33kohm a najdluzszy 12,12kohm, myslalem ze az takiej roznicy nie bedzie na tak malej roznicy dlugosci, hm ale z tego co wiem to sa rozne kable zaplonowe
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.