Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Akumulator raz na jakiś czas muszę doładować.
Autor Wiadomość
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 24 Cze 2009, 10:49   [MK3] Akumulator raz na jakiś czas muszę doładować.

Mam taką sytuację. Raz na ok. 4 miesięcy muszę doładować prostownikiem akumulator. Po naładowaniu ma napięcie 12,8V. Po 4 miesiącach eksplanacji ma 12,3V/12,25V. Ładowanie dobre 13,9V/14V

Średnio licząc na każde 100km odpalam 4-5 razy.

Akumulator roczny, Banner Batterien Starting Bull 45Ah
 
 
 
awilk 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 39
Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 245
Skąd: Gać
Wysłany: 24 Cze 2009, 11:26   

Akumulatora nie znam. Jakie jest napięcie ładowania alternatora po włączeniu świateł? Ile robisz kilometrów rocznie? Może poprostu mało i akumulator się sam rozładowuje. Innym powodem może być to, że na postoju coś prąd ci zjada - odepnij kleme wepnij amperomierz i zmierz jaki jest pobór prądu przy wyłączonych wszystkich odbiornikach. Jak pisałem akumulatora nie znam i czasami może on jest jakiś marny. To napięcie 12.8V utrzymuje się kilka godzin po naładowaniu czy tylko zaraz po odłączeniu od prostownika takie jest? Ja mam już akumulator na wykończeniu i napięcie po kilku godzinach postoju spada do 12.1V.
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 24 Cze 2009, 13:59   

A ja u siebie obecnie mam dziwną sytuację, na wolnych mam 12,6V po włączeniu odbiorników spada aż do 12,0V,,, ożywam auta codziennie w mieście, do 50km dziennie,,, i żadnych problemów. Więc nic nie robię,,, a Maki, masz jakieś problemy czy doładowujesz akumulator bo napięcie spada,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
awilk 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 39
Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 245
Skąd: Gać
Wysłany: 24 Cze 2009, 14:49   

JoeMix, ty nie masz dziwnej sytuacji tylko masz awarię, długo tak nie pojeździsz bo akumulator wykończysz - zasiarczy się.
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 24 Cze 2009, 14:53   

Zdaje sobie sprawę że jest awaria, akumulator mógłby się zasiarczyć bo był pretekst do wymiany, 12,5V w insatalacji mam od pół roku.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
awilk 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 39
Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 245
Skąd: Gać
Wysłany: 24 Cze 2009, 15:23   

To jeszcze napisz co za akumulator, bo u mnie pewno bedzie wymiana na zime a ten twoj to jakis nie do zarżnięcia :-)
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 24 Cze 2009, 16:27   

Nie wiem - czarny - akumulator był już w pojeździe jak go kupiłem, nie wiadomo dokładnie od kiedy jest takie niskie napięcie,,, a że auto jeździ a ja mam braki czasowe - puki co nie ruszam, pewnie regulator do wymiany, może się szczotki kończą,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 24 Cze 2009, 18:12   

Więc tak, pobór prądu jest tylko na podtrzymania zegarka. Napięcie po ładowaniu prostownikiem, trzyma się ciągle 12,8V (2 tyg. po naładowaniu ma nadal 12,8V), to znaczy po odłączeniu ma 13,7V/13,8V i spada do tych 12,8V. Rocznie km robię około 10/12 tys. Ładowanie podałem na włączonych światłach i full dmuchawy czyli dla przypomnienia 13,9V/14V.

Może to normalne zachowanie akumulatora, a ja niepotrzebnie zawracam wam głowę.
_________________
Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 24 Cze 2009, 18:20   

Maki, tylko na podtrzymanie zegarka rozumiem iż jak ten odłączysz to spada do 0,00, bez żadnych obciążeń dopuszczalny jest prąd upływu 0,02A a wystarczy wilgotna wąska by było więcej, dużo więcej.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 25 Cze 2009, 23:29   

Joe, ile czasu już tak jeździsz? Bo mnie dziś krew zalała... Jak pamiętasz byłem u elektryka - wymienił regulator i pokazał mi ładnie że było ponad 14V ładowania.

Dziś mnie tknęło - a zobaczę. Po odpaleniu na odbiornikach troszkę powyżej 12 do 12V, bez odbiorników 12,5 - 12,6V. Pojechałem gdzie musiałem, lekko dociskając - 13, trochę powyżej 13V się utrzymywało. Nie wiem co jest - czemu tak spadło. I dziwna sprawa - chyba rokująca że to alternator się kończy - po odpaleniu chwilę świeciła mi się kontrolka aku. Nacisnąłem lekko na gaz i zgasła - tak jakby coś się zblokowało, ale pasek nie piszczał...

Teraz się zastanawiam - jeździć tak, czy do elektryka... Chociaż to drugie mi się nie uśmiecha bo mam gorzej niż trudny czas finansowo aktualnie...
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 26 Cze 2009, 09:45   

Ja tak sobie to olewam od pół roku :ups:

kamil wolski, zacznij or regulatora napięcia oraz szczotek (często to jest jeden element) a także oczyść połączenia alternatora z masa pojazdu i +12V z akumulatora.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
karolusms 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Karol
Wiek: 34
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 132
Skąd: Skopanie
Wysłany: 26 Cze 2009, 09:55   

wedlug mnie jezeli trzeba podladowywac to oznacza ze akumulator juz siada....polecam CENTRE....nie do zdarcia :)
 
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 26 Cze 2009, 11:04   

JoeMix napisał/a:
Ja tak sobie to olewam od pół roku :ups:

kamil wolski, zacznij or regulatora napięcia oraz szczotek (często to jest jeden element) a także oczyść połączenia alternatora z masa pojazdu i +12V z akumulatora.


Regulator jest ponoć wymieniony po ostatniej wizycie u magika elektryka. Coś tam czyściłem przed elektrykiem - zresztą wyjeżdżając od niego było 14.1V ładowania.

Zastanawia mnie czy czasami coś się nie dzieje z alternatorem - ta paląca się kontrolka od ładowania która zgasła dopiero po naciśnięciu gazu (ale pasek się kręcił, nie piszczał). Z drugiej strony raz po podłączeniu miernika było ~12.3V i naciskanie na gaz nic nie zmieniało, a raz było ~13.0V i naciskanie na gaz zwiększało napięcie o 0.2V. Możliwe żeby znów regulator padł? Czy możliwe jest że coś w instalacji auta 'upala' regulator?
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
Arkadius 


Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Arek
Wiek: 34
Dołączył: 17 Lip 2006
Posty: 637
Skąd: Sępólno Kraj.
Wysłany: 26 Cze 2009, 12:03   

Kamil masz Boscha alternator? to pewnie mostek się posypał w nich bardzo często padają dlatego kontrolka Ci się paliła dopiero jak się obroty zwiekszyły zagasła
_________________
Renault Vel Satis 2.0 16V Turbo 05"
Renault Safrane 2.5 20V 99" - SOLD
Ford Fiesta MKIV 1.25 16V 97"[/b]
Blue Fiesta xr1800 - SOLD
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 26 Cze 2009, 15:00   

Arkadius, dobrze podsunął trop,,, jaki masz alternator Maki?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 26 Cze 2009, 15:31   

Muszę spytać Fordona bo szczerze mówiąc nie pamiętam co to tam u mnie siedzi. Pamiętam że już kiedyś robiona była w nim jakaś dioda, być może znów coś tego typu.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 26 Cze 2009, 16:54   

Cytat:
jaki masz alternator Maki?


Lukas, lecz fun fel nówka rok produkcji 2008, więc to nie od alternatora. Zresztą napięcie ładowania mam ok czyli 14V
_________________
Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 26 Cze 2009, 17:10   

To ewidentnie coś ci musi zjadać prąd bo skoro ładowanie jest poprawne, to nie problem z doładowywaniem ;)
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 26 Cze 2009, 17:12   

Maki napisał/a:
Lukas, lecz fun fel nówka rok produkcji 2008, więc to nie od alternatora
A co to nowy nie może sie popsuć? Wystarczy zeby szczotki się zacinały i raz bedzi ładowanie OK a raz będzie 12,3V,,, a raz nie będzie wcale,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 26 Cze 2009, 18:03   

Racja może nawet nowe się popsuć. Ale jest to mało prawdo podobne. Tak samo jest z nowymi samochodami że duża większość się nie psuje, a a mniejszość co się popsuła to jest naprawdę minimum.

Zresztą pytałem się już elektryka. Mówił że akumulator raz na jakiś czas się rozładowywuje jak się często odpala. A podczas jazdy korzysta się z różnych odbiorników.

Więc kamień z serca spadł. :rotfl:
_________________
Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Baza noclegowa na czas zlotu
Informacje i rezerwacje miejsc
trzeci V Wiosenny Zlot FiestaKlubPolska - Ułęż 2009 / 29-31.05.09 99 29 Maj 2009, 11:17
a1topgear
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.